רב ערב 26.8.2014

"מעברים"בבית הנסן | "נקודת מגע" | אנסמבל תיאטרון הידית | "לרקוד לרקוד לרקוד"

Adam Sher, In The Gap, 0532, Still 5, 2014

"מעברים" | Becoming | בית הנסן

פתיחה: שבת, 6.9.14, ב- 20:00
אוצר: שרון תובלסיור מודרך על-ידי אוצר התערוכה והאמנים: שישי, 12.9.14, ב-12.00

בוודאי שאלתם את עצמכם בעת ביקור בתערוכת אמנות, מאיזה חומר עשויה היצירה? מהו המדיום שבו השתמש האמן? באיזה מהלך מדיומלי ניסה לתעתע בצופה? השאלות הללו אינן רלבנטיות יותר. המדיום כבר אינו מתקיים כחומר חיצוני לאמנות, אלא ככלי פרשני, פנימי לה. הוא נולד תוך כדי עשייה, מעצמו.

התערוכה "מעברים" חותרת לחקור את העולם שמעבר למדיום האמנותי ולברר אם יצירת האמנות מסוגלת לתת ביטוי פלסטי למהות שהיא עצמה מעבירה באמצעות המדיום.

האמנים החוקרים את התיזה של התערוכה מבקשים להשיל מהמדיום את קליפותיו החומריות כדי לחשוף את פנימיותו. מהם מתמקדים במרכיביו ואחרים בוחנים את אפשרות קיומו כחלל מעבר. העבודות בתערוכה הן חללים שונים ייחודיים לכל אמן, ויחד הן מרכיבות עולם אפשרי אחד. העבודות אינן מוצגות בתערוכה, אלא מתקיימות בה. האמנים אינם משתתפים בלבד, אלא משמשים חוקרים של הערך הפנימי של היצירה, מה שמעבר לחומר ולפיקסל. המחקר בתערוכה מנסה להגיע אל מעבר לסדק דמיוני הקיים במדיום עצמו, מחשבה פוסט-בארתיאנית של המאה ה-21.

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

נקודת מגע 2013. צילום: ברק אהרון

עונת התרבות בירושלים | "נקודת מגע"
סערה לילית של אמנות ואנשים במוזיאון ישראל 

חמישי 28.8.14, מ-20:00 אל תוך הלילה

גם בשנתה החמישית של "נקודת מגע" אנחנו ממשיכים לאתגר את עצמנו ואת הצופה עם מפגשים מסקרנים ומעוררי מחשבה. השנה מרבית הנקודות לא ימתינו לכם באולמות התצוגה, אלא ינועו ברחבי המוזיאון וגן האמנות ויזמינו אתכם לקחת חלק פעיל במפגש הזוהר בלילה עם המוזיאון ועם יצירותיו.

להקת רקדנים תזחל על רצפת המוזיאון, גל ברזילי יכין לכם מסכה לתהלוכה, מוזיקאים ינגנו בשכיבה על הגב, עידית הרמן ותיאטרון קליפה ינפחו פיל לבן ענק, מופע אימפרוביזציה בהשתתפות הקהל, מאחורי הקלעים של עולם האמנות עומדים למכירה פומבית ומסיבת האוזניות המוכרת תיקח אתכם אל השעות הקטנות. וגם: גל גבאי, ריקי בליך, אלון נוימן ואיתי מאוטנר, הילה פלשקס, אמיר אגוזי, טל ניב, קבוצת אוסקולה, דנה רוטנברג, גיורא ישראל, דני דורצ'ין, בועז כהן ואחרים. מנהלת אמנותית: רננה רז.

הסעה תצא מרכבת מרכז (ארלוזורוב, תל-אביב) ב- 20:30וממוזיאון ישראל ב02:00-. כרטיסים: 60–45 שקל. לרכישה: 02-6535850. לפרטים נוספים, כאן וכאן.

"שלוש אצבעות מתחת לטבור". צילום: נואית זכאי

"שלוש אצבעות מתחת לטבור" | אנסמבל תיאטרון הידית

חמישי, 4.9.14, ב-20:00

האירוע התיאטרוני נוגע בתעוזה בנושאים של תשוקה, אפשור ויצריות. בשפת במה מלאת חיים, פיוטית וחזותית, נוצרות תמונות על הציר שבין תשוקה ומיניות כאפשרות של חיבור חובק – של אדם עם עצמו, טבעו, זולתו והסביבה שלו – אל מול מיניות כמקום שמתקיימים בו בושה, אשמה, ניכור ואלימות. ההצגה נוגעת בכמיהה לריפוי ולהתחדשות בנקודות אלו.

שלוש אצבעות מתחת לטבור הוא מיקומה של צ'קרת המין, המרכז המכיל את אנרגיית החיים.

איוונט בפייסבוק | טריילר ההצגה 

תיאטרון הידית, רח' החרושת1 , פרדס-חנה. כרטיסים 60 שקל. בהזמנה מראש: 70 שקל. להזמנות: 077-5301381, או כאן.

4 כרטיסים יוגרלו בין הקוראים הראשונים שיענו למייל [email protected]

 "הצגה כפולה: לרקוד לרקוד לרקוד", המרכז לאמנות עכשווית

הצגה כפולה | "לרקוד לרקוד לרקוד" | ערב במסגרת תערוכתה של לוסיאנה קפלון, "גילדה"

המרכז לאמנות עכשווית, תל-אביב
רביעי, 27.8.14, ב-19:00

מתי בפעם האחרונה רקדת עם המנקה שלך? הצטרפו למנקה שמככב ב"גילדה", איידרסון גונסלז ולנסיה, לשיעור ריקוד צעד-אחר-צעד מהסוג שנהוג בדרום אמריקה. מועבר על-ידי חובבים ומיועד לחובבים בכל הגילים והרמות. השיעור יתקיים באנגלית ולאחריו תיערך מסיבה.

הקרנת היפ-הופ ורגאטון שנוצרו על-ידי נערות מדרום תל-אביב

בשנה האחרונה עבדה לוסיאנה קפלון עם נערות בספריית לוינסקי ובאסקוליטה, שתי עמותות הפועלות בדרום תל-אביב, כחלק מהשתתפותה בפרויקט "אמן בקהילה". קבוצת הנערות תציג הקרנה של קליפי רגאטון והיפ-הופ שיצרו בעצמן. היפ-הופ ורגאטון הם סגנונות מוזיקה פופולריים עם שורשים פוליטיים וחברתיים שנוצרו במפגש של תרבות צפון אמריקאית עם אלה הדיאספוריות של אפריקה ודרום-אמריקה. המפגש קשור ישירות להעצמה ולביטוי העצמי של הנערות היוצרות ומככבות בקליפים.

הכניסה חופשית.
מלווה את תערוכתה של לוסיאנה קפלון, "גילדה".

המרכז לאמנות עכשווית, רח' צדוק הכהן 2, תל-אביב. לפרטים נוספים באתר המרכז לאמנות עכשווית. האירוע בפייסבוק

 

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *