רב ערב 6.1.2015

שישי בוקר בבית בנימיני | דלות החרם | אם הדרך | מזל כרמון | שני נחמיאס | עתליה כ"ץ | דבי לוזיה | Positive-Negative | בית אבי חי: קול קורא | "קונטרפונקט״

 

דפנה קפמן, בית בנימיני

שישי בוקר בבית בנימיני – סדרת הרצאות והדגמות 

מפגש שני: Crystal Clear
שישי, 9.1.15, ב-10:30 

ההרצאה "פוסט-גלאס – זכוכית בעידן הקראפט העכשווי" תסקור את השימוש שנעשה היום בזכוכית, את קבלתו לתוך עולם האמנות העכשווית ובחירתם של אמנים מובילים לעסוק בחומר תוך הדגשת התכונות הייחודיות לו. מרצה: דפנה קפמן, אמנית, מרצה בכירה ורכזת תחום הזכוכית באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל.כמו כן ייערך המפגש "וולקן וקריסטל" עם הקדרית שולמית טייבלום-מילר, היוצרת כלים, בעיקר מפורצלן, ומחפה אותם בזיגוגים קריסטליים וולקניים. במפגש עימה תדגים היוצרת כמה משיטות העבודה שלה ותשוחח על הנושאים המעסיקים אותה ביצירתה.

פרטים נוספים: באתר.
כניסה: 50 שקל.
הרשמה מראש: 03-5182257 או [email protected].
בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב

לחצו בתמונה לאירוע

ארז חרודי

אם הדרך – שיטוט בין דרכים ושבילים לבין מסעות בלשון
תערוכת צילום בגלריה הפתוחה לאמנות וסביבה בפרק נאות-שקמה, ראשון-לציון לרגל כנס "לשון ראשון 8"
אוצרת: מורן שוב

בתערוכה מציגים 12 צלמות וצלמים, 36 תצלומי שבילים מן הארץ ומן העולם. מן התצלומים עולות מחשבות על דרכים ושבילים: על שיטוט ועל מסע, על מבט אל תוך השביל ומתוכו אל הנוף, על דרכים כמרחב של ציפייה וגילוי, על מפגשים מפתיעים על אם הדרך, על זכרונות ומסעות נפשיים. כל התצלומים בתערוכה מוצגים על באנרים במידות גדולות באתר הגלריה של פארק שקמה, הפתוח למבקרים."דרך היא הדימוי הַארכיטיפי, המטפורה המרכזית לקיום שלנו. הדרך היא דימוי שעד כדי כך טבוע בשפה ובתפיסה, שכלל איננו מבחינים בה כדימוי וכמטפורה ונותנים לה, בדרך-כלל, מובן לשוני. החיים מדומים למסע, ותמיד נמצא את עצמנו על הדרך. כשאני צועדת על שביל אני כל הזמן מתרחקת מנקודה אחת ומתקרבת לנקודה אחרת, מתרחקת ומתקרבת, ועם זאת תמיד קרובה לעצמי; כל אחד הוא גיבור מסעו שלו. כולנו צועדים עמוק אל תוך העולם, אבל ממקומנו על הדרך אנחנו תמיד כאן" (מורן שוב).

משתתפים: רותי אגסי, אלדד רפאלי, גיא רז, אתי שוורץ, אסף גברא, ארז חרודי, ענת עופרי, אירוס חיון-רוזנפלד, סנדי טפרסון, אלון מאיר, דורון נסים, מורן שוב.
שיח ומפגש עם האמנים והאוצרת ייערך ביום שישי, 23.1.15, ב-11:00.

מזל כרמון, "על בלימה", חוטי תפירה, צבע שמן וגבס על נייר שעווה, 2014

"עור משני", מזל כרמון, גלריה אגריפס 12, ירושלים

פתיחה: שבת, 10.1.15, בשעות 12:00–14:00
שיח גלריה: שבת, 7.2.15, ב-12:00
נעילה: 9.2.15  

העבודות בתערוכת היחיד של מזל כרמון עשויות מניירות פרגמנט שעברו עיבוד – כביסה, ייבוש, צריבה, צביעה – נתפרו זה לזה, נשזרו ונפרמו לרשתות חוטים.פרטים נוספים באתר הגלריה.
ליצירת קשר עם האמנית, כאן.

שני נחמיאס, "Frenzi", קולאז', 2014

Cut with Nail Scissors, שני נחמיאס, הגלריה ע"ש מורל דרפלר במרכז האקדמי ויצו חיפה 

נעילה: 25.1.15
אוצרת: חנה שביב

בעבודותיה משלבת שני נחמיאס תצלומים שצילמה בסטודיו שלה עם גזירות שמצאה בספרים, עיתונים ישנים ומילונים. עבודותיה הן אנלוגיות ומודפסות בפורמט שחור-לבן קטן ואינטימי. שם התערוכה לקוח משם עבודה של האמנית הדאדאיסטית חנה הוך, ששיכללה את עבודת הקולאז' הצילומי לכלי ביטוי פוליטי ופמיניסטי. מעבר לאלמנט היופי הראשוני מתגלות עבודותיה של נחמיאס כשיח כואב, פגוע ומקאברי העוסק בקריעה, שבירה וזהות מינית. העיסוק של נחמיאס בגוף העירום החל כבר במהלך לימודיה, מתוך מפגש עם דימויי עירום מהמאה ה-19. בעבודות שיצרה לאורך השנים היא בוחנת את המבט הגברי וייצוגי מיניות נשיים, תוך שהיא מתמקדת בגופה שלה ובמודלים נשיים וגבריים שמבנה גופם אינו עונה על דרישות הסף המחמירות של החברה כיום.לצפייה בעבודות של שני נחמיאס: כאן.

רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. ראשון עד חמישי, 10:00–17:00. טל' 04-8562540.

עתליה כ״ץ, הצצה, הדפס דיו פיגמנטי, 2014

"ציפורי גן-העדן: מחוזות גבריים בפפואה-גינאה-החדשה", עתליה כ"ץ, החשמל 33, תל-אביב

אוצרת: שני נחמיאס
יוזם ומארגן התערוכה: רז שרבליס
פתיחה: 15.1.15, ב-20:00
נעילה: 29.1.15

התערוכה חושפת עולם זר ואחר, שנראה שהתהפכו בו היוצרות: גברים חסונים, בעלי זרועות מסוקסות וגוף שרירי, חושפים בפנינו את הצד האחר של גבריותם. מקושטים וטווסיים הם נערכים לפנינו, מאופרים בקפידה, עטורי זרים לראשם, לבושי מחלצות לתפארת, ועורם כעור התנין. הצצה על פרשנות של גבריות בתרבות שבה המין היפה הוא גם המין החזק.שיח גלריה בנוכחות האמנית והאוצרת: שבת, 24.1.15, ב-12:00

הרצאות מפי רז שרבליס, מרצה לאנתרופולוגיה ומגדר, יתקיימו בשבת, 17.1.15, ב-12:00, וביום שני, 26.1.15, ב-19:00.
גלריית החשמל 33, שני עד חמישי, 16:00–20:00, שישי ושבת, 11:00–14:00.
למידע נוסף: רז שרבליס, 054-4839996, ובאתר.
צילום-בעם, בית-אלפא 13, תל-אביב. טל' 03-6247695

דבי לוזיה, כריכת הספר "מדוע הפסיקה המונה ליזה לחייך"

השקת הספר "מדוע הפסיקה המונה ליזה לחייך: על עולם האמנות בעידן של שינוי", מאת דבי לוזיה, גלריה שטרן, תל-אביב

קבלת פנים: שישי, 9.1.15, בשעות 12:00–14:00

חוקרת התרבות והגלריסטית דבי לוזיה מבקשת בספרה לפזר מעט את מעטה הערפל מעל עולם האמנות ולהסביר בשפה נגישה ובגובה העיניים ממה הוא מורכב וכיצד הוא פועל. לוזיה משתפת את קוראיה בנדיבות בידע הנרחב שרכשה במשך שנים של פעילות מגוונת בתחום: כגלריסטית, אוצרת, מרצה ובלוגרית. באמצעות שילוב של אנקדוטות, סיפורים מרתקים וניתוח תרבותי, נחשף "הצד האחורי של התמונה": המנגנונים, האסטרטגיות וגורמי המפתח החבויים בעולם מלהיב זה.

מחיר הספר: 69 שקל. בחודש ינואר מחיר השקה מיוחד: 50 שקל.

5 עותקים יוגרלו בין קוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל לגלריה שטרן:[email protected].

לעת עתה הספר ניתן לרכישה רק בגלריה שטרן, רח' גורדון 30, תל-אביב.
לבירורים נוספים: 03-5246303 ובדף האירוע בפייסבוק

תמר טולדנו-פאר 

תמר טולדנו-פאר

Positive-Negative, על ניגודים, קטבים ומה שביניהם, תיאטרון גבעתיים

נעילה: 31.1.15
אוצרת : איילת אמוראי-בירן

בתערוכה זו הוזמנו אמנים היוצרים בציור, פיסול, צילום ומדיה מעורבת להציג עבודות על ציר של קוטביות/ניגודיות, איש-איש לפי בחירתו. הציר יכול להיות תימטי: שמחה/עצב, קודש/חול, ילדות/בגרות, נשיות/גבריות – או לקוח מהעולם הוויזואלי גרידא: שחור/לבן, מונוכרומטי/ רבגוני, סגור/פתוח, קווי/מעגלי ועוד. האמנים המציגים: אילן ארד, עמי בק, ויקטוריה זלטקין, אורה זק, תמר זק"ש, תמר טולדנו-פאר, קרן נוטלס, יפית נומברג, אבי פרל, דובי קדמון, גור קרן, חסיה שימקו,Ophear .רח' דוד רמז 40, גבעתיים. ראשון עד חמישי, 10.00–17.00, שישי, 10:00–12:30 ובשעות המופעים.

***

בית אבי חי בירושלים: קול קורא 

קול קורא לאמנים ויוצרים צעירים מתחומי המוזיקה, הווידיאו-ארט, האמנות הפלסטית, האדריכלות ועוד לקחת חלק בתמ"א 7 – סדנה לימודית-חווייתית בנושא מקורות השבת היהודית והישראלית, שבמהלכה נשרטט קווים לדמותו של היום השביעי דרך מחשבת חז"ל, עולם החסידות והקבלה, עולם הפיוטים והנגינה ועד להגות הציונית ולמעמדה המשפטי של השבת במדינת ישראל ובתרבות הישראלית המודרנית. הסדנה כוללת 10 מפגשים שיתקיימו אחת לשבועיים בבית אבי חי, בהנחיית יאיר יעקב. כל מפגש יכלול הרצאה של מרצה אורח ולימוד חווייתי. בין המרצים: ד"ר נילי ואזנה, פרופ' אבינועם רוזנק, הפייטן רוני איש רן, ד"ר רוחמה וייס ועוד. המפגשים יתקיימו בימי שישי.

מפגש ראשון: שישי, 16.1.15, ב-10:00, בבית אבי חי (כשעתיים).
בסוף הסדנה תעלה בחצר בית אבי חי יצירה של תזמורת ארמון-בזמן, שתיבנה במהלכה.
לפרטים נוספים והרשמה.
לאתר בית אבי חי.

רועי אסף, "הגבעה". צילום: גדי דגון

"קונטרפונקט", מחול עכשווי ואמנות עכשווית נפגשים במוזיאון תל-אביב לאמנות 

פרק רביעי: "שבירתו של מיתוס – דמות הגבר הישראלי באמנות"
חמישי, 29.1.15, בשעות 20:00–22:00

לרגל פתיחת התערוכה "המוזיאון מציג את עצמו 2: אמנות ישראלית מאוסף המוזיאון", בחרנו להתמקד בפרק הנוכחי של "קונטרפונקט" בהיבט אחד באמנות הישראלית: דמות הגבר הישראלי. נושא זה אינו עומד במרכז ההצבה המחודשת של האוסף, אך זוהי הזדמנות להתבונן בו מבעד למשקפת זו – כיצד מיוצג הגבר הישראלי באמנות הישראלית? מהו מסלול שינויו של ייצוג זה לאורך השנים? ומה מבטא שינוי זה? לאחר ביקור עצמאי בתערוכה, הקהל יתכנס להרצאה של ד"ר גדעון עפרת, שיציע תשובות לשאלות אלו מתוך הדגמתם של דימויים "גבריים" ארכיטיפיים מתולדות האמנות בארץ. בתום ההרצאה ישרטט הכוריאוגרף רועי אסף, בעבודתו "הגבעה", את המהפך מהגבורה העולצת של היהודי החדש אל ההתפכחות הכואבת של הישראלי העכשווי.כרטיסים: 70 שקל. לסטודנטים ולבעלי קוד הנחה: 55 שקל. הכרטיס כולל כניסה למוזיאון, הרצאה, מופע מחול ומשקה. הזמנות: 03-6077020.

זוג כרטיסים יוענק לקוראי "ערב רב" שיקדימו לשלוח מייל: [email protected]

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]

3 תגובות על רב ערב 6.1.2015

    "בתערוכה מציגים 12 צלמות וצלמים, 36 תצלומי שבילים מן הארץ ומן העולם. מן התצלומים עולות מחשבות על דרכים ושבילים: על שיטוט ועל מסע, על מבט אל תוך השביל ומתוכו אל הנוף, על דרכים כמרחב של ציפייה וגילוי, על מפגשים מפתיעים על אם הדרך, על זכרונות ומסעות נפשיים. כל התצלומים בתערוכה מוצגים על באנרים במידות גדולות באתר הגלריה של פארק שקמה, הפתוח למבקרים."דרך היא הדימוי הַארכיטיפי, המטפורה המרכזית לקיום שלנו. הדרך היא דימוי שעד כדי כך טבוע בשפה ובתפיסה, שכלל איננו מבחינים בה כדימוי וכמטפורה ונותנים לה, בדרך-כלל, מובן לשוני. החיים מדומים למסע, ותמיד נמצא את עצמנו על הדרך. כשאני צועדת על שביל אני כל הזמן מתרחקת מנקודה אחת ומתקרבת לנקודה אחרת, מתרחקת ומתקרבת, ועם זאת תמיד קרובה לעצמי; כל אחד הוא גיבור מסעו שלו. כולנו צועדים עמוק אל תוך העולם, אבל ממקומנו על הדרך אנחנו תמיד כאן"
    איזה גודש של פייטנות חלולה. מדובר באוצרת שלא מזמן אצרה תערוכה שזכתה להדים חיוביים במוזיאון תל אביב 'מובי דיק' ועכשיו אוצרת תערוכת מתנ"ס

    את ״מובי דיק״ אצרה מישהי אחרת (דלית מתתיהו).

    מורן אצרה את "עדות מקומית" במוזיאון ארץ-ישראל בשנתיים האחרונות (לא השנה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *