רב ערב 11.11.2014

אַבִּירוּ לִילוֹ | מישה רפופורט | "גוף עבודות”, "מסיגי גבול" | אורי בצון | טום פרידמן | כנס קריאייטיב טיים" | רותי אגסי, נועה בן-נון-מלמד, אתי שוורץ | דרור דאום ואלעד לרום | טלי נבון | ואדים רובינצ'יק, נטלי גרוסמן, ורד טרלובסקי-יעקובוביץ’ | שרה פלד | "ההפך מחי" | "האשכנזים"

אַבִּירוֹ לִילוֹ, שמן על בד 52*60 ס״מ

"מזכרונותיו של הולך רגל", תערוכת יחיד של אַבִּירוּ לִילוֹ
גלריה טובה אוסמן, תל-אביב 

פתיחה: חמישי, 13.11.14, ב-19:00
נעילה: רביעי, 3.12.14 

אַבִּירוֹ לִילוֹ מתאר את סביבת ביתו והמראות משגרת יומו בציור ריאליסטי מתון. בתערוכה יוצגו ארבע סדרות של ציורי שמן מהשנתיים האחרונות: "מזכרונותיו של הולך רגל" – מראות מאזור התעשייה של כרמיאל, תיאור המנסה להקפיא רגע חסר הרואיות או ייחוד, תוך התמקדות באלמנטים שגורים כמו עץ, כביש, דרך, קיר, חומה, צל; "געגוע" – סדרה העוסקת בקשר שבין האדם לטבע; "מים" – סדרה המתארת מקווה מים והשתקפויות טבע המוטלות בו; ו"דרך הרכבת", 18 עבודות מיניאטוריות המצוירות על כרטיסי רכבת ומתארות מסע יומיומי בין עכו לחיפה. לילו הוא בוגר המכון לאמנות במכללת אורנים, עוסק בהוראת אמנות, מתגורר ויוצר במצפה חרשים שבגליל.

גלריה טובה אוסמן, רח' בן-יהודה 100, תל-אביב. שלישי עד חמישי, 11:00–13:00, 17:00–19:00, שישי, 11:00–13:00.

מישה רפופורט, ללא כותרת, שמן על בד

"פלישה", מישה רפופורט
גלריה דן, תל-אביב

פתיחה: חמישי, 13.11.14, ב-20:00
נעילה: חמישי, 18.12.14
אוצר: חגי שגב

התערוכה מציגה סגנון חדש בעבודתו של רפופורט, המביא אל בדי הציור מציאויות שונות של הרס וקדושה. הציורים מציגים פלישה של הקלאסיקה לעולם העכשווי ופלישה נגדית של העולם העכשווי למצב של תודעה קלאסית. כך ניתן למצוא בציורים המרכזיים בתערוכה חיבור מפתיע בין דמותה של נזירה לבושה גלימה צחורה לרכב מסחרי הרוס לאחר תאונה. תיאור המיטלטל בין קדושה לחולין הוא חיבור בלתי שגרתי ומפתיע בהקשר של הציור בישראל.

פרטים נוספים באתר גלריה דן. ראשון עד חמישי, 10:30–19:00, שישי, 10:30–14:30. טל: 03-5243968.

פתיחת תערוכות בית בנימיני

בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית: שתי תערוכות חדשות 

פתיחה: חמישי, 13.11.14, ב-19:30
סיור בתערוכות: שישי, 12.12.14, ב-11:00

"גוף עבודות"
משתתפות: אורלי אלאונורה-אדלביץ', נעה ארד-יאירי, רונית ברנגה, בתיה מלכה, דורי שכטל-זנגר
אוצרת: שלומית באומן

פיסול קרמי עכשווי של דמויות מזמן אפשרות לבדוק את השינויים שחלו בין הפיגורינות מפורצלן של המאה ה-18 באירופה ובמזרח אסיה לימינו מבחינת דימויי גוף, הסיטואציה והסיפור שהן מספרות, החומריות שלהן, התפיסה המגדרית וההתבוננות הביקורתית על החברה שבה אנו חיים היום. התערוכה היא מיצב שבו הפיגורות של חמש האמניות מוצבות כמכלול שלם.

"מסיגי גבול"
מקס אפשטיין, תערוכת יחיד
אוצרת: טלי כהן-גרבוז

מחול של יחסי גוף בין פסלים קרמיים, בתוך עצמם ובסביבה המקיפה אותם. עבודה המצביעה על המאוים, זה הטמון בתת-ההכרה של התרבות האנושית משחר ימיה. אפשטיין הוא אמן רב-תחומי הפועל במחוזות גבוהים ונמוכים בו בזמן. החתולים שלו נראים כאילו נחמרו מבוץ, גושי חומר המועצמים כסימולקרות.

בית בנימיני, רח' העמל 17, תל-אביב, טל' 03-5182257. שני עד חמישי, 11:00–19:00, שישי-שבת, 11:00–14:00.

עדי ניסני, בית בנימיני

שישי בוקר בבית בנימיני: סדרת הרצאות והדגמות בבית בינימיני

המפגש ראשון: "כלים, אוכל וחומר", שישי, 14.11.14

"שוקולד וכלי, שוקולד ככלי"
היהפוך שוקולד ממשקה לקומקום תה? על הגילויים ששינו (ועשויים לשנות) את אופן השימוש בקקאו ואת המשמעויות החברתיות של החומר. מרצה: דוד הלל, חוקר אוכל. מרצה באוניברסיטת בן-גוריון. בעל MA בגסטרונומיה מאוניברסיטת אדלייד. בוגר הקורדון-בלו בפריז.

"כּלֶי גורמה"
אמנית הקרמיקה עדי ניסני מפתחת ויוצרת כלי אוכל, כלי הגשה ואובייקטים מעוצבים עבור שפים פרטיים, מסעדות ושירותי קייטרינג עילית. ניסני תדבר על תהליך עיצוב והתאמת הכלים למנות מבוקשות ותדגים כמה משיטות העבודה שלה.

כניסה: 50 שקל. הרשמה מראש: 03-5182257 או [email protected]

בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב.
פרטים נוספים באתר.

אורי בצון, "X/O איקס עיגול"

"O / X איקס עיגול", אורי בצון
הגלריה לאמנות עכשווית גרנד ART

פתיחה: חמישי, 13.11.14, ב-19:00
נעילה: שלישי, 13.1.15
אוצרת: שירלי משולם

אורי בצון מציג אובייקט משחקי שנוצר בהקשר לסביבה הצרכנית של הקניון ולקהל הפוקד אותו. כללי המשחק החדשים יוצרים מעין הרצה מהירה של מהלך אבולוציוני חברתי. אובייקט המשחק בגלריה מסמן מעין תחילתה של מיני-תרבות, בדומה להיסטוריה של קוביות בתוך עולם האמנות והדת. המפגש של הקהל עם האובייקט והתהייה על האפשרויות החדשות והמוכרות הגלומות בו מטשטשים את קו ההפרדה בין תפקודו של האובייקט כ"אסתטי" לבין אובייקט שמזמין התערבות חברתית פעילה שמושתת על חוקים, מהלכים, בריתות, מאבק והתלכדות סביב רעיון משותף.

בפתיחה יועלה המופע-מיצג "איקס עיגול", להקת אנסמבל אנ"ת (אמנות נותנת תמורה). כוריאוגרפית ורקדנית: רותם גרינברג. רקדניות: דניאל נטלי-קינד, אוריין רוזן, עדן קרמר, שרון ולבסקי, נועה בר. תלבושות: אלינהר בינשטוק, מאנץ'.

הגלריה לאמנות עכשווית גרנד ART, גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה, טל' 04-8121111. ראשון עד חמישי, 12:00–20:00, שישי, 10:30–13:00.

טום פרידמן, "למעלה באוויר", 2010, אוסף מגזין III מוזיאון וקרן לאמנות עכשווית. צילום: כריסטיאן סאלטס

"למעלה באוויר", טום פרידמן
מגזין III מוזיאון וקרן לאמנות עכשווית מתארח במוזיאון תל-אביב לאמנות

הרצאה של האמן טום פרידמן תתקיים ביום שישי, 14.11.14, ב-12:00
אולם קאופמן, מוזיאון תל-אביב לאמנות
פתיחה: 17.11.14
נעילה: 15.3.15

אוצרת: רותי דירקטור

מיצב ענק של האמן האמריקאי טום פרידמן במפל האור במוזיאון תל-אביב, "למעלה באוויר", המורכב ממאות פריטים התלויים מהתקרה. במבט ראשון נדמה שמדובר ברדי-מייד של פרטי מזון ולבוש, כדורי ספורט, רהיטים, כלי בית, ציטוטים וסמלים. אלא שבעצם החפצים במיצב נוצרו בעבודת יד קפדנית, שקדנית וסבלנית. התוצאה היא מעין מובייל ענק של טבע דומם מפוזר ומרחף באוויר, המייצג את עולם החפצים והדימויים של המאה ה-21.

"למעלה באוויר" הוצב בפעם הראשונה ב-2010 במגזין III בשטוקהולם. יכולת ההשתנות של העבודה מתעצמת במעבר ל"מפל האור" במוזיאון בתל-אביב. ההעברה משנה את היחסים בין המרכיבים ובינם ובין החלל המקיף אותם, הפקעתם של החלקים מסביבתם הטבעית מעצימה את ההזרה והתלישות של מאות החפצים.

כרטיס להרצאה של טום פרידמן כלול במחיר הכניסה למוזיאון. למידע בקופת המוזיאון: 03-6077020.

***

סוף-שבוע של צפייה משותפת בהקרנת הכנס "קריאייטיב טיים" לאמנות ולחברה
ארטפורט 

ההקרנה: שישי ושבת, 14–15 בנובמבר 2014, בשעות 11:00–19:00
הופעה: שישי, 14.11.14, ב-14:00

מופע סוער של מוזיקה, שירה ומחאה עם המשורר והפעיל החברתי שלומי חתוכה והאמן הבינתחומי dub-mi (כינורו של רוטשילד), וצפייה משותפת בהקרנה, כולל שאלות ותשובות בסקייפ ונזיד חורפי.

ארטפורט מארחים זו הפעם השנייה הקרנה בשידור חי של כנס "קריאייטיב טיים" לאמנות וחברה, מהכנסים החשובים והמשפיעים בעולם בתחום האמנות הפוליטית, החברתית והאקטיביסטית. הכנס יתמקד בקולות מובילים של אמנות ופוליטיקה בהקשרים גלובליים, בדגש על אמנות המתייחסות למושג הלאומיות, שנאת זרים ויחס למהגרים. בין המשתתפים: האמנים ג'רמי דלר, טניה ברוגרה, ג'יל מגיד, פרופ' ססקיה סאסן ועוד. הכניסה חופשית.

ללו"ז מלא: אתר ארטפורט
לאירוע בפייסבוק

אתי שוורץ, "פסגת זאב", 2002

"מיתוגרפיות", רותי אגסי, נועה בן-נון-מלמד, אתי שוורץ
גלריה עינגע

פתיחה: שישי, 14.11.14
נעילה: שבת, 20.12.14

תערוכה צילום קבוצתית העוסקת "בניסיון להבנות מחדש את העבר, עם כל הידיעה שהזיכרון מתעתע, שבעצם מרחב הפעולה של ההבניה הזו הוא מיתי" (שמעון אדף). התערוכה משלבת שלושה גופי עבודות ומעלה תהיות לגבי זיכרון, ביוגרפיה, גבולות מדיום הצילום, אל מול צילום נוף מסורתי. רותי אגסי מציגה תצלומי פנים וחוץ הנחשפים מתוך העלטה באופן אלגורי. נועה בן-נון-מלמד מציגה מיצב צילום המשלב תצלומי נוף מטפוריים של קווי חוף ויערות, לצד חיתוכי מתכת של פרטים מתצלומים ביוגרפיים ותצלומי נוף. אתי שוורץ מציגה תצלומי צבע ושחור-לבן ובהם תיעוד ישיר של מקטעי נוף ופנורמות אורכיות מגיא בן-הינום ומהגבול הצפוני של ירושלים ורמאללה. טקסט נלווה לתערוכה, מתוך "שֵׁדְרֵךְ", רומן קצר בכתובים, מאת שמעון אדף.

פרטים נוספים באתר גלריה עינגע, טל' 03-5181812

אלעד לרום, "Pool Triangle"

"אחת יחידה וצעירה": מפגש ושיח עם דרור דאום ואלעד לרום
במסגרת התערוכה "שממה הורה", עבודות מאוסף יגאל אהובי לאמנות

הגלריה האוניברסיטאית לאמנות ע"ש גניה שרייבר, אוניברסיטת תל-אביב
שישי, 14.11.14, ב-11:00
אוצרת ומנחה: שרית שפירא

במסגרת אירוע הנעילה בתערוכה "שממה הורה", עבודות מאוסף יגאל אהובי לאמנות, יתקיימו שיח ומפגש עם האמנים דרור דאום ואלעד לרום. סדרת המפגשים "אחת ויחידה" מתמקדת במפגש עם אמנים מרכזיים בסצינת האמנות הישראלית המשוחחים על עבודה אחת, תוך כדי הצבעה על ייחודיותה והקשריה למכלול עבודתם. עד כה הציגו ודיברו על עבודתם האמנים תמר גטר, עדו בר-אל ויאיר גרבוז. לקראת סיום הפרק השני בטרילוגיית התערוכות "בבל", "שממה הורה", המציגה מבחר מאוסף יגאל אהובי, ייערך מפגש נוסף בסדרה, הפעם עם שני אמנים צעירים, דרור דאום ואלעד לרום, שעבודותיהם מציעות, כל אחת בדרכה, חיבורים ויזואליים היוצרים דימוי בעל הפרעה והטרדה. הכניסה חופשית.

הגלריה האוניברסיטאית לאמנות ע"ש גניה שרייבר, אוניברסיטת תל-אביב, כיכר אנטין, חיים לבנון פינת איינשטיין, טל' 03-6408860. ראשון עד רביעי, 11:00–19:00, חמישי, 11:00–21:00, שישי, 10:00–14:00.

טלי נבון, ""Could Be Me, 2014, וידיאו

שיח גלריה עם האמנית טלי נבון במסגרת התערוכה "מחשב מסלול מחדש"
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

שבת, 15.11.14, ב-12:00
אוצרת: דרורית גור-אריה

הספרייה בבית-הספר המקיף ביאליק-רוגוזין ובגינת לוינסקי, תל-אביב, מיועדת לקוראיםמקהילת העובדים הזרים בתל-אביב. התקיימותה כאי תרבותי לאוכלוסייה תלושה ועקורה המנהלת חיים ארעיים מעוררת מחשבות על חירות במצבי קיצון, על מקום היצירה בחברה ועל יחסי הגמוניה ושוליים. טלי נבון חוקרת בעבודתה את התהליכים הנפשיים והתרבותיים של הקורא בתהליך הקריאה ובוחנת את יחסי הגומלין בין הקורא לטקסט; אלא שב"מחקרה" זה היא בוחרת להימנע מעמדת ההתבוננות המציצנית בזרים הקוראים ומפעילה את מצלמתה כמין סורק תודעתי המעלה דימויים מטושטשים וממוסכים של עולם ומלואו הרוחש בין קירות הספרייה.

התערוכה "מחשב מסלול מחדש" משקפת את חוויית המעבר לעולם פוסט-גלובלי ומעלה לדיון שאלות הנוגעות להשלכות החברתיות, התרבויות, הכלכליות והפוליטיות של תהליכי הגלובליזציה והשפעתם על הפרט.
פרטים נוספים באתר המוזיאון.

ורד טרולובסקי-יעקובוביץ', ללא כותרת

"רגשות", ואדים רובינצ'יק, נטלי גרוסמן, ורד טרלובסקי-יעקובוביץ'
גלריה על-האגם, רעננה 

פתיחה: מוצ"ש, 15.11.14, ב-20:00
נעילה: שבת, 29.11.14
אוצרת: ענת ניצן

נטלי גרוסמן יוצרת עבודות הנעות בין ריאליזם למופשט, חוויה צבעונית ודינמית, מסע לעולם פסטורלי מדיטטיבי, בטכניקה ייחודית. ורד טרלובסקי-יעקובוביץ' יוצרת פסלים המאופיינים בהפשטה גיאומטרית מינימליסטית ודינמיקה הרמונית. בעבודות מוטיב חוזר של טורסו גוף אשה בקווים מתעגלים. פסליו של ואדים רובינצ'יק עשויים נותנים ביטוי לרגש המועצם בגודש פרטים. הדמויות לובשות ארשת דרמטית ופורצות את גבולות המדיום, עם נטייה ליצירת אפקטים של תדהמה.

הפתיחה במעמד זאב בילסקי, ראש העיר, ורונית וינטראוב, סגנית ראש העיר והממונה על אגף תרבות, נוער ופנאי.

גלריה על-האגם, דרך הפארק 10, רעננה. ראשון עד חמישי, 10:00–13:00, 17:00–20:00, שישי, 10:00–14:00, שבת, 10:00–20:00.

שרה פלד, מתוך התערוכה "סייסמוגרפיה", ללא כותרת, 2013

שרה פלד, "סייסמוגרפיה", עבודות על נייר
בית האמנים על-שם זריצקי, תל-אביב 

שיח גלריה: שבת, 22.11.14, ב-12:00
נעילה: שבת, 29.11.14
אוצר: סורין הלר

רישומיה של פלד מצביעים על תהליך עבודה אינטנסיבי ודקדקני: רישום על כל הדף עם שימת דגש על קצוות הנייר, מעין ניסיון לסמן גבולות של טריטוריה, כשבה בעת האמנית מאפשרת כניסה לחלל העבודה. אלא שזו אשליה, היות שעין הצופה הולכת שולל אחר סבך הרישום. בתוך החידה הבלתי פתורה הזאת מציעה פלד קצה חוט, תרתי משמע: היא שוזרת חוטים בתוך חלל הדף, הפורצים את הפורמט אל טריטוריות שמחוצה לו.

"ההפך מחי". צילום: איתי בניאן

"ההפך מחי", מופע לילי לצופה יחיד
הזירה הבין-תחומית

ימי חמישי במוזיאון הטבע, רח' מוהליבר 6, ירושלים, בשעות 19:00–23:00

חוויה לילית, אישית, לאדם יחיד, המתרחשת במרחביו הקפואים בזמן של מוזיאון הטבע בירושלים. מלווה בפנס ובקולה של מדריכה יכול המבקר לבחון את הגבול שבין חיים למוות, בין קיים ונעלם, בין הברדלס לבינינו. ללמוד משהו על הטבע. הטבע שלהם, שלנו, שלך.

כתיבה ובימוי: מיכל ואעקנין ואילנית בן-יעקב; ביצוע: עלית קרייז/מיכל ואעקנין; סאונד: בניה רכס; עיצוב תאורה: שביט ירון; עיצוב חלל: גל גרופית; הפקה בפועל: נטע מייזלס; ליווי אמנותי: דפנה קרון; ניהול אמנותי: גיא בירן.

כרטיסים בהזמנה מראש בלבד. הכניסה במרווחים של חמש דקות בין צופה לצופה. יש גרסה באנגלית. להזמנת כרטיסים ולפרטים נוספים: 02-6783378. 

2 זוגות כרטיסים יוגרלו בין קוראי רב ערב שישלחו מייל: [email protected]

"האשכנזים", מכקלה

"האשכנזים", מופע אימפרוביזציה של קבוצת מכקלהת

שישי, 21.11.14, ב-22:30, שני, 8.12.14, ב-21:00, צוותא תל-אביב
חמישי, 11.12.14, ב-21:00, הביט, חיפה
שבת, 13.12.14, ב-21:00, תיאטרון גבעתיים

"האשכנזים", חמישה קומיקאים שהם במקרה החברים הכי טובים וגם אלופי ישראל באימפרוביזציה, בערב מערכונים של נונסנס ועם סנס שיפיל אתכם. החמישה, בוגרי סטודיו למשחק ניסן נתיב, שהקימו יחד את ההרכב מכקלה (מכה-קלה), מופיעים בשנתיים האחרונות בכל רחבי הארץ עם מופע מאולתר לחלוטין שמתבסס כולו על הצעות הקהל.

לכרטיסים: פשבר, 03-5745005.
2 זוגות כרטיסים לכל אחד מן התאריכים יוגרלו בין קוראי "ערב רב" ויוענקו לראשונים שישלחו מייל: [email protected]

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *