רב ערב 9.6.2015

אן ליסלגארד, "מרחבים מקבילים" | שיח גלריה – "התערוכה החקלאית" | הדס עפרת בשיתוף יובל יאירי |דים יוז, "מרחב קיומי" | גידי גילעם |שישי בוקר בבית בנימיני

"בֶּלוֹנָה" (בעקבות סמואל דילייני), 2005

אן ליסלגארד, "מרחבים מקבילים", מוזיאון תל-אביב לאמנות

פתיחה: שלישי, 9.6.15, ב-20:00
הרצאה של האמנית תתקיים בערב הפתיחה, ב-19:00, באולם שטרית
אוצרת: מאירה יגיד-חיימוביץ'

עבודתה של אן ליסלגארד יוצרת חוויה של מרחב מדומה באמצעות קישורים בין אדריכלות לקולנוע, בין נרטיבים בדיוניים, בין אדם, מכונה וחיה. במסגרת זו – השואבת ממשקעים היסטוריים של תרבות וטכנולוגיה וניזונה מתיאוריות מִגדר פמיניסטיות – הגבולות בין הממשי למדומה מתחילים להתמוסס. עולמות קונקרטיים ומדומים זולגים זה לתוך זה ומתארגנים מחדש, עולם בתוך עולם בתוך עולם. ספרות מדע בדיוני משמשת לה חומר גלם להבניית מרחבים המצליבים בין חללים אדריכליים לבין מרחבים בדיוניים, כעין גנרטור לעולמות מדומים, למצבים קיצוניים שעל סף התפרקות של מרקם הציביליזציה. ליסלגארד אורגת השתקפויות בין פנים וחוץ באמצעים של סאונד, אור ודימוי. בין השאר היא מצליבה את בית הזכוכית שבנתה לעצמה האדריכלית לינה בו בארדי בפאתי סאו-פאולו (1951) עם יער הבדולח מספרו של ג"ג באלארד (1966).

מוזיאון תל-אביב, אגף אניאס ובני שטינמץ לאדריכלות ועיצוב, גלריה 3, הבניין ע"ש שמואל והרטה עמיר.

תומר ספיר, "אם החיטה", 2014–2015, פרט מתוך מיצב. צילום: אלעד שריג

שיח גלריה עם האוצרת טלי תמיר לרגל נעילת "התערוכה החקלאית", מוזיאון פתח-תקווה לאמנות   

שבת, 13.6.15, ב-12:00 

"התערוכה החקלאית" היא תערוכה ראשונה מסוגה, שמבקשת לחקור את השינויים הפוליטיים, הכלכליים והחברתיים שחלו באתוס החקלאות הישראלי-ציוני כפי שהם נראים מנקודת מבט עכשווית. בצל המשבר המתמשך בענף החקלאות, התערוכה מציעה התבוננות מרובדת באתוס החקלאי, בין האישי והביוגרפי לקולקטיבי, ומשרטטת תמונת מציאות מורכבת וטעונה. 12 המיצבים המוצגים בתערוכה נעים בין אמירה אינטימית-פואטית הנטועה בזיכרון אישי ובסדר-יום חקלאי לבין ניסיון סוציו-פוליטי לנתח את מנגנוני הכוח שפועלים בזירה החקלאית, במרחב הישראלי ובמרחב הישראלי-פלסטיני.

משתתפים: רן ברלב, אביטל גבע, זוהר גוטסמן, שרון גלזברג, רלי דה-פריס, עודד הירש, דב הלר, גל וינשטיין, אילת זוהר, יעקב חפץ, דנה יואלי, תומר ספיר, נועם רבינוביץ, נועה רז-מלמד.

ארכיון אמנות וחקלאות: דב אור-נר, אביטל גבע, דייוויד גוס, יאיר גרבוז, דב הלר, פנחס כהן-גן, אורי כוכבא, יוחנן סימון.

פרטים נוספים באתר מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

הדס עפרת, "Notations 3"

"תעתיקי תל-אביב", הדס עפרת בשיתוף יובל יאירי, חלל הלובי – מקום לאמנות

אירוע נעילה: שישי, 26.6.15, כולל הרצאה של סצינות קולנועיות שצולמו בחללי לובי. ההרצאה בנוכחות הפורץ

בתהליך ארוך בן עשרות שנים מאבד הלובי הישראלי את הפוטנציאל השיתופי שלו. חללי הכניסה של בתים משותפים מסתגרים מאחורי מעטה זכוכית. לתוך הרִיק הזה מבקש פרויקט אמנותי זה לפרוץ בכוח; לחלל את סגירותו ואת התבדלותו. עפרת מציג תעתיקים (transcripts) המתעדים נסיונות פריצה לחלל גלריה, המצולמים מזוויות הראייה של מצלמות האבטחה של הבניין, ורישומים/תשריטים של היחסים המוצעים שבין גוף ומרחב, פרפורמר וחלל תצוגה, וזאת בהשראת יצירתו של האדריכל ברנרד טשומי.

הלובי – מקום לאמנות, רח' ארלוזורוב 6, תל-אביב. שעות פתיחה: שישי ושבת, 11:00–14:00 ובתיאום מראש בטל' 054-5482482.

דים יוז, "מרחב קיומי"

דים יוז, "מרחב קיומי", גלריה דן, תל-אביב

פתיחה: חמישי, 25.6.15, ב-20:00

קירות מתקלפים, מספרים קטלוגיים וחפצים ישנים היו לסימן ההיכר של דים יוז. מוטיבים כגון תלת-האופן והסביבון מחדדים את הפער העצום בין דור המשחקים האנלוגי לבין דור המסכים הדיגיטלי ומעבירים אל המתבונן רגשות מעורבים, על סוף עידן התמימות ועל מי שהתמזל מזלו לחוות אותה תמימות נכחדת. "מרחב קיומי" היא תערוכת המשך לתערוכתו הקודמת של האמן, "סדר גודל", שבה הופיעו החפצים הישנים, כגון המטרייה, הכיור והטלפון, כפרטים מתוך התמונה הכוללת. בעבודותיו החדשות, לעומת זאת, בוחר האמן להציב את החפצים כמוטיב מרכזי, להגדילם ולהעבירם אל מרכז הבמה.

התערוכה מתקיימת במסגרת אירועי "לילה לבן".
פרטים נוספים באתר גלריה דן, רח' בן-יהודה 107, תל-אביב. ראשון עד חמישי, 10:30–19:00, שישי, 10:30–14:30.

גידי גילעם, "Uncles In Suits"

"Note To Self", גידי גילעם (signor Gi), מרחב לאמנות

פתיחה: חמישי, 11.6.15, ב-20:00
אוצרת: הגר בריל

כמה שליו היה עולמנו, וכמה נטול קונפליקטים פנימיים, לו רק יכולנו להפסיק לנסות להגדיר את עצמנו. בזה עוסקת התערוכה החדשה של גידי גילעם, המורכבת מגופי עבודות חדשים המבקשים להתמודד עם שאלות אלו דרך שכלול ופיתוח של מושג הדיוקן האנושי והעמדתו בסימן שאלה. לאורך מאות שנים נתפס הדיוקן במסורת האמנות המערבית כתיעוד, לרוב אידיאלי, של האדם המוצג בו. הדיוקן החזיק במעין כוח מאגי, כמו הצליח לאגור בתוכו את ישותו של האדם המצויר. כיום, בעידן של טכנולוגיות מתקדמות ותרבות חזותית אינטנסיבית השוטפת אותנו מכל עבר, הפך הדיוקן למרכיב פשוט, יומיומי. את שעות הישיבה הארוכות אל מול כן הצייר החליפו הטלפונים החכמים, ואין לאדם דבר קל מלצלם עצמו – בכל מקום, בכל זמן, כל הזמן. אם כן, מדוע אנו מעניקים משמעות כה רבה לדימוי הפנים והגוף האנושיים? האם אנו באמת יכולים ללמוד מתוכם דבר-מה על האדם הנמצא מולנו? האם הוא יכול ללמוד מהם דבר-מה על עצמו? ואיך נדע שמה שלמדנו הוא אמיתי?

לינק לאירוע בפייסבוק.
מרחב לאמנות, כיכר קדומים 8, יפו העתיקה.
לינק למפה.

מיכל אדלר-שלו

שישי בוקר בבית בנימיני – סדרת הרצאות והדגמות

מפגש שביעי: "חומרים שלובים"
שישי, 12.6.15, ב-10:30 

ההרצאה "קליעה ותרבות – מפגש בין מלאכה לאמנות" תדון בקליעת סלים ובדרך שבה היא משתקפת בתרבות החזותית הישראלית בשנים הראשונות של הקמת המדינה. ההרצאה תלווה בדוגמאות מעשייה מוזיאלית הקשורה במפגש בין מלאכות מסורתיות לאמנות עכשווית. מרצה: תמר הורביץ-ליבנה, אוצרת משנה ורכזת חינוך, המוזיאון הפתוח תפן.במפגש "חיבור טבעי" תשתתף מיכל אדלר-שלו, אמנית קרמיקה היוצרת אובייקטים פיסוליים מחומר קרמי בשילוב חומרים מן הטבע, מעולם הטקסטיל ועוד. עבודותיה עשויות מחומר חשוף ובעלות מראה אורגני חושני עם מגע עכשווי. במפגש עימה תפרוש האמנית את מילון החומרים שלה ותדגים כיצד היא משלבת בין חומרים מעולמות שונים.

פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק.
כניסה: 50 שקל. הרשמה מראש בטל' 03-5182257 או: [email protected].
בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב. שני עד חמישי, 11:00– 19:00, שישי ושבת, 11:00–14:00.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *