רב ערב 16.9.2014

חנוכת המשרד החדש מסיבה בבית הנסן | "אמנות היום"סדרת שיחי אמן | שרון יאבו-איילון | Toolbox | אברהם אופק, הרצאה של גדעון עפרת | סדנה לליווי כתיבה בהנחיית עדי שורק | טלי קרן | דנה רוטנברג | ענת דניאלי | לי מאיר ומאיה וינברג | עדי קיסר

***

חנוכת המשרד החדש בבית הנסן

כתב העת המקוון לאמנות, תרבות וחברה ״ערב רב״ חונך משרד חדש בבית הנסןבתוכנית: מסיבת שישי בצהריים עם חברים
אורי זר אביב על המוסיקה (אור בזויות) www.lightbaz.com
השקת ״בירה עמיקתא״ – בירה חדשה מבית ״ערב רב״

הפתעות
גם הילדים מוזמנים

אביטל גבע, "פסנתר בתוך ביצה", 2014

"אמנות היום": סדרת שיחי אמן בתערוכת הזוכים 2013
מוזיאון חיפה לאמנות

תערוכת הזוכים בפרסי משרד התרבות והספורט לאמנות ולעיצוב לשנת 2013 מציגה את יצירותיהם של 36 זוכים וזוכות בשש קטיגוריות: פרס מפעל חיים, פרס שרת התרבות והספורט, פרס עידוד היצירה, פרס האמן הצעיר, פרס האוצר ופרס העיצוב.התערוכה מציגה בכפיפה אחת עבודות חדשות שטרם זכו לחשיפה ועבודות ותיקות המזוהות עם יוצריהן ועם אמנותם לאורך השנים. אוצרת: אורית בולגרו. נעילה: 18.10.14.

"אמנות היום: ההיסטוריה בהווה", בהשתתפות האמנים אביטל גבע ואמיר יציב ואוצרת התערוכה אורית בולגרו. שבת  20.9.14, ב-12:00.

"אמנות היום: קונפליקט במרחב הציבורי", בהשתתפות האמן מתן ישראלי ואוצרת המוזיאון לאה אביר. שבת, 27.9.14, ב-12:00.

"אמנות היום: תנועה של גוף ומכונה", בהשתתפות האמנית מרב סבירסקי ואוצרת התערוכה אורית בולגרו. שבת , 11.10.14, ב-12:00

מוזיאון חיפה לאמנות, שבתאי לוי 26, חיפה. לפרטים נוספים: אתר המוזיאון.

אברהם אופק, "איש ופר", 1966, תצריב

חייו ויצירתו של אברהם אופק

הרצאה של ד"ר גדעון עפרת בסדנת ההדפס, ירושלים
רביעי, 17.9.14, ב-19:00. הכניסה חופשית

במסגרת התערוכה "קר וחם אליהו: אברהם אופק – תצריבים, הדפסי אבן וחיתוכי לינול", ירצה ד"ר גדעון עפרת, החוקר את יצירתו של אופק זה שנים רבות. האירוע הוא חלק מחגיגות ארבעה עשורים לסדנת ההדפס ירושלים. בחלל העליון מוצגת תערוכתו אברהם אופק. אחד ההיבטים הבולטים של יצירתו מראשיתה, בפרט בהדפס, הוא הפן המטפיזי הרוחני, שעבר גלגולים שונים במהלך השנים. אופק התעמק בייצוג הציורי-חזותי כבעל איכויות סמליות, מאגיות ופולחניות וקשר אותו להיסטוריה פרטית וקולקטיבית, לאמונה היהודית והנוצרית ולפרקטיקות אליליות קודמות למונותיאיזם.

סדנת ההדפס ירושלים, מרכז ג'ינוגלי להדפס, רח' שבטי-ישראל 38, ירושלים. טלפקס: 02-6288614. ראשון עד חמישי, 15:00–08:00.

שרון יאבו-איילון, "דג המשאלות"

שרון יאבו-איילון, "דג משאלות", מיצב/פעולה אמנותית וחברתית

הגלריה לאמנות עכשווית גרנד ART
פתיחה: חמישי, 18.9.14, ב-19:00

בנייה בתהליך בגלריה בשיתוף הציבור: עד 30 בספטמבר 2014, בשעות 16:00–19:00
אוצרת: שירלי משולם

העבודה "דג משאלות", שתיכננה האמנית והאדריכלית האקטיביסטית שרון יאבו-איילון למרחב הציבורי בקניון, היא הזמנה לפעולה שמבקשת לשלב בין עשייה אמנותית וחברתית לבין המרחב הציבורי. המיצב, שיכלול קיפול של אלפי דפי-דגים מאוריגמי שבתוכם מוטמנות משאלות כתובות של ציבור המשתתפים, ייבנה בתהליך מתמשך בגלריה. במיצג ישתתפו רבים ממקפלי הדגים, והוא יתקיים בגלריה במסגרת הפתיחה הרשמית.

איילון מאמינה שבכוחה של אמנות להשפיע על ההמון באשר הוא. בחינתה את מארג החיים בקניון וההתערבות בו, תוך שימוש באסטרטגיות של מערכות שיווק וחינוך וניכוסן ככלי עבודה, מייצרת לא רק עבודת אמנות, שעל הקהל להשלימה ולהיות שותף בתהליך התהוותה, אלא בעיקר סיטואציה תרבותית שמעדיפה תהליך קולקטיבי ומתמשך על פני מעשה אינדיבידואלי, רגעי.

לפרטים נוספים, כאן.
גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה. טל': 04-8121111. ראשון עד חמישי, 12:00–20:00, שישי, 10:30–13:00.

עדי שורק, "בית מלאכה למלים"

"בית מלאכה למלים"

סדנה לליווי כתיבה בהנחיית עדי שֹורק – סופרת ועורכת סדרת "ושתי" בהוצאת רסלינג

מפגשים מעוררי השראה
דיון מעמיק בטקסטים שלך
התנסויות כתיבה ייחודיות המותאמות אישית
עד 8 משתתפות-ים

12 מפגשים | ימי ג' אחה"צ, החל מ-23/9/14
החללית בירקון שבעים
תל אביב-יפו

* נותרו 2 מקומות אחרונים

* מתאים גם לאמנים המשלבים טקסט בעבודותיהם

לפרטים מלאים  >>

או: [email protected]  | 050-5352697

***

***

קול קורא: Toolbox, חממת יוצרים מבית רוח-חדשה

התוכנית Toolbox היא חממת יוצרים מבית רוח-חדשה, הפועלת לחיזוק והעצמה של אמנים ירושלמים צעירים. התוכנית מציעה לכל אמן ליווי מקצועי בפיתוח פרויקט אישי, גיבוש קבוצת עמיתים, היכרות מעמיקה עם סצינת האמנות ומוסדות התרבות בירושלים וחשיפה בפסטיבל Toolbox.

התוכנית מיועדת ליוצרים מכל תחום, שסיימו לימודים במוסד אמנותי מוכר (או, לחלופין, בעלי ניסיון בתחום האמנות), ושנמצאים בתחילת דרכם האמנותית. אנו מחפשים אמנים שגרים בירושלים ומעוניינים להשתלב ולהשפיע על סצינת האמנות התוססת של העיר.

ההרשמה עד 28.9.14. ההשתתפות בתוכנית אינה כרוכה בתשלום. לפרטים נוספים והרשמה, או באימייל: [email protected]

טלי קרן, פרט מתוך הפרויקט "אמנית העיר" 2014

"ירושלים החדשה", טלי קרן

תערוכה חדשה בבית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה
חמישי, 18.9.2014, ב-17:00

שידור חי בבית הנסן של הקונצרט שיזמה האמנית טלי קרן במסגרת הפרויקט "ירושלים החדשה". הקונצרט יתקיים באולם המליאה של עיריית ירושלים בזמן ישיבת המועצה העירונית ה-14 בנוכחות חברי המועצה וראש העיר ניר ברקת. היצירה מבוססת על חלקים מתוך תקנון תוכנית המתאר של ירושלים 2000, שהולחנו על-ידי אלי יפה. היצירה תבוצע על-ידי החזן דובלה הלר. הטקסט התכנוני היבש נעשה ליצירה ליטורגית מורכבת, המציעה מבט מחודש אל התכנים העולים מתוכו. הקונצרט יועבר בשידור חי באולם הקולנוע החדש של בית הנסן. מיד לאחריו יתקיים רב-שיח בשיתוף אדריכלים ומתכננים שיגיבו לפעולה האמנותית ולתכנים התכנוניים העולים מתוכה.הפרויקט האמנותי "ירושלים החדשה" הוא תולדה של שיתוף הפעולה בין האמנית טלי קרן למחלקה לאמנות פלסטית של עיריית ירושלים והתואר השני לעיצוב אורבאני של האקדמיה לאמנות בצלאל. זהו פרויקט אמנותי-מחקרי המבוסס על שהותה של קרן במחלקת התכנון של עיריית ירושלים, והוא משלב תכנון עירוני, קונצרט חזני ודיון ציבורי שיגיע לשיאו בפעולה אמנותית הפתוחה לקהל הרחב.

דנה רוטנברג, "48 במחול"

דנה רוטנברג, "48 במחול", מהדורה 2

מחסן 2, נמל יפו. כניסה: 50 שקל
הכוריאוגרפית דנה רוטנברג יוזמת זו הפעם השנייה את "48 במחול", פרויקט ראשון מסוגו בעולם המחול: מרתון בזק שבו מצוותים שרירותית כוריאוגרפים, יוצרים ורקדנים שיעלו יצירות במהלך 24 שעות, בשני סבבים שונים. במסגרת הפרויקט יבוצעו עשר עבודות מחול קצרות. תחילתו של הפרויקט בהגרלה שבה ייבחרו האנסמבלים, שיכללו כל אחד כוריאוגרפ/ית, יוצר/ת נוספ/ת ומספר משתנה של רקדנים. לאחר מכן יוגרלו פרמטרים נוספים ליצירה, כדוגמת נושא משתנה או תימה. כל אלה יהיו הכלים שמהם יצטרכו האנסמבלים ליצור, בתוך 24 שעות בלבד, יצירת מחול שתוצג על במה מול קהל. בתום המופע הראשון יוגרלו הצוותים לסבב השני, בנוכחות הקהל.

החזרות יתקיימו בחמישה חללי עבודה במרכז הערבי-יהודי. תהליכי היצירה, כולל ראיונות עם היוצרים והרקדנים, יצולמו וישודרו בלייב בעמוד הפייסבוק של קבוצת מחול דנה רוטנברג.

זוג כרטיסים לכל מופע יוגרלו בין קוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל:[email protected].
כרטיסים: 03-9021563 ובאתר www.tixwise.co.il/drdg.

***

ענת דניאלי, "חומר תנועתי"

תיאטרון תמונע
בכורה: חמישי, 18.9.14, ב-20:00

"בחומר תנועתי אני חוזרת אל עבודות שלי דרך החומרים התנועתיים ובוחנת מה נשאר בגוף, ואיך הנדיפות של העבודות מתמצקת אל החומריות של הגוף וחוזרת להיות חומר חי, ואיך חוזר ונרשם שוב החומר בגוף", מספרת דניאלי. "בתהליך החזרה לאחור צפה תחושה מוחשית של נוכחותן של היצירות בגוף ללא כל קשר להופעתן בפני קהל בזמן זה או אחר. כך נחשף ומתגלה קיום אלטרנטיבי ליצירות, קיום המתגבש למהלך של המרת עבודות כוריאוגרפיות ישנות מהנדיפות והרפאיות אל קיום חדש בהווה מוחשי ומתרחב".תיאטרון תמונע, רח' שונצינו 8, תל-אביב. לפרטים: 03-5611211

לי מאיר ומאיה וינברג, "ברירות המחדל של הפינוק העצמי"

בכורה: שישי, 19.9.14, ב-21:00; שבת, 20.9.14, ב-13:00
מוזיאון תל-אביב לאמנות, 03-6077020
"ב'ברירות המחדל של הפינוק העצמי' אנו כופות על עצמנו מצב של היפר-יצירתיות. זהו בית-גידול שופע, מוגזם, סתום, מגורה ומתפקע שהכל בו אפשרי ושהגוף נכנע בו למצב של לינקים פתוחים, שיטוט בין שברי משפטים, חפצים נסערים ותמרורי תרבות מהבהבים. זוהי נקודת המוצא להרפתקה אל תוך הטבע המעורפל של תהליכי יצירה. אנו מציעות לכם ניתוח בלתי גמור של המושג יצירתיות".

לצפייה בטריילר; פרטים על פסטיבל "צוללן" באתר ובעמוד הפייסבוק.

זוג כרטיסים למופעי הבכורה של ענת דניאלי, "חומר תנועתי", ולי מאיר ומאיה וינברג, "ברירות המחדל של הפינוק העצמי", במסגרת פסטיבל "צוללן" למחול עכשווי, יוגרל בין קוראי ערב הראשונים שישלחו מייל: [email protected].

***

השקת ספר השירה של עדי קיסר, "שחור על גבי שחור"

ראשון, 21.9.14, ב-21:00
ארבע ועשרים, רח' יצחק אלישר, ירושלים

עדי קיסר, משוררת ומייסדת "ערס פואטיקה", מוציאה את ספרה הראשון, "שחור על גבי שחור", בהוצאת גרילה-תרבות, בעריכת אלמוג בהר. הספר מומן על-ידי קמפיין הדסטרט.

בערב תהיה הופעה קצרה של נטע אלקים ועמית חי כהן. משתתפים: אלמוג בהר, מתי שמואלוף, תהילה חכימי, תומר קיסר, ישראל דדון, שחר-מריו מרדכי, עידן פינק, עמיחי חסון, אלון בר, איילה חננאל. ריקודי בטן: אלה גרינבאום. די.ג'יי ערס פואטית: חן אלמליח.

 

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *