רב ערב 30.12.2014

"ערב רב" מארח מסיבת צהריים עם חברי Sweat Lodge | נילי גליק | חגית שחל | "המחלקה האתנוגרפית", Sala-Manca | מסביב לעולם בשישה מפגשים, שרה פילר | ערב הפתיחה הרשמי של יריד ארט רוטרדם עם שרון תובל | שיח גלריה: דנה לוי | "ארכיון/Archive/أرشيف", ארקדי זיידס | "הומאז', סיפור אמני לה-רוש", הכוורת, מאור זגורי

אוליבר דויטשמאן

"ערב רב" מארח מסיבת צהריים עם חברי Sweat Lodge 

שישי, 2.1.15, 13:00–18:00
בית הנסן, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים

"ערב רב" מארח מסיבת צהריים עם חברי Sweat Lodge, סוכנות המוזיקה האלקטרונית העצמאית המובילה בברלין. על הסט, בין השאר: אד דאוונפורט, מוזיקאי ברלינאי ממוצא בריטי, בעל הלייבל Counterchange Recordings ומנהל שותף של הלייבל הניו-יורקי הוותיק והמפורסם Infrastructure, המנגן בקביעות במועדונים הידועים ברגהיין ופנורמה-בר בברלין ומופיע ברחבי העולם; אוליבר דויטשמאן, אגדה ברלינאית, שהוציא השנה את האלבום Out Of The Dark't, מופיע בכל העולם ועובד כעת על אלבום חדש.

על הבר: בירה עמיקתא – בירת בוטיק מתוצרת "ערב רב".
הכניסה חופשית. תרומות של 10–20 שקל לכיסוי ההוצאות יתקבלו בברכה.

נילי גליק, ללא כותרת, 2014

נילי גליק, "הארת שוליים", בית האמנים תל-אביב

פתיחה: חמישי, 1.1.15, ב-19:30
נעילה: 24.1.15
אוצרת: דרורית גור-אריה

גוף היצירות בתערוכה נע בין צילום לציור, כאשר מלאכת המחשב מניבה הארה על צילום. גליק מעבדת את התמונות, מחברת אלמנטים והקשרים זרים ובונה נארטיב חדש בעבודות המייצרות שפת אמנות אקספרסיבית שלעתים מתגלה כמופשטת ומצומצמת. מצלמתה חותרת לגילוי של סדר בדברים, כומסת בהם סיפור משלה, ובה בעת מזמינה את הצופה ליטול חלק בפרטיטורה הנרקמת בין השחור ללבן, בין הקו לכתם, בין הצורה לכאוס.

גליק מצלמת דווקא את הדברים הפשוטים ביותר, אלה שאינם נראים בדרך כלל, את החפצים שנדחקים לצדי התמונה. השוליים שלעולם לא יהיו הנושא עצמו מקבלים לפתע את המשמעות העמוקה ביותר, מתוכם נולדות יצירות חדשות שהן מציאות חלופית רבת יופי.

בית האמנים, רח' אלחריזי 9, תל-אביב. שני עד חמישי, 10:00–13:00, 17:00–19:00, שישי, 10:00–13:00, שבת, 11:00–14:00.

פרטים נוספים באתר 

חגית שחל, "נעליים", אקוורל על נייר, 2012. צילום: אבי אמסלם

"גרייס קלי מרחוב אוליפנט", חגית שחל, גלריה משרד בתל-אביב

פתיחה: שישי, 26.12.14, ב-12:00
אוצרת: אירית לוין

חגית שחל מתעמקת בחקר הדיוקן בכלל והדיוקן העצמי בפרט, תוך שהיא משלבת תיעוד של חפצים מסביבתה הקרובה. תערוכת היחיד שלה שוזרת ארבע סדרות חדשות של עבודות אינטימיות, הנוגעות בילדות ובנעורים, בזיכרון, במושאי פנטזיה ובמקורות השראה. מקבץ העבודות, על הדימויים השונים בתוכו, הוא מעין דוקומנט פואטי של דיוקן עצמי הנע על ציר הזמן. שחל מעלה מוטיבים לצד טקסטים המציפים זכרונות ותחנות בזמן, שבאמצעותם היא מנהלת שיח על ילדות, מגדר ופמיניזם, ומסמנת בשפתה הייחודית את אבני הדרך של אמנותה.

שיח גלריה בהשתתפות האמנית, אוצרת התערוכה והאוצר ניר הרמט יתקיים ביום שישי, 16.1.15, ב-12:00.
גלריה משרד בתל-אביב, רח' זמנהוף 6, תל-אביב

"מסכות", אמיתי ארנון ואסתר בירס

"המחלקה האתנוגרפית", באוצרות קבוצת Sala-Manca 

מרכז לאמנות מעמותה בבית הנסן והמוזיאון של העכשווי
פתיחה: רביעי, 31.12.14, ב-20:00. הכניסה חופשית
ב-22:00 מסיבה מרתפית בחללי מעמותה  | מוזיקה: אולה Ola
נעילה: 15.2.15

"המחלקה האתנוגרפית" עוסקת במפגש שבין אתנוגרפיה לאמנות, בין המסורתי לעכשווי ובין הלאומי לפרטי, תוך התייחסות לתרבות עממית בישראל ולהיבטים היסטוריים של המרחב הפיזי שבו היא מתקיימת, בית-החולים למצורעים – עזרת ישו, שנבנה על-ידי הקהילה הפרוטסטנטית הגרמנית ב-1878. נקודת המוצא של התערוכה היא 100 שנה למשלחת האתנוגרפית למזרח אירופה של ש' אנ-סקי (מחבר "הדיבוק"). המשלחת היתה לאחד המפעלים המרכזיים לאיסוף אוצרות הפולקלור היהודי לפני שתרבות העיירה היהודית תיעלם. משתתפים: ישעיהו רבינוביץ, חנאן אבו-חוסיין, עדי קפלן, שחר כרמל ואיתי אוניק, איתמר מנדס-פלוהר, אמיתי ארנון ואסתר בירס, קטורה מנור, הדסה גולדויכט, סמואל רוטמן, ניר יהלום, חן כהן, שירה בורר, Sala-manca, מעמותה.

פרטים נוספים: כאן.

הקרנת הסרט "אותו נהר פעמיים" של אפי ואמיר ושיחה עימם

במסגרת אירועי הטיש של "המחלקה האתנוגרפית"
שישי, 2.2.15, ב-16:30 

ב-1869 יצא ג'ון מק'גרגור, חוקר והרפתקן סקוטי, למסע תגליות ממקורות הירדן עד הכנרת. בהשקיפו מצפון אל הירדן כתב: "כל שאוכל לומר על מראה זה הוא כי היה יפה. כיצד היה נראה ללא הקשריו המקודשים וההיסטוריים, לא אוכל לומר, הואיל וכל נסיונותי להסתכל בירדן כאילו היה סתם נהר נגמרו תמיד בכישלון". בקיץ 2011, אפי ואמיר, החיים באירופה זה 10 שנים, משחזרים אותו מסלול, כשהאנשים שנקרים על דרכם אינם מהססים להפנות אליהם שאלות. המפגשים המגוונים, ההתבוננות בנוף ושיחותיהם האגביות מציפים שאלות על "מקומיות" ו"התמקמות", "שייכות" ו"בעלות", "קרבה" ו"מרחק" ועל היכולת, או אי-היכולת, לראות את המקום מבעד למסכי הביוגרפיה והאידיאולוגיה שאנו תוצרן.

רח' גדליהו אלון 14, טלביה, ירושלים. שני, שלישי, 10:00–15:00, רביעי, 17:00–21:00, שישי, 10:00–14:00.
אותו נהר פעמיים, 110 דקות, 2013
לפרטים: כאן.

מרטין פאר, "יפן", 1996, מתוך הסדרה  "Small World"

מסביב לעולם בשישה מפגשים, מרצה: שרה פילר

צילום-בעם, תל-אביב
מפגש ראשון: ראשון, 4.1.15, ב-19:00

שש טריטוריות, שישה מרחבים, מבט חברתי, פוליטי ותרבותי על רקע תמורות היסטוריות ונסיבות מקומיות ייחודיות. המפגשים יעסקו בצילום בריטי, מהמצאת הצילום של פוקס טלבוט באנגליה הוויקטוריאנית ועד מרטין פאר ובריטניה כיום; צילום באפריקה, המעבר מקולוניאליזם לזהות פוליטית, חברתית וכלכלית במשבר; צילום יפני, בין מסורת למודרניזם, פריצת גבולות ושבירת מוסכמות; צילום גרמני, מכאוס לסדר: בין סובייקטיביות לאובייקטיביות; צילום מסין, בין עבר לעתיד ובין קומוניזם לקפיטליזם; צילום מארצות ערב, בין מזרח למערב, מבט מבפנים על העולם הערבי על רקע קונפליקטים דתיים, פוליטיים ותרבותיים.

המפגשים ייערכו אחת לשבועיים, שעתיים כל אחד. מחיר: 1,050 שקל

הנחה מיוחדת למנויי "רב ערב": 980 שקל. פרטים נוספים באתר
צילום-בעם, בית-אלפא 13, תל-אביב. טל' 03-6247695

Panamarenko, Bing of the Ferro Lusto, (model) , 2002 Courtesy Mulier Gallery

ערב הפתיחה הרשמי של יריד ארט רוטרדם עם האוצר שרון תובל

לפני שלוש שנים, לבקשת משרד החוץ, אצרתי תערוכה קבוצתית של אמנים ישראלים מובילים ביריד ארט רוטרדם. בשונה מירידי אמנות אחרים, ארט רוטרדם הרבה פחות מסחרי ומאפשר מפגשים פרונטליים עם אמנים אירופים מובילים, בעלי גלריות ואוצרים ממדינות שונות. לכן בחרתי לקחת אתכם לגלות את היריד. למשתתפי הסיור יינתנו VIP Pass לכל הביתנים, ואף נפתח את היריד באירוע הנוצץ של ערב הפתיחה הרשמי. בין היתר נבקר בעיר גנט שבבלגיה, מקום מגוריו של האמן ראם אהרוני, עורך הסיור. נפגוש אמנים בתוכנית שהות של בית-הספר לאמנות גבוהה HISK, ועוד.

הסיור יתקיים ב-4–8 בפברואר 2015.

1190 יורו, כולל טיסות סדירות, בתי-מלון ברמה של 5 כוכבים, כניסות לכל האירועים והסעה צמודה. לפרטים והרשמה: כאן

דנה לוי, "תצוגה ארעית", וידיאו, 2014

שיח גלריה עם האמנית דנה לוי בתערוכה "תצוגה ארעית"

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות
שבת, 3.1.15, ב-12:00 

נקודת המוצא לעבודת הווידיאו "תצוגה ארעית" היא צמד ציורים מ-1757 של ג'ובאני-פאולו פאניני, הנושאים את השמות "רומא העתיקה" ו"רומא המודרנית" ותלויים כיום זה לצד זה במוזיאון מטרופוליטן בניו-יורק. לוי עושה בעבודתה מחווה לציורים של פאניני ובה בעת גם לאוסף של מוזיאון פתח-תקווה, הכולל ערב-רב של פסלים, ציורי נוף וציורים מופשטים, דיוקנאות ותיעוד של הווי חיים מקומי.

בברכת המוזיאון ורשות העתיקות הורשתה לוי להוציא ממרתפי האוסף כ-100 עבודות, שנתלו על קירות האתר הארכיאולוגי מאוזוליאום מזור – אחוזת קבר רומית הסמוכה לפתח-תקווה. הציורים נתלו על קירות המבנה בהשראת ציוריו של פאניני ובניסיון לחקות את אופן התלייה. על אף שאוסף המוזיאון רחוק מן האידיאל האירופי של יצירות מופת, במובנים רבים בכך טמון כוחו. לוי משחקת עם הפער הזה ומחדדת את ההנחה שחשיבותו של האוסף גלומה בהיותו אמצעי ללימוד וחשיפה של הפנטזיות שאיפיינו את הרגע המכריע בתולדות המדינה.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה
פרטים נוספים באתר המוזיאון

ארקדי זיידס, "ארכיון". צילום: גדי דגון

"ארכיון/Archive/أرشيف", מאת ארקדי זיידס

חמישי ושישי, 8–9 בינואר 2015, ב-20:00
תיאטרון תמונע, רח' שונצינו 8, תל-אביב

בעבודתו החדשה מעמיק הכוריאוגרף ארקדי זיידס את חקירתו בקונפליקט המתמשך בישראל/פלסטין. הוא בוחן מחדש חומרים שצולמו בידי מתנדבי הפרויקט "חמושים במצלמות" של ארגון בצלם וממקד את תשומת הלב בגופם של הישראלים ותגובותיהם הפיזיות בסיטואציות שונות בשטחים. הפלסטינים נותרים מאחורי המצלמות, ואף אל פי כן תנועתם, קולם ונקודת מבטם נוכחים מאוד וקובעים את פרספקטיבת הצפייה. על אף שהחומרים המצולמים חושפים מציאות לוקלית, זיידס מבקש לדון גם בשאלה רחבה ואוניברסלית יותר: מהו פוטנציאל האלימות הגלום בכל אינדיבידואל ומהו המחיר שמשלם הקולקטיב בשל שליטתו באחר. המופע עלה לראשונה ביולי 2014, בפסטיבל אביניון שבצרפת, וזכה לתשבחות רבות.

להזמנת כרטיסים: 03-5611211, מחיר כרטיס 70 שקל. לפרטים: כאן
זוג כרטיסים יוגרל בין קוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל: [email protected]

"הומאז'", צילום: אייל לנדסמן

"הומאז', סיפור אמני לה-רוש", הכוורת, הצגה מאת מאור זגורי

צוותא 3, רח' אבן-גבירול 30, תל-אביב
חמישי, 1.1.15, ב-20:30

ההצגה נולדה בבית-הספר לאמנויות הבמה בסמינר הקיבוצים, בחסותו של איציק ויינגרטן, והתארחה בתיאטרון הקאמרי. ההצגה מעוררת לחיים את סיפורם של חבריה של קומונת האסכולה הפריזאית, כשברקע משתוללת מלחמת העולם הראשונה. בין חברי הקומונה חיו מיטב ציירי ופסלי התקופה (מודליאני, סוטין, קיקואין, גרטרוד שטיין, ג'וזפין בייקר ועוד). סיפוריהם השונים נשזרים זה בזה במחזה שמחולק לארבע עונות השנה וחושף את השסעים החברתיים, האהבות הנסתרות, האכזבות, התשוקות והחלומות של אמנים שכעת, על הבמה, הם אנשים.

מועד ההצגה הבאה: 24.2.15, צוותא 3, רח' אבן-גבירול 30, תל-אביב
כרטיסים: רגיל: 50 שקל, כרטיס ידיד: 40 שקל, תלמיד, סטודנט וחייל: 35 שקל
כרטיסים בקופת צוותא: 03-6950156/7 וכאן

4 כרטיסים להצגה שתיערך ביום חמישי, 1.1.15, יוגרלו בין קוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל לכתובת: [email protected] עם המלה "הומאז'"

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *