רב ערב 14.8.2014, מוסף מיוחד: אמנות בעיר התחתית בחיפה

וידיאו בתחתית | "קרטל" | טליה קינן, רחל קיני

דביר קרן וחן צרפתי, Nad Ned" ,2012"

וידיאו בתחתית

תערוכה של עבודות וידיאו במרחב הציבורי הפתוח
לאורך רחוב שער פלמר, העיר התחתית חיפהבערבי שלישי בלבד, בשעות 20:00–23:00

פתיחה: 19 באוגוסט 2014, ב-20:00
נעילה: 23 בספטמבראמנים: איתמר שמשוני, זהר אלפנט, חן צרפתי, נריה שוחט, סמנטה אדלר–דה-אוליבירה, דביר קרן.

"וידיאו בתחתית" הוא פרויקט חדש שיזמו האמנים חן צרפתי ונריה שוחט, ובמסגרתו יתקיימו תערוכות וידיאו מתחלפות במרחב הציבורי בעיר התחתית בחיפה. הפרויקט נוצר במטרה לבסס מקום לתצוגה ולחשיפה של אמני וידיאו צעירים. הכותרת "וידיאו בתחתית" מתייחסת למיקום הפיזי והתודעתי של ההתרחשות האמנותית, תוך ניסיון להציב את אמנויות המסך כמדיום שווה ערך למדיומים אמנותיים מסורתיים ונפוצים יותר.

התערוכה הראשונה, "טורניר מסך", כוללת עשרה מיצבי וידיאו שיוקרנו ברחוב שער פלמר על מבנים ציבוריים, מדרכות, עמודים, עצים וספסלים, כמו גם עבודות פרפורמנס ואינסטליישן בחללים ריקים ברחוב.

התערוכה תיפתח ב-19.8.14 ותוצג במשך חודש, בערבי שלישי, בשעות 20:00–23:00.

התערוכה מותאמת למרחב הפתוח, היא מתפרשת על פני כל הרחוב, מעודדת הליכה, שיטוט ואינטראקציה ומייצרת חוויית צפייה ייחודית.

התערוכה מייצרת חיבור בין ענפי הספורט הפופולריים לבין עולם התרבות והאמנות. היא בוחנת את היחסים הנוצרים מהמפגש הלא מובן מאליו ומציגה את המרחק המהותי בין העולמות השונים. האוצרים בחרו בנושא בעקבות טקסט המופיע באתר האינטרנט של משרד התרבות והספורט: "תרבות וספורט, כל תחום בדרכו, מעשירים את נפש האדם ומניעים תמורות חברתיות באנושות כולה. לתרבות וספורט תפקיד מרכזי בגישור על פערים ובהפגת מתחים. שהרי תרבות, אמנות וספורט הם ביטוי אוניברסלי לנשמת האדם, הם חוצים גבולות של שפה ורלבנטיים כמעט בכל זמן ובכל מקום".

נוסף לכך וכמחווה לשינוי המתחולל במרקם העירוני בעיר התחתית, המנכיח את המפגש המופלא בין הקיים למתחדש, יוקרנו דיוקנאות זזים של אנשי העיר התחתית, הוותיקים לצד החדשים, בעלי עסקים ומקומות שפועלים ומפעילים את המקום.

במקביל לפתיחת התערוכה ברחוב שער פלמר תתקיים בביסטרו וניה מסיבת די.ג'ייז. בגלריית האגף 21 יתקיים בשעות 21:00–24:00 אירוע "ברטניין וקולנוע" – אמן מארח בברטניין עם בישול ביתי. חנויות וגלריות מתחם 21 יהיו פתוחות לקהל הרחב במהלך כל הערב.

פרויקט "וידיאו בתחתית" מתקיים בתמיכת ובהפקת מינהלת עירתחתית בחיפה, המקדמת יוזמות תרבותיות ותוכניות שהות ויצירה במתחם לאמנים, מוזיקאים ומעצבים.

טיזר לתערוכה: כאן | מידע בעמוד הפייסבוק: כאן ֿ | מידע באתר האינטרנט: כאן.

חן צרפתי ונריה שוחט, HumanFeet, 2014

***

***

"קרטל" | עיר תחתית חיפה

"קרטל" הוא פרויקט אמנות רחוב אורבאני בינלאומי חדש, הכולל מבנה ישן וענק שיכוסה בגרפיטי בחודשים הקרובים על-ידי אמני רחוב מקומיים ובינלאומיים, גלריה חדשה עם תערוכות פופ-אפ בסופי-שבוע, די.ג'ייז ומופעי מוזיקה חיה, השקת עיתון אמנות רחוב חודשי ופנזין במהדורה מוגבלת, ליין-אפ גדוש של אירועי תרבות בהשקת קרטל האמנות החיפאי ברח' הנמל 10 בעיר התחתית ועוד.ה"קרטל" הוא תוצר של שיתוף פעולה ראשון בין מינהלת העיר התחתית בחיפה, בעלי המבנה, האדריכלים דרור אבירם ומיכל קוצ'יק, שתרמו אותו לשימוש זמני לאמנים, לבין קבוצות פעילות בעיר – מוזיקאים, אמנים ואנשי חיי לילה שמניעים את התרבות העצמאית בחיפה.

במהלך החודשים הקרובים יפתח הקרטל את שעריו בסופי-שבוע, אחת לשבועיים, ובמהלכם יציגו אמני רחוב מקומיים לצד אמנים בינלאומיים שהגיעו לספוג את האנרגיה המיוחדת של חיפה ולהטביע את חותמם בציור על קירות המבנה החיצוניים ובתערוכות מלוות בפסקול מוזיקלי חי ואירועי תרבות מגוונים.

סופ"ש ראשון | 14–17 באוגוסט 2014 | ברוקן פינגאז | סקס פיקניק בקרטל

ב-14.8.14 תיפתח התערוכה הראשונה בקרטל, "סקס פיקניק", של קבוצת ברוקן פינגאז.

בתערוכת היחיד הראשונה שמציגים ברוקן פינגאז בארץ הם יגיעו לצייר על קירות המבנה החיצוניים, יציגו בגלריה עבודות מקוריות חדשות והדפסי משי וישיקו את הפנזין הארוטי החדש והמדובר שלהם. העבודות החדשות של ברוקן פינגאז עוסקות בנושאים הוותיקים ביותר בתולדות האמנות – סקס ומוות (וצפרדעים). התערוכה מגיעה לחיפה לאחר שהוצגה בלונדון בחודש שעבר, שם זכתה להצלחה רבה.

חברי הצוות החלוצי מציירים ברחובות חיפה כבר 13 שנה. בשנים האחרונות הסתובבו ברחבי העולם ללא הפסקה, ואת יצירותיהם אפשר לראות על קירות ביפן, סין, קמבודיה, מקסיקו, ניו-יורק, לונדון ופריז. הם הציגו תערוכות יחיד בווינה, לונדון, ברלין ואמסטרדם. בארץ עבודותיהם הוצגו בתערוכות קבוצתיות במוזיאון תל-אביב ובמוזיאון חיפה לאמנות.

הפנזין החדש ייצא במהדורה מוגבלת של 400 עותקים ממוספרים שהודפסו בלונדון בדפוס ריסוגרפיה ויוצעו למכירה בתערוכה.

במהלך סוף-השבוע הראשון יתארחו כ-20 די.ג'ייז בחלל של הקרטל, עם ליין-אפ גדוש ומגוון בכל ערב, הכולל בין היתר את פרי דה-רובוטס (ארה"ב), מיילורד סאונד, וולטר, ריג'ויסר, אגוזי, כלבתא, איזי ריידר ורבים אחרים.

ברוקן פינגאז :http://brokenfingaz.com 
סרטון אנימציה מפסטיבל במקסיקו: http://vimeo.com/80208215 
הפתיחה של התערוכה בלונדון: http://vimeo.com/102303122
סרטון ברוקן פינגאז עובדים: http://vimeo.com/34861493

"הקרטל", רח' הנמל 10, עיר תחתית, חיפה. הכניסה חינם.
14–17 באוגוסט 2014.
פתיחה: חמישי (פתיחה חגיגית), החל מ-19:00. שישי, החל מ-21:00. שבת, החל מ-18:00.

***

האגף השני
"הירח הוא פצע בשמים" | טליה קינן, רחל קיני

פתיחה: חמישי, 14 באוגוסט 2014, ב-20:00
נעילה: 25.9.14
אוצר: עידו מרקוס

האגף השני גאה לארח ולהפגיש בין שתי אמניות שיצירתן והעולמות הפנימיים שמהם הן פועלות מתחברים ונוגעים לעתים, אם בתחושה ואם בדרך שבה היד שלהן מנגנת על הדף.

התערוכה כוללת מפגש עם גוף עבודות צנוע הנע בין רישום, ציור, קולאז' ופיסול.

בתערוכה מוצגות עבודות עם אופי שקט, קסום אך גם נוטה לקודר, אם בכנות שבו נעשה ואם בחומריותו.

בפתיחה יופיע המוזיקאי דני דורצ'ין ואחריו תום בר-גל (paperboy) בסט מוזיקה משובח.

לינק לסרטון: טיזר בעקבות מפגשי הסטודיו.האגף, גלריה לאמנות, רח' הנמל 67, חיפה. לפרטים: 04-8669463, 054-5550151. שעות פתיחה: שני, 19:00–22:00; שלישי, 20:00–24:00; חמישי, 11:00–14:00.

 

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *