רב ערב 19.5.2015

האם אמנות יכולה לתקן? טיש של מוצאי שבועות בבית הנסן | לימודים מתקדמים במוזיקה אקספרימנטלית ואמנות הסאונד במוסררה | פסטיבל יצירה ירושלמית | "אצלנו זה לא כמו אצלכם" | סימה מאיר | ראובן צוקרמן

פורת סלומון – טיש (ע״ג ציור של אלעד רוזן), 2011

האם אמנות יכולה לתקן?
טיש של מוצאי שבועות בבית הנסן

שני (אסרו חג), 25.5.15, 20:00
מרכז מעמותה בבית הנסן, רחוב גדליהו אלון 14, ירושלים

אחרי המסע אל החלל הפנוי שערכנו בפסח עם רבי נחמן, הגיע הזמן לחזור מהתוהו אל הסדר ולתקן. האמן פורת סלומון ועורכי ערב רב יונתן אמיר ורונן אידלמן קוראים יחד את הרב קוק, בשיחה על נשמות של תוהו ונשמות של תיקון, על החוצפה של הגאולה, ועל המקום של האמנות בתוך כל זה.

כניסה חופשית

מוסררה, יום פתוח

לימודים מתקדמים במוזיקה אקספרימנטלית ואמנות הסאונד במוסררה
בית-ספר לצילום, ניו-מדיה, מוזיקה חדשה, תקשורת חזותית ופוטותרפיה ע"ש נגר

נפתחה ההרשמה למחזור השני
יום פתוח: רביעי, 20.5.15, ב-19:00

התוכנית מתמקדת בפיתוח והקניה של כלים רבים ומגוונים ליוצרים הרואים בתחום זה את מרכז העשייה האמנותית שלהם. תוכנית הלימודים משלבת קומפוזיציה ואמנות סאונד, ביצוע מודרני ותיאוריה ביקורתית, והיא מיועדת למוזיקאים, מלחינים, אמני סאונד וכן יוצרים מתחומי האמנות הפלסטית, מדיה דיגיטלית ואחרים, החוקרים את הקצוות הרדיקליים של הצליל העכשווי.

תוכנית הלימודים נפרשת על פני שנתיים ומשלבת בין לימודי קומפוזיציה, ביצוע ותיאוריה ביקורתית, כמו גם התייחסות לחלל מן הזווית של האמנות הפלסטית. התוכנית מציעה גם קורסים וסדנאות באופרה ותיאטרון-מוזיקה, יחסי צליל-דימוי-טקסט, אמנות רדיו, תיווי מודרני, טכניקות אינסטרומנטליות מורחבות, מוזיקה דיגיטלית ועוד.בצוות המרצים אמני הסאונד והמוזיקאים הנסיוניים הבולטים בארץ. בראש התוכנית עומדת המלחינה קיקי קרן-הוס, ולצדה המלחינים עמוס אלקנה ויוני ניב, המוזיקאי והצ'לן דן וינשטיין ועוד.

פרטים נוספים בפייסבוק.

***

"Made In" ג'רוזלם, פסטיבל יצירה ירושלמית בבית אבי חי

שלישי עד חמישי, 19–21 במאי 2015

בשבוע שבו חל יום ירושלים יתקיימו בבית אבי חי שלושה ימי פסטיבל של יצירה ירושלמית צעירה ומקורית הנוגעת במגוון תחומי היצירה והאמנות – שירה, ספרות, מוזיקה, קולנוע, סטנד-אפ, תיאטרון, אמנות פלסטית ועוד.

במהלך הפסטיבל יציגו עשרות יוצרים, אמנים, סטנדאפיסטים וזמרים את ייחודה והשפעתה של ירושלים על יצירתם דרך החוויה האישית שלהם, נקודת ראותם ותפיסת עולמם.

אירוע ספרות: "בואי כלה"

בלהה בן-אליהו משוחחת על ירושלים בספרות העברית – מש"י עגנון, זלדה ולאה גולדברג ועד ליצירה העכשווית.

מוזיקה: נטע אלקיים, עמית חי-כהן, גל מאסטרו
בשילוב קטעים מתוך הקרנת הבכורה של הסרט התיעודי החדש "אשה פשוטה – זלדה", בבימויו של יאיר קידר.

רביעי, ב' בסיוון, 20.5, ב-20:00.
במיוחד למנויי "רב ערב": שני כרטיסים במחיר 30 שקל בציון הקוד "ירושלים".
ניתן להזמין דרך האתר או בקופות בית אבי חי: 02-6215900.

אקט על שמלתה של אמי, נסרין אבו בכר, 2014, טכניקה מעורבת, 75X104ס"מ

"אצלנו זה לא כמו אצלכם", תערוכה קבוצתית
הגלריה לאמנות במכללה ע"ש דוד ילין, ירושלים 

פתיחה: חמישי, 28.05.15, ב-19.30
אוצרת: נאוה ט. ברזני
משתתפים: אלי שבדרון, ורד נסים, זוודיתו יוסף, יורם בוזגלו, ישראל רבינוביץ', מוטה ברים, נסרין אבו-בכר, רון עמיר, תמיר צדוק"

כדי לראות, מספיק שיהיו עיניים. להתבונן מצריך הרבה יותר", כתב ז'אן-לוק מריון בספרו "על העודפות, עיונים בתופעות הרוויות". עבודות התערוכה מבטאות את ההתבוננות שעליה כותב מריון, זו המנכיחה ב"עמל רב" את המשטחים הטמונים-קבורים בעומק וברוחב של הזרם הנראה לעין מעצמו.המשפט "אצלנו זה לא כמו אצלכם" שגור בשפתנו ומשמש אותנו בחיי היומיום, ועל כן מתקיים הספק אם הוא מעורר אותנו למחשבה על עצם משמעותו. הוא נאמר ככל הנראה על-ידי סובייקטים שמשויכים אל קבוצת השוליים או אלו המצויים, לפי מריון, בתוך "הקילוח החרישי". באומרם "אצלכם" הם פונים אל סובייקטים המזוהים כמשתייכים – בהקשר ספציפי – אל הזרם הקיבוצי הנראה לעין. המלים "אצלנו" ו"אצלכם" מבטאות את ההתנהגות המקובלת בתוך כל קבוצה ומטעימות את השוני שבין הקבוצות ביחס אל הפרץ הקולקטיבי.

פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק של הגלריה.
הגלריה לאמנות במכללה ע"ש דוד ילין, מעגל בית-המדרש 7, ירושלים.

סימה מאיר, "מגלי עולם", פרט מתוך מיצב וידיאו

"מגלי עולם", סימה מאיר
הגלריה לאמנות רמות-מנשה

פתיחה: שבת, 23.5.15, ב-11:00
נעילה: שבת, 18.7.15

אוצרת: יונית קדוש

מגלי העולם הפעם הם פסלוני הבית הקטנים, אלה שנקנו בפרוטות, נאספו והובאו במשך השנים מארצות רחוקות והביאו אל ביתנו שבקיבוץ את ניחוחות העולם הגדול. בתערוכה מיצב וידיאו וכמה ציורים קטנים בטכניקה מעורבת על פורמייקה. המצלמה עוקבת אחר היחסים בין הדמויות הניצבות לפני שמשת החלון כשכלי הבית, מראות הגינה, האור וההשתקפויות הרבות לוקחים חלק במשחק ויוצרים רגעי קסם. מגלי העולם הנועזים של סימה מאיר עדיין לא החליטו אם העולם אכן נמצא בחוץ, מחכה שיגלו אותו, או שכל האור והיופי – תבל ומלואה על אדן החלון.

גלריה לאמנות רמות-מנשה, קיבוץ רמות-מנשה. שבת, 11.00–13.00 או בתיאום עם יונית, 052-3864955.

ראובן צוקרמן

"מעומקא דליבא", תערוכת צילום לאמן ראובן צוקרמן בבית אות המוצר

נעילה: 26.5.15
אוצרת: נועה לאה כהן

התערוכה מבוססת על ספר האמן "תפילת ראובן", שבו יצר צוקרמן דימוי העולה מהברכות שבתפילת "עמידה". המסע לתערוכה החל במוסקבה ב-1999, דרך אל האמנות שהובילה גם אל החזרה ההדרגתית בתשובה. הספר "צילום על התפילה" יצא לאור ב-2013. צוקרמן מבקש להגיע אל מעבר לדימוי עצמו ומחפש אחר המשמעות הסמויה בוויזואליה של הדברים. בניגוד לצלמים רבים המצלמים בתוך הקהילה האורתודוקסיות, תפיסתו אינה אנתרופולוגית. הוא מצליח להראות את האותנטיות ואת קסם החיים הרליגיוזיים גם בחלקים היומיומיים הפשוטים, מתוך רצון לפענח את הקוד הנסתר היוצר את תפיסתו של האדם המאמין.

פרטים נוספים באתר האמן.
בית אות המוצר, רח' דרך חברון 12, ירושלים. ראשון עד חמישי, 10:00–12:00, 16:00–19:00, שישי, 10:00–13:00.

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *