רב ערב‏ 4.11.2014

"כאב הארכיון" – ערב על צילום, זכויות אדם, מחול ותרבות חזותית | יוליה מרקמן | שיח גלריה עם ליאב מזרחי | ורדה כרמלי | מרתה ויינרייט מגיעה ל-2 הופעות | דנה רוטנברג, "נע באוזן 2.0”

מתוך עבודתו של ארקדי זיידס "ארכיון". צילום: גדי דגון

"כאב הארכיון" – ערב על צילום, זכויות אדם, מחול ותרבות חזותית 

שני, 10.11.14, ב-20:00, בבית הנסן, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים
בתוכנית: השקת ספרה של ד"ר רותי גינזבורג "והייתם לנו לעיניים", הצגת קטעים מעבודותיו של הכוריאוגרף ארקדי זיידס "ארכיון" ו"תרגול תפיסה", ושיחה עם השניים. מנחים: יונתן אמיר/רונן אידלמן.

האירוע בפייסבוק (פלוס קישורים והתכתבויות עם פעילי ימין וחברי מועצת העיר המבקשים לבטל את הערב)

ספרה של רותי גינזבורג "והייתם לנו לעיניים – ארגוני זכויות אדם ישראליים בשטחים הכבושים מבעד לעין המצלמה", שראה לאחרונה אור בהוצאת רסלינג, בוחן שאלות כמו מה רואים פעילים של ארגוני זכויות אדם, כיצד הדימויים החזותיים הנבחרים מדווחים על הסכסוך, איזה מבט מייצר שיח זכויות האדם אצל הפעילים ועוד. המישור החזותי במאבק על זכויות האדם, טוענת המחברת, אינו רק ייצוג המתווסף לזה המילולי, אלא הוא גם כלי בעיצוב השאלות.

החל משנת 2007 מחלק ארגון בצלם מצלמות וידיאו לפלסטינים החיים באזורי עימות, במטרה לספק תיעוד מתמשך של הפרות זכויות אדם ולחשוף את המציאות של חיים תחת כיבוש לקהל ישראלי ובינלאומי. בעבודתו "ארכיון" בוחן הכוריאוגרף ארקדי זיידס את החומרים המצולמים וממקד את תשומת לב הצופים לגופם של הישראלים ולתגובות הפיזיות שלהם בסיטואציות שונות בשטחים. זיידס מחלץ ומאמץ מחוות וקולות, מתעמת עם החומרים ומזדהה איתם, ומבקש לדון בשאלה מהו הפוטנציאל לאלימות הגלום בכל אינדיבידואל ומהו המחיר שמשלם הקולקטיב בשל שליטתו באחר.

5 עותקים מספרה של רותי גינזבורג יוגרלו בין קוראי "ערב רב" שישלחו מייל ל-[email protected] 

יוליה מרקמן, ללא כותרת, בריטניה, 2013

יוליה מרקמן, "פָּנַי הזרים לי" 

הגלריה ע"ש מורל דרפלר, חיפה
פתיחה: חמישי, 6.11.14, ב-19:00
נעילה: ראשון, 7.12.14

אוצרת: תמר סצמסקי

תערוכתה של יוליה מרקמן מורכבת מתצלומי דיוקן ותצלומי מרחבים ציבוריים נטולי אנשים, המשמשים סביבה פוטנציאלית לבחינת ייצוג הגוף והוויית האדם ועקבותיו גם בהעדרו. העבודה מבקשת לשאול כמה יכול הדיוקן הצילומי לחשוף, או לחלופין להסתיר.במשך שש שנים ניהלה מרקמן מפגשים חד-פעמיים עם גברים אנונימיים שהשיבו על מודעה שפירסמה בעיתונים בניו-יורק, לונדון וישראל. המניע העיקרי בעבודתה הוא החוויה האישית במפגש עם הזר. החיבור לנושא הזרות נובע, לדבריה, מעובדת היותה מהגרת שהגיעה מאסטוניה לישראל בגיל שש. העבודה חוקרת את מסורת היחסים בין הצלם למצולם ומשיקה למסורת של ציורי עירום, שהינה גברית בעיקרה. כצלמת אשה הופכת מרקמן למתבוננת בגבר ובכך הופכת אותו למושא המבט שלה.

לצפייה בעבודות.

הגלריה ע"ש מורל דרפלר במרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. טל' 04-8562540. ראשון עד חמישי, 10:00–17:00.

ליאב מזרחי, "יריד התענוגות הארציים", 2014. טכניקה מעורבת על קיר. צילום: אלעד שריג

שיח גלריה עם האמן גיא גולדשטיין במסגרת התערוכה "מחשב מסלול מחדש" 

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה
שבת, 8.11.14, ב-12:00
אוצרת: דרורית גור-אריה

"יריד התענוגות הארציים", ציור הקיר המונומנטלי של ליאב מזרחי, בנוי כמערכת מסועפת של דימויים מעולמות תוכן שונים המשתרגים זה בזה. כך, למשל, גלי הים הסוערים המתנחשלים מעל כלי שיט יפניים ביצירתו המוכרת של הוקוסאי נראים כמין תמנון בדמות "נסי", המפלצת האגדתית מאגם לוך-נס שבסקוטלנד, כאשר בין לבין זורע מזרחי רסיסי דימויים מאשפת הצרכנות והפרסום העכשווי. מזרחי עוסק בים לא רק כאיתן טבע אימתני וכנתיב תנועה של מסחר והגירה, אלא גם כמרחב של שינוע דימויים הצפים יחד בלא-מודע קולקטיבי-גלובלי.התערוכה "מחשב מסלול מחדש" משקפת את חוויית המעבר לעולם פוסט-גלובלי ומעלה לדיון שאלות הנוגעות להשלכות החברתיות, התרבויות, הכלכליות והפוליטיות של תהליכי הגלובליזציה והשפעתן על הפרט.ל

פרטים נוספים: אתר המוזיאון

Varda Carmeli, "Journey I Memory I Burden", 2012

ורדה כרמלי, "מסע | זיכרון | משא"

הגלריה העירונית בבית יד-לבנים, רח' אחוזה 147, רעננה
פתיחה: מוצ"ש, 8.11.14, ב-20:30
נעילה: שבת, 3.1.15
אוצרת: אורנה פיכמן

מסע שערכה ורדה כרמלי בגרמניה, פולין וצ'כיה הניב כמה סדרות תצלומים המתעדות חוויות אישיות שבהן נטבלו ונשזרו זכרונות ומראות משורשי משפחתה. ניתן לקשור את הערך הפואטי והמטפורי שהתצלומים נושאים לרומנטיציזם הגרמני מצד אחד ולציור המופשט של המאה ה-20 מן הצד האחר; תצלומים שסגנונם מקביל לשדות הצבע בציוריו של מארק רותקו מחד גיסא, וליצירתו של גרהרד ריכטר מאידך גיסא. בכך נטען כל תצלום בשכבות של זמן ומקום שמעבר לכאן ולעכשיו.ראשון עד חמישי, 19:00–09:00; שישי, 12:30–09:00, שבת, 12:30–11:00

מרתה ויינרייט

קבוצת זאפה גאה להציג: מרתה ויינרייט מגיעה ל-2 הופעות בישראל

חמישי, 6.11.14, זאפה תל-אביב, רח' ראול ולנברג 24, תל-אביב
שישי, 7.11.14, זאפה הרצליה, רח' מדינת היהודים 85, קומה 2, הרצליה
פתיחת דלתות: 20:15. תחילת מופע: 22:00

עם קול אקספרסיבי ועשיר, אישיות בימתית כובשת וארסנל של שירים חזקים ומרגשים, מרתה ויינרייט היא אחת הזמרות-יוצרות המרתקות והמוערכות בפולק האמריקאי. בתם של הזמרים-יוצרים לודון ויינרייט השלישי וקייט מק'גריגל, ואחותו של רופוס ויינרייט, הנסיך השערורייתי של עולם הפולק, שכבש גם את המיינסטרים. ויינרייט תגיע לשתי הופעות סולו אינטימיות, רק היא והגיטרה, ותבצע שירים שכתבה מהרפרטואר המגוון שלה.

לינק להאזנהכרטיס: 200 שקל. לכרטיסים: כאן או בטלפון 9080*.

זוג כרטיסים יוגרל בין קוראי "ערב רב" שישלחו מייל ל[email protected].

"נע באוזן 2.0", כוריאוגרפיה: דנה רוטנברג

קבוצת מחול דנה רוטנברג, "נע באוזן 2.0"

שלישי, 4.11.14, ב-21:00, מוזיאון תל-אביב לאמנות

"נע באוזן", מופע אינטראקטיבי לקטנים וגדולים שיצרה דנה רוטנברג, מטייל ברחבי הגלריה לאמנות ישראלית של מוזיאון תל-אביב ומאפשר למשתתפים לבחור לעצמם את הפסקול ליצירה. כל צופה מקבל מדריך-שמע שבאמצעותו הוא יכול לבחור בכל שלב במופע למה להאזין – מיצירות מוזיקליות שונות, דרך טקסטים ועד הפתעות שאסור לגלות. המופע מגיב ליצירות האמנות של הגלריה ו"מדבר" איתן. אז גם מתגלים האנשים המפתיעים ששומרים עליהן.

2 זוגות כרטיסים יוגרלו בין קוראי "ערב רב" שישלחו מייל ל-[email protected] 
כרטיסים: 03-6077020 או באתר

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

1 תגובות על “רב ערב‏ 4.11.2014”

    מישהו ירד פה מהפסים???!!!

    "יריד התענוגות הארציים", ציור הקיר המונומנטלי של ליאב מזרחי, בנוי כמערכת מסועפת של דימויים מעולמות תוכן שונים המשתרגים זה בזה. כך, למשל, גלי הים הסוערים המתנחשלים מעל כלי שיט יפניים ביצירתו המוכרת של הוקוסאי נראים כמין תמנון בדמות "נסי", המפלצת האגדתית מאגם לוך-נס שבסקוטלנד, כאשר בין לבין זורע מזרחי רסיסי דימויים מאשפת הצרכנות והפרסום העכשווי. מזרחי עוסק בים לא רק כאיתן טבע אימתני וכנתיב תנועה של מסחר והגירה, אלא גם כמרחב של שינוע דימויים הצפים יחד בלא-מודע קולקטיבי-גלובלי.התערוכה "מחשב מסלול מחדש" משקפת את חוויית המעבר לעולם פוסט-גלובלי ומעלה לדיון שאלות הנוגעות להשלכות החברתיות, התרבויות, הכלכליות והפוליטיות של תהליכי הגלובליזציה והשפעתן על הפרט".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *