רב ערב 19.8.2014

"וידיאו בתחתית" | "נקודת מגע" | המדרשה: ללימודי המשך באמנות | "צעדים בוני אמון”, ארקדי זיידס ודרורית גור-אריה | סטודיו גברא | נינו הרמן וגיורא שלמי | קורס אספנות וסיורי אמנות עכשווית

מתוך עבודת הווידיאו "Nad Ned", חן צרפתי ודביר קרן

"וידיאו בתחתית" | תערוכה של עבודות וידיאו במרחב הציבורי, העיר התחתית, חיפה

19.8.14–23.9.14
בערבי שלישי, בשעות 20:00–23:00
פתיחה: שלישי, 19.8.14, מ-20:00

"וידיאו בתחתית" הוא פרויקט חדש שיזמו האמנים חן צרפתי ונריה שוחט, ובמסגרתו יתקיימו תערוכות וידיאו מתחלפות במרחב הציבורי בעיר התחתית בחיפה. התערוכה הראשונה, "טורניר מסך", כוללת עשרה מיצבי וידיאו שיוקרנו ברחוב שער פלמר על מבנים ציבוריים, מדרכות, עמודים, עצים וספסלים, וכן עבודות פרפורמנס ואינסטליישן בחללים ריקים ברחוב. התערוכה מייצרת חיבור בין ענפי הספורט הפופולריים לבין עולם התרבות והאמנות. כמו כן יוקרנו דיוקנאות זזים של אנשי העיר התחתית.במקביל יתקיימו בביסטרו וניה מסיבת די.ג'ייז, בגלריה האגף 21 האירוע "ברטניין וקולנוע" (21:00–24:00), וחנויות וגלריות מתחם 21 יהיו פתוחות לקהל.בפתיחה הציבור מוזמן להשתתף באימון Work Art: שיטוטים מודרכים בין העבודות לקהל בליווי משקה חלבון מרענן.

אמנים: איתמר שמשוני, זהר אלפנט, חן צרפתי, נריה שוחט, סמנטה אדלר-דה-אוליבירה, דביר קרן.

ראו: טיזר לתערוכה, מידע בעמוד הפייסבוק וכן באתר האינטרנט.

נקודת מגע 2013. צילום: ברק אהרון

"נקודת מגע" | סערה לילית של אמנות ואנשים במוזיאון ישראל 

חמישי, 28.8.14, מ-20:00 אל תוך הלילה
מנהלת אמנותית: רננה רז

פרויקט במסגרת עונת התרבות בירושלים. להקת רקדנים תזחל על רצפת המוזיאון, גל ברזילי יכין לכם מסכה לתהלוכה, מוזיקאים ינגנו בשכיבה על הגב, עידית הרמן ותיאטרון קליפה ינפחו פיל לבן ענק, מופע אימפרוביזציה בהשתתפות הקהל, מאחורי הקלעים של עולם האמנות עומדים למכירה פומבית, ומסיבת האוזניות המוכרת עד השעות הקטנות. בין הנקודות הבולטות השנה: חברי אוסקולה יתעדו זוגות לנשיקה אינטימית במצלמות אבטחה לסרטון שיוקרן סמוך לפסל הנשיקה של רודן; הכוריאוגרפית דנה רוטנברג תוביל אתכם לסיור ברוח תנועות הנוער בגן האמנות, ועוד.הסעות לרחבי הארץ במחיר מיוחד.

כרטיס: 45–60 שקל. לפרטים: כאן. לרכישת כרטיסים: 02-6535850 או באתר המוזיאון.

עבודה של תכלת רם בסטודיו הפתוח של שנה א' (צילום: גוני ריסקין)

המדרשה: ערב פתוח למתעניינים בתוכנית ללימודי המשך באמנות

גלריית המדרשה, רח' הירקון 19, תל-אביב
חמישי, 21.8.14, ב-19:30

הפקולטה לאמנות המדרשה, בית-ברל, תקיים ערב פתוח לבוגרי בתי-ספר גבוהים לאמנות המתעניינים בתכנית ללימודי המשך באמנות. במהלך הערב יספרו ראשת התוכנית ד"ר מירי סגל ומרכז הלימודים העיוניים אבי לובין על כמה מהפרויקטים והאורחים הצפויים בשנת הלימודים הקרובה. כמו כן ישתתפו מרצים נוספים בתוכנית, ביניהם האמן גיא בן-נר והאוצרים יעל מסר וגלעד רייך. במסגרת הערב יוצגו גם מלגות התוכנית לסטודנטים מצטיינים. אחת המלגות, מטעם מכון שפילמן לצילום, מיועדת לצלם (או אמן וידיאו). שלוש המלגות הנותרות פתוחות לאמנים מכל המדיומים.

לפרטים נוספים, כאן.

ארקדי זיידס, "תרגול תפיסה", 2014, מיצב וידיאו. צילום: מידד סוכובולסקי

שיח גלריה | "צעדים בוני אמון" הכוריאוגרף ארקדי זיידס והאוצרת דרורית גור-אריה

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30
שבת, 23.8.14, ב-12:00 

יצירתו של הכוריאוגרף ארקדי זיידס, שנוצרה בהזמנת מוזיאון פתח-תקווה לתערוכה "צעדים בוני אמון", בוחנת את השפעות המרחב הפוליטי על הגוף. "תרגול תפיסה" הוא מיצב וידיאו דו-מסכי המשלב בין חומרים ארכיוניים לכוריאוגרפיה שיצר זיידס לתיעוד חזותי מתוך הפרויקט "חמושים במצלמות" של ארגון בצלם. השימוש המקורי בחומרים ארכיוניים ליצירת מעין היסטוריה סמיוטית של תנועות, כפי שעולה מתנועות המתעדים והמתועדים, ממקד שאלות על אופני השימוש של כוריאוגרפים בחומרי תיעוד חזותי, ובמקביל שופך אור על הפיכת הגוף האנושי עצמו לארכיון חי. הגוף הרוקד, הזוכר או הנזכר תדיר במראות, דימויים ומחשבות, ממחיש ללא מלים את אימת המשבר ואת הקושי והפחד שהם מנת חלקו של כל אדם החי במצב של קונפליקט מתמשך.הכניסה חופשית.

לאתר המוזיאון: כאן.

***

סטודיו גברא | נינו הרמן וגיורא שלמי: "התיעוד האנושי של נינו הרמן בהשתקפות לאורך השנים בתולדות הצילום"

שישי, 29.8.14, ב-11:30

נינו הרמן, צלם, יוצר וכותב, ליווה את תהליך השלום עם מצרים, את ראשי הממשלה בגין, שמיר ופרס בארץ ובעולם, הקים את סוכנות הצילום זום-77 ו-"24+", ומציג תערוכות יחיד בגלריות ומוזיאונים.

סטודיו גברא, בית-ספר לצילום, רח' חומה-ומגדל 26, תל-אביב. הכניסה ללא תשלום.
לאירוע בפייסבוק: כאן.
יש להירשם מראש. לפרטים: 03-5285105.

***

קורס אספנות וסיורי אמנות עכשווית עם נטע גל-עצמון

הסיורים מתקיימים אחת לחודש בימי שישי בבוקר

סדרת סיורים חדשה עם האוצרת נטע גל-עצמון מספקת התבוננות ייחודית על עולם האמנות. קורס האספנות יתמקד בשיקולי האספן בבניית אוסף אמנות פרטי. במסגרת הקורס נבחן את השפעתו של האספן על שדה האמנות ועל התפתחותם המקצועית של אמנים. נערוך היכרות עם אוספים פרטיים חשובים בארץ, נלמד מה מבחין בין האוספים השונים, נערוך ביקורים בתערוכות אמנות בגלריות ובמוזיאונים, נפגוש אמנים ותיקים וצעירים היוצרים במדיומים אמנותיים שונים, נבקר בתערוכות יחיד ובתערוכות נושא, וכן נשוחח על ציטוטים ומחוות מתולדות האמנות, על שיקולים אוצרותיים ושיקולים מסחריים.

סדרה נוספת: "במטבח האמנות", סדרת סיורי אמנות עכשווית בדגש על מפגשים עם אמנים בתערוכות ובסטודיו. יש אפשרות לפתוח קבוצה באמצע השבוע, וכן להזמין סיורים פרטיים לקבוצות.

לפרטים נוספים והרשמה: [email protected]www.netagalazmon.com

 

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *