רב ערב 7.10.2014

מה עשית בקיץ האחרון? | סוכת נצח: רכישה, פירוק והרכבה מחדש של מבנה בדואי מאזור כביש ירושלים-יריחו בגינת בית הנסן | יאיר ברק | שרון יאבו-איילון | תערוכה משולשת ואירוח של "התדר" ופילפלד | דליה שגב | מירי איתן-שדה | סהר עזימי | "החור" | YouMake, ReMake| "האשכנזים" | "אמנות בלא נחת" |

 

סוכת נצח בחצר בית הנסן

המרכז לאמנות ומדיה מעמותה | סוכת נצח: רכישה, פירוק והרכבה מחדש של מבנה בדואי מאזור כביש ירושלים-יריחו בגינת בית הנסן

חנוכת הסוכה: שלישי, 7.10.14, ב-19:30

לקראת חג הסוכות 2014 החליטו קבוצת סלה-מנקה, מנהלי מרכז מעמותה בבית הנסן ואמני מעמותה להדגיש את ארעיותה של הסוכה ואת הקשר שלה לחיי הפליטוּת. במסגרת ה-Underground Academy יצאו אמני מעמותה במשלחת אתנוגרפית אל מדבר יהודה כדי לפגוש את בני שבט ג'האלין, שהפכו פליטים לראשונה ב-1949, עת גורשו מאדמתם בנגב, אז נדדו עד לאזור מדבר יהודה, שבו הארעיות ממשיכה להיות חלק מחיי היומיום שלהם. האמנים פגשו נציגי משפחה, שמעו את סיפורם וסיפרו על כוונותיהם לרכוש מהם מבנה. הרעיון היה לפרק את המבנה ולהרכיבו מחדש בגינת בית הנסן, וכך להשתיל פיסת מציאות אחת בתוך מציאות אחרת. הסוכה המאומצת מציעה קריאה אחרת של ההיסטוריה היהודית, התבוננות על מצב של פליטות וחיפוש אחרי מרחב אתני-לאומי-חברתי חדש.

אמנים משתתפים: קבוצת סלה-מנקה בשיתוף ישעיהו רבינוביץ, איתמר מנדס-פלור, הגר גורן, קטורה מנור, ניר יהלום וחן כהן.
לפרטים נוספים: כאן.


מה עשית בקיץ האחרון?

יום שני, 13.10.14, 19:30.

סוכת נצח בחצר בית הנסן, רחוב גדליהו אלון 14, ירושלים  

במהלך תקיפות צה"ל בעזה, מתקפת טילים על ישראל והתפרצויות אלימות בכל רחבי הארץ בקיץ האחרון, בחרו אמנים ואנשי תרבות ישראלים להגיב למצב בדרכים שונות. כמה מהם הציעו להתגייס לעזרה, אחרים הביעו מחאה, שתיקה, תיעוד, הסתגרות או בחירה בפעולה חדשה. הם חתמו על עצומות או דחו אותן, יצאו להפגנות או נשארו בבית, פעלו בקדחתנות או האפילו את מסכיהם.

ב-13.10.14, חוה״מ סוכות, יערוך מגזין "ערב רב" אירוע שיוקדש לתגובות של יוצרות/ים ופעילי/ות תרבות לאירועים. הערב יתקיים בסוכת בית הנסן בירושלים, ויכלול הצגת עבודות ופעולות, תגובות ושיחה עם היוצרים/ות.

משתתפים (רשימה מתעדכנת): יורם קופרמינץ, חנה בן חיים יולזרי, עומר קריגר, מרב שין בן-אלון, רינת שניידובר, אילה נצר, רות בן-דב, דניאל פישר, סלה-מנקה, שירי דורון-פרלה, מיקי הראל, תמר ניסים…

פייסבוק

יאיר ברק, ללא כותרת, 2011

יאיר ברק | "מתרחק ממשהו, נועץ בו את עיניו" | מוזיאון תל-אביב לאמנות

פתיחה: שלישי, 7.10.14, ב-20:00
נעילה: 7.2.15
אוצרת: נילי גורן

ב-15 השנים האחרונות יצר יאיר ברק גוף עבודה רחב ומגובש הממקם אותו בין הקולות החשובים והמעניינים של הצילום המקומי. תערוכתו פורשת מנעד עשייה רחב המשקף את עיסוקו בסוגיות של כוח, ייצוגים היסטוריים מוסדיים, טבעו הרעיוני והחזותי של מדיום הצילום ועוד. לצד עבודות המצייתות בתבניתן לסוגת הצילום המסורתי, ברק "פולש" לטריטוריות של מיצב ושל פיסול. התערוכה, המקפלת לתוכה יופי רב לצד מלנכוליה שקטה, נפתחת בשאון מים אדירים הניתכים אל מי אגם, ומסתיימת בדממה טורדת שמהדהדת מעל שורה ארוכה של תצלומים פיוטיים, מהם מנכיחים מפגשים מזדמנים ולכאורה נטולי תוקף בין מבט לאובייקט, ומהם פרומים ומשובשים התובעים מהצופה מלאכת מחשבת של קילוף ופענוח.

מוזיאון תל-אביב, הגלריה לפיסול ע"ש רות וברוך רפפורט, הבניין הראשי, שאול המלך 27, תל-אביב.
התערוכה בתמיכת Outset והגלריה ג'ולי מ.

שרון יאבו-איילון, "דג משאלות", הגלריה לאמנות עכשווית גרנד ART, חיפה

שרון יאבו-איילון | "דג משאלות" | מיצב/פעולה אמנותית וחברתית | הגלריה לאמנות עכשווית גרנדART

אוצרת: שירלי משולם

העבודה "דג משאלות", שתיכננה האמנית והאדריכלית האקטיביסטית שרון יאבו-איילון למרחב הציבורי בקניון, היא הזמנה לפעולה המשלבת בין עשייה אמנותית וחברתית לבין המרחב הציבורי. המיצב, שיכלול קיפול של אלפי דפי-דגים מאוריגמי שבתוכם מוטמנות משאלות כתובות של ציבור המשתתפים, נבנה בתהליך מתמשך בגלריה.

יאבו-איילון מאמינה שבכוחה של אמנות להשפיע על ההמון באשר הוא. בחינתה את מארג החיים בקניון וההתערבות בו, תוך שימוש באסטרטגיות של מערכות שיווק וחינוך וניכוסן ככלי עבודה, מייצרת לא רק עבודת אמנות, אלא בעיקר סיטואציה תרבותית שמעדיפה תהליך קולקטיבי ומתמשך על פני מעשה אינדיבידואלי, רגעי.

לפרטים נוספים, כאן.

גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה. טל': 04-8121111. ראשון עד חמישי, 12:00–20:00, שישי, 10:30–13:00.

הקרטל, הנמל 10, חיפה

הקרטל | אירועי סוכות | תערוכה משולשת ואירוח של "התדר" ופילפלד

הקרטל, רח' הנמל 10, העיר התחתית חיפה

התערוכה המשולשת:
ת׳ראש אדיקשן (Thrash Addiction) זה אמנות, סקייט ופאנק. הם אחראים להרבה תערוכות מחתרתיות בעשור האחרון ולליין של חולצות.
Gida: אחרי תקופה שהתמקד באנימציה וקירות גבס, Gida, הצועני האהוב על הצוענים, מציג סדרת ציורים חדשים בהשפעת השכונה שלו, בת-גלים.
Azma: עבודות חדשות בשמן על עץ, עם השפעות שבטיות ואמנות אאוטסיידרים.

ליין-אפ:
חמישי, 9.10.14 – Spit, Zaga Zaga, Sweatshop Boys, DJ Cence
שישי, 10.10.14 –Flow Nevo , Delicious , Mofo&Shabeng, J.Biri, Gili The Kid
שבת, 11.10.14, Ow Crew, Raw Tahini, RM

פרטים נוספים: בפייסבוק

דליה שגב, גלריה אפרת

דליה שגב | "דיאלוג" | גלריה אפרת, תל-אביב

פתיחה: שישי, 10.10.14, ב-11:30
נעילה: 4.11.14
אוצרת: אליזבט דור

בתערוכה מוצג "ספר אמן" לצד ציורים בחומרים שונים וקולאז'. העבודות מציגות דיאלוג בין חומרים ובין טבע לאדם, בין מציאות לדמיון ובין מראה עיניים ולא-מודע. ספר האמן הוא דיאלוג עשוי מדפי עבודת יד בפורמט רבוע. בספר מועלים נושאים חברתיים כמו זכויות אדם, קומוניקציה, פשרה ועוד, שמודגשים באמצעות כתב ומיוצגים על-ידי דיוקנאות המוצגים זה מול זה כמטפורה של הנושא. אהבת החומר, המשחק בין החומרים השונים ובין עבודת הציור ויצירת משטחים ציוריים בעלי כמה רבדים מצביעים על משיכתה של האמנית למרקמים ועל בחירתה בטכניקה שמשקפת גם את תודעתה. בסדרת הציורים העבודה מתחילה בציור מול נוף במקומות שונים בארץ או מול מודל, תוך התבוננות אישית ומדיטטיבית במה שהטבע מזמן. ההתייחסות לנוף ארכיטיפית, בעיקר לאדמה, המסמלת אנרגיה נשית.

לתיאום ביקור בסטודיו: דליה שגב, [email protected], 02-6729260, 050-7970117

אתר האמנית  | דף הפייסבוק 

מירי איתן-שדה, "איידנטטי", טכניקה מעורבת, 50X70 ס"מ, 2010

מירי איתן-שדה | "הישות השלישית" | הבימה, תל-אביב

פתיחה: שישי, 10.10.14, ב-‏11:00
שיח גלריה: שישי, 24.10.14, ב-11:00 | נעילה: 31.10.14
אוצר: יהונתן ה. משעל | כתיבה: שולם פייגין

מירי איתן-שדה, יזמית הייטק, הניחה את שרביט הטכנולוגיה והרימה את מכחול הציור, נענית בחשק ובתחושת שליחות לאתגר שהציור מציב בחייה, בדרישתו הבלתי מתפשרת להתמסרות – חשיפת העולם הפנימי, ביטויו על בד בטווח החושף את מורכבותה הפנימית של האמנית, ובה בעת נגיש ונתון לפרשנות. התכנים שבין הנראה למה שאינו נראה הם סימן ההיכר של ציוריה – למשל בשיתוף הפעולה המסקרן שלה עם שולם פייגין (24), מאייר וכותב, מוסמך לרבנות המתגורר בכפר-חב"ד. פייגין כותב על עבודותיה מתוך דיאלוג מתמשך בין השניים, על בסיס סיפור חייה. שלושת גופי העבודות המלווים בסיפוריו הכתובים של פייגין, המוצגים בתערוכת יחיד בהבימה, חורגים מהחוקים של תצוגת אמנות, ויוצרים מפגש נגיש ולא מנוכר, מוסבר וחשוף, בתקווה לחלוק תובנות שימצאו את מקומן אצל מי שפוגש אותן על הבד, לצד חוויה חושית ואסתטית לאוהבי ציור באשר הם.

לאירוע בפייסבוק

"פולי מונו פולי", סהר עזימי ואורין יוחנן. צלם: גדי דגון

סהר עזימי | בכורה וסופ"ש של מחול, מוזיקה ווידיאו | מחסן 2, נמל יפו

16–18 באוקטובר 2014

סהר עזימי אוצר סופשבוע של יצירה שבמסגרתו יציג בבכורה את מופע המחול החדש שיצר יחד עם אורין יוחנן, "פולי מונו פולי". מדי יום לפני מופע המחול יתקיימו מופעי מוזיקה: דידי ארז, הצמד רוסו ווינברג, וביום השלישי סהר יופיע עם אמיר דרזי. הכניסה למופעי המוזיקה חופשית. עבודת הווידיאו "כסאות", שיצר רונן שהרבני, תוצג במהלך כל ימי האירוע.

חמישי, 16.10.14, 20:30, מוזיקה, דידי ארז; 21:30, מחול, "פולי מונו פולי"
שישי, 17.10.14, 20:30, מוזיקה, Russo & Weinberg, דואו אקוסטי; 21:30, מחול, "פולי מונו פולי"
שבת, 18.10.14, 20:30, מוזיקה, אמיר דרזי וסהר עזימי, מופע מוזיקלי אקוסטי; 21:30, מחול, "פולי מונו פולי"
לפרטים ולרכישת כרטיסים: 03-9021563 או באמצעות האתר

זוג כרטיסים לכל אחד מן התאריכים יוגרל בין קוראי "ערב רב", ויוענק לראשונים שישלחו מייל ל- [email protected]

"החור". צילום: גדי דגון

"החור" | להקת בת-שבע | חול-המועד סוכות | סוזן דלל, תל-אביב

שישי, 10.10.14, ב-14:00 וב-16:00
שבת, 11.10.14, ב-19:00 וב-21:00
שני, 13.10.14, ב-19:00 וב-21:00
שלישי, 14.10.14, ב-19:00 וב-21:00

יצירתו של אוהד נהרין מ-2013 היא תלוית מקום, ומוצגת אך ורק בסטודיו ורדה בסוזן דלל בתל-אביב, מעל וסביב קונסטרוקציה ייחודית שנבנתה לצורך המופע: במה מתומנת בת 360 מעלות, המוגבהת מהקהל.בהשתתפות כל רקדני הלהקה: רייצ'ל אוסבורן, ברט איסטרלינג, אייר אלעזרא, ויליאם בארי, מריו ברמודז גיל, בובי ג'ין סמית, עומרי דרומלביץ', זינה (נטליה) זינצ'נקו, עדי זלטין, ארי נקמורה, אורי משה עופרי, שאמל פיטס, אוסקר ראמוס, איאן רובינסון, ניצן רסלר, מעיין שיינפלד, אור שרייבר, מיה תמיר. תאורה: אבי יונה בואנו (במבי). תלבושות: אריאל כהן. עיצוב חלל: זוהר שואף. עיצוב פסקול: מקסים וואראט. ע' כוריאוגרף: גיא שומרוני.כרטיס: 150 שקל. מכירת כרטיסים: באתר הלהקה או בטל' 03-5171471.

2 זוגות כרטיסים לתאריכים 10.10 ו-11.10 יוגרלו בין קוראי "ערב רב" ויוענקו לראשונים שישלחו מייל: [email protected]

רננה רז, "YouMake, ReMake"

"YouMake, ReMake" | רננה רז | סוזן דלל, תל-אביב

ראשון, 12.10.14, חול-המועד סוכות, ב-11:30
מופע לילדים המשלב בין תחומי הבמה השונים ומייצר אינטראקציה בין שני מדיומים – וידיאו ובמה. על הבמה מוקרנים סרטוני יוטיוב מעולמם של הילדים. האמנים על הבמה מגיבים לסרטונים, מקיימים איתם דיאלוג ומעניקים להם פרשנות חדשה. כך נוצרת תגובת שרשרת של קטעים ותגובות, ובאמצעות תנועה ומוזיקה והמון דמיון מפליגה למחוזות חדשים. עבור הילדים יוטיוב הוא כלי שבאמצעותו הם יכולים ללמוד ולהכיר את העולם. המופע מעניק הצצה לשפע התכנים ביוטיוב (בצורה מדודה ומותאמת לילדים), "פותח" את הדימויים השטוחים לכדי עולם עשיר ויצירתי, ומציע דרך נוספת להתבוננות – אקטיבית, יצירתית וחיה, מערבת ושיתופית.

כרטיסים: 65 שקל, דרך האתר.
טריילר  

2 זוגות כרטיסים יוגרלו בין קוראי "ערב רב" ויוענקו לראשונים שישלחו מייל:[email protected]

"האשכנזים", מכקלה

"האשכנזים" | מופע אימפרוביזציה של קבוצת מכקלה

שישי, 10.10.14, ב-13:30, צוותא תל-אביב
שני, 13.10.14, ב-21:00, פאב הפרה בשבי-ציון
שישי, 17.10.14, ב-22:00, צוותא תל-אביב

"האשכנזים" – חמישה קומיקאים שהם במקרה החברים הכי טובים, וגם אלופי ישראל באימפרוביזציה ככה על הדרך – בערב מערכונים של נונסנס ועם סנס שיפיל אתכם. החמישה, בוגרי סטודיו למשחק ניסן נתיב, שהקימו יחד את ההרכב מכקלה (מכה-קלה), מופיעים בשנתיים האחרונות בכל רחבי הארץ עם מופע מאולתר לחלוטין שמתבסס כולו על הצעות הקהל.

2 זוגות כרטיסים לכל אחד מן התאריכים יוגרלו בין קוראי "ערב רב" ויוענקו לראשונים שישלחו מייל: [email protected]

דליבור מרטינז 1978 מראיין את דליבור מרטינז 2010

"אמנות בלא נחת" | מגמות באוצרות ובאמנות בתזמננו

קורס בהנחיית יונתן אמיר, מבקר אמנות ועורךשותף של כתבהעת המקוון לאמנות, תרבות וחברה "ערב רב"

הקובייה, מקום לאמנות, ירושלים
חמישי/שישי לסירוגין: חמישי, 17:00–19:00; שישי, 10:00–13:00

קורס שנתי המשלב סיורי תערוכות ושיעורים עיוניים ומתמקד במגמות וגישות שונות באמנות ובאוצרות בתזמננו. הקורס מתקיים אחת לשבוע. מחצית מהמפגשים יתקיימו במרכז לימודי האמנות הקובייה בירושלים ומחציתם בתערוכות ברחבי הארץ.
בשיעורים: היכרות עם זרמים אמנותיים וגישות אוצרותיות שונות, היסטוריה של מוזיאונים וחללי תצוגה אחרים, כתיבה על אמנות, היסטוריה של האמנות המקומית והבינלאומית,מפגשים עם אמנים/ות, אוצרים/ות, אנשי/נשות אמנות אחרים ועוד.
הקורס מתאים לסקרנים ולחובבי אמנות המעוניינים לבחון ולנתח יחד את הנעשה בעולם היצירה, כמו גם לאמנים/ות המעוניינים להרחיב את השכלתם העיונית בתחום.

לפרטים נוספים: הקובייה, מקום לאמנות, 02-5456222 ,02-5456223
http://www.hacubia.jerusalem.muni.il

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *