רב ערב 28.4.2015

"זמן צרוב" | אניסה אשקר | בל שפיר | נעם בר, "ObjectION"

מראה פנים תנור האנאגמה של מאיר מוהבן, 2012, צילום: יח"צ

"זמן צרוב", תערוכה קבוצתית בבית בנימיני, תל-אביב

פתיחה: חמישי, 30.4.15, ב-19:30
נעילה: 20.6.15, ב-14:00

משתתפים: עירית אבא, דליה בן-מיור, בועז ברקני, בן הגרי, מאיר מוהבן, דניאל פלטאואר, מרתה ריגר, איריס שביט
אוצרות: טולה עמיר ולביאה שטרן

המחשבות על התערוכה התעוררו והתגבשו סביב מה שנגלה לעין ברגע פתיחת תנור הקרמיקה אחרי השריפה. זהו רגע מכונן של לידה, של הפתעה החוזרת על עצמה בכל פעם מחדש. תנאי השריפה בתנור, הכנת הכלים לפני, מצבים של טמפרטורה, צפיפות, דחיסות ותנאים סובייקטיביים משפיעים על התוצר הסופי. השהייה בתנור, העמידה בתנאים הקיצוניים, הקשר למיקום בחלל, הסמיכות לכלים אחרים, לעובי החמר, לסוגו, לגלזורה ואפקט הטמפרטורה עליה, למשב הרוח, לחמצון, לאפר שבאוויר ועוד – כל אלה הם סימנים של חד-פעמיות, של יחסי גומלין בין הרמוניה לדיסהרמוניה. התערוכה בוחנת ביטויים שונים של היחס בין האקראיות לסדר, בין הדיסוננטי לקונסוננטי והמרחב שביניהם.

בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב. טל' 03-5182257. שני עד חמישי, 11:00–19:00, שישי ושבת, 11:00–14:00.

אניסה אשקר, "שמרי על עצמך (איפיגניה)", 2003, תצלום צבע

אניסה אשקר, "שמרי על עצמך", הגלריה העירונית כפר-סבא

פתיחה: חמישי, 30.4.15
אוצרת: מאירה פרי-להמן

אניסה אשקר נעה בין זהויות, תרבויות, שפות ומסורות ומרבה לעסוק ביצירתה בביקורת חברתית ובנושאים של זהות ופוליטיקה מגדרית. אשקר, אמנית רב-תחומית שיצירתה מאופיינת בריבוי חומרים ובמגוון טכניקות ומדיות, מזוהה לרוב עם הכיתוב הקליגרפי המעטר את פניה מדי יום זה כ-15 שנה ומשקף את גישתה הטוטאלית לאמנות. התערוכה "שמרי על עצמך" מאגדת מקבץ עבודות, ובהן עבודות מהשנה האחרונה, שמרביתן מוצגות לראשונה. היא משלבת בין טכניקות שונות, בין הפרטי לחברתי, בין ההוויה האינטימית למרחב הציבורי ושוזרת חוטים רעיוניים בין הקונקרטי למופשט ולפואטי. גם בתערוכה זו ממשיכה האמנית את עיסוקה בשאלות של זהות ופמיניזם, על רקע המרחב החברתי-תרבותי-פוליטי הטעון בישראל.

פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק
גלריה עירונית כפר-סבא, בית התרבות ע"ש רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא. ראשון עד חמישי, 09:00–20:00, שישי, 09:00–12:00.

בל שפיר, "Subortus", 2015, רישום ואנימציה. צילום: ורהפטיג ונציאן

ימים אחרונים ל״Subortus״, תערוכתה של בל שפיר בגלריה הקיבוץ

נעילה: שישי, 1.5.15

בתערוכה חוזרת האמנית הרב-תחומית בל שפיר אל מחוזות ילדותה ונעוריה ולהיסטוריה המשפחתית, כחלק מתהליך עבודה חקרני שבמסגרתו היא בוחנת את מנגנוני הזיכרון והזכרונות המעצבים זהות בכלל ואת זהותה האישית בפרט. בתערוכה מוצגות עבודות רישום, וידיאו ואנימציה מהשנה האחרונה, שבהן היא מתחקה אחר זהותה המפוצלת, הנעה בין תרבויות, בין מערב למזרח ובין גרמניה לישראל. האמנית מצליבה בין הדי זיכרון הנטועים בהווייתה הפנימית לאירועים מעברה המבוססים על ארכיון תצלומים משפחתיים. העבודות מהדהדות את הפער שבין הדמיית הזיכרון מסיטואציה מסוימת המתרחשת במוח לבין חילוץ הזיכרון מתצלום הלוכד סיטואציה.

גלריה הקיבוץ, רח' דב הוז 25, תל-אביב.

נעם בר, "ObjectION", פרט

נעם בר, "ObjectION", גלריה תיאטרון החנות

פתיחה: חמישי, 30.4.15, ב-20:00
בערב הפתיחה יתקיים ב-21:30  מופע מאת דניאל סלבוסקי
אוצרת: עלינא דקל

העבודות בתערוכה בוחנות את היחסים בין חלל ואובייקט, גוף והעדר, נפח וקו, תלת-מימד וגרפיקה. המושג Objection עובר פירוק תחבירי לשני מושגים: Object ו-ION (סיומת המתארת באנגלית פעולה, מצב או תהליך). הציר של התערוכה מצוי במתח שבין המוכר לזר, בין סחורה לקהל מטרה, בין צרכנות לצורך, בין הסכמה להתנגדות ובין סטטיות לתנועה. בוויטרינה הימנית מוצגת העבודה "חיי מדף", העשויה מקו מתאר מתכתי גיאומטרי שמתפשט, גולש ופולש מהמדף אל החלל. הפיסול השלדי ממסגר מעין אנרגיה של תנועה שמנכיחה את החלל בו בזמן ומשאירה אותו "מחולל", וכך מצביעה על האפשרות שטמונה בו. בוויטרינה השמאלית מוצגת העבודה "מטרה נייחת" – מחשב נייד מטופל שמרחף בחלל.

העבודה מדגישה את הקשר של המתבונן למושא ההתבוננות, ומעלה את יחסי הצופה מסך המחשב לבחינה מחודשת.

פרטים נוספים באתר ובפייסבוק.
גלריה תיאטרון החנות, רח' העלייה 31, תל-אביב.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *