רב ערב 14.1.2015

אוהד מטלון, "פוטו אופ" | שיח גלריה עם גיא גולדשטיין | שיח גלריה עם חגית שחל | עתליה כ”ץ | הקורד A C O R D מאת אלה רוטשילד

אוהד מטלון, "פוטו אופ", מוזיאון תל-אביב לאמנות

אוהד מטלון, "פוטו אופ", נעילת התערוכה והשקת הקטלוג 

מוזיאון תל-אביב לאמנות
אוצרת: נילי גורן
מוצאי שבת, 17.1.15, ב-19:00

"פוטו אופ" הוא זירה שמבקשת לבחון תכונות בסיסיות של צילום באמצעות חשיפת תהליכים, מסגור והצבה של אובייקטים בחלל. שלבי ההפקה השונים והתצלומים עצמם מוצגים בכפיפה אחת, ובכך מטמיעים את סביבת העבודה ("סטודיו") ואת חלל התצוגה ("מוזיאון") זה בזה, תוך ביטול ההפרדה וההיררכיה המקובלות ביניהם. החלל הריק בפתיחת התערוכה מקביל ללשכה האפלה של הצילום, לנעלם שבתחומו מתרחש תרגום המופעים מאור לתמונה, ובעיקר לפלא הגדול שהוא המעבר מרעיון לחומר.

אוהד מטלון הזמין את המשורר ותיאורטיקן האמנות פיוטר שמוגליאקוב (פטיה פתאח) ללוות את התערוכה במחשבה ובכתיבה. פרסומים אלה, הרואים אור מדי שבוע ומונחים בחלל התצוגה, יהיו במרכז קטלוג התערוכה שיושק עם נעילתה.

מוזיאון תל-אביב לאמנות, אולם מיזנה, האגף על-שם מרק וגבריאלה ריץ', הבניין הראשי.

גיא גולדשטיין, לוקאס ויקרס, אריאל עפרון, O.R.B, 2014, מיצב צילום: אלעד שריג

שיח גלריה עם גיא גולדשטיין במסגרת התערוכה "מחשב מסלול מחדש"

אוצרת: דרורית גור-אריה
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות
שבת, 17.1.15, ב-12:00 

O.R.B, עבודתם של האמנים גיא גולדשטיין, לוקאס ויקרס ואריאל עפרון, היא מסע בזמן ובחלל התערוכה, אך למעשה היא מרמזת על אפשרויות של תנועה וניידות במרחבים נוספים. מצלמה שהוטמנה בבטנו של בלון צפלין החג בחלל התערוכה לוכדת את תנועות הצופים מלמעלה ופולטת את הנתונים כרישום קווי דינמי המוקרן על מסך דו-כיווני בכניסה. הפעולה החודרנית מעלה שאלות על סמכות ועל משטור המרחב הציבורי באמצעֵי הטכנולוגיה, שהיו לשותף סמוי בחיינו בעודם חודרים לכל מרחב פרטי ומייצרים מרחבים וירטואליים הקורסים לחיקו של הממשי.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה. פרטים נוספים באתר.

חגית שחל, שמלה, 2012, מונוטייפ צילום: אבי אמסלם

שיח גלריה בתערוכה של חגית שחל, "גרייס קלי מרחוב אוליפנט"

גלריה משרד בתל-אביב
שישי, 23.1.15, ב-12:00
בהשתתפות האמנית, אוצרת התערוכה אירית לוין וניר הרמט
נעילה: 29.1.15

האמנית חגית שחל מתעמקת בחקר הדיוקן בכלל והדיוקן העצמי בפרט, תוך שהיא משלבת תיעוד של חפצים מסביבתה הקרובה, דימויים שממרחק הזמן הופכים אף הם להיות חלק מדיוקנה העצמי. תערוכת היחיד שלה שוזרת ארבע סדרות חדשות של עבודות אינטימיות, הנוגעות בילדות ובנעורים, בזיכרון, במושאי פנטזיה ובמקורות השראה. מקבץ העבודות על הדימויים השונים בתוכו הוא מעין דוקומנט פואטי של דיוקן עצמי הנע על ציר הזמן. שחל מעלה מוטיבים לצד טקסטים המציפים זכרונות ותחנות בזמן, ומנהלת באמצעותם שיח על ילדות, מגדר ופמיניזם.

גלריה משרד בתל-אביב, רח' זמנהוף 6, תל-אביב. פרטים נוספים באתר.

עתליה כ"ץ, "הצצה", הדפס דיו פיגמנטי, 2014

"ציפורי גן-העדן: מחוזות גבריים בפפואה-גינאה-החדשה", עתליה כ"ץ

גלריית החשמל 33, תל-אביב
אוצרת: שני נחמיאס
יוזם ומארגן התערוכה: רז שרבליס
פתיחה: 15.1.15, ב-20:00
נעילה: 29.1.15ֿ

התערוכה חושפת עולם זר ואחר, שנראה שהתהפכו בו היוצרות: גברים חסונים, בעלי זרועות מסוקסות וגוף שרירי, חושפים בפנינו את הצד האחר של

גבריותם. מקושטים וטווסיים הם נערכים לפנינו, מאופרים בקפידה, עטורי זרים לראשם, לבושי מחלצות לתפארת, ועורם כעור התנין. הצצה על פרשנות של גבריות בתרבות שבה המין היפה הוא גם המין החזק.שיח גלריה בנוכחות האמנית והאוצרת: שבת, 24.1.15, ב-12:00.

הרצאות מפי רז שרבליס, מרצה לאנתרופולוגיה ומגדר: שבת, 17.1.15, ב-12:00, ושני, 26.1.15, ב-19:00.

גלריית החשמל 33, שני עד חמישי, 16:00–20:00, שישי ושבת, 11:00–14:00.

למידע נוסף: רז שרבליס, 054-4839996, ובאתר.
צילום-בעם, בית-אלפא 13, תל-אביב. טל' 03-6247695

אלה רוטשילד, "הקורד". צילום: נינו הרמן

בת-שבע מארחת – הקורד A C O R D מאת אלה רוטשילד

חמישי, 15.1.15, בשעות 19:00 ו-21:00
אולם ורדה, מרכז סוזן דלל, תל-אביב

מופע סולו רב-תחומי מאת אלה רוטשילד, המשלב מוזיקה, מחול, טקסט וחפצים. קברט נפלא ואפל על השאיפה להתנתק לרגע מהעולם. "הקורד" יוצר תמונה גרוטסקית של דמות המחפשת רגע של שלווה ומוצאת את עצמה בסבך של חוטים וחפצים. דרך הניסיון הנואש של הדמות ליצור בועה סטרילית שבה היא מנסה לצוף ללא מאמץ, מתאפשר מבט חטוף אל תוך העולם המופלא, הקודר, ההומוריסטי ומלא הסתירות של אינדיבידואל אחד בעיר הגדולה.

אלה רוטשילד, רקדנית הלהקה לשעבר, היא רקדנית וכוריאוגרפית הפעילה בסצינה התל-אביבית. עבדה עם החברות המובילות בישראל כיוצרת, רקדנית ומורה. יוצרת כוריאוגרפיה עצמאית ובשיתוף עם מוזיקאים, אמני וידיאו ופסלים.

עיצוב תפאורה וחפצים: זוהר שואף; מוזיקה: מתן דסקל; עיצוב תאורה: עומר שיזף; תלבושות: ענבל בן-זקן; הפקה: גלריית תיאטרון החנות; עריכת וידיאו: עמיחי ביקובסקי; צילום סטילס: גדי דגון, נינו הרמן.

זוג כרטיסים לכל מופע יוגרל בין קוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל: [email protected].

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *