רב ערב 2.6.2015

בחזרה לגן עדן, בית הנסן | שיחה עם יאיר גרבוז, איציק לבנה, איתמר שמשוני ומעין שלף | מפגש מתעניינים בפקולטה לאמנויות במדרשה | "זָכָר וּנְקֵבָה בָּרָא אֹתָם" | שיח גלריה עם אניסה אשקר | תמר בורר מארחת, אירוע חד-פעמי: שלושה ימים, 13 אמנים | "​המנון לקופסה", פנטסיה תיאטרלית-מוזיקלית

בחזרה לגן עדן

בחזרה לגן עדן 1#
האכילו את המעמותה 

בית הנסן ומעמותה
רח' גדליהו אלון 14, ירושלים
מסיבת איסוף: 5.6, שישי, 12:00

"בחזרה לגן העדן" הוא פרויקט מיחזור אלקטרוניקה אשר יושק בקיץ הקרוב בגינת בית הנסן. הפרויקט הוא פרי שיתוף פעולה בין המרכז לאמנות ומדיה מעמותה, בית הנסן והקהל הרחב.

אנחנו מזמינים אתכם להביא אלינו את המכשירים האלקטרונים שכבר לא תקינים או לא בשימוש: מחשבים, טלוויזיות, טלפונים, מסכים, מיקסרים, מאווררים וכו', לעמדת האיסוף בגינת הנסן. חומרים אלו יהיו הבסיס ליצירה של סביבת גן העדן.

ביום שישי ה-5.6 נפגש בגינת בית הנסן למסיבת צהריים לכל המשפחה שתכלול: סדנאות על מיחזור מכשירים והאקינג של מכשירים אלקטרוניים, הופעות ייחודיות ועוד.

הופעות:
רונית קנו וסיימון סטארדניאל דוידובסקי, יניב שיינפלד ותומר דמסקי.

סדנאות:
קרררררצ!! קררררצצ!!!! או: איך לבנות סינתיסייזר מ(כמעט)כלום:
"בסדנה נראה ונשמע דוגמאות לכלי נגינה עבודת יד מחומרים ממוחזרים. כל משתתף יבנה כלי נגינה. *כדאי להביא לסדנה מכשירים עם רמקול או ממברנה.
בניית פיק-אפ משנאי ממוחזר: בסדנא נבנה מיקרופונים זעירים משנאים ממוחזרים ולאחר מכן נתנסה בהפקת צלילים ונגינה על מכשירים שונים. כדאי להביא לסדנה מכשירים אשר פועלים על סוללות או בעלי כבל חשמלי תקין.

קישור

סטילס מתוך הווידיאו "מאסטרצ'אט", איתמר שמשוני, 2015

שיחה עם יאיר גרבוז, איציק לבנה, איתמר שמשוני ומעין שלף  

לכבוד השקת קטלוג התערוכה "מאסטרצ'אט"
סדנאות האמנים, ירושלים
שבת, 6.6.15, ב-13:00

"מאסטרצ'אט" היא תערוכת יחיד של איתמר שמשוני בסדנאות האמנים בירושלים. אוצרת: מעין שלף. מידע נוסף על התערוכה: כאן.
סדנאות האמנים, רח' האומן 26 (קומה 4), תלפיות, ירושלים
[email protected]

מפגש מתעניינים, המדרשה

מפגש מתעניינים בפקולטה לאמנויות במדרשה
במכללה האקדמית בית ברל

חמישי, 10.6.15

למתעניינים בלימודי אמנות, החל מהשעה 14:00.

לימודי המשך: ראש התוכנית: ד"ר מירי סגל.
תואר שני M.Ed בחינוך לאמנות, ראש התוכנית: ד"ר נורית כהן-עברון.
תואר שני M.A.A.T בטיפול בעזרת אמנויות, אמנות חזותית, ראש התוכנית: ד"ר אופירה הונינג.
תעודת הוראה, מדריכי אמנות, תואר ראשון B.Ed.F.A.
למתעניינים בלימודי קולנוע – החל מהשעה 11:00.
תואר ראשון; לימודי תעודה; תעודת הוראה. ראש המחלקה: נעמי שחורי.

בתוכנית:
שיחה עם דקאן הפקולטה ד"ר גבי קלזמר, מפגש עם ראשי תוכניות וסטודנטים, סדנת בימוי והקרנת סרטים.
לפרטים: 9121*/ אמנות.

מור קצמן, "מודעות", 2015

"זָכָר וּנְקֵבָה בָּרָא אֹתָם", עבודות צילום ווידיאו של סטודנטים מהמחלקה לאמנות בפקולטה לאמנויות של מכללת סמינר הקיבוצים, תל-אביב בשיתוף עם הגלריה לאמנות עכשווית גרנד ART, חיפה 

פתיחה: חמישי, 4.6.15, ב-19:30
נעילה: 4.8.15

אוצרות: שירלי משולם, אוצרת הגלריה, וד"ר הדרה שפלן-קצב, ראש החוג לאמנות, הפקולטה לאמנויות, מכללת סמינר הקיבוצים. משתתפים/ות: נעמה בארי, נועה הרפז-ביטון, מור טישלר, טל כהן, שיר כץ, טלי סלוצקי, רונן עמור, אולגה קוזיננקו, מור קצמן, נגה רוזמן, צליל רוזנטל, קטרין שרים.התערוכה מתייחסת לסוגיות מגדריות שנוצרו באתוס המקראי ובאמירה אמנותית ביקורתית: פרשנויות אישיות, חדשות ומקוריות, למעמדן של נשים, ההקשר להבניית זהויות נשיות, ומשמעותם של כל אלה בחברה הישראלית בכלל ובנוגע לזהותה של האשה היהודייה בפרט.

הגלריה לאמנות עכשווית, גרנד ART, גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה, טל' 04-8121111. שעות פעילות: א'–ה', 12:00–20:00, ו', 10:30–13:00. לפרטים: 050-5912953, שירלי משולם, [email protected]

מתוך חלל התערוכה "שמרי על עצמך". צילום: ברק ברינקר

שיח גלריה עם אניסה אשקר בתערוכה "שמרי על עצמך"
גלריה עירונית כפר-סבא

שלישי, 9.6.15, ב-19:00
אניסה אשקר נעה בין זהויות, תרבויות, שפות ומסורות ומרבה לעסוק בביקורת חברתית ובנושאי זהות ופוליטיקה מגדרית. אשקר, אמנית רב-תחומית שיצירתה מאופיינת בריבוי חומרים ובמגוון טכניקות ומדיות (מיצג, ציור, פיסול, צילום ומיצב), מזוהה עם הכיתוב הקליגרפי המעטר את פניה מדי יום זה כ-15 שנה ומשקף את גישתה הטוטאלית לאמנות.
התערוכה מאגדת בין השאר עבודות חדשות מהשנה האחרונה, המשלבות בין טכניקות שונות, בין הפרטי לחברתי, בין ההוויה האינטימית למרחב הציבורי ובין הקונקרטי למופשט ולפואטי.

גלריה עירונית כפר-סבא, בית התרבות על-שם רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא. א'–ה', 09:00–20:00, ו', 09:00–12:00.

"תמונה אדומה 2". צילום: רוסלו שמריה

"הכל הבל", תמר בורר מארחת

אירוע חד-פעמי: שלושה ימים, 13 אמנים
חמישי–מוצ"ש, 4–6 ביוני 2015, ב-20:30

אירוע רב-תחומי הכולל מופע מחול בבכורה, "הכל הבל", המופע "בוהו", מיצגים, מיצבים, תערוכות, מופע מוזיקלי ועבודות וידיאו.הבל הוא נשיפה, דיבור, אד העולה מהפנים ויוצא החוצה, כמו גם דברי שטות, ריקנות, אבסורד. קוהלת רואה את הבל כפרויקט, כאמצעי, כחומר ביד היוצר. מתוך נקודת מבט זו יוצרים האמנים המשתתפים בפרויקט "הכל הבל" את יצירתם. כל אמן מציע את האינטרפרטציה שלו למושג זה, כל אחד ואחת בתחום יצירתו\ה.

משתתפים: תמר לם, נעם ענבר, קזואו אישיאי, ששון קדם, תמרה ארדה, אלון לדר, תמר אור, אורי פרוסט, ג'רמי פוגל, חגית אביר, טניה פלזנר, אבי מוגרבי, Kepa, Greedyadam.

פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק "הכל הבל".

בין קוראי "רב ערב" יוגרל זוג כרטיסים לכל ערב (בסך-הכל 6 כרטיסים) במייל:[email protected]

***

"​המנון לקופסה", פנטסיה תיאטרלית-מוזיקלית
הזירה הבין-תחומית

שלישי, 9.6.15, ב-20:30, תיאטרון החאן, ירושלים

בשיתוף: יונתן ניב, צ'לו, עיבודים ושירה; דן קרגר, סאונד, קלידים ועיצוב תאורה; שמעון אופק, אנימציה.היוצרת הבין-תחומית מירב בן-דוד משוטטת בתוך מרתפי זיכרון של עיירות נידחות ומעלה באוב שירי עם עבריים שכוחים. השירים קמים לתחייה בתוך כיתה דמיונית, שבה עברית מהשטייטל הפוגשת שפה מדעית, מצבי אימה מול הזיות פסטורליות, ושירי ילדות מתוקים מהולים בייאוש פואטי והומור שחור. דרך השירים עוברת המורה מצבי נפש ורוח שונים, והדמויות מתחלפות בלי הרף: ממורה בכיתה א', דרך אומנת אירופית, חלוצה עברית, פועלת קומוניסטית, זמרת מועדונים יידישאית, ועד ילדה ישראלית תמה. מופע משעשע ואפלולי של שירה, קול, וידיאו, חפצים ונגינה חיה.כרטיס: 50–70 שקל. להזמנת כרטיסים ולפרטים נוספים: משרדי הזירה הבין-תחומית בטל' 02-6783378 או באתר.

3 כרטיסים זוגיים יחולקו לקוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל: [email protected].

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *