רב ערב 2.12.2014

"הֵד: מעשה קולי במוזיאון", ליאת סגל בבית הנסן, ליליאנה פרבר ומיכל אורגיל, מישה רפופורט, חוה ראוכר, ספריית גן לוינסקי, שני ורנר, הצגות יחיד בתיאטרון הידית

 

ג'וזף שפרינצק, "ההחלפה". צילום: יאיר מיוחס

"הֵד: מעשה קולי במוזיאון"

סוף-שבוע של מופעים בינלאומיים באינטראקציה עם הקהל
בחללי האגף החדש של מוזיאון תל-אביב לאמנות
מחמישי עד שבת, 11–13 בדצמבר 2014

אמנים: מרתה גורניצקה (פולין), ג'וזף שפרינצק (ישראל), לוס טורזנוס (ספרד), גיא גוטמן (ישראל)סדרה של מופעים שעיקרם מפגש בין קולות ותנועה, ונוצרו במיוחד להקשריו ולמאפייניו הייחודיים של המוזיאון. במסגרת המופע יעבור הקהל בין שלושה חללים באגף החדש של המוזיאון: מפל האור, גלריית אוסף רקנאטי והספרייה החדשה לאמנות. יצירותיהם של ארבעת האמנים יועלו כמופעי בכורה מוזיאליים עולמיים.

אוצרת אורחת: דנה הלר; אוצרת הפרויקט במוזיאון תל-אביב: טל לניר; הפקה: קרני ברזילי.

האירוע נערך בשיתוף עם Spin Live Art Presence, פלטפורמה חדשה לאוצרות והפקת פרפורמנס מוזיאלי בינלאומי, ובתמיכה ושיתוף של שגרירות ספרד, המכון הפולני, תל-אביב, מכון סרוונטס, תל-אביב, מכון אדם מיצקביץ', פולין, משרד התרבות והמורשת הפולני, המרכז הערבי-יהודי ביפו, קשתו"ם, בית-הספר לתיאטרון חזותי, מרכז ביכורי העתים, תל-אביב, מרכז סינפסה לקול ולתנועה, אאוטסט ו-AC/E Espagna.

פרטים נוספים באתר המוזיאון
לו"ז האירוע

כרטיסים: 50 שקל. לרכישה מראש: 03-6077020
מוזיאון תל-אביב לאמנות, שד' שאול המלך 27, תל-אביב

"רמקולים", "people you may Know", ליאת סגל

"People You May Know", תערוכת יחיד ראשונה של ליאת סגל

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, ירושלים
פתיחה: מוצ"ש, 6.12.14, ב-19:00
נעילה: 8.1.15
אוצרת: קרני ברזילי

התערוכה עוסקת בקשר שבין האנושי לטכנולוגי וכן בשאלת ייצוג העצמי במדיה החברתית. בעבודותיה עושה סגל שימוש בפלטפורמת הפייסבוק כמקרה מבחן ו"שדה מחקר" שממנו היא דוגמת מידע. היא מנכסת את ריבוי המידע הקיים בו, ובאמצעים של שיבוש, התערבות, דחיסה והשטחה היא מעלה שאלות על אודות המימד האישי והחברתי בסביבה טכנולוגית.ֿֿ

סגל (ישראל, 1979) היא אמנית ניו-מדיה המשלבת בעבודותיה מחשוב, תכנות ואלקטרוניקה. סגל, המגיעה מרקע טכנולוגי ומדעי, עושה שימוש בתוכנה וניתוח מידע כחומרי גלם לבניית מכונות ומיצבים הקושרים בין העולם הפיזי לעולמות וירטואליים. זוהי תערוכת היחיד הראשונה של סגל, שבעבר הציגה בתערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם. ֿֿֿֿ

שיחי גלריה בהשתתפות האמנית והאוצרת יתקיימו בימי שישי, 26.12.14, ב-12:00, וב-2.1.15 ב-12:00.
בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים. שעות פתיחה: ראשון עד חמישי, 10:00–18:00, שישי, 10:00-14:00. הכניסה חינם.

לאירוע בפייסבוק

ליליאנה פרבר, "Where X and Y"

שיח גלריה בתערוכה של ליליאנה פרבר ומיכל אורגיל, "When X and Y"

מכון אלפרד לאמנות ולתרבות, תל-אביב
שבת, 6.12.14, ב-12:00

בהשתתפות האמניות, חוקר האמנות יהונתן ה. משעל ואוצרת התערוכה טליה רזבתערוכה בגלריה אלפרד מציגות שתי אמניות העובדות בדיסציפלינות שונות במהותן.  שתיהן "מתחילות" את היצירה מאיסוף אינפורמציה על פורמט צילומי, אבל מאותו רגע כל אחת מהן מפליגה לדרכי ייצוג אחרות לגמרי. ליליאנה פרבר, אמנית ניו-מדיה, בוגרת לימודי אמנות ותקשורת חזותית באורוגוואי ותוכנית ההמשך של המדרשה, עלתה לישראל לפני ארבע שנים. מיכל אורגיל, בוגרת המדרשה, ציירת ומורה לציור. שתי האמניות יציגו עבודות חדשות, שרובן נוצרו במיוחד לתערוכה.

הכניסה חופשית.

מישה רפופורט, ללא כותרת, שמן על בד

"פלישה", מישה רפופורט 

גלריה דן, תל-אביב
נעילה: חמישי, 18.12.14
אוצר: חגי שגבה

תערוכה מציגה סגנון חדש בעבודתו של רפופורט, המביא אל בדי הציור מציאויות שונות של הרס וקדושה. הציורים מציגים פלישה של הקלאסיקה לעולם העכשווי ופלישה נגדית של העולם העכשווי למצב של תודעה קלאסית. כך ניתן למצוא בציורים המרכזיים בתערוכה חיבור מפתיע בין דמותה של נזירה לבושה גלימה צחורה לרכב מסחרי הרוס לאחר תאונה. תיאור המיטלטל בין קדושה לחולין הוא חיבור בלתי שגרתי ומפתיע בהקשר של הציור בישראל.

פרטים נוספים באתר גלריה דן
ראשון עד חמישי, 10:30–19:00, שישי, 10:30–14:30. טל' 03-5243968

חוה ראוכר, "פגישה מקרית", אלומיניום צבוע, 2014

"ונוס מרימה ידיים", חוה ראוכר 

בית האמנים ע"ש יוסף זריצקי, רח' אלחריזי 9, תל-אביב
פתיחה: חמישי, 4.12.14, ב-19:30
נעילה: שבת, 27.12.14
אוצר: ליאב מזרחי

תערוכה מקיפה של חוה ראוכר, שתשתרע על מחצית המבנה של בית האמנים על שתי קומותיו, ותקבץ יחדיו לראשונה עבודות שהן ציון דרך בעשייה של ארבעה עשורים. החל משנות ה-90 ראוכר מתעדת קבוצות שונות באוכלוסייה הישראלית: נשים "עולות חדשות" מחבר-המדינות ומאתיופיה השבויות בין זהויות, נערים המחפשים זהות לאומית ונשים הנאלצות להתמודד עם תופעות של אפליה על רקע גיל ואייג'יזם. כמה מן העבודות המוצגות בתערוכה זכו בעבר לצנזורה עיתונאית ובקשות חוזרות ונשנות להסרה מקירות חללי התצוגה, בתואנה לפגיעה ברגשות בציבור.

שיח גלריה: שבת, 13.12.14, ב-12:00, בהשתתפות ד"ר רות מרקוס, מרצה לתולדות האמנות, ליאב מזרחי, אוצר התערוכה, וחוה ראוכר.

דניאל לנדאו, "רקמת רחוב 3", רקמת יד, 80X60 ס"מ, 2013

תערוכת המכירה הרביעית למען ספריית גן לוינסקי

גלריה P8 , רח' יהודה הלוי 79, תל-אביב
שישי-שבת, 5–6 בדצמבר 2014, בשעות 11:00–18:00
אוצרת: רווית הררי

למעלה מ-100 אמנים ידועי שם, לצד אמנים צעירים ועולים, ימכרו את עבודותיהם במחיר אחיד של 1,500 שקל לעבודה. ההכנסות משלוש התערוכות הקודמות היו מקור המימון המרכזי לפעילות הספרייה ושימשו בסיס כמעט בלעדי לפעילותה השוטפת. בשנה האחרונה עברה הספרייה שינויים והרחיבה את פעילותה. כיום הספרייה כוללת מרכז תרבות וחוגים לילדים, מרכז למידה, קבוצות העצמה לבני נוער, אנסמבל תיאטרון של פליטים, הרכבים מוזיקליים של חברי הקהילות השונות ואוניברסיטה קהילתית המופעלת ומנוהלת על-ידי חברי הקהילה. צוות הספרייה משקיע מאמץ מיוחד לפנות אל תושבי שכונות הדרום ולהציע להם את שירותי הספרייה, החוגים והפעילויות השונות. הספרייה מציעה אי של שפיות וידידות בלב שכונה הסובלת מדורות של הזנחה.

שני ורנר, סיורי אמנות, "שישי קולטורה"

"שישי קולטורה", סיורי אמנות בהדרכת שני ורנר

שישי, 5.12.14, ב-11:00, באזור שדרות רוטשילד

סיורים של כשעתיים, בקבוצות של 25 איש לכל היותר. הסיורים כוללים הליכה קצרה ברגל. בתוכנית: סיורים במבחר גלריות של אמנים מהארץ ומהעולם – מגלריות מובילות ועד לגלריות נסיוניות, וממסחריות לבעלות אג'נדה חברתית; פגישות עם בעלי גלריות, אמנים ואוצרים; ביקורים בסדנאות אמנים ועוד. הסיורים מתקיימים בהדרכת שני ורנר, מבקרת אמנות, מדריכה ומרצה במוזיאון תל-אביב, הכותבת על אמנות עכשווית בבלוג talkingart.co.il ובאתר "ערב רב".

להזמנת כרטיסים: 054-6464979
לפרטים נוספים: באתר או בעמוד הפייסבוק

דור צויגנבום, "מדוע הרגתי את אמא שלי". צילום: יעקב בר-און

סופשבוע של הצגות יחיד בתיאטרון הידית

רביעי, 10.12.14, ב-20:30 (שתי הצגות בערב)
"יונתן" | "השולחן הכחול" | אנסמבל גולדן-דלישס – צמד עבודות תיאטרון-חפצים על שולחן אחד מאת ארי טפרברג וענבל יומטוביאן, הלא הם אנסמבל גולדן-דלישס. פרטים בדף האירוע.\

חמישי, 11.12.14, ב-20:30
"פרנהיים", דרמה אכזרית ומנומסת על-פי ש"י עגנון | אלית ובר | שעת סיפור למבוגרים בעגנונית שוטפת, תוך שימוש בתיאטרון-חפצים אינטימי ומפתיע. פרטים בדף האירוע.

מוצ"ש, 13.12.14, ב-20:30
"מדוע הרגתי את אמא שלי", זוכה פסטיבל תיאטרונטו 2014, דור צויגנבום. "קולו של הנער הזה הוא ייחודי במינו, כמו קולו של השחקן המצוין הזה. זוהי חגיגה אמיתית של תיאטרון" (מנימוקי השופטים). פרטים בדף האירוע.

כרטיס לערב אחד: 50 שקל. כרטיסים לשני ערבים: 80 שקל. כרטיסים לשלושה ערבים: 110 שקל.

4 כרטיסים חינם לכל מופע יוגרלו בין קוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל:[email protected]

תיאטרון הידית, רח' חרושת 1, פרדס-חנה–כרכור. להזמנות: 077-5301381, או דרך האתר

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *