רב ערב 23.6.2015

מפגש עם שוקה גלוטמן | ליאוניד בלקלב | דים יוז | "שום אדם איננו אי" | "אחרי השקיעה בשדה" | אניסה אשקר | E S T A S I מציגים: נעמי צוקר ואנדריאה קוסטנזו-מרטיני |"פולי מונופולי", סהר עזימי ואורין יוחנן | ״Porch", רקדני אנסמבל בת-שבע יוצרים

שוקה גלוטמן

"בין טקסט לדימוי; בין אמנות לחיים" – מפגש עם שוקה גלוטמן לרגל הוצאת ספריו "בין צמרות לעננים" ו"אלבום ישראלי"

שני, 29.6.15, ב-20:00

האמן שוקה גלוטמן מתארח אצל עורכי ״ערב רב״ לרגל השקת ספריו. במהלך המפגש יתעוררו קטעים מספריו לחיים ויורכבו על-ידי הנוכחים כסיפור חדש, חי וחד-פעמי. הכניסה חופשית. המפגש ייערך בחצר (להביא ביגוד חם).

על הספרים: "אלבום ישראלי", שהתפרסם ב-1988, רואה אור במהדורה חדשה ומעודכנת, והוא מעוצב כסטורי-בורד קולנועי שבו הדימויים הצילומיים מלווים בטקסטים קצרצרים שחוברו על-ידי הצלם. תוכני הספר מתייחסים למרכיבי היסוד שבחוויה הישראלית, המדגימים שוב ושוב כיצד הפרטי, האישי והקולקטיבי מצטלבים בצורה ייחודית בחיים שנוצרו כאן.

"בין צמרות לעננים": רצף הטקסט שבספר "נקרע" לשניים על-ידי אוסף של 50 תצלומים צבעוניים, שצולמו במהלך קיץ 2010 בעיר צ'רנוביץ' שבדרום-מערב אוקראינה. הספר בוחן יחסי טקסט-תמונה, שבהם לכל אחד מהמרכיבים יש זכות קיום שווה בערכה. המרכיב המילולי והמרכיב החזותי מתקיימים בספר זה לצד זה, ומאפשרים קריאה היוצרת תמונה משלימה.

בית הנסן, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים. הכניסה חופשית.
אירוע בפייסבוק

ליאוניד בלקלב, "דיוקן נורית", 1993

ליאוניד בלקלב, "חוקר דיוקנאות אובססיבי"
תערוכת הפרס ע"ש חיים שיף לאמנות פיגורטיבית-ריאליסטית

מוזיאון תלאביב לאמנות
פתיחה: חמישי, 25.6.15
נעילה: 5.10.15
אוצר: ד"ר דורון לוריא

התערוכה הנוכחית של ליאוניד בלקלב (נולד ב-1956, מולדביה), זוכה פרס שיף לאמנות, מציגה שלוש קבוצות של עבודות שנוצרו בארץ ב-25 השנים האחרונות: דיוקנאות עצמיים, משפחת האמן ודיוקנאות של אנשים אחרים. הקבוצה השלישית מאפשרת הצצה לחתך חברתי ישראלי של דמויות כמו פרופסורים, פוליטיקאים, אוצרים, אספנים ושכנים שפוגש עולה/מהגר המגיע לארץ חדשה ומנסה באמצעותם להתערות בחברה. קל להבחין בדיאלוג הנרקם מעצמו בין מסורת הדיוקן הרוסי במיטבה לבין עבודותיו של בלקלב, בעיקר בדיוקנאות-העצמיים. התעקשותו לחזור ולצייר את עצמו מאפשרת לו להתאמן מול מודל זמין וזול ולבחון את הבעות פניו השונות, ולמבקרים בתערוכה – להציץ לתוך עולמו של צייר החוקר את דמותו בכל פעם מחדש.גלריות צ'ארלס ואוולין קרמר, הבניין הראשי, מוזיאון תל-אביב לאמנות.

דים יוז, "מרחב קיומי"

דים יוז, "מרחב קיומי", גלריה דן, תל-אביב

פתיחה: חמישי, 25.6.15, ב-20:00

קירות מתקלפים, מספרים קטלוגיים וחפצים ישנים היו לסימן ההיכר של דים יוז. מוטיבים כגון תלת-האופן והסביבון מחדדים את הפער העצום בין דור המשחקים האנלוגי לבין דור המסכים הדיגיטלי ומעבירים אל המתבונן רגשות מעורבים, על סוף עידן התמימות ועל מי שהתמזל מזלו לחוות אותה תמימות נכחדת. "מרחב קיומי" היא תערוכת המשך לתערוכתו הקודמת של האמן, "סדר גודל", שבה הופיעו החפצים הישנים, כגון המטרייה, הכיור והטלפון, כפרטים מתוך התמונה הכוללת. בעבודותיו החדשות, לעומת זאת, בוחר האמן להציב את החפצים כמוטיב מרכזי, להגדילם ולהעבירם אל מרכז הבמה.

התערוכה מתקיימת במסגרת אירועי "לילה לבן".
פרטים נוספים באתר גלריה דן, רח' בן-יהודה 107, תל-אביב.
ראשון עד חמישי, 10:30–19:00, שישי, 10:30–14:30.

סשה הובר, "Rentyhorn – The intervention", 2008 (סטילס מתוך וידיאו). צילום: סירו מיכרולי, באדיבות האמן והמוזיאון לאמנות עכשווית קיאסמה, הלסינקי

"שום אדם איננו אי", תערוכה קבוצתית

גלריה הריביירה בבתים
פתיחה: שבת, 27.6.15, ב-18:00
נעילה: 25.7.15
אוצרות: קתרין אובראוך ומריון אוברהופר

התערוכה מחברת בין אמנים עכשוויים מישראל ומשווייץ המהרהרים בעזרת אמנותם על נופים היסטוריים ועכשוויים. התערוכה משוטטת בין טריטוריות מגוונות וחושפת את תפקידיהן כנושאות זיכרון אישי ותרבותי. היצירות נוקטות עמדה, בוחרות בנקודת מבט וניגשות לתופעות מרחביות באופן אנליטי, פואטי וחתרני.הפתיחה תכלול גם מיצג של מרינה בלוברוביה בשם "פרויקט ה-DNA", שיוצג על-ידי אודליה הראל. עוד משתתפים: בני בישוף, סשה הובר, מירו שאוואלדר, פאטמה שנאן-דרע, תמיר צדוק, אריאל רייכמן, בלו סימיון-פיינרו, רוי ברנד, אורי שלום, קרן יעלה-גולן.

גלריית הריביירה בבת-ים, בן-גוריון פינת נורדאו, על שפת הים מאחורי סוכת מציל מס' 6.
פרטים נוספים באתר. רביעי עד שבת, 16:00–20:00.

"אחרי השקיעה בשדה", לימודי המשך, שנה א, המדרשה

"אחרי השקיעה בשדה"

החווה החקלאית, תלאביב
רביעי, 1.7.15, בשעות 20:30–23:30
אוצרת: מאיה קשביץ

"אחרי השקיעה בשדה" הוא אירוע המתקיים למשך לילה אחד בחווה החקלאית בתל-אביב ומציין את סוף שנה א' של הסטודנטים בתוכנית ללימודי המשך באמנות בפקולטה לאמנויות המדרשה בבית-ברל. הבחירה לוותר על פורמט הסטודיו הפתוח ולהציע במקומו תערוכה/אירוע בשדה פתוח, בחווה האקולוגית בתל-אביב, מאפשרת שיקוף והצצה לדור חדש ומתגבש של אמנים המגיבים למתרחש בשדה האמנות ומחוצה לו. הצופה מוזמן לחוויה של שיטוט במרחב בלתי מוגדר, לחיפוש אחר עבודות שאינן מסומנות באורם הפלואורסצנטי של חללי התצוגה, ולמסע של גילוי פיזי וקונספטואלי בשדה.

פרטים נוספים בפייסבוק.

אניסה אשקר, "אלופה 2", מתוך חלל התערוכה "שמרי על עצמך". צילום: ברק ברינקר

שיח גלריה לקראת נעילת התערוכה של אניסה אשקר, "שמרי על עצמך"
בהשתתפות האמנית ואוצרת התערוכה מאירה פרילהמן

גלריה עירונית כפרסבא
שלישי, 30.6.15, ב-19:00

אניסה אשקר נעה בין זהויות, תרבויות, שפות ומסורות ומרבה לעסוק ביצירתה בביקורת חברתית ובנושאי זהות ופוליטיקה מגדרית. אשקר, אמנית רב-תחומית שיצירתה מאופיינת בריבוי חומרים ובמגוון טכניקות ומדיות הכוללות מיצג, ציור, פיסול, צילום ומיצב, מזוהה לרוב עם הכיתוב הקליגרפי המעטר את פניה מדי יום זה כ-15 שנה ומשקף את גישתה הטוטאלית לאמנות.

התערוכה מאגדת מקבץ עבודות, בהן עבודות חדשות מהשנה האחרונה, שמרביתן מוצגות לראשונה. היא משלבת בין טכניקות שונות, בין הפרטי לחברתי, בין ההוויה האינטימית למרחב הציבורי, ושוזרת חוטים רעיוניים בין הקונקרטי למופשט ולפואטי. גם בתערוכה זו ממשיכה האמנית את עיסוקה בשאלות של זהות ופמיניזם, על רקע המרחב החברתי-תרבותי-פוליטי הטעון בישראל.

גלריה עירונית כפר-סבא, בית התרבות ע"ש רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא. ראשון עד חמישי, 20:00–09:00, שישי, 09:00–12:00.

אנדראה קוסטנזו-מרטיני, צילום מסך מתוך הווידיאו Filthy Guilty aaaAAAAHH", 2015"

 E S T A S I מציגים: נעמי צוקר ואנדריאה קוסטנזו-מרטיני, גלריה אלפרד

מיצג של האמנים בשישי, 26.6.15, ב-12:00
אוצרת: אפרת גלשמש
נעילה: 3.7.15

Estasi פירושו אקסטזה באיטלקית. העבודות שמציגים צוקר ומרטיני עוסקות בהתרוממות רוח, חוויה חושית עזה שהיא ספק דתית, ספק ארוטית. הבחירה במלה בשפה האיטלקית ממקמת את האקסטזה בהקשר הנוצרי ששורשיו מעוגנים באיטלקית ובלטינית ומושפעת ממורשתו הקתולית הפרטית של מרטיני.נעמי צוקר, אמנית רב-תחומית, ציירת, יוזמת ואוצרת של אירועי אמנות "סלון בסתיו" בתל-אביב. במשך כ-20 שנה שימשה מרצה בבצלאל, בעלת תואר שני (MFA) מאוניברסיטת מידלסקס, לונדון.אנדריאה קוסטנזו-מרטיני, יליד קונאו, איטליה, למד לטינית, יוונית וספרות עתיקה. התמחה כרקדן באלט בטורינו ובמינכן. ב-2006 הצטרף ללהקת בת שבע, ב-2010 לבאלט קולברג בשבדיה וללהקתם של ענבל פינטו ואבשלום פולק. מ-2014 עובד ככוריאוגרף ופרפורמר עצמאי בתל-אביב.

גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, נווה-צדק, תל-אביב-יפו.
שלישי עד חמישי, 17:00–21:00. שישי, 10:00–14:00. שבת, 11:00–15:00.

"פולי מונופולי", סהר עזימי ואורין יוחנן. צילום: גדי דגון

"פולי מונופולי", סהר עזימי ואורין יוחנן

תיאטרון תמונע
שישישבת, 26-27.6.15

ביצירה החדשה אנחנו בוחנים את התפקיד של היחיד בקשר הזוגי המודרני. הרקדנים עוברים אחד דרך האחר ומציבים אתגרים פיזיים ורגשיים זה לזה. השפה התנועתית נעה על הרצף שבין המקום שבו התנועה מתחילה למקום שבו היא מוגשמת במלואה, ומפגישה את הקהל בטווח אפס עם התדרים שנחים ברווח האינטימי שבינה לבינו.

תיאטרון תמונע, רח' שונצינו 8, תל-אביב.
כרטיסים באתר תיאטרון תמונע, 03-5611211.
לפרטים נוספים: פייסבוק, www.azimi.co.il.

"Porch", רקדני אנסמבל בת-שבע יוצרים. צילום: גלב וולקוב

"Porch", רקדני אנסמבל בת-שבע יוצרים

אולם ורדה, מרכז סוזן דלל, תלאביב
רביעי, 24.6.15, ב-19:00, 21:00
חמישי, 25.6.15, ב-22:30, "לילה לבן"
שישי, 26.6.15, ב-14:00
שבת, 27.6.15, ב-19:00, 21:00

ערב "רקדנים יוצרים" מתקיים זו הפעם ה-12 בתמיכת קרן מיכאל סלע לעידוד אמנים צעירים בבת-שבע. השנה יכלול הערב מופע שיתקיים באולם ורדה וגלריית אמנות חזותית שיצרו הרקדנים בסטודיו דליה. מידע סופי על הרכב היצירות יתפרסם באתר הלהקה. הרקדנים היוצרים-משתתפים: אורי קרול, איתי אקסלרוד, אמליה סמית, גיל הכהן, דורון פרק, יוני סימון, יעל בן-עזר, יעקב (יענקל'ה) פילצר, לני חסין, מדיסון הוק, מתן כהן, עידו גידרון, צ'יאקי הוריטה, קלווין וו, שיין סקופאץ'.מחיר כרטיס: 55 שקל. לקנייה בטלפון או באתר: 03-5171471, שלוחה 115.
למופעים ביום רביעי, 24.6.15, יחולקו 2 כרטיסים זוגיים למופע בשעה 19:00 וזוג כרטיסים למופע בשעה 21:00 לקוראי "רב ערב" הראשונים שיכתבו למייל: [email protected]

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *