ערב רב, 23.12.14

ערב רב בשבוע העיצוב: שיח יוצרים | "לכודים?": אירוע אמנות רב-תחומי | תערוכות במסגרת כנס השפה העברית | שני נחמיאס | אורלי סבר ויערה צח | חגית שחל | סיור, שיח אמנים וסטודיו במסגרת התערוכה "מבצע" | המחלקה האתנוגרפית באוצרות קבוצת Sala-Manca |רמי אָטֵר | מסביב לעולם בשישה מפגשים, מרצה: שרה פילר | סיורי אמנות בחו"ל עם האוצר שרון תובל

הדס זמר בן ארי

ערב רב בשבוע העיצוב:
הקהל, החושים, העבודה ומה שביניהם – שיח יוצרים

12:00: שיח גלריה עם ליאת סגל וקרני ברזילי בתערוכת היחיד של ליאת סגל, העוסקת החיבור בין אמנות וטכנולוגיה
12:45: רב שיח של ערב רב
14:00: ברטינג טריו בהופעה חיה

בית הנסן – גדליהו אלון 14, ירושלים

שבוע העיצוב בירושלים 2014 ייערך תחת הכותרת ״עיצוב התנסותי״. המציגים והמיצגים יזמינו את הקהל לגעת, לבחור, לשחק, להגיב, להריח, להשמיע קול – לקחת חלק במעשה העיצובי ולהשפיע על התוצאה הסופית, החד פעמית והאינדיווידואלית. בדיון שיערוך מגזין ״ערב רב״, נבקש להציג מבט ביקורתי ולברר את פשרו של המושג experiance design (״עיצוב חוויה״, ״עיצוב התנסותי״), לבדוק מה טיבו של הקשר בין המעצב לקהל וכיצד משתנים תפקידיהם לנוכח ההתפתחויות הטכנולוגיות והכלכליות בימינו. בפאנל ישתתפו מעצבים ואמנים שעוסקים בחושים נוספים מלבד חוש הראייה, משתמשים בטכנולוגיות חדשות ומגוונות, והקהל מהווה חלק בלתי נפרד מעבודתם.משתתפים/ות:

הדס זמר בן ארי: מעצבת חוויה ואוצרת, עוסקת בפרוייקטים בתחום התרבות והמגזר הציבורי.
סער סקלי: אמן, שחקן ומפתח אלגוריתמים. חבר בתנועה ציבורית, יוצר "ההגרלה" וסיטואציות משנות-תודעה אחרות.
שראון פז: מעצב התנסותי, ראש המחלקה לניו מדיה באקדמיה לאמנות מוסררה בירושלים.

מנחה: רונן אידלמן, אמן, מעצב ועורך שותף של מגזין האמנות המקוון ״ערב רב״

לאירוע בפייסבוק
שבוע העיצוב

אמיר תומשוב Scaffolding 4, 2011

"לכודים?" | אירוע אמנות רב-תחומי: תערוכה, סרטים, הרצאות, מפגשים

קיבוץ-גלויות 45, מקום של אמנות, קומות 3 ו-4, תל-אביב
פתיחה: חמישי, 25.12.14, 19:00–23:00
נעילה: שבת, 27.12.14

אוצרת האירוע: שירלי משולם

"לכודים?" הוא אירוע ביוזמת אמני קיבוץ-גלויות 45, מקום של אמנות, ובשיתוף עם הפקולטה לאמנויות, מכללת סמינר הקיבוצים. הכותרת משקפת את התייחסותם של האמנים למושגים כמו לכידה מול שחרור ויחסי לכידות-אינדיבידואליזם, וכן לשאלות כמו האם לכידה פירושה הרדמה כללית או תזוזה ממרחב של "נוחות" אל ייצור, שעתוק או הרס תבניות ומערכות.באירוע משתתפים 60 אמנים ומרצים, וביניהם המבקר יורם מלצר, המשורר צביקה שטרנפלד, פרופ' נעמה שפי, הבמאי ד"ר אמיר הר-גיל והבמאי יואב גרשון. המשוררים שמשתתפים במיצג הווידיאו של אורנה לוצקי הם רוני סומק, אגי משעול, מאיה בז'רנו, נורית זרחי, ורדה גנוסר, ענת לוין, עדי עסיס ואחרים. האוצר חגי שגב יציג טקסט המתייחס לתוכני האירוע. כמו כן יוקרנו סרטי בוגרים של בית-הספר לתקשורת וקולנוע במכללת סמינר הקיבוצים ו"שעון חולות" של אורלי פלדהיים וסיגל קולטון, המתעד את סיפוריהם האישיים של פליטים הכלואים ללא משפט בחולות.

האירוע יתקיים בימים חמישי, 25.12.14, 19:00–23:00; שישי, 26.12.14, 11:00–16:00; שבת, 27.12.14, 11:00–18:00.
לאירוע בפייסבוק

מורן שוב, "כעלה נידף, סיפורו של אלישע בן אבויה",  מתוך סדרת ספרים וסימני הזמן

תערוכות חדשות במסגרת כנס השפה העברית בראשון-לציון

"ויאמר וירא", תערוכה קבוצתית בגלריה העירונית
פתיחה: מוצ"ש, 27.12.14, ב-20:00
נעילה: 1 באפריל 2015

במהלך הפתיחה ייערך מופע מלים בהשראת אצ"ג של יונתן קונדה ונטע וינר (חברי ההרכב סיסטם-עאלי). אוצרת: אפי גן. אמנים: מורן שוב, נחמה גולן, להב הלוי, שיראל ספרא, בתיה שני, נורית גור-לביא (קרני), ימית סגל, שרון פידל, מרי מיטרני, ורד נסים, שרה כץ, גלעד לביא.12 אמנים מציגים עבודות במדיומים שונים, תוצאה ויזואלית של יצירה ומלים בקשר הכרחי שאינו ניתן להפרדה. הטקסט בתוך היצירה הוא מראה מייצגת לתשתית התרבותית האישית של כל אמן (תנ"ך, מדרש, מדרש אישי, שירה, ספרות, טקסט אישי).הגלריה העירונית, רח' רוטשילד 7, ראשון-לציון.שני עד שבת, 10:00–13:00, שלישי אחר-הצהריים. לפרטים: טל' 03-9470728.

"דבר המלך", תערוכה קבוצתית בגלריה באכסדרת בניין העירייה

פתיחה: מוצ"ש, 27.12.14, ב-20:00
אוצרות: קרן ואפי גן
נעילה: 1.4.15

"דבר המלך במועצה על ארץ ישראל" הוא החוק שבו מוגדרות השפות הרשמיות בישראל, עברית וערבית. כידוע, השפות אינן שוות מעמד. בתערוכה אנו מבקשים לבדוק אפשרות למערכת יחסים אחרת בין שתי השפות, שוויונית, קרובה, דומה יותר. הפונט "ערברית", שיצרה לירון לביא-טורקניץ', מציג מערכת אותיות היברידית מקומית המשלבת בין עברית לערבית כהצעה לפתרון אוטופי. האפשרות לחיבור בין שתי השפות חיה בזכרונותיה של דליה בכר עוד מבית הוריה, שם השתמשו בערבית המדוברת יחד עם עברית כשלמות אחת אורגנית. דניאל גרומר ביקש ליצור תחושה של שוויון בנוכחות הוויזואלית של השפות זו לצד זו.

הגלריה באכסדרת בניין העירייה, רח' הכרמל 20, ראשון-לציון. ראשון עד חמישי, 08:30–16:00. לפרטים: 03-9470728.

שני נחמיאס, "פרנזי", קולאז', 2014

שני נחמיאס, Cut With Nail Scissors, הגלריה ע"ש מורל דרפלר, חיפה 

פתיחה: ראשון, 25.1.15
נעילה: 25.12.15
אוצרת: חנה שביב

שני נחמיאס משלבת תמונות שצילמה בסטודיו שלה עם גזרי נייר שליקטה מספרים, עיתונים ישנים ומילונים. עבודותיה הן אנלוגיות ומודפסות שחור-לבן בפורמט קטן ואינטימי. שם התערוכה לקוח משם עבודה של האמנית הדאדאיסטית חנה הוך, ששיכללה את עבודת הקולאז' הצילומי לכלי ביטוי פוליטי ופמיניסטי. עבודותיה של נחמיאס מנהלות שיח כואב, פגוע ומקאברי עם קריעה, שבירה וזהות מינית. בעבודות שיצרה לאורך השנים היא בוחנת את המבט הגברי וייצוגי מיניות נשיים, תוך שהיא מתמקדת בגופה שלה ובמודלים נשיים וגבריים שמבנה גופם אינו עונה על דרישות הסף המחמירות של החברה כיום.

לצפייה בעבודות, כאן.
הגלריה ע"ש מורל דרפלר, המרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. ראשון עד חמישי, 10:00–17:00. טל' 04-8562540

אורלי סבר, יערה צח, פרטים מתוך העבודות בתערוכה "אחיזה בחלל"

"אחיזה בחלל", אורלי סבר ויערה צח, הגלריה במרכז האקדמי ויצו חיפה

פתיחה: שישי, 26.1.14, ב-11:00
נעילה: 24.1.15
אוצרת: ענת גטניו

אורלי סבר ויערה צח מציגות בתערוכה זו הצבות שתוכננו ונוצרו במיוחד לחלל הגלריה. כל אחת מהן "נאחזת בחלל" באופן אחר, תוך שהיא נאמנה לשפה הפיסולית הייחודית לה. סבר מציגה הצבה פיסולית גדולת ממדים – ספק מבנה, ספק מנהרה, ספק צורה אורגנית המפעילה את הצופה פיזית ורגשית, כשהיא מניעה תחושות מנוגדות של הגנה ואפשרות למסתור אל מול חרדה ואיום. צח מציגה ארבע עבודות הנאחזות בחלל כ"טפילות" על גבי הקירות, החלונות או רצפת הגלריה, ומתקיימות רק ביחס אליו.

לצפייה בעבודות: כאן.

המרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה.
ראשון עד חמישי, 10:00–18:00, שישי, 10:00–14:00, שבת, 10:00–16:00. טל' 04-8562554.

חגית שחל, "להיות הבת של סילביה", תחריט יבש, 2014. צילום: אבי אמסלם

"גרייס קלי מרחוב אוליפנט", חגית שחל, גלריה משרד בתל-אביב

פתיחה: שישי, 26.12.14, ב-12:00
אוצרת: אירית לוין

חגית שחל מתעמקת בחקר הדיוקן בכלל והדיוקן העצמי בפרט, תוך שהיא משלבת תיעוד של חפצים מסביבתה הקרובה. תערוכת היחיד שלה שוזרת ארבע סדרות חדשות של עבודות אינטימיות, הנוגעות בילדות ובנעורים, בזיכרון, במושאי פנטזיה ובמקורות השראה. מקבץ העבודות, על הדימויים השונים בתוכו, הוא מעין דוקומנט פואטי של דיוקן עצמי הנע על ציר הזמן. שחל מעלה מוטיבים לצד טקסטים המציפים זכרונות ותחנות בזמן, שבאמצעותם היא מנהלת שיח על ילדות, מגדר ופמיניזם, ומסמנת בשפתה הייחודית את אבני הדרך של אמנותה.שיח גלריה בהשתתפות האמנית, אוצרת התערוכה והאוצר ניר הרמט ביום שישי, 16.1.15,  ב-12:00.

גלריה משרד בתל-אביב, רח' זמנהוף 6, תל-אביב.

רעיה ברוקנטל, מתוך "במבצע". צילום: שרון בלבן

סיור, שיח אמנים וסטודיו במסגרת התערוכה "מבצע", סדנאות האמנים בירושלים

סניף שופרסל-דיל
יוזמת אגף אמנויות בעיריית ירושלים
רביעי, 31.12.1419:00:

סיור בתערוכה "מבצע" עם האוצרת שרון בלבן. התערוכה מוצגת בסניף שופרסל-דיל בקניון לב תלפיות, רח' האמן 17.
20:00: סטודיו פתוח. חשיפה ליצירה ולחללי העבודה של אמני סדנאות האמנים.
21:00: שיח עם האמנים המשתתפים בתערוכה "מבצע, אמנות עכשווית בסופרמרקט": "מפלנוגרמה (תכנון לסידור מדף) לאינסטליישן" – שיח ודיון על הניסוי שמתקיים בתערוכה שבה 22 אמנים מציבים את עבודותיהם בין שדרות המדפים, המקררים והמחלקות השונות. עם אמנון בן-עמי, אתי אברג'ל, גוסטבו סגורסקי, טליה טוקטלי, יעל רוכמן, מאיה פרנס, מידד אליהו, סימון קרנץ, עינת אמיר, עינת עריף גלנטי, רעיה ברוקנטל, שי אזולאי, הדסה גולדויכט, שרון בלבן.

Amulet reconstructed, ישעיהו רבינוביץ

המחלקה האתנוגרפית באוצרות קבוצת Sala-Manca

המרכז לאמנות מעמותה בבית הנסן והמוזיאון של העכשווי
פתיחה: רביעי, 31.12.14, ב-20:00. הכניסה חופשית
נעילה: 15.2.15

"המחלקה האתנוגרפית" עוסקת במפגש שבין אתנוגרפיה לאמנות, בין המסורתי לעכשווי ובין הלאומי לפרטי, תוך התייחסות לתרבות עממית בישראל ולהיבטים היסטוריים של המרחב הפיזי שבו היא מתקיימת, בית-החולים למצורעים – עזרת ישו, שנבנה על-ידי הקהילה הפרוטסטנטית הגרמנית ב-1878. נקודת המוצא של התערוכה היא 100 שנה למשלחת האתנוגרפית למזרח אירופה של ש' אנ-סקי (מחבר "הדיבוק"). המשלחת היתה לאחד המפעלים המרכזיים לאיסוף אוצרות הפולקלור היהודי לפני שתרבות העיירה היהודית תיעלם. משתתפים: ישעיהו רבינוביץ, חנאן אבו-חוסיין, עדי קפלן, שחר כרמל ואיתי אוניק, איתמר מנדס-פלוהר, אמיתי ארנון ואסתר בירס, קטורה מנור, הדסה גולדויכט, סמואל רוטמן, ניר יהלום, חן כהן, שירה בורר, Sala-manca.מעמותה, רח' גדליהו אלון 14, טלביה, ירושלים. שני, שלישי, 10:00–15:00, רביעי, 17:00–21:00, שישי, 10:00–14:00.

פרטים נוספים: כאן.

רמי אָטֵר

רמי אָטֵר, "ביניים", בית האופרה, המרכז לאמנויות הבמה, תל-אביב

פתיחה: שישי, 2.1.15, ב-11:00
נעילה: 24.1.15
אוצר: אודי רוזנויין

רמי אָטֵר מוצא בברזל רב-הניגודים חומר המאפשר לו לבטא עולם פנימי מורכב, לעתים תוך מאבק ולעתים תוך דיאלוג. כאשר נהיה הפיסול בברזל לעשייה מרכזית בחייו, העשיר אָטֵר את יכולותיו הטכניות בלמידה בסדנת הברזל של רמי רודיך, מקום שבו הוא ממשיך ליצור יום ביומו. בתערוכתו הנוכחית מוצגות עבודות משלוש סדרות העוסקות בהתבוננות פנימית וקובצו תחת הכותרת Insights, ואחרות כבר הוצג בתערוכה בשם זה. לצד עבודות אלו מוצגות שתי עבודות שהן הצצה לתערוכתו הבאה של אָטֵר, שתעסוק בשכחה, נושא מרכזי במכלול יצירתו העכשווית.המרכז לאמנויות הבמה, שד' שאול המלך 19, תל-אביב. ראשון עד חמישי, 20:30–08:30, שישי, 12:30–08:30 ובערבים שבהם מתקיימים מופעים בבית האופרה.

מרטין פאר, יפן, 1996, מתוך הסדרה "Small World"

מסביב לעולם בשישה מפגשים, מרצה: שרה פילר

צילום בעם, תל-אביב
מפגש ראשון: ראשון, 4.1.15, ב-19:00

שש טריטוריות, שישה מרחבים, מבט חברתי, פוליטי ותרבותי על רקע תמורות היסטוריות ונסיבות מקומיות ייחודיות. המפגשים יעסקו בצילום בריטי, מהמצאת הצילום של פוקס טלבוט באנגליה הוויקטוריאנית ועד מרטין פאר ובריטניה כיום; צילום באפריקה, המעבר מקולוניאליזם לזהות פוליטית, חברתית וכלכלית במשבר; צילום יפני, בין מסורת למודרניזם, פריצת גבולות ושבירת מוסכמות; צילום גרמני, מכאוס לסדר: בין סובייקטיביות לאובייקטיביות; צילום מסין, בין עבר לעתיד ובין קומוניזם לקפיטליזם; צילום מארצות ערב, בין מזרח למערב, מבט מבפנים על העולם הערבי על רקע קונפליקטים דתיים, פוליטיים ותרבותיים.

המפגשים ייערכו אחת לשבועיים, שעתיים כל אחד. מחיר: 1,050 שקל. הנחה מיוחדת למנויי "רב ערב": 980 שקל. פרטים נוספים באתר.

צילום בעם, בית-אלפא 13, תל-אביב. טל' 03-6247695.

Silent City van kunstenaar photo by Rob Sweere. Presented by Mothership

Artours Now, סיורי אמנות בחו"ל עם האוצר שרון תובל 

האוצר שרון תובל, בשיתוף אמנים ישראלים החיים ויוצרים בחו"ל, מקיים סיורי אמנות עכשווית ביעדים שונים בעולם. הסיור הראשון ייערך ביריד ארט רוטרדם בהולנד, ובאנטוורפן וגנט שבבלגיה.

לפרטים הקליקו כאן.

המיזם החדש, Artours Now, שהוקם יחד עם חברת נויה-הולידייז, סיטונאית חופשות בעולם התיירות, מציע סדרה של סיורים מרתקים: הולנד-בלגיה, ברצלונה, לונדון, ניו-יורק ועוד.הסיור הראשון יתקיים ב-4–8 בפברואר 2015. המשתתפים יקבלו VIP Pass לכל אירועי היריד, כולל לערב הפתיחה הרשמי, יצפו במיצבי ענק בלב העיר, ישתתפו בערבי הקרנות מיוחדים, יפגשו אמנים ובעלי גלריות מכל העולם ויבקרו בשתי תערוכות מרתקות באנטוורפן ובגנט, כולל ביקור בתוכנית הרזידנסי המפורסמת HISK שבגנט.

הסיורים בקבוצות של 15 איש בממוצע. המחיר כולל טיסות סדירות, בתי-מלון ברמה של 5 כוכבים, כניסות לכל האירועים ואוטובוס צמוד. לפרטים והרשמה הקליקו כאן.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *