רב ערב 21.4.2015

"מחילות – תפיסות של חלל, מרחב, זמן” | D3 בעיבוד טקסטיל | "Subortus", בל שפיר | "הגבורה ואחוות הלוחמים” | MediActive 2015 | "מאסטרצ'אט", איתמר שמשוני | "אנשים קטנים", ניצן אבידור | פרדס, בית-ספר גבוה לאמנות

קרן רוסו, The place Where Remote Futures Meet Remote Pasts, 2008, וידאו

"מחילות – תפיסות של חלל, מרחב, זמן"
גלריה עירונית לאמנות בית קנר, ראשון-לציון

פתיחה: מוצ"ש, 25.4.15, ב-20:00
נעילה: 12.7.15
אוצרת: גלית סמל

התערוכה בוחנת את המערך המרחבי של המחילות – רשת של תנועות המתבצעות על פני הקרקע, או מתחתיה, במרחבי הזיכרון, התפיסה או המחשבה. המחילות שואבות את הצופה בריקנותן. החללים מכילים יופי טורדני מאיים המעורר תהיות, מהדהד בין שקט לזעקה, בין הנסתר לנגלה, בין האין ליש, בין החשוך למואר, בין העבר, להווה, לעתיד. האם החלל הופך ממקום מקלט ומסתור לחלל מסתורי ומעיק, או למבוי סתום? סוגים שונים של מחילות מבקשים להתקיים בו בזמן בחלל גלריה אחת. בעבודות משתקף יחסו השונה של כל אמן לסביבה הפיזית ו/או הפנימית.

האמנים המשתתפים: ליאת אלבלינג, רותי דה-פריס, נועה יקותיאלי, מיטל כץ-מינרבו, נטע ליבר-שפר, ליאב מזרחי, שי-לי עוזיאל, עדן עפרת, אלעד קופלר, קרן רוסו.

גלריה עירונית לאמנות בית קנר, רח' רוטשילד 7, ראשון-לציון. טל' 03-9470728. ב'–שבת, 10:00–13:00, ג', 16:30–18:30.

שירי כנעני, 2013

D3 בעיבוד טקסטיל, הגלריה במרכז האקדמי ויצו חיפה

20.4.15–22.5.15
אוצרת: ענת גטניו

שיח בנושא "תהליכי יצירה בעיבוד טקסטיל" יתקיים ביום חמישי, 7.5.15, בשעות 11.30–09.00, בהשתתפות המעצבים 

בתערוכה מוצגות עבודות המאופיינות בטיפול תלת-ממדי בחומר טקסטילי. מעצבי טקסטיל צעירים לצד ותיקים מעבדים חומרי טקסטיל בתהליכי יצירה מגוונים. הם משתמשים בסיבים טבעיים או מלאכותיים ובטכניקות המשלבות בין קראפט לטכנולוגיה ובין הידני לתעשייתי. המעצבים, בעלי התמחות מקצועית בעיצוב טקסטיל, מפתחים טקטיקות שונות להכנסת המימד השלישי אל משטח הבד השטוח. כמה מן העבודות משמשות תשתית לתוצרים טקסטילים, ואחרות חורגות מן השימושי אל האמנותי.

מציגים: אורי אפרת, מיקה בר, ישעיהו איש-גבאי, אירית דולמן, ורוניקה מיטלמן-וקר, איילת יונטף, שירי כנעני, עידית קפלן, סיון רויז, כפיר שבת, שירה שובל ואריאל בלונדר, לילך שפיר.

לצפייה בעבודות

הגלריה במרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. טל' 04-8562555. א'–ה', 10:00–18:00, ו', 10:00–14:00.

בל שפיר, Retrospectacle, וידיאו, 2014

רב-שיח בתערוכת היחיד "Subortus", בל שפיר
גלריה הקיבוץ, תל-אביב

שבת, 25.4.15, ב-12:00
בהשתתפות האמנית בל שפיר, אוצרת התערוכה יעל קיני והאוצר ניר הרמט

בתערוכה "Subortus" חוזרת האמנית הרב-תחומית בל שפיר אל מחוזות ילדותה ונעוריה ולהיסטוריה המשפחתית, כחלק מתהליך עבודה חקרני שבמסגרתו היא בוחנת את מנגנוני הזיכרון והזכרונות המעצבים זהות בכלל ואת זהותה האישית בפרט. בתערוכה מוצגות עבודות רישום, וידיאו ואנימציה מהשנה האחרונה, שבהן היא מתחקה אחר מרכיבי זהותה האישית הנעה בין תרבויות, בין מערב למזרח, בין גרמניה לישראל, באמצעות תהליכים רפלקסיביים-פנימיים הפועלים במרחב שבין תודעה לזיכרון. האמנית מצליבה בין הדי זיכרון הנטועים בהוויה פנימית לסצינות ואירועים מעברה המבוססים על ארכיון תצלומים משפחתיים.

נעילה: 2.5.15.
גלריה הקיבוץ, רח' דב הוז 25, תל-אביב.

הגבורה ואחוות הלוחמים, צילום חלל תערוכה: יפעת גלעדי

שיח גלריה ושבוע אחרון לתערוכה "הגבורה ואחוות הלוחמים"
גלריה חנינא, תל-אביב

שיח גלריה ונעילה: שבת, 25.4.15, ב-12:00
אוצר: שגיא רפאל

התערוכה מציגה התייחסויות לגבריות ישראלית פוסט-צה"לית ביצירתם של שלושה ציירים צעירים – אדר אביעם, רון וינטר ויואש פלדש. אם בעבר נצבעו רישומיהם ההיסטוריים של ערכי הגבורה ואחוות הלוחמים בחברה הישראלית בגוונים מיתיים של תעוזה, שותפות גורל והקרבה למען המולדת, הרי שזה זמן רב עולים קולות של טראומות, והילת הגבורה מתחלפת תכופות בעמדת הקורבן, שכבר ברור כי מת לשווא. השירות הצבאי הקרבי ניכר ביצירתם של אביעם ווינטר; האחד טעון בסרקזם כלפי מיתוסים צבאיים ולאומיים, השני כמו מתרפק על אחווה גברית המתגלה כאוטו-אירוטית. פלדש יוצר דיוקנאות מומצאים של קדושי-חולין, שלמרות ריבוי כלי הזין במפשעתם, הם רפים, חיוורים ודלי תנועה, במצב המתנה.

גלריה חנינא, רח' שביל-המפעל 3, בניין 5, קומה 1, קריית-המלאכה, תל-אביב. ב'-ג', הגלריה סגורה (או בתיאום מראש). ד'-ה', 15:00–18:00. שישי-שבת: 11:00–14:00.  בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וביום העצמאות הגלריה פתוחה כרגיל.

MediActive 2015

MediActive 2015, קמפוס המדרשה, בית ברל

חמישי, 30.4.15, בשעות 18:00–23:00

מיצבים, מופעים, עבודות וידיאו וסאונד של סטודנטים, מרצים ואמנים אורחים המציגים עבודות המגיבות למצב הפוסט-דיגיטלי, ששיבש כמעט כל מבנה חברתי ופעולת הפרט שבתוכו. מוסכמות שרק אתמול היו בחזקת טאבו ובשולי הסדר החברתי נהפכו בן-לילה למציאות בזרם המרכזי. בין אם זה הפצת תוכן Snaf או שיתוף תמונה של חביתה מארוחת הבוקר, גבולות המרחב הפרטי מבקשים הגדרה מחדש. כיצד משתנה תפיסת העצמי במדורת השבט הדיגיטלית והאם קיים פוטנציאל אוטופי במציאות וירטואלית המתירה את האדם מכבלי העולם הפיזי? פרטים נוספים באתר.

אוצר: דניאל לנדאו. ע' אוצר: ענת ברזילי ודניאל קדם. הנחיה ואינטגרציה: אירית מילוא. אתר: רותם בידס. סרטון אירוע: הדס אורדן, שירה כהן.

סטילס מתוך הוידיאו ״ מאסטרצ׳אט״, איתמר שמשוני, 2015

"מאסטרצ'אט", איתמר שמשוני
סדנאות האמנים בירושלים

פתיחה: מוצ״ש, 2.5.15, 20:00
נעילה: שישי, 17.7.15
אוצרת: מעין שלף

"מאסטרצ'אט" הוא פרויקט חדש של איתמר שמשוני, שנוצר במיוחד עבור סדנאות האמנים בירושלים. במסגרת הפרויקט הזמין האמן ארבעה ציירים ישראלים – יאיר גרבוז, מרים כבסה, יצחק ליבנה וזויה צ'רקסקי – לסדרה של שיחות וירטואליות. ארבעת הציירים, מדורות שונים ובעלי סגנונות שונים, נפגשו באמצעות תוכנת צ'אט ותועדו בעודם משוחחים מול מסך המחשב. האמנים שוחחו על מדיום הציור בהקשרים טכניים, רגשיים, אינטלקטואליים ופוליטיים, על אמנות, על הפרויקט ועל החיים עצמם. בעקבות השיחות צייר שמשוני ציור על בסיס הוראותיהם והערותיהם של הציירים, וזה יוצג בחלל התערוכה לצד תיעוד השיחות. פרטים נוספים באתר סדנאות האמנים.

רח' האומן 26, (קומה 4) תלפיות, ירושלים. ב', 10:00–14:00, ה', 16:00–20:00, ו', 11:00–14:00, ובתיאום מראש.

ניצן אבידור

"אנשים קטנים", ניצן אבידור
גלריה אפרת, תל-אביב

פתיחה: חמישי, 30.4.15, ב-20:00
נעילה: 28.5.2015
אוצר: דורון פולק

ניצן אבידור הוא פסל ברזל המעניק משמעות מיוחדת לדמויות הלקוחות מעולם התרבות, הספרות, המסורת והאמנות. בתערוכתו מציג סדרה גדלה של דמויות אנושיות המחוברות אל הלב בשפת גוף אישית ובהקשר סמלי-פיוטי שונה ומגוון. יצירתו של אבידור עשויה מקורטובים של ביקורת וסרקזם מהול בהומור חכם ושנון. הנושאים נבחרים מעולם המיתוס והתנ"ך כמו גם מחיי היומיום: אהבה, זוגיות, פריון ומשפחה, האדם והחי.

אתר האמן
דף האמן בפייסבוק
גלריה אפרת, רח' גורדון 21, תל-אביב. ב', ד', 11:00–13:00, ג', ה', 11:00–13:00, 17:00–19:00, ו', 10:30–13:00.

***

פרדס, בית-ספר גבוה לאמנות בשילוב לימודים לתואר אקדמי

פרדס, בית-ספר גבוה לאמנות חזותית, מעמיד קול חדש של יוצרים ויוצרות המביאים עימם את השראתו של עולם הרוח היהודי ומבקשים ליצור ולהתבטא במרחב התרבותי הכללי, תוך יצירת זיקות חדשות בין עולם האמנות לעולם הדתי באופן שיפרה ויעשיר את שניהם גם יחד. תוכנית הלימודים כוללת מערך הכשרה ברמה המקצועית ביותר, בהדרכת צוות אמנים ואמניות מהבכירים והמקוריים ביותר באמנות הישראלית.

לרשות הסטודנטים עומדים מגורים מוזלים במעונות.
חדש: ללמוד אמנות בפרדס ולהשלים תואר ראשון ותעודת הוראה במכללה האקדמית בית ברל.

פרטים נוספים באתר ובפייסבוק.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]

1 תגובות על “רב ערב 21.4.2015”

    מה זה לכל הרוחות והשדים? אין כבר לאן לברוח…התייחסות לגבריות ישאלית PRE גנון

    התייחסויות לגבריות ישראלית פוסט-צה"לית
    התייחסויות לגבריות ישראלית פוסט-צה"לית
    התייחסויות לגבריות ישראלית פוסט-צה"לית
    התייחסויות לגבריות ישראלית פוסט-צה"לית
    התייחסויות לגבריות ישראלית פוסט-צה"לית
    התייחסויות לגבריות ישראלית פוסט-צה"לית
    התייחסויות לגבריות ישראלית פוסט-צה"לית
    התייחסויות לגבריות ישראלית פוסט-צה"לית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *