רב ערב 23.9.2014

עידו שמי | "מחשב מסלול מחדש" | יאיר ברק | תואר שני בטיפול באמצעות אמנויות | "בית מלאכה למלים" | "אמנות בלא נחת"

עידו שמי

אינסטליישן מיוחד של עידו שמי ל-3 לילות בלבד

25–27 בספטמבר 2014
חמישי, 19:00, שישי, 21:00, שבת, 18:00
הקרטל, רחוב הנמל 10, עיר תחתית חיפה

הקרטל מארח אינסטליישן מיוחד של גיבור אנדרגראונד מקומי, עידו שמי:"אַוטוֹאֵימַנְצִיפַּצִיָא!!!!…ואִם לֹא עַכְשָׁיו, אֵימָתַי". שמי הקים וניהל אמנותית את המועדון התל-אביבי דינמו-דבש בשנים 1995–2002. המועדון איגד תחתיו אמנים פלסטיים, מעצבים ומוזיקאים מישראל ומאירופה והפגיש אותם עם קהל שחיפש אלטרנטיבה לתרבות המיינסטרימית והמסחרית של תל-אביב. מאז פעיל שמי כאמן רב-תחומי ומציג בתערוכות רבות בעולם.

לקרטל יגיע שמי כחלק ממסע הקמפיין לספר האמן שעליו הוא עמל ב-15 השנים האחרונות, "חי וקיים – מסע סוריאליסטי בן יובל בארץ המובטחת", 500 עמודים של טקסט ויצירה, קומיקס והולוגרמה.

אירוע בפייסבוק: כאן.

אלכסנדר פטושקו, "גוליבר החדש", 1935, באדיבות FSUE Mosfilm Cinema Concern, מוסקבה

"מחשב מסלול מחדש" | מוזיאון פתח-תקווה לאמנות 

פתיחה: חמישי, 2.10.14
אוצרת: דרורית גור-אריה

התערוכה החדשה "מחשב מסלול מחדש" תוצג במסגרת אירועי Mediations ("ערוצי תקשורת"), הביאנלה הבינלאומית ה-4 שמרכזה בפוזנן, פולין. זוהי מסגרת משותפת של תערוכות ואירועי אמנות, שהשנה נפרשת תחת כותרת-העל "פוסט-גלובליזם", על פני 14 ערים ברחבי העולם, ביניהן ניו-יורק והירושימה, איסטנבול והנובר, פתח-תקווה וסן-דייגו. התערוכה תציע מבט רפלקסיבי על מהות הגלובליות ותשקף את חוויית המעבר לעולם פוסט-גלובלי מפוכח דרך יצירות במגוון מדיות של אמנים ישראלים ובינלאומיים. היא תעלה לדיון שאלות הנוגעות להשלכות החברתיות, התרבויות, הכלכליות והפוליטיות של תהליכי הגלובליזציה, תוך בחינת השפעתן על הפרט ומרכיבי זהותו, במתח שבין האישי לקולקטיבי.

משתתפים: סופי קאל, גיא גולדשטיין, לוקאס ויקרס, אריאל עפרון, מרטין פַּאר, אמיר יציב, עמוס גיתאי, ליאב מזרחי, טלי נבון, ריאן טרקרטין, סלה-מנקה (דייגו רוטמן ולאה מאואס), אייל אסולין, אלכסנדר פטושקו, נינה פישר ומרואן אל-סאני, תמר הירשפלד.

פרטים נוספים באתר המוזיאון.
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

יאיר ברק, "חממות #2", 2014

יאיר ברק | "מתרחק ממשהו, נועץ בו את עיניו" | מוזיאון תל-אביב לאמנות

פתיחה: שלישי, 7 באוקטובר 2014, ב-20:00
נעילה: 7.2.15
אוצרת: נילי גורן

ב-15 השנים האחרונות יצר יאיר ברק גוף עבודה רחב ומגובש הממקם אותו בין הקולות החשובים והמעניינים של הצילום המקומי. תערוכתו פורשת מנעד עשייה רחב המשקף את עיסוקו בסוגיות של כוח, ייצוגים היסטוריים מוסדיים, טבעו הרעיוני והחזותי של מדיום הצילום ועוד. לצד עבודות המצייתות בתבניתן לסוגת הצילום המסורתי, ברק "פולש" לטריטוריות של מיצב ושל פיסול, ומרחיב בכך את שדה השיח של עבודתו. כתב החידה שמציע ברק בעבודתו תובע עיון מעמיק וקריאה מדוקדקת, ומזמין את הצופה למסע מרתק בממלכת הדימוי ובעולמו של המושג במבוכי תרבות המערב. התערוכה, המקפלת לתוכה יופי רב לצד מלנכוליה שקטה, נפתחת בשאון פרץ מים אדירים הניתכים בחוזקה אל מי אגם, ומסתיימת בדממה טורדת שמהדהדת מעל שורה ארוכה של תצלומים פיוטיים, מהם ישירים המנכיחים בפשטותם מפגשים מזדמנים ולכאורה נטולי תוקף בין מבט לאובייקט, ומהם פרומים ומשובשים התובעים מהצופה מלאכת מחשבת של קילוף ופענוח (מתוך טקסט של נילי גורן).

מוזיאון תל-אביב, הגלריה לפיסול ע"ש רות וברוך רפפורט, הבניין הראשי, שאול המלך 27, תל-אביב. התערוכה בתמיכת Outset והגלריה ג'ולי מ.

אסף רותם

חדש במדרשה לאמנות: תואר שני בטיפול באמצעות אמנויות – אמנות חזותית

הפקולטה לאמנויות המדרשה במכללה האקדמית בית-ברל גאה לבשר על מתן אישור פרסום והרשמה מטעם המל"ג לתוכנית לקראת תואר שני M.A.A.T ב"טיפול באמצעות אמנויות – אמנות חזותית", בראשות ד"ר אופירה הוניג, פרופ' תלמה ליבל ופרופ' יאיר גרבוז. התוכנית לטיפול באמנות בפקולטה לאמנויות נוסדה ב-1989, והיא בין התוכניות הראשונות והמובילות בארץ מסוגה. המפגש בין תוכנית המכשירה מטפלים קליניים ברמת תואר שני לבין הקמפוס ההיסטורי והמוביל של הפקולטה לאמנויות המדרשה משמש השראה, מרחיב, מעשיר ומאתגר את הסטודנטים לטיפול באמנות הלומדים במסגרת שכולה יצירה ועשייה אמנותית רחבה. התוכנית אושרה לפתיחה ולהרשמה על-ידי המועצה להשכלה גבוהה. הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה.

לפרטים נוספים

***

"בית מלאכה למלים"

סדנה לליווי כתיבה בהנחיית עדי שֹורק – סופרת ועורכת סדרת "ושתי" בהוצאת רסלינג

מפגשים מעוררי השראה
דיון מעמיק בטקסטים שלך
התנסויות כתיבה ייחודיות המותאמות אישית
עד 8 משתתפותים

12 מפגשים | ימי ג' אחה"צ, החל מ-23/9/14
החללית בירקון שבעים
תל אביביפו

* נותרו 2 מקומות אחרונים
מתאים גם לאמנים המשלבים טקסט בעבודותיהם

לפרטים מלאים  >>    או[email protected]  | 050-5352697

דליבור מרטינז 1978 מראיין את דליבור מרטינז 2010

"אמנות בלא נחת" | מגמות באוצרות ובאמנות בתזמננו

קורס בהנחיית יונתן אמיר, מבקר אמנות ועורךשותף של כתבהעת המקוון לאמנות, תרבות וחברה "ערב רב"

הקובייה, מקום לאמנות, ירושלים
חמישי/שישי לסירוגין: חמישי, 17:00–19:00; שישי, 10:00–13:00

קורס שנתי המשלב סיורי תערוכות ושיעורים עיוניים ומתמקד במגמות וגישות שונות באמנות ובאוצרות בתזמננו. הקורס מתקיים אחת לשבוע. מחצית מהמפגשים יתקיימו במרכז לימודי האמנות הקובייה בירושלים ומחציתם בתערוכות ברחבי הארץ.

בשיעורים: היכרות עם זרמים אמנותיים וגישות אוצרותיות שונות, היסטוריה של מוזיאונים וחללי תצוגה אחרים, כתיבה על אמנות, היסטוריה של האמנות המקומית והבינלאומית,מפגשים עם אמנים/ות, אוצרים/ות, אנשי/נשות אמנות אחרים ועוד.

הקורס מתאים לסקרנים ולחובבי אמנות המעוניינים לבחון ולנתח יחד את הנעשה בעולם היצירה, כמו גם לאמנים/ות המעוניינים להרחיב את השכלתם העיונית בתחום.

לפרטים נוספים: הקובייה, מקום לאמנות, 02-5456222 ,02-5456223
http://www.hacubia.jerusalem.muni.il

 ***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *