רב ערב 3.3.2015

רלי דה-פריס | עשור למלגת "סטודיו ראשון" | אורן פישר | ג'ודי גונן | אורית עריף

רלי דה-פריס, "ספר השעות", 2014-15 , מיצב. צילום: אלעד שריג

שיח גלריה עם האמנית רלי דה-פריס במסגרת "התערוכה החקלאית"

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות
שבת, 7.3.15, ב-12:00 

המיצב "ספר השעות" של רלי דה-פריס בנוי כמנגנון אגרו-מכני המסמן מרחב פואטי של יקום חקלאי. בהשראת "ספר השעות" של הדוכס דה-ברי, שצויר בראשית המאה ה-15 ומתאר את סדרי העולם במונחי מחזור העונות והחקלאות, עוסק המיצב של דה-פריס בזמן החקלאי הישראלי וניזון מחיבור בין זיכרון ביוגרפי לידע תיאורטי ובין תובנה פילוסופית לתודעה פוליטית.

ציר המתח המרכזי של המיצב מתמקד בקיטוב המאפיין את החקלאות הישראלית: בין היסוד הנמוך, הפיזיקלי, לבין היסוד העולה כלפי מעלה, האידיאולוגי. דה-פריס, נכדתו של חקלאי ממייסדי כפר-יונה שבשרון, מסמנת שלושה אתרים הקשורים למיתולוגיה החקלאית של משפחתה – בניין בית המשק של "מטעי השרון" העומד ריק ועזוב, הפרדס המעובד על-ידי אביה, והשער – ודרכם היא מדברת על המקום, על האידיאולוגיה ועל הארץ.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה
פרטים נוספים באתר המוזיאון

שרה קמינקר, "כד במפתח הלב" (פריים מתוך סרט), קעקוע. צילום: סמדר ליאני

אקזיט, תערוכה לרגל עשור למלגת "סטודיו ראשון" בבית בנימיני

פתיחה: רביעי, 4.3.15, ב-19:30
נעילה: שבת, 25.4.15
אוצרת: שלומית באומן

התערוכה "אקזיט" בוחנת עשור של יצירה קרמית בקרב מלגאי "סטודיו ראשון" בבית בנימיני. יוצרים צעירים אלה בודקים באופן מורכב שאלות של שפה אישית, עבודה מסורתית מול ייצור תעשייתי, עיצוב מול אמנות, זהות מגדרית, תפיסת חלל מול אובייקט בודד והומור מול אמירה ביקורתית. דווקא הקיבוץ האקלקטי של זוכי המלגה מאפשר מבט רחב, צעיר ורענן על יצירה קרמית עכשווית ורלבנטית.

משתתפים: כוכבית בן-עזרא-גולדנברג, גיא ג'אנה, אילת גבריאלי, דימה גורביץ', גל גורן, יעל גרונר, לנה דובינסקי, רועי יהלומי, אחיה כנה, יוליה צוקרמן, שרה קמינקר, אפרת קרן, רעות רבוח, נעמה רוזנפלד, שרה שוראקי.

בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב, טל' 03-5182257. שעות פתיחה: שני עד חמישי: 11:00–19:00, שישי–שבת: 11:00–14:00 .

אורן פישר, "הנובורישים". צילום: רן ארדה

"אי שם", אורן פישר, גלריה בזל

נעילה: שלישי, 20.3.15
אוצרת וכותבת טקסט התערוכה: מרי שק

אורן פישר מפסל בעץ ובברזל עולם של דימויים הנדמים לטוטמים אנונימיים ודקי גזרה. לעתים מגדרם אינו ברור או בולט, וכולם דוממים בתוך מעגל החיים. גופם עשוי מקרשים בצבעו הטבעי של העץ, או בעץ שדומה כי נצבע ברשלנות בצבעי פסטל. החומר, הצורה או הצבע אינם מקבעים את ממשותם, ואילו דווקא אי-גימורם ואי-נוחיותם הם אשר נחקקים בזיכרון.

גלריה בזל, רח' השל"ה 1 (פינת בזל), תל-אביב. טל' 03-6024957. ראשון עד חמישי, 10:00–19:00, שישי, 10:00–14:00.

אתר הגלריה
עמוד הפייסבוק של גלריה בזל

ג'ודי גונן, "נטייה", 2001, בטון

"נקודת מבט", ג'ודי גונן, האנגר 2, נמל יפו

נעילה: 15.3.15
אוצרת: דניאלה טלמור

פסלי הבטון והברזל החלוד המרכיבים את התערוכה "נקודת מבט" אינם מתחנפים לעין הצופה. הם בנויים מחומרים שיודעים לשמר זכרונות, שמזכירים את האדמה שממנה הגיעו, אך גם את התעשייה שבה הם משמשים. המאבק לשנות את פניהם הקשים משול בעיני האמנית ג'ודי גונן למאבק החיים. ביצירתה היא מבקשת לחזור ולתעד אירועים מהעבר ולספר את סיפורם, בשאיפה לחשוף אותם להווה ולגלות בהם צדדים חדשים.

התערוכה מלמדת כי אפשר למצוא פיוט גם בבטון. העבודות המסיביות, המשקפות את חלוף הזמן, עוסקות גם ביחסים הדואליים בין חזק לחלש ובקשר שבין עבר להווה בכמה מישורים. במישור הפרטי והמשפחתי הן בוחנות את קשריה של גונן עם הוריה; במישור החברתי הן מתייחסות למעמד האשה; ובמישור התרבותי הן משלבות גם אזכורים מתולדות האמנות.

פרטים נוספים באתר.

האנגר 2, נמל יפו, שני עד חמישי, 11:00–21:00, שישי, 10:00–17:00, שבת, 10:00–21:00.

"אבולוציה של קומיקס", סדנה במגדלור

"אבולוציה של קומיקס", סדנת קומיקס למבוגרים
במסגרת האכסניה לכתיבה של חנות הספרים המגדלור

מנחה: אורית עריף
10 מפגשים שבועיים
מדי יום ראשון, 19:30–21:30
מתחילים: 22.3.15

כתיבה, עריכה, סקיצות ראשוניות, סקיצות מתקדמות, קו קונטור, סריקה, צביעה, תיקונים… ועוד לא אמרתי כלום על שמחת הגילוי והעצבים שבאמצע. רוצים להתנסות בתהליך? מוזמנים לסדנת קומיקס למבוגרים בהנחיית אורית עריף באכסניה לכתיבה בחנות הספרים המגדלור בתל-אביב.

חנות המגדלור, רח' לבונטין 1, תל-אביב
ליצירת קשר במייל: [email protected] או בטל' 052-3938015
פרטים נוספים באתר

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *