רב ערב 1.7.2014

אבי פיטשון – ההשקה | "שממה הורה", עבודות מאוסף יגאל אהובי | "נקודת מגע", סערה לילית של אמנות ואנשים | Artists' Film International | תערוכת יחיד של סידור כהן | The Art Platform | "החור", אוהד נהרין, "דקה'לה", אנסמבל בת-שבע

עטיפת הספר

אבי פיטשון – ההשקה:
"ג'וני הרקוב ומלכת הצמרמורת": תרבות נגד בבריחה מהישראליות

3 ביולי 2014, אוגנדה, תל-אביב, 21:00
18 ביולי 2014, אוגנדה, ירושלים, 21:00

השקה כפולה לספרו הראשון של הכותב, האמן והאוצר אבי פיטשון, "ג'וני הרקוב ומלכת הצמרמורת" (רסלינג). בערבי ההשקות תוקם במקום תערוכת פופ-אפ ללילה אחד – של ציורי הלהקות הדמיוניות שפיטשון נהג לצייר במחברותיו בתקופת התיכון, ומוזכרים בספר. עוד מתוכנן תקלוט ברוח הספר, של אורי דרומר (דורלקס-סדלקס), ניר מטרסו (שניגן עם פיטשון בנ"מ והמשיך למהפכה-המיותרת והרכבים אחרים), וכן של פיטשון עצמו.

בספרו התיעודי-אישי של פיטשון, החי בין לונדון לתל-אביב, מתואר האנדרגראונד הישראלי של שנות ה-80, בעיקר המוזיקלי והפוליטי. זהו אינו ספר מחקר אקדמי, אלא רומן ביוגרפי המסופר בגוף ראשון. הוא ממקם את המפגש עם הפינגווין, הסקס-פיסטולס, הקליק, היחידה לטיפול נמרץ, דורלקס-סדלקס והאוטופיה-האנרכיסטית בתוך מנעד מעורב רגשית ועל מצע של חיי פרברים משמימים. זרע הפאנק והמרד נובט בכיתה, בשכונה, בחדר בבית ההורים, במקומות שכולנו מכירים, ושם נמצא העוגן האמוציונלי של הספר.

צ׳ארלס איוורי

"שממה הורה", עבודות מאוסף יגאל אהובי

הגלריה האוניברסיטאית, תל-אביב
פתיחה: יום שישי, 4 ביולי 2014, ב-11:00
נעילה: 17.10.2014

אוצרת: שרית שפירא

הפרק השני בטרילוגיית התערוכות "בבל" עוסק בקרקע החרוכה, ועימה רסיסי החיים, שלאחר נפילת המגדלים של תרבות המערב בעידן המודרני. בתערוכה "שממה הורה" יוצגו עבודות האומדות שורה של אסונות – אך זאת ממרחק הזמן, כתמונת זיכרון המקפלת בתוכה תהליכי שִכחה-השְכּחה ומחיקה חלקית של טרגדיות לאומיות ואישיות.

במרכז התערוכה חטיבה המתמקדת בעבודות מינימליסטיות ומושגיות הכלולות באוסף, ביניהן של בני אפרת, דארן אלמונד, יוזף בויס, עדו בר-אל, תמר גטר, ברוס נאומן, משה קופפרמן, ומרטין קריד. פרק נוסף בתערוכה – ובו עבודות של אמנים כריימונד פטיבון, אלעד לסרי ואלעד לרום – יפרושׂ ניב לשוני אחר של אמנות עכשווית המיוצג באוסף, נצר לאמנות הפופ העוסקת בקשרים בין האוונגרד למדיה ובדימויים שפרצו אל העולם לאחר הנפילות הגדולות, ערבובי המינים ושבירת השפות של סדר העולם הישן.

במסגרת התערוכה יתקיימו הרצאות, שיחי גלריה עם אמנים ואוצרים, סיורים, סדנאות והדרכות לנוער.
לצד "שממה הורה" תוצג התערוכה "מאשה זוסמן: רוח צד", זוכת פרס מישל קיקואין לשנת 2013. בציוריה רושמת-חורטת זוסמן על פני לוחות עץ מצוי תבניות אורנומנטליות של פרחים, חיות וערבסקות השאובים מההיסטוריה של האמנות האורנומנטלית, הדקורטיבית והפולקלוריסטית, ועם זאת תלושים ממקורם.

הגלריה האוניברסיטאית לאמנות ע"ש גניה שרייבר, אוניברסיטת תל-אביב, כיכר אנטין, חיים לבנון פינת איינשטיין, תל-אביב, טל' 03-6408860. ראשון עד רביעי, 11:00–19:00; חמישי, 11:00–21:00; שישי, 10:00–14:00. בפייסבוק:  כאן.

"נקודת מגע" במוזיאון ישראל. צילום: ברק אהרון

"נקודת מגע", סערה לילית של אמנות ואנשים במוזיאון ישראל

עונת התרבות בירושלים 2014
פתיחה: חמישי, 10 ביולי 2014, מ-20:00 עד 03:00

גם בשנתה החמישית של "נקודת מגע", אנחנו ממשיכים לאתגר את עצמנו ואת הצופה עם מפגשים מסקרנים ומעוררי מחשבה. השנה מרבית הנקודות לא ימתינו לכם באולמות התצוגה, אלא ינועו ברחבי המוזיאון וגן האמנות. להקת רקדנים תזחל על רצפת המוזיאון, אניה בוקשטיין במופע של שירי מסע, פול הרובוט יצייר דיוקן שלכם, גל ברזילי יכין לכם מסיכה לתהלוכה, מוזיקאים ינגנו בשכיבה על הגב, עידית הרמן תנפח פיל לבן ענק, מופע אימפרוביזציה בהשתתפות הקהל, אחורי הקלעים של עולם האמנות עומדים למכירה פומבית ומסיבת אוזניות. וגם: גל גבאיריקי בליךאלון נוימן ואיתי מאוטנרהילה פלשקסאמיר אגוזיטל ניבקבוצת אוסקולהדנה רוטנברגגיורא ישראלעוזי רמירזדני דורצ'יןבעז כהן ואחרים.

השנה ניתן לשלב את "נקודת מגע" עם אירוע הפתיחה של פסטיבל הסרטים בסינמטק ירושלים. אתם מוזמנים להתחיל את הערב בטקס הפתיחה החגיגי של הפסטיבל עם הסרט "ערבים רוקדים" בבריכת-הסולטן, ומשם להמשיך למוזיאון, כשהעניינים ב"נקודת מגע" בדיוק מתחממים.

כרטיס משולב: 90 שקל בלבד. מחיר הכניסה למוזיאון: 60 שקל.
פרטים נוספים באתר עונת התרבות בירושלים: www.jerusalemseason.com.

אליקס פרלסטיין, "שיעור הציור", 2012, וידיאו

Artists' Film International

הגלריה העירונית כפר-סבא
אוצרת: אילנה טננבאום

שיח גלריה: שישי, 4 ביולי 2014, ב-10:30 

הגלריה העירונית כפר-סבא מציגה את פרויקט הווידיאו הבינלאומי "Artists' Film International", שבו שותפים 15 מרכזים וחללי אמנות מרחבי העולם. הפרויקט, יוזמה של הגלריה וייט-צ'אפל בלונדון, מציג עבודות וידיאו, סרטים קצרים ואנימציה של אמנים מרחבי העולם. העבודות השונות, המשקפות במידה רבה את רוח הזמן, מעלות את סיפוריו של העולם העכשווי על חוויות הניכור והמתחים הבין-חברתיים שבו, עולם המורכב מצרכנות ומפורנוגרפיה, שבו היחיד מנסה לאשר את נוכחותו כאינדיבידואל ובה בעת להיות שותף ביצירת קהילה.

משתתפים: מרינלה סנטורה, אנה גלרדו, בנגו קרדומאן, אליקס פרלסטיין, מורי היואיט, ג'סיקה וורבויז, הונג אן טרונג, מורגן וונג, קטרינה דז'לאר, אריק ומארק הורטדו, נאסאן טור, עינת עמיר, קיאה הוגין, נהא צ'וקס, רארו עומרזאד. 

גלריה עירונית כפר-סבא, בית התרבות על-שם רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא.

סידור כהן, "הלם קרב"

"תמו ימי התום", תערוכת יחיד של סידור כהן

גלריית האגם בפארק רעננה
פתיחה: מוצ"ש, 5 ביולי 2014, ב-20:00
נעילה: 15 ביולי 2014

"תמו ימי התום", התערוכה של סידור כהן, עוסקת בנושאים מקומיים וטעונים בהיבטים פוליטיים. עבודותיו נעות בין הריאליזם למופשט, מלוות באלמנטים כמו פרצופי זכוכית מרוסקת, עץ אכול ומחורר על-ידי תולעים מזכוכית ועוד.כקצין שריון שחווה קרבות קשים ואובדן לוחמים וחברים, הוא יוצר פסלים ומייצבים בעלי אמירה נוקבת, בלתי מתפשרת וברורה. סידור מבכה את הקורבנות וימי התום שתמו בארץ שהוא אוהב, וכך הוא כותב: "לאחר יוני 67', מבושם מהניצחון המזהיר וכדי לבסס את השלום המיוחל, גדע העם היושב בציון את עץ הזית שהיה שתול אלפי שנים על אדמת הקודש, וגם עקר את שורשיו. מאז אנחנו ובנינו משקים בזיעה ובדם את העץ שגדענו ומקווים שבכל רגע יצמיח העץ עלים ויונה צחורה תיקח ממנו ענף ותביא את השלום הנכסף".

גלריית האגם בפארק רעננה. ראשון עד חמישי ושבת: 13:00–10:00 ו-21:00–17:00; בשישי: 15:00–10:00.

Joseph Kosuth, No number 001 (violet), 1989

The Art Platform

דף פייסבוק חדש לעדכונים שוטפים בתחום האמנות

הדף פועל כערוץ מידע ישיר מול גלריות, מוזיאונים, מוסדות וגופי אמנות. מטרתו של הדף לעדכן אתכם בכל מה שקורה, כמו פתיחת תערוכות, אירועים, חדשות, דימויי אמנים וביקורות שהתפרסמו בנושאי אמנות שונים. הדף פועל ללא מטרות רווח ומפרסם תכנים על-פי סינון ושיקול דעת.

"החור", אוהד נהרין. צילום: גדי דגון

"החור", אוהד נהרין
2–5 ביולי 2014, 19:00 ו-21:00 

"דקה'לה", אנסמבל בת-שבע
4 ביולי 2014, 12:00 ו-14:00
5 ביולי 2014, 16:00 ו-18:00

סוזן דלאל, תל-אביב

יצירתו של נהרין "החור" מוצגת מעל וסביב קונסטרוקציה ייחודית שנבנתה לצורך המופע: במה מתומנת בת 360 מעלות המוגבהת מהקהל. בשל המבנה המיוחד, העבודה תלוית-מקום ומוצגת רק בסטודיו ורדה, מרכז סוזן דלל, תל-אביב. משתתפים כל רקדני הלהקה: ברט איסטרלינג, אייר אלעזרא, ויליאם בארי, עמרי דרומלביץ', זינה זינצ'נקו, עדי זלטין, אריאל כהן, צ'ן-וי לי, ארי נקמורה, בובי סמית, אורי משה עפרי, שאמל פיטס, אוסקר ראמוס, איאן רובינסון, ניצן רסלר, מעיין שיינפלד, אור שרייבר ומיה תמיר. תאורה: אבי יונה בואנו (במבי); תלבושות: אריאל כהן; עיצוב חלל: זוהר שואף; עיצוב פסקול: מקסים וואראט; עוזר כוריאוגרף: גיא שומרוני.

כרטיס: 150 שקל.

יצירתו של אנסמבל בת-שבע, "דקה'לה", היא מופע לכל המשפחה המבוסס על המופע "דקהדאנס" ומורכב מאוסף קטעי מחול נבחרים מתוך יצירותיו של אוהד נהרין.

כרטיס: 80–110 שקל.

רכישת כרטיסים:  באתר הלהקה או בטל' 03-5171471.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]‏ | 03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *