רב ערב 28.10.2014

"סבל" | "אני, אני, מראה" | גיא גולדשטיין | יום עיון בתערוכה "בטון, בולימיה" | נאוה הראל-שושני ודובי הראל | רחל אלקלעי | "רובע חמישי" | פסטיבל "ויטרינה" 3 | קורס בהנחיית יונתן אמיר

רות שלוס, "המתנה". צילום: רן ארדה

"סבל" | הגלריה לאמנות במכללת דוד ילין, ירושלים 

פתיחה: חמישי, 30.10.14, ב-20.00
אוצרת: נאוה ט' ברזני

הדימויים בתערוכה "סבל" עוסקים בשרשרת של אירועים ששאולים ממצבים אנושיים, יומיומיים בעיקר, של סבל רב-פרספקטיבי. העבודות מתארות סדר זמן קטוע ונצחי של שברי חיים, ואנחנו הצופים מתבקשים להביט בהם, אולי לזהות בכמה מהם את עצמנו, את הרגעים שלנו, את חורבותינו, לפני שנמשיך ונדרוך עליהם לעבר העתיד. "סבל" מציגה את מצבי הקיום ברגעי הסבל כהרגשה זמנית מתפרצת או כמצב כרוני ומבקשת אחר יצירת החלל כערימת רסיסים מסונכרנת, החופנת את רגע הידיעה בין הווה לעבר באבחה אחת, ב"זמן עכשווי", כדבריו של וולטר בנימין.

משתתפים: אביבה אורי, אוזיאש הופשטטר, אורי שטטנר, גלעד קידר, חדוה הרכבי, ירמי עדני, ליאור גריידי, מני סלמה, נג'ואן זועבי, פרי אפרתי-טרייסטמן, ציקי אייזנברג, רות שלוס, שולי בר-נבון, שחר קורנבליט, שלומית ליוור, תמר שפר. הגלריה לאמנות במכללת דוד ילין, מעגל בית-המדרש 7, ירושלים.

שני עד רביעי, 10.00–14.00, ובתיאום מראש בטל' 054-4874684.

Yes Men Fix the World, 2009

הקרנות סרטים בסופ"ש האחרון של התערוכה "אני, אני, מראה"

אוצרת: קטרין אובראוך
הריביירה, גלריית חוף, בן-גוריון פינת נורדאו, בת-ים

שישי, 31.10.14, "היס-מנים מתקנים את העולם" (2009)
שבת, 1.11.14, "המאה של העצמי" (2002)
הסרטים יוקרנו בשעות 16:00 ו-18:00

התערוכה "אני אני מראה" בגלריית הריביירה מציגה את יצירותיהם של 15 אמנים מרחבי העולם החוקרים ומרחיבים את השאלה מהו עצמי ואיך הוא מיוצג בחברה המודרנית. זהות אינה נתפסת יותר כדבר קבוע, אלא כמשהו שניתן לעצב, ואכן משתנה מתמונה לתמונה.

"היס-מנים מתקנים את העולם" הוא סרטם של אנדי ביכלבאום ומייק בוננו, שני קולנוענים ואקטיביסטים המתחזים לבכירים בתאגידים ומשתתפים בוועידות עסקים כשהם מנסים לגרום למודעות סביבתית וחברתית בקרב "עמיתיהם" בכל דרך אפשרית.

"המאה של העצמי" מאת אדם קארטיס היא מיני-סדרה שהופקה על-ידי ה-BBC ועניינה ההיסטוריה של התעמולה, השיווק ויחסי-הציבור והשימוש של ממשלות ותאגידים בפסיכולוגיה כדי לנהל את רצונותיהם של בני-האדם במהלך המאה ה-20, לשם תמיכה בתרבות הצריכה, בקפיטליזם, בנאציזם ובדמוקרטיה.

פרטים נוספים: כאן.

גיא גולדשטיין, לוקאס ויקרס, אריאל עפרון, "O.R.B", 2014, מיצב. צילום: אלעד שריג

שיח גלריה עם האמן גיא גולדשטיין במסגרת התערוכה "מחשב מסלול מחדש" 

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות
שבת, 1.11.14, ב-12:00
אוצרת: דרורית גור-אריה

"O.R.B", עבודתם של האמנים גיא גולדשטיין, לוקאס ויקרס ואריאל עפרון, היא מסע בזמן ובחלל התערוכה, אך למעשה היא מרמזת על אפשרויות של תנועה וניידות במרחבים נוספים. מצלמה שהוטמנה בבטנו של בלון צפלין החג בחלל התערוכה לוכדת את תנועות הצופים מלמעלה ופולטת את הנתונים כרישום קווי דינמי המוקרן על מסך דו-כיווני בכניסה לחלל. הפעולה החודרנית מעלה שאלות על סמכות ועל משטור המרחב הציבורי באמצעֵי הטכנולוגיה שהיו לשותף סמוי בחיינו בעודם חודרים לכל מרחב פרטי ומייצרים מרחבים וירטואליים הקורסים לחיקו של הממשי.התערוכה "מחשב מסלול מחדש" משקפת את חוויית המעבר לעולם פוסט-גלובלי ומעלה שאלות הנוגעות להשלכות החברתיות, התרבויות, הכלכליות והפוליטיות של תהליכי הגלובליזציה והשפעתן על הפרט.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה. לפרטים נוספים, באתר המוזיאון.

נועם דובר ומיכל צדרבאום. צלם: שי בן-אפרים

"בטון ומלט – מקונקרטי לסימבולי" | יום עיון בתערוכה "בטון, בולימיה"

בית בנימיני, מרכז לקרמיקה עכשווית
שבת, 1.11.14, ב-11:00
פתיחה: שלומית באומן, אוצרת בית בנימיני
הנחיה וסיכום: טלי תמיר, אוצרת התערוכה

התערוכה חוקרת את השימוש ההולך וגובר בעשור האחרון בחומרי בנייה ויציקה בסיסיים – מלט ובטון – כחומרים לעשיית אמנות בישראל, הן בפיסול והן בציור. משתתפים: יורם בלומנקרנץ, גיא בן-שטרית, דייוויד גוס, שרון גלזברג, גלי גרינשפן, יצחק דה-לנגה, אנה דן, נועם דובר ומיכל צדרבאום, רענן חרל"פ, דנה יואלי, ארז ישראלי, דינה כהנא-גלר, תומר ספיר, חיימי פניכל, מוחמד קייס, שי רטנר, לי רמון.

בתוכנית:
חלק 1: שיח אמנים: אנה דן, "ציור במלט"; דייוויד גוס: "ציור תחת מגבלה"; דנה יואלי, "שוברי האבנים".
חלק 2: שיח אדריכלים: יובל יסקי, ראש המחלקה לארכיטקטורה, בצלאל; עידו גינת, מכון כהן, אוניברסיטת תל-אביב, המחלקה לארכיטקטורה, בצלאל; נתנאל אלפסי, החוג לפילוסופיה, אוניברסיטת תל-אביב, המחלקה לארכיטקטורה, בצלאל.
חלק 3: שיח אמנים: יורם בלומנקרנץ, "בטון במרחב הדרומי"; חיימי פניכל, "חומרי בנייה כחומרי אמנות"; ארז ישראלי, "אשפרה".

בית בנימיני, מרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב.
הכניסה חופשית. הרשמה מראש: 03-5182257.
עד חמישי, 19:00–11:00; שישי-שבת, 11:00–14:00. פרטים נוספים באתר בית בנימיני.

דובי הראל ונאוה הראל-שושני, "אקדח שמופיע במערכה הראשונה", 2014

Ready Mayday | נאוה הראל-שושני ודובי הראל

גלריית מחניים, קיבוץ מחניים
פתיחה: שבת, 1.11.4, ב-11:30
נעילה: 30.12.14
אוצר: סלו שאול

המושג Ready Made מתייחס לשימוש במוצר מדף ("מן המוכן"), והביטוי האנגלי Mayday מתייחס לקריאת מצוקה, במקרה שלנו גם התראות על מלחמות ומצוקות אחרות. התרגלנו לעובדה שהמלחמה הבאה היא רק עניין של זמן. מלחמה כאן היא תסריט ידוע מראש – רק פרטי הנסיבות לוטים בערפל; מין מוצר מדף "מן המוכן".

שלישי, שישי, שבת, 10:00–14:00; או בתיאום מראש: יויו, 052-6065026.
לרגל מרתון האופניים ביום הפתיחה, מומלץ למגיעים מהמרכז לנסוע דרך צומת עמיעד.

רחל אלקלעי, "קיץ". צילום: רן ארדה

רחל אלקלעי, "עונות השנה", ציורים, תיאטרון גבעתיים

נעילה: 22.11.14
אוצרת: נורית טל-טנא

רחל אלקלעי מציגה נופי טבע כהומאז' לג'יברני (Giverny), גנו הקסום של הצייר קלוד מונה. בציוריה נשקף כתב ידה המוכר – סערת הנפש, מקצבים ריתמיים, פאלטת צבעים עשירה, שכבות צבע (תערובת של סוגי דבק וחול), נגיעות קולאז' ומגזרות נייר זעירות. הצבעים מוטחים על הבד באמצעות שפכטל ומקיימים דיאלוג עדין בין טקסטורות אטומות ושקופות. רחל אלקלעי, ציירת וסופרת, ילידת הארץ, הציגה בתערוכות יחיד וקבוצתיות רבות בארץ ובעולם. בימים אלה יוצא לאור ספרה "בין השמשות", המסקר את דרכה האמנותית.

תיאטרון גבעתיים, רח' דוד רמז 40, גבעתיים. 

"רובע חמישי", עטיפת האלבום. עיצוב: אבי בוחבוט

מיני-פסטיבל, "רובע חמישי" של "רעש Hour"

רח' התעשייה 2, תלפיות, ירושלים
חמישי, 30.10.14

ארבעה רבעים שאינם משקפים את הלך הרוח של אנשי "רעש Hour" הולידו "רובע חמישי" – אלבום אוסף דיגיטלי בן 19 קטעים חדשים ומקוריים של מוזיקה מההווה הירושלמי, שמונה מהם יראו אור על גבי מהדורה מוגבלת של וינילים. בלידה המורכבת הזו לקחו חלק עשרות אנשים – מהיוצרים עצמם, דרך דמויות מפתח בשלבי ההפקה, ועד אינספור המאזינים שבחרו לתמוך בפרויקט עוד לפני שיצא לדרך. הוצאת האוסף תצוין ברייב בתלפיות עם ליין-אפ שכולל את השמפניה של ירושלים ואת המפיק הבריטי DeadFader, שמגיע לסשן שיזעזע את מדפי הארבע בעשר של רמי לוי.

חמש/ת הקוראים/ות הראשונים/ות של "ערב רב" שיכתבו ל-[email protected] את המלים "רק אלוהים ישפוט אותי" יזכו בכרטיס כניסה לאירוע או בקוד הורדה אישי לאלבום (אל תשכחו לציין את בחירתכם במייל).

לפרטים נוספים באתר

פסטיבל "ויטרינה" 2012, קטע מתוך "אוכלי כל", שני גרנות ונבו רומנו. צילום: דורון קדלק

גלריית תיאטרון החנות מציינת 4 שנות פעילות עם פסטיבל "ויטרינה" 3

30.10-1.11

מאז פסטיבל "ויטרינה" האחרון (2012), שהתרחש רק בוויטרינות של החנות כלפי הרחוב, החנות התפתחה והפכה לבית-יוצר להפקות מקור. לפיכך החלטנו לקיים את הפסטיבל במתכונת חדשה, המשלבת בין הפנים לחוץ, בין מבחר מהפקות והופעות הבית שיופיעו בתוך החנות לבין הופעות חד-פעמיות החשופות לרחוב בוויטרינות. הפסטיבל עומד בסימן "הנשארים", כהתייחסות לתקופה שבה אמנים נמלטו מהמדינה הבוערת לארצות שבהן התרבות נתפסת כחלק אינטגרלי מהחברה. אנחנו, הנשארים, אם מכורח ואם מבחירה, מנסים לתת בחנות קולות לאמנים הפועלים לצדנו, ומגיבים באמנותם לנעשה בארץ, בחברה ובתרבות הישראלית וגם הבינלאומית.

הפסטיבל יימשך כשלושה ימים וישלב מופעים בוויטרינה יחד עם הצגות בחנות.
לפרטים באתר החנות.

לשלושת קוראי "ערב רב" הראשונים שישלחו מייל ל-[email protected] יוענקו 3 זוגות כרטיסים במתנה: זוג כרטיסים ליום שישי, 31.10.14, ו-2 זוגות כרטיסים ליום שבת, 1.11.14. 

דליבור מרטינז 1978 מראיין את דליבור מרטינז 2010

אמנות בלא נחת – מגמות באוצרות ובאמנות בת זמננו
קורס בהנחיית יונתן אמיר, מבקר אמנות ועורךשותף של כתבהעת המקוון לאמנות, תרבות וחברה "ערב רב".
חמישי/שישי לסירוגין: חמישי, 19:00–17:00; שישי, 10:00–13:00.

קורס שנתי המשלב סיורי תערוכות ושיעורים עיוניים ומתמקד במגמות וגישות שונות באמנות ובאוצרות בת זמננו. הקורס מתקיים אחת לשבוע. מחצית מהמפגשים יתקיימו במרכז לימודי האמנות הקובייה בירושלים ומחציתם בתערוכות ברחבי הארץ.בשיעורים היכרות עם זרמים אמנותיים וגישות אוצרותיות שונות, היסטוריה של מוזיאונים וחללי תצוגה אחרים, כתיבה על אמנות, היסטוריה של האמנות המקומית והבינלאומית, מפגשים עם אמנים/ות, אוצרים/ות, אנשי/נשות אמנות אחרים ועוד.הקורס מתאים לסקרנים ולחובבי אמנות המעוניינים לבחון ולנתח יחד את הנעשה בעולם היצירה, כמו גם לאמנים/ות המעוניינים להרחיב את השכלתם העיונית בתחום.ל

פרטים נוספים: הקובייה, מקום לאמנות, 02-5456222 ,02-5456223 http://www.hacubia.jerusalem.muni.il

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *