רב ערב 18.2.15

זקט אקיג'י ושחר מרקוס, ”התערוכה החקלאית", מיכל בראור | ניר עברון, עדן בנט, מאירה פורת, גילי לביא | איליין הוזמן | אורן פישר | אמנות במלון מרי

שחר מרקוס ונזקט אקיג'י, "מאובנים", וידיאו, 2014

תערוכות חדשות במוזיאון פתח-תקווה לאמנות
פתיחה: חמישי, 19.2.15, ב-20:00

"מאובנים", נזקט אקיג'י ושחר מרקוס
אוצרת: דרורית גור-אריה
באירוע פתיחת התערוכות בשעה 20:30 יועלה המיצג "פחם נקי" מאת נזקט אקיג'י ושחר מרקוס, בתמיכת מכון גתה ובמסגרת שנת גרמניה-ישראל.

שיח גלריה בהשתתפות האמנים, האוצרת ואנדריאה יאהן, מנהלת Stadtgalerie Saarbrücken, יתקיים בשבת, 21.2.15, ב-12:00.

"התערוכה החקלאית", חקלאות מקומית באמנות עכשווית
אוצרת: טלי תמיר
תערוכה ראשונה מסוגה, המבקשת לחקור את השינויים הפוליטיים, הכלכליים והחברתיים שחלו באתוס החקלאות הישראלי-ציוני מנקודת המבט של שנות האלפיים. בין המשתתפים: רן ברלב, אביטל גבע, זוהר גוטסמן, שרון גלזברג, רלי דה-פריס, עודד הירש, דב הלר, גל וינשטיין, אילת זוהר, יעקב חפץ, דנה יואלי, תומר ספיר, נועם רבינוביץ, נועה רז-מלמד.

"ציפורי טרף, ציפורי שיר", מיכל בראור
אוצרת: הילה כהן-שניידרמן

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה

גילי לביא, "La Mère Divine", וידיאו, 10 דק', 2014

 

תערוכות נפתחות בבית האמנים
פתיחה: שבת, 21.2.15, ב-12:00

"שָׁלוֹשׁ מַכְפֵּלוֹת", ניר עברון
אוצר: ד"ר ניסן פרז
מפגשי גלריה: שבת, 14.3.15, ב-12:00; שבת, 18.4.15, ב-12:00
עברון, זוכה הפרס לאמנות חזותית ע"ש מירון סימה 2015 בתחום הצילום, יוצר עבודות שניתן לכנותן מופשט פיגורטיבי המתבסס על עולם חיצוני מטריאלי – הגם שהן מביאות חזיונות חדשים מעיקרם, המתגלגלים, הודות לפעולה האמנותית, אל אובייקטים חדשים וסובייקטיביים. טקס הענקת הפרס ייערך ביום פתיחת התערוכה.

"חדר המתנה", עדן בנט
מפגש גלריה: שבת, 28.3.15, ב-12:00
התערוכה בוחנת צורות מוחשיות ומושגים מופשטים הקשורים להמתנה. לצד עבודות דו-מימד המשרטטות הלך רוח של מצבי ביניים תודעתיים, משולבים מערכים פיסוליים המאותתים אל מנעד תנוחות הגוף הממתין.

"מסכות", מאירה פורת
אוצר: ניר הרמט
פורת מציגה סדרה של דיוקנאות בדויים, רוקמת את קלסתרי הפנים ואת הסצינות, מערבבת תרבויות ומבטים, אוטוביוגרפיה אישית עם זיכרון קולקטיבי.

תערוכה רביעית בסדרת "נדבך 19", "האם הקדושה", גילי לביא
אוצרת: שרון בלבן
מפגש גלריה: שלישי, 24.2.15, ב-17:30
לביא בוחנת בעבודותיה מנגנונים נראטיביים והפשטתם, שבבסיסם טקסי מוות וחיים. עבודת הווידיאו שלה נפתחת בטקס פרידה מן האם המתה, וממשיכה לריטואל של חיים וסגידה לאם הקדושה.

לצפייה בתערוכות 

איליין הוזמן

שבוע אחרון לתערוכה של איליין הוזמן, "הסיפור הבין-אישי"
"Intimate Narratives", בית האמנים ע"ש זריצקי, תל-אביב

נעילה: שבת, 21.2.15
אוצר: אריה ברקוביץ

בתערוכת היחיד הראשונה שלה בישראל מציגה איליין הוזמן סדרת עבודות במגוון טכניקות ובהן תחריט, הדפס בטכניקה מעורבת (מונוטייפים), רישום וציור. העבודות פיגורטיביות ורובן דיוקנאות השאובים מהביוגרפיה האישית של האמנית. "בעבודותי אני שואפת לגעת בעצב אוניברסלי הקיים בכל אחד מאיתנו", אומרת הוזמן, שפטירתו של בעלה העצימה את הדחף שלה לחקור את נושא הבדידות, החסר והזיכרון. הוזמן מציגה "סדרה המורכבת מסיטואציות דואליות: מחד רכות רגשית ומאידך מרחק ודחייה, ומעמידה את עצמה במרכז היצירה במעין אוטו-פורטרט שעובר מטמורפוזה רגשית", כותב אריה ברקוביץ, אוצר התערוכה.

הוזמן פיתחה שיטת עבודה ייחודית – היא עובדת ישירות על מצע ההדפס (פרספקס, אלומיניום, זירוקס) עם צבע או פחם, וכן משתמשת בטכניקות הדפס מגוונות. כל יצירה היא מונוטייפ, מכבש הדפוס מאפשר לה להשיג אפקטים מיוחדים. לאחר שלב הדפוס, העבודה הידנית ישירות על ההדפס עצמו – עם צבעים, עפרונות, גואש ופחם – מבטיחה את הייחודיות של כל הדפס.

בית האמנים ע"ש זריצקי, רח' אלחריזי 9, תל-אביב

אורן פישר, "הנובורישים". צילום: רן ארדה

"אי שם", אורן פישר, גלריה בזל

פתיחה: שישי, 20.2.15, בשעות 12:00–16:00
נעילה: שלישי, 20.3.15, 
אוצרת וטקסט תערוכה: מרי שק

אורן פישר מפסל, בעץ ובברזל, עולם של דימויים הנדמים לטוטמים אנונימיים ודקי גזרה. לעתים מגדרם אינו ברור או בולט, וכולם דוממים בתוך מעגל החיים. גופם עשוי מקרשים בצבעו הטבעי של העץ, או בעץ שדומה כי נצבע ברשלנות בצבעי פסטל. החומר, הצורה או הצבע אינם מקבעים את ממשותם, ואילו דווקא אי-גימורם ואי-נוחיותם הם אשר נחקקים בזיכרון.

גלריה בזל, רחוב השל"ה 1 (פינת בזל), תל-אביב. טל' 03-6024957. ראשון עד חמישי, 10:00–19:00; שישי, 10:00–14:00.
אתר הגלריה
עמוד הפייסבוק של גלריה בזל

יעל כפרי, "דיוקן עצמי עם מראה 1", 180×150 ס"מ, 2012

אמנות במלון מרינה תל-אביב 

סיור מודרך באוסף שיף עם אוצרת התערוכה איריס ברק
שבת, 21.2.15, ב-11:00

בתערוכה מוצגות יצירות נבחרות מאוסף שיף, וביניהן רכישות חדשות שטרם הוצגו בעבר. את הסיור תעביר באופן חד-פעמי אוצרת האוסף והתערוכה, איריס ברק. לפני הסיור יוגשו קפה ועוגה בטרקלין העסקים הצופה אל הים והמרינה. בסיור ניתן יהיה להתרשם מ-300 היצירות המוצגות בתערוכה, ובין היתר לדון בבחירותיה האוצרותיות ובאוסף בכללותו, בתהליך בחירת האמנים והיצירות לאוסף, בקשר שבין מלונאות ואמנות ועוד.

להרשמה ולתיאום ביקור או סיור באוסף: טל' 03-5211777, מייל: [email protected]

*** 

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *