רב ערב 5.8.2014

החזית | פרס שפילמן | אינטימדאנס" | הזכות להפגין | Black Guru | אוטובוס השלום | שוק עבדים | אסי משולם | עידו שמי | פורמט

 

צ'רלי מגירה.  צילום: יובל שיבר

החזית, ירושלים והמציאות בשבוע של שידורים, הופעות וניסורים

גם עכשיו, כשירושלים בוערת מבפנים ומבחוץ, הכוחות העצמאיים שעושים כאן מוזיקה ב-25 השנים האחרונות ממשיכים להרעיש את העיר. הם עושים את זה כי אין ברירה. כי בהעדר מוזיקה אין תרופה. ובהעדר תרופה אין טעם. ובהעדר טעם, הכל מותרות. הקיץ הזה החזית-המוזיקלית של העיר מתכנסת בפעם השנייה, והפעם במגרש הביתי שלה: המזקקה, אוגנדה, גלריה שודדי י-ם, סירה, בית-ריק ועוד.במשך חמישה ימים תוקם בעיר תחנת רדיו זמנית שתשרטט את קווי המתאר של היצירה העצמאית לדורותיה, עם רייסקינדר,  DRY שיארחו את רם אוריון, ניקו טין, מפטאל, פסטיבל טילדה, אחת שתיים כזה, צ'רלי מגירה, דיין ג'ו, א.י.ל.ה ועוד.

הכניסה להופעות חופשית. לוח ההופעות המלא ותוכנית שידורי הרדיו באתר עונת התרבות בירושלים, כאן.

***

פרס שפילמן הבינלאומי למצוינות בצילום
מטעם מוזיאון ישראל לשנת 2014

נותר עוד חודש להגשת מועמדות לפרס שפילמן הבינלאומי למצוינות בצילום מטעם מוזיאון ישראל. הפרס, בסך 45 אלף דולר, נועד לעודד אמנים ואמניות העוסקים בצילום, בתוך שדה האמנות ומחוצה לו, והוא יוענק בגין פרויקטים שטרם הוצגו ושהעבודה עליהם החלה במהלך שלוש השנים האחרונות. השנה יוענק הפרס ליצירות הנכנסות תחת הנושא "Mirrorlike". לא נדרשים מכתבי המלצה להגשת מועמדות. הרחבה על נושא הפרס ותנאים נוספים להגשה ניתן למצוא כאן.

בוועדת השופטים הבינלאומית יישבו השנה ד"ר נעם גל, ראש המחלקה לצילום במוזיאון ישראל; קנטין באז'אק, ראש המחלקה לצילום במוזיאון לאמנות מודרנית ניו-יורק; פרופ' רות איסקין מהמחלקה לאמנויות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב; מוניקה פאבר, ראש המכון לצילום בונארטה בווינה; גלית אילת, אוצרת הביאנלה לאמנות עכשווית בסאו-פאולו.

מועד אחרון להגשת מועמדות: 1 בספטמבר 2014.

***

פסטיבל "אינטימדאנס" – דורות

7–10 באוגוסט 2014

פסטיבל "אינטימדאנס" יפגיש השנה דורות של יוצרי מחול משנות ה-90 ועד היום. הניסיון יהיה לראותם זה לצד זה, כדי להראות את ספקטרום כיווני העניין השונים של היוצרים. מתוך כך נוכל אולי לראות ולחשוף משהו על החיים שאנחנו חיים והחברה שאנחנו חווים דרך הגוף הזז.

משתתפים: שירה אביתר, בר אלטרס, רועי אסף, ענת דניאלי, סיגל דהן, דפנה הורנצ'יק, גיא ברנרד רייכמן, סער מגל, עדו פדר ושיר חכם, מרב סבירסקי, נבו רומנו ושני גרנות, ניב שינפלד ואורן לאור. 

ניהול אמנותי: רותם תש"ח, נאוה צוקרמן, יאיר ורדי.
פרטים מלאים באתר הפסטיבל

***

קלוז-אפ: הזכות להפגין | بقعة ضوء: حرية التظاهر

רביעי, 6 באוגוסט 2014, בשעות 19:00–21:00

מכללת מנשר לאמנות, רח' דוד חכמי 18, תל-אביב

ההסלמה הנוכחית בישראל ובעזה הביאה להפגנות בישראל ובגדה המערבית הקוראות להפסקת האלימות והגנה על חייהם של אזרחים. האופן שבו כוחות הביטחון והמשטרה ביקשו לשמור על הסדר במהלך אותן הפגנות מעלה חשש להפרות זכויות אדם ושימוש מופרז בכוח. הזכות לחופש דעה וביטוי, הזכות להתאספות לא-אלימה והזכות להשתתפות פוליטית מבוססות בסעיפים 19–21 של ההכרזה האוניברסלית בדבר זכויות האדם ובאמנות בינלאומיות אחרות לזכויות אדם. בשל האירועים האחרונים, אמנסטי אינטרנשיונל ישראל מבקש לדון בחופש הביטוי, הן בהיבט התיאורטי והן בהיבט המעשי, יחד עם פעילי שטח מרכזיים.בתוכנית: הקרנת הסרט הדוקומנטרי"Thank God It's Friday". במאי: יאן בדגנודטס;

פאנל בהנחיית הילאל עלוש, רכז קמפיין השטחים הפלסטיניים הכבושים, אמנסטי אינטרנשיונל ישראל, עם מעיין דק, קואליציית נשים לשלום; עו"ד רגד ג'ראיסי, האגודה לזכויות האזרח; מוחמד זידאן, מנכ"ל האגודה הערבית לזכויות האדם.לפרטים נוספים: כאן.

***

הופעה ביתית של Black Guru

בית משפחת אילון, רח' המגינים 45, הרצליה

חמישי, 7 באוגוסט 2014, ב-20:30

הופעה ביתית להרכב Black Guru עם דניאל קריאף, הזמרת החדשה של להקת טיפקס. כרטיס: 40 שקל. באישור הגעה באיוונט: 30 שקל.

לינק להאזנה לאלבום, כאן.
אירוע בפייסבוק, כאן.
Black Guru בפייסבוק, כאן.

זוג כרטיסים חינם להופעה לקוראים הראשונים שישלחו מייל: [email protected]

.

***

אוטובוס השלום

אוטובוס השלום הוא יוזמה בהשראת ספינת השלום של אייבי נתן, מקים תחנת הרדיו הפיראטית קול-השלום, שקדם לה מסע עם ספינת מלאת פרחים למצרים, האויב שכמה שנים לאחר מכן נחתם עימו הסכם שלום.

אנו נמשיך להשמיע את הקול שקורא לשלום, נמשיך לבחור בשלום, להתפלל לשלום ולהאמין בשלום, כדי שיום יבוא והקול הזה יהיה מספיק חזק, עד שכולנו, בני-אדם מכל הצדדים, הגזעים, המינים והצבעים, נביא שלום עלינו ועל כל ישראל. כל זה למרות ובגלל שהמלחמה הנוראית הזאת ממשיכה ומחריפה, מוצדקת ככל שתהיה.

אנו מזדהים עם סבלם של תושבי הדרום ותושבי עזה, כואבים את כאבם ומצטערים בצערם של כל קורבנות השנאה משני הצדדים.

אנו יוצאים למסע השלום כדי להפיח תקווה במקום שיש בו ייאוש, לאפשר לאנשים לדבר במקום שבו אי-אפשר לדבר, להעלות חיוך על פני האנשים ולהביא אהבה למקומות שבהם השנאה מחרחרת.

אנשים שרוצים שלום, אמנים, מוזיקאים, משוררים, כל מי שנגד האלימות ובעד ההידברות – רוצים להצטרף לנסיעה? יש לכם מסר של שלום?

פנו לשריג ארנון: [email protected] , 052-5739206
הירשמו בלינק וצרו קשר.

ארגונים תומכים: לוחמים לשלום,Other Voice  קול אחר صوت آخرפורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני לפיוסרדיו קול-השלום.

האירוע בפייסבוק: כאן.

***

שוק עבדים 

פסאז' יום שישי, רח' אלנבי 94, תל-אביב

8 באוגוסט 2014, ב-21:00 

570 שנה לאחר שנפתח שוק העבדים הראשון באירופה, אוצרים אביגיל רובין ויואב ברתל מאנסמבל תוצרת-בית ערב רב-תחומי שכולו עבדות. בתוכנית: תמר אפק בהופעת רצפה מאולתרת וחד-פעמית, שבה הקהל מביט בה בגובה העיניים. גיטרה, קלידים: אסף רחימוף; תופים: נווה קורן; אביגיל רובין תעלה יחד עם ההווי.ג'יי עידו רמון בבכורה את "מתחת לעור", סולו מחול שכולו עבדות למודל הגוף הנשי על-פי הוראותיה של לאה פלשר בתקליט להתעמלות נשים ישן; הסופר והמוזיקאי גון בן-ארי יבצע מופע ספוקן-וורד; אבי גיבסון-בראל יעלה טקסט מקורי ולצלילי צ'לו יזעק את זעקת האומללים בפרפורמנס חד-פעמי; הצייר והמוזיקאי הרולד רובין, שלחם נגד האפרטהייד בדרום-אפריקה, ידבר את שיריו ויילל את ההזדהות שלו בקלרינט; צבי סהר יתמודד עם העבדות הפרטית שלו לתוכנית האקסל והחשבונות למס הכנסה ומע"מ.

בין לבין יוקרנו סרטים קצרים בז'אנרים שונים, שהעבדות ניצבת במרכז כולם.

כניסה: 40 שקל. 30 שקל לאטנדינג.

לפרטים, כאן.

***

"אַוטוֹאֵימַנְצִיפַּצִיָא!!!!…ואִם לא עַכְשָׁיו, אֵימָתַי"

מלון בראון, רח' קלישר 25, תל-אביב

רביעי, 6 באוגוסט 2014, ב-20:00

ב-15 השנים האחרונות עובד האמן עידו שמי על ספר אמן אוטוביוגראפי-מוקומנטרי, 500 עמ' של טקסט ויצירה, קומיקס והולוגרמה. המסע עוקב אחר תרבות האנדרגראונד העברית, החל משנות ה-60 הסגפניות, דרך שנות ה-80 האזוטריות, שנות ה-90 הססגוניות, ועד לעת הנוכחית, כשבדרך צצים יצורים בני-כלאיים כמו ה"גולם", כלב הפוביה הדו-ראשי "הדמא-דוג והפדא-דוג", "חד-גבה", "האח בעל יום ההולדת התאום" וה"פנטאזיסט". את המסע מלווים טקסטים מושחזים של מיטב הכותבים: איתי מאוטנר, אורי משגב, אודי שרבני, מיכאל רורברגר, איל רוב, ג'ק פאבר, אלי אשד, חגי שגב, דוד אבולעפייה, הרב בן גור ויהונתן דיין.פרטים על קמפיין גיוס כספים, שבו יוצע הספר למכירה לכל מי שיזמין אותו מראש (במחיר עלות): כאן.

***

"פורמט"

אוצר: יהונתן ה. משעל

חמישי, 7 באוגוסט 2014, ב-20:00
מקום לאמנות, שביל המרץ 6, קריית-המלאכה

"פורמט" היא תערוכה קבוצתית של אמני מקום-לאמנות בקריית-המלאכה, היוצאת מתוך מחשבה על חומר וצורה, שתי מוטיבציות לעבודה שאינן קשורות בהכרח לרעיון מנחה. "פורמט" תשים את הדגש על המרכיבים הפנימיים של עבודת האמנות המוצגות בה. כתערוכה קבוצתית ראשונה של אמני המקום, "פורמט" מתייחס גם להתחלה החדשה והאפשרויות שהתחלה כזאת מאפשרת.מקום-לאמנות מספק פלטפורמה חדשה ורחבה להגדלת החשיפה והנגישות לנעשה בלב האמנות הישראלית כיום, כדרך להידוק הקשר הישיר עם אוהבי האמנות בארץ והקהל המקצועי בתחום, ובתוך קהילת האמנים.שעות פעילות: שני עד חמישי, 13:00–20:00, שישי-שבת, 10:00–14:00.

אירוע בפייסבוק: כאן

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *