רב ערב 25.2.2015

שגית זלוף-נמיר | קומיקס למבוגרים | ליאורה חשין | גיל גורן | ג'ודי גונן | "שטח הפקר" | "סוכנות"| זוהר גוטסמן | Chelsea International Fine Art Competition סימנים"|"רוח כאן", מאת ארוך | רוח – חמש וריאציות על נושא"

שגית זלוף-נמיר, "איגואנה", 2006

"ברירה טבעית", שגית זלוף-נמיר
הגלריה במרכז האקדמי ויצו חיפה

פתיחה: 26.2.15
נעילה: 30.3.15
אוצר: מיכה קירשנר

שגית זלוף-נמיר, בוגרת המחלקה לצילום ומדיה בוויצו חיפה ומרצה בה, מציגה מקבץ עבודות מהשנים האחרונות ועבודה חדשה – "גולם". בתצלומים מוצגים אובייקטים אורגניים מעולם החי והצומח, שזלוף-נמיר פיסלה, עטפה, חיברה, תפרה והציבה מחדש. באמצעות הפעולות הפיסוליות ובאמצעות הצילום הפכו האובייקטים לאורגניזמים חדשים, מפתים ומרתיעים בעת ובעונה אחת, הבודקים את הקשר בין אתיקה לאסתטיקה.פרופ' מיכה קירשנר: "בתערוכתה שגית לכאורה מלקטת אובייקטים מהעולם הנגלה 'כפשוטו'. אך באמנות כמו באמנות דבר אינו 'כפשוטו'. שגית נוטלת 'מוצרים' חילוניים, יומיומיים (במנעד שמתינוק ארוז בסדין ועד מנת קובה עשויה מסלק) הפרוסים על משטח סטרילי שכבר מהדהד סביבת מעבדה, ומשליכה דרכם, בצעקה חרישית, אותו רובד סמוי שזיהויו מעצים רגשות ותובנות".

לצפייה בעבודות
הגלריה במרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. טל' 04-8562555. א'–ה', 10:00–18:00, ו', 10:00–14:00.

סדנת קומיקס למבוגרים

סדנת קומיקס למבוגרים במסגרת האכסניה לכתיבה
של חנות הספרים המגדלור

מנחה: אורית עריף
10 מפגשים שבועיים
מדי יום ראשון, 19:30–21:30
מתחילים: 22.3.15

חנות המגדלור, לבונטין 1 תל-אביבליצירת קשר במייל: [email protected] או בטל' 052-3938015

ליאורה חשין

"פירורים" ו"ארץ החיים", ליאורה חשין
מוזיאון יפו

פתיחה: ראשון, 1.3.15, ב-20:00
נעילה: 21.3.15
שיח גלריה בתערוכה: שבת, 7.3.15, ב-11:00
אוצרים: אבי וינוגרד, יעל פרידמן

תערוכת יחיד חדשה של הצלמת ליאורה חשין. התערוכה מוצגת כחלק מתערוכת "שכבות" לצד תערוכת צורפות עכשווית ועבודות וידיאו-ארט. את כולן אצרו אבי וינוגרד ויעל פרידמן. התערוכה של חשין מורכבת משתי סדרות תצלומים: "פירורים" ו"ארץ החיים", הממשיכות את קורפוס העבודות של האמנית, החוקרת את המרחב הנקרא "חיינו" כערב רב של שריטות וסדקים. "פירורים" בזירה הביתית ו"ארץ החיים" בבית-הקברות מתעדות את מה שמזדמן לפני המצלמה המשוטטת בפינות: שאריות של חומר מקומט שהיה פעם אור, חפץ, פרח, איש, וכעת הוא מצהיב כצל בשולי הזיכרון.מוזיאון יפו שוכן במבנה עתיק שנבנה בראשית המאה ה-18 ושימש בית הממשל העותמאני הישן. כיום מתקיימות בו תערוכות אמנות עכשווית של אמנים מהארץ ומהעולם.

מוזיאון יפו, בית הסראיה העתיק, רח' טיילת מפרץ שלמה 10, יפו העתיקה. טל' 03-6825375

גיל גורן, "העירה 2015", עיר תחתית חיפה, 150X100 ס"מ

"העירה, Downtown חיפה", גיל גורן
הגלריה לאמנות עכשווית גרנד ART, חיפה

פתיחה: חמישי, 26.2.15, ב-19:30
אוצרת: שירלי משולם

מיצב המתייחס לעיר התחתית חיפה, שייבנה בשיתוף הקהל החל מהשעה 20:00. "מתיחת הפנים" של העיר התחתית בחיפה ו"מראות הנוף" המקוטעים שלה מועברים דרך פריזמות שמתקשרות לשפת התקשורת החזותית, הפרסום והשיווק, בהשראת אמנות ותרבות הפופ-ארט. מעין "שמחת חיים" מושכת ומתעתעת.הגלריה לאמנות עכשווית גרנד ART, גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה,

טל' 04-8121111. א'–ה', 12:00–20:00, ו', 10:30–13:00.
לפרטים: 050-5912953, שירלי משולם, [email protected].

ג'ודי גונן, "אבא II", חומרים מעורבים, 2013. צילום: רן ארדה

"נקודת מבט", ג'ודי גונן
האנגר 2, נמל יפו

פתיחה: שבת, 28.2.15, ב-11:00
נעילה: 15.3.15
אוצרת: דניאלה טלמור

פסלי הבטון והברזל החלוד המרכיבים את התערוכה "נקודת מבט" אינם מתחנפים לעין הצופה. הם בנויים מחומרים שיודעים לשמר זכרונות, שמזכירים את האדמה שממנה הגיעו, אך גם את התעשייה שבה הם משמשים. המאבק לשנות את פניהם הקשים משול בעיני האמנית ג'ודי גונן למאבק החיים. ביצירתה היא מבקשת לחזור ולתעד אירועים מהעבר ולספר את סיפורם, בשאיפה לחשוף אותם להווה ולגלות בהם צדדים חדשים. התערוכה מלמדת כי אפשר למצוא פיוט גם בבטון. העבודות המסיביות, המשקפות את חלוף הזמן, עוסקות גם ביחסים הדואליים בין חזק לחלש ובקשר שבין עבר להווה בכמה מישורים. במישור הפרטי והמשפחתי הן בוחנות את קשריה של גונן עם הוריה; במישור החברתי הן מתייחסות למעמד האשה; ובמישור התרבותי הן משלבות גם אזכורים מתולדות האמנות.פרטים נוספים באתר

האנגר 2, נמל יפו, ב'–ה', 11:00–21:00, ו', 10:00–17:00, שבת, 10:00–21:00.

יצחק מזרחי, "פיתוי לימינלי", 2011, הקרנה, וידיאו HD בלופ

"שטח הפקר", תערוכה קבוצתית בגלריה מרכזית
בתחנה המרכזית החדשה בתל-אביב

אוצר: דורון פורמן
נעילה: 6.3.15 

התערוכה בוחנת את ה"שפיות" החברתית-פוליטית כשטח הפקר פסיכולוגי המתקיים בתווך, במרווח או כשלב של מעבר תודעתי, ובוחנת את ההתייחסות לתפיסת העצמי כמשהו קבוע, הקשור למקום ולהרגלים, לעומת מצב תודעתי נוזלי, משתנה. אמנים משתתפים: חגית קזיניץ, דור אבן-חן, מאיה גרשטיין, חגית וינטראוב, מיכל אלפרן, מאיה ארוך, דוד גיבס, סיון דיין, יצחק מזרחי, עידן גולקו.

לדף התערוכה בפייסבוק
הגלריה מרכזית בתחנה המרכזית החדשה בתל-אביב, רח' לוינסקי 108, תל-אביב

נגה גרינברג

"סוכנות", סטודיו משלך
המרכז העולמי למורשת יהודי צפון אפריקה בירושלים

פתיחה: 1.3.15, ב-16:00
נעילה: 31.3.15
שיח גלריה ולימוד בשיתוף בית-מדרש נשי ממזרח-שמש: שני, 9.3.15, ב-19:30
אוצרת: סאלי הפטל-נווה

התערוכה "סוכנות" מאגדת עבודות של 12 אמניות החברות בסטודיו-משלך, מיזם התומך בעשייתן של אמניות מכל קשת הגוונים במגזר הדתי. העבודות מנהלות דו-שיח עם המבנה האדריכלי, עם עיטורי הפנים שבמקום ועם אוסף מוצגי הקבע, מתוך רצון להדהד את הייעוד של המרכז כמוסד המסור לשימור, תיעוד והנצחה של נראטיב היסטורי ומורשת תרבותית. אסופת העבודות מתייחסת להיסטוריה ולמורשת היהודית, ולא רק זו המזרחית, כי אם גם האשכנזית; אך בשונה מן הנראטיב המגולם בייעודו של המרכז, העבודות מבקשות גם להתרחק לרגע מן הדפוס הבלבדי של שימור והנצחה, כדי לאפשר התבוננות מחודשת, רפלקסיבית ומפוכחת על התכנים הללו. העבודות בוחנות מחדש מכלול רחב של סמלים, דימויים, ערכים, טקסים, מנהגים ודמויות מן המסורת הזו, שלכולם חלק אינטגרלי בהווייתן היומיומיות של האמניות כנשים דתיות. היסודות הללו של מטען רוחני ותרבותי משליכים, כל אחד בדרכו, על הזהות הפרטית של האמניות, כמו על דמותה של האשה בחברה הדתית בכלל.

המרכז העולמי למורשת יהודי צפון אפריקה ע"ש דוד עמאר, רח' דוד המלך 16, ירושלים. א', ג', ד', ה', 10:00–14:00, ב', 16:00–19:00.
עמוד הפייסבוק של התערוכה
עמוד הפייסבוק של סטודיו-משלך

זוהר גוטסמן, "דישון יתר", 2014-15, פסל . צילום: אלעד שריג

שיח גלריה עם האמן זוהר גוטסמן במסגרת "התערוכה החקלאית"
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

שבת, 28.2.15, ב-12:00

טוטם גבוה של פרש בלי ראש, הבנוי כציר בין שקיעה לזריחה, מכתיב את מבנה הפסל "דישון יתר" של זוהר גוטסמן ומציע סכימה של תמורה וחילופי משמרות. הפרש הדוהר, עיניו אינן בראשו, יושב הפוך לכיוון הדהירה, אוחז בזנבו המורם של הסוס וחושף את אחוריו. השיש או הברונזה, חומרים אציליים שמהם עשויות אנדרטות ניצחון קיסריות מסוג זה, הומרו כאן בגללי סוסים – חומר הנערם בין אורוות הפאר שנבנו לאחרונה בשדות ובפרדסים של המושב שבו גדל האמן. הגללים – חומר נוח לפיסול וקשה לתודעה – מנוצלים כאן בשל נגישותם והיותם סמן של הכחשה: הם מצויים בכל וכולם מתעלמים מהם, כפי שמתעלמים משדות נטושים ומפרדסים מוזנחים. גוטסמן, נכד למייסדי כפר-נטר, מעלה שאלות מעמדיות ואתיות ומתבונן מנקודת מבט נמוכה בתרבות חדשה, המתהדרת במעמד של נסיכים שמוצאם עלום.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.
פרטים נוספים באתר המוזיאון

Divided Heart, By Brandy Trigueros selected Artwork 2014

קול קורא: The 30th Chelsea International Fine Art Competition

התחרות הבינלאומית The Chelsea International Fine Art Competition מקדמת אמנים ברחבי העולם, בכל שלבי הקריירה, זה 30 שנה. התחרות מתקיימת בחסות Agora Gallery בשיתוף עם The Children's Heart Foundation, המממנת מחקר בתחום מומי לב מולדים ותומכת בנפגעי המחלה.

נושא: כללי.
מדיום: ציור, רישום, פיסול, צילום, טכניקה מעורבת, דיגיטל.
נוהל: ניתן להגיש עד 5 עבודות אמנות (ניתן להעלות עד 5 דימויים של אותה עבודה). ניתן להגיש עבודות נוספות, בעלות של 5 דולרים לכל עבודה נוספת.
אנא עיינו בתקנון ההשתתפות בתחרות.
פרס: תערוכה קבוצתית בקומת הרחוב של Agora Gallery הממוקמת בצ'לסי מנהטן, רובע הגלריות בניו-יורק.
שלושת המקומות הראשונים יזכו לייצוג ב-Agora Gallery ובמשלוח חינם של היצירות.
30 אמנים נבחרים יזכו להציג את עבודותיהם בתערוכה הקבוצתית.

מועד אחרון להגשת מועמדות: 10.3.15.
פתיחת התחרות: 3.2.15.
הכרזה על האמנים הנבחרים: 2.4.15.
תאריכי התערוכה של האמנים הנבחרים: 25 באוגוסט עד 8 בספטמבר 2015.

לפרטים נוספים על חבר השופטים
פרטים נוספים באתר התחרות ובדף הבית
קישור להגשת מועמדות
דמי רישום: 45 דולר להגשה של עד 5 עבודות. קופון ההנחה ART-IL מקנה 10% הנחה.
כתובת מייל לשאלות: [email protected].

עדה רפאלי, "ילדה בעיגול", טכניקה מעורבת

"סימנים", תערוכה קבוצתית
הגלריה לאמנות חברתית, מכללת דוד ילין, ירושלים

פתיחה: רביעי, 25.2.15, ב-19:30
נעילה: 26.3.15
אוצרת: חגית גאון

"סימנים" היא תערוכת המשך לתערוכה "איפה היית כשזה קרה", שהתקיימה לפני שנה בתל-אביב. התערוכה עוסקת בפגיעה המינית מכל היבטיה, במגוון של טכניקות מתחום האמנות החזותית.מציגות: אליס דור-כהן, גיא גבע, הדס נעמי-אור, ז'אנה ניאזוב, חגית גאון, חוה גונן, חוה פוליבודה, חנה דהן-פלייסינג, חנה הולצר, טלי נאמן-סבו, טליה זוהר, יעל וקסלר, יפעת אלוק, כרמל סגל-דגן, לילי פישר, מירי ברמן, מירי גרמיזו, עדה רפאלי, ר', רות פלדי, תלמה נבו.

אירוע הפתיחה ייערך בהשתתפות ח"כ ד"ר עליזה לביא; מגישת חדשות ערוץ 1 מרב מילר; המשוררת הילה להב; הזמרת טליה זוהר; מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית אורית סוליציאנו.
התערוכה מתקיימת בשיתוף איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ונפגעי תקיפה מינית בישראל.

דף הפייסבוק של אירוע הפתיחה
דף ההרשמה לאירועים במהלך התערוכה

הגלריה לאמנות חברתית, מכללת דוד ילין, רח' מעגל בית-המדרש 7, בית-הכרם, ירושלים. א'–ה', 08:00–20:00, ו', 08:00–12:00.

יונתן ויניצקי, "רוח – 5 וריאציות על נושא"

השקות ספרים:
"רוח כאן", מאת ארוך (אלי ערמון אזולאי ויונתן ויניצקי), בהוצאת פאבליק-סקול
"סקול, רוח – חמש וריאציות על נושא", מאת יונתן ויניצקי

שישי, 27.2.15, ב-14:00
גבירול, אבן-גבירול 106–108, תל-אביב

"רוח כאן" הוא ספר מאמר ורפרנסים על עשיית ספרי אמן בישראל בשנות ה-70 וה-80 של המאה ה-20. הוא מורכב מסקירות של קטלוגים וספרי אמן שנוצרו אז, תוך התמקדות בארבעה יוצרים מרכזיים: פנחס כהן-גן, עזרא אוריון, יגאל תומרקין ויצחק דנציגר. הספר מצביע על מודל של הוצאה לאור המציב במרכז תהליכי מחקר אישיים ואף אינטימיים המתקיימים במרחב הציבורי המשותף.

"רוח – חמש וריאציות על נושא" של יונתן ויניצקי הוא ספר אמן חדש המכיל גוף עבודות המסכם תקופת יצירה ומחקר אישי (2012–2014) המתמקד בחוויית צפייה פעילה במקורות השונים ברחבי ישראל ומחוצה לה. הספר מתחקה אחר ספר אמן של יגאל תומרקין משנת 1978, "אדמה – חמש וריאציות על נושא" (הוצאת מוזיאון ישראל), ומושפע מקטלוגים דומים אחרים. במסגרת האירוע נערוך תערוכה בחלל מחומרי הספר ונקיים שלוש וריאציות שונות לשיחה על עשיית ספרים, פרסום והוצאה לאור.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *