רב ערב 14.10.14

קשיה קרקוביאק בבית הנסן | תמר הירשפלד | "בטון, בולימיה – על תרבות הבטון והמלט בישראל" | עילית אזולאי | סדנאות האמנים: אולף ברוינינג I עינת אמיר | פס ייצור | קורס אוצרות אמנות עכשווית | סהר עזימי | מרתה ויינרייט

קשיה קרקוביאק

מפגש עם האמנית קשיה קרקוביאק

שני, 20.10.14, ב-20:30
עליית הגג בבית הנסן, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים

האמנית קשיה קרקוביאק (ילידת פולין, 1980) מתארחת לשיחה עם עורכי המגזין "ערב רב". קרקוביאק חוקרת מושגים של פיסול, ארכיטקטורה, מרחב וסאונד באמצעות טכנולוגיות שונות – מתקשורת סלולרית ואינטרנט עד גלי רדיו אנלוגיים. היא מציגה מיצבים ומיצגים בקומפלקסים ארכיטקטוניים קיימים, לא פעם בשיתוף פעולה עם טכנאים, אדריכלים ומתכנתי קוד. קרקוביאק זכתה בציון לשבח על עבודה שהציגה בביתן הפולני בביאנלה לאדריכלות בוונציה 2012. באחרונה הציגה גם בביאנלה בגטבורג, בטריאנלה לארכיטקטורה בליסבון ובביאנלה לאמנות המיצג "Performa" בניו-יורק.ה

שיחה תתקיים באנגלית. The talk will be in English
*בשיתןף המכון הפולני

אירוע בפייסבוק

תמר הירשפלד, "ביאנקה ביבשת השחורה", 2014, מתוך מיצב וידיאו

שיח גלריה עם תמר הירשפלד במסגרת התערוכה "מחשב מסלול מחדש"

שבת, 18.10.14, ב-12:00
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה

במיצב הווידיאו "ביאנקה ביבשת השחורה", שמוצג בתערוכה "מחשב מסלול מחדש", מייצרת האמנית תמר הירשפלד מבט אירוני על קולוניאליזם ותפיסות סטריאוטיפיות של גזע ותרבות. הירשפלד בתפקיד ביאנקה היא האשה הלבנה המתערה למראית עין באוכלוסייה השחורה ה"פרימיטיבית" תוך התפעמות מקסמה. האמנית שהתה באחרונה בקרב שבטי ציידים-לקטים באפריקה תחת פרסונה שעוצבה על-פי דמותה של הבמאית והצלמת הגרמנייה לני ריפנשטאהל, שביצירתה הפוסט-נאצית צילמה וחקרה את שבט הנובה בסודאן.התערוכה "מחשב מסלול מחדש" מוצגת במסגרת "Mediations", הביאנלה הבינלאומית הרביעית שמרכזה בפוזנן, פולין, ומשקפת את חוויית המעבר לעולם פוסט-גלובלי דרך יצירות במגוון מדיות של אמנים מכל העולם.אוצרת: דרורית גור-אריה.

לפרטים נוספים: אתר המוזיאון

יורם בלומנקרנץ, "מצפה בנימיני", 2014

שיח גלריה וסיור בתערוכה "בטון, בולימיה – על תרבות הבטון והמלט בישראל"

שישי, 17.10.14, ב-11:00

בית בנימיני, רח' העמל 17, תל-אביב

 התערוכה חוקרת את השימוש ההולך וגובר בחומרי בנייה ויציקה בסיסיים – מלט ובטון – כחומרים לעשיית אמנות בישראל, הן בפיסול והן בציור. הבטון בנוף הישראל
מחלחל לכל מקום, לכל פינה: חומרי ההזנה, חומרי היסוד לאתוס הישראלי, הציוני, המבטיח ומעורר התקווה. התערוכה עוסקת בתהליך מצטבר של בטוניזציה, התקשות והיאטמות ובמשקע המצטבר שמשאיר אחריו סחרור המיגון, המקלוט ובניית החומות

.משתתפים: האוצרת טלי תמיר ואמנים המציגים בתערוכה: אבי דבאח, יורם בלומנקרנץ, גיא בן-שטרית, דייוויד גוס, שרון גלזברג, גלי גרינשפן, יצחק דה-לנגה, אנה דן, נועם דובר ומיכל צדרבאום, רענן חרל"פ, דנה יואלי, ארז ישראלי, דינה כהנא-גלר, תומר ספיר, חיימי פניכל, מוחמד קייס, שי רטנר, לי רמון.

בית בנימיני, טל': 03-5182257. שני עד חמישי, 19:00-11:00; שישי-שבת, 14:00-11:00. לפרטים נוספים, אתר בית בנימיני.

עילית אזולאי, "מפרט מידת הוודאות", 2014

שיח עם האמנית עילית אזולאי לרגל תערוכתה "הכמוס הגמור בגלוי"

שבת, 18.10.14, ב-20:30
מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, רח' הבנים 4, הרצליה

המפגש בהשתתפות גבריאלה הורן, מנהלת המכון לאמנות עכשווית (KW) ומנהלת הביאנלה בברלין, וכן בהשתתפות ד"ר איה לוריא, אוצרת התערוכה.כרטיס: 20 שקל, כולל כניסה חופשית למוזיאון, שייפתח במיוחד עד השעה 23:00.

מספר המקומות מוגבל, אנא הירשמו מראש במייל: [email protected]
מפגש גומלין יתקיים ב-KW לרגל השקת ספר החדש על אודות יצירתה של אזולאי. לפרטים:כאן.
לפרטים נוספים, כאן.

אולף ברוינינג

אירועים קרובים בסדנאות האמנים במסגרת "מנופים, אמנות עכשווית בירושלים"
תערוכה | Do Not | אמן: אולף ברוינינג

פתיחה: חמישי, 23.10.14, 19:00–24:00
שיח אמן: חמישי, 23.10.14, ב-21:00
נעילה: 17 בינואר 2015
אוצרת: לאה אביר
סדנאות האמנים, רחוב האומן 26, ירושלים

תערוכת יחיד ראשונה בישראל לאמן אולף ברוינינג, שחי ועובד בניו-יורק. ברוינינג, יליד שווייץ, 1970, הוא אחד האמנים הצעירים המעניינים והחשובים כיום בעולם. הוא עובד בצילום, פיסול ווידיאו, ועוסק באופן משוחרר, חד ורב אבחנה במופעים חזותיים של תרבויות שונות ברחבי העולם. האמן מגיע לארץ במסגרת תוכנית שהות אמן בינלאומית חדשה הנפתחת בסדנאות האמנים בתמיכת הקרן לירושלים. בתערוכה תוצג סדרת תצלומים חדשה שייצור ברוינינג במהלך שהותו בירושלים, בשיתוף סטודנטים מן המחלקה לאמנות בבצלאל. התערוכה מקדימה תערוכה מקיפה מעבודותיו של ברוינינג בשנים האחרונות, שתיפתח במוזיאון חיפה לאמנות בנובמבר הקרוב.

***

קיר אמן I עינת אמיר מארחת את משה רואס 

פתיחה: חמישי, 23.10.14, 19:00–00:00

עינת אמיר ומשה רואס למדו יחד במחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר. במיצב בונה רואס במיוחד עבור חלל הסדנאות קומפוזיציה המורכבת מאובייקטים שונים הנעים בין דו-מימד לתלת-מימד. העבודות מתנהלות בינן לבין עצמן. השיח נע בין שהיה לבין העכשיו ואולי גם לאחריו, כמעין חידה לא פתורה. ה"לב" המתעתע נע במקצב משתנה, לעתים קדימה ולעתים אחורה, ואז עוצר.

***

אירוע | פס ייצור

שישי, 24.10.14, 11:00–17:00

האירוע משלב מגוון הופעות, מיצגים, מיצבים וסדנאות. ההשתתפות בסדנאות כרוכה בהרשמה מראש.
סדנת ציור "מראה אחורית": לפרטים והרשמה: כאן.
סדנת הנפשה בהנחיית סטודיו Wild Kids: לפרטים והרשמה: כאן.
סיור במילר ספרים ואומנות יודאיקה: לפרטים והרשמה לסיור ב-11:00: כאן, וב-13:00 כאן.

סדנאות האמנים, רחוב האומן 26, ירושלים

***

"לחשוב תרבות, להראות אמנות", קורס אוצרות אמנות עכשווית 

קמפוס הטכניון בשרונה, תל-אביבהת

וכנית ללימודי אוצרות של הטכניון מכשירה אנשים מתחומי האמנות והתרבות למקצוע הרב-תחומי של האוצר, באמצעות היחשפות לשאלות אסתטיות, חברתיות, פרקטיות ופילוסופיות בזירת האמנות העכשווית.
דרישות מוקדמות: תואר אקדמי בתחומי האמנות או מדעי הרוח; שליטה בעברית ובאנגלית; יכולת כתיבה וביטוי; סקרנות ומחשבה יצירתית.

סגל המרצים: טלי תמיר, מעין אמיר, לאה אביר, מעין שלף, אבי לובין, סאלי הפטל, צקי רוזנפלד, דיאנה דלאל, מיכל סהר, כפיר מלכא, חגי תמיר ואחרים.

למידע נוסף ותיאום ועדת קבלה: אתר היחידה ללימודי המשך.

"פולי מונו פולי", סהר עזימי ואורין יוחנן. צלם: גדי דגון

סהר עזימי: בכורה וסופ"ש של מחול, מוזיקה ווידיאו

מחסן 2, נמל יפו
16–18 באוקטובר 2014

סהר עזימי אוצר סופשבוע של יצירה שבמסגרתו יציג בבכורה את מופע המחול החדש שיצר יחד עם אורין יוחנן, "פולי מונו פולי". מדי יום לפני מופע המחול יתקיימו מופעי מוזיקה: דידי ארז, הצמד רוסו ווינברג, וביום השלישי סהר יופיע עם אמיר דרזי. הכניסה למופעי המוזיקה חופשית. עבודת הווידיאו "כסאות", שיצר רונן שהרבני, תוצג במהלך כל ימי האירוע.חמישי, 16.10.14, 20:30, מוזיקה, דידי ארז; 21:30, מחול: "פולי מונו פולי".

שישי, 17.10.14, 20:30, מוזיקה: Russo & Weinberg, דואו אקוסטי; 21:30, מחול: "פולי מונו פולי".
שבת, 18.10.14, 20:30, מוזיקה: אמיר דרזי וסהר עזימי; 21:30, מחול: "פולי מונו פולי".לפרטים ולרכישת כרטיסים: 03-9021563 או באמצעות האתר.

זוג כרטיסים לכל אחד מן התאריכים יוגרל בין קוראי "ערב רב" ויוענק לראשונים שישלחו מייל ל-[email protected].

מרתה ויינרייט

קבוצת זאפה גאה להציג: מרתה ויינרייט מגיעה ל-2 הופעות בישראל

חמישי, 6.11.14, זאפה תל-אביב, רח' ראול ולנברג 24, תל-אביב
שישי, 7.11.14, זאפה הרצליה, רח' מדינת היהודים 85, קומה 2, הרצליה
פתיחת דלתות: 20:15. תחילת מופע: 22:00

עם קול אקספרסיבי ועשיר, אישיות בימתית כובשת וארסנל של שירים חזקים ומרגשים, מרתה ויינרייט היא אחת הזמרות-יוצרות המרתקות והמוערכות בפולק האמריקאי. בתם של הזמרים-יוצרים לודון ויינרייט השלישי וקייט מק'גריגל, ואחותו של רופוס ויינרייט, הנסיך השערורייתי של עולם הפולק, שכבש גם את המיינסטרים. ויינרייט מגיעה לשתי הופעות סולו אינטימיות, רק היא והגיטרה, ותבצע שירים שכתבה מכל הרפרטואר המגוון שלה.לינק להאזנה
כרטיס: 200 שקל. לכרטיסים: כאן או בטלפון 9080*.
זוג כרטיסים יוגרל בין קוראי "ערב רב" שישלחו מייל ל[email protected].

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *