רב ערב 24.6.2014

"המאסטרים הגדולים: אמנות יהודית במאה ה-19 ומקורותיה” | לימודי המשך בתיאטרון הקרון | יום עיון: "התמגדרות – סממני מגדר וזהות בצילום” | "נקודת מגע" | Flock אנסמבל בת-שבע | רקפת כנען | נעמי טנהאוזר | רב-שיח, "בית ריק", ירושלים

לסר אורי, "כיכר פוטסדאם בלילה", תחילת המאה ה-20. שמן על בד. אוסף מוזיאון ישראל, ירושלים

"המאסטרים הגדולים: אמנות יהודית במאה ה-19 ומקורותיה"

מוזיאון מאנה-כץ, חיפה
אוצרת: סבטלנה ריינגולד

התערוכה עוסקת בהשפעת האמנות המודרנית באירופה על האמנים היהודים החל מהמאה ה-19. בתערוכה מוצגות יצירות של גדולי האמנים היהודים: מאוריציו גוטליבמארק אנטקלוסקייוסף ישראלס ולסר אורי. כמו כן מוצגים תיאורי ארץ ישראל של גדולי אמני אירופה: טרנרפיסארו,רוברטס ודורה.

הדרכות בתערוכה מתקיימות מדי שבת בשעה 11:00. מתקיימות הדרכות בשפה הרוסית.
מוזיאון מאנה-כץ, רח' יפה-נוף 89, חיפה.
ראשון עד רביעי, 16:00–10:00; חמישי, 10:00–19:00; שישי, 13:00–10:00; שבת, 16:00–10:00.
לפרטים: 04-9119372, www.mkm.org.il.

מתוך הספר "חפץ לב". איור: בתיה קולטון

לימודי המשך בתיאטרון הקרון, ירושלים

מנובמבר 2014

תיאטרון הקרון פותח את שערי החממה הרביעית – לימודי הסבה והמשך לתיאטרון חזותי ותיאטרון בובות אמנותי לילדים. אמנים מכל התחומים מוזמנים להרפתקה בת 14 מפגשים לימודיים, אחת לשבועיים, החל מנובמבר 2014, עם הסודות והכלים של מיטב אמני הקרון ואמנים אורחים, בניהולה הפדגוגי של מרית בן-ישראל.

בוגרים מבטיחים עם עבודות מבטיחות יאומצו על-ידי הקרון ויקבלו תקציב וליווי אמנותי ליצירת עבודה באורך מלא. הצגות שהחלו דרכן בחממה: "מעיל הפלאים" של אורנן ברייר; "יואל אמר" של רונית קנו, זוכת ארבעה פרסים בפסטיבל חיפה להצגות ילדים, ביניהם פרס ההצגה הטובה ביותר.

לפרטים: נטע, 02-5618514, שלוחה 118, או במייל: [email protected].

סמאר עוואדייה

יום עיון: "התמגדרות – סממני מגדר וזהות בצילום"

מוזיאון העיר והמחלקה לצילום, מדיה וקולנוע במרכז האקדמי ויצו חיפה 
שני, 30 ביוני 2014, ב-09:30

התערוכה "אידיאלים חדשים: דמות האשה החדשה בצילום", המוצגת בימים אלה במוזיאון העיר, עוסקת במקומן של נשים בשדה הצילום בראשית המאה ה-20. במטרה להרחיב את הדיון בסוגיות של זהות מגדרית וזהות תרבותית-לאומית אז והיום, ייערך יום עיון העוסק בייצוגם של סטריאוטיפים מגדריים ותרבותיים באמנות.

משתתפים: ד"ר קציעה עלון, שתדבר על צילום ואתניות בישראל; גלעד רייך, שידבר על עבודה ומגדר בקפיטליזם המאוחר; ד"ר נועה חזן, שתדבר על גזע ומגדר בתרבות החזותית הישראלית; ולאה אביר, אוצרת מוזיאון חיפה לאמנות, שתדבר על דיוקן עצמי כמדיום.

יום העיון יינעל ברב-שיח בנושא מגדר באמנות. מנחה: שגית זלוף-נמיר, אמנית, צלמת ומרצה במחלקה לצילום, מדיה וקולנוע במרכז האקדמי ויצו חיפה.
בין ההרצאות יוקרנו עבודות של סטודנטים מהמחלקה לצילום, מדיה וקולנוע במרכז האקדמי ויצו חיפה.

אודיטוריום מוזיאון חיפה לאמנות, רח' שבתאי לוי 26, חיפה.
לפרטים ורכישת כרטיסים: 04-9115997.

"נקודת מגע" במוזיאון ישראל. צילום: ברק אהרון

"נקודת מגע", סערה לילית של אמנות ואנשים במוזיאון ישראל

עונת התרבות בירושלים 2014 
פתיחה: חמישי, 10 ביולי 2014, מ-20:00 עד 03:00

גם בשנתה החמישית של "נקודת מגע", אנחנו ממשיכים לאתגר את עצמנו ואת הצופה עם מפגשים מסקרנים ומעוררי מחשבה. השנה מרבית הנקודות לא ימתינו לכם באולמות התצוגה, אלא ינועו ברחבי המוזיאון וגן האמנות. להקת רקדנים תזחל על רצפת המוזיאון, אניה בוקשטיין במופע של שירי מסע, פול הרובוט יצייר דיוקן שלכם, גל ברזילי יכין לכם מסיכה לתהלוכה, מוזיקאים ינגנו בשכיבה על הגב, עידית הרמן תנפח פיל לבן ענק, מופע אימפרוביזציה בהשתתפות הקהל, אחורי הקלעים של עולם האמנות עומדים למכירה פומבית ומסיבת אוזניות. וגם: גל גבאיריקי בליךאלון נוימן ואיתי מאוטנרהילה פלשקסאמיר אגוזיטל ניבקבוצת אוסקולהדנה רוטנברגגיורא ישראלעוזי רמירזדני דורצ'יןבעז כהן ואחרים.

השנה ניתן לשלב את "נקודת מגע" עם אירוע הפתיחה של פסטיבל הסרטים בסינמטק ירושלים. אתם מוזמנים להתחיל את הערב בטקס הפתיחה החגיגי של הפסטיבל עם הסרט "ערבים רוקדים" בבריכת-הסולטן, ומשם להמשיך למוזיאון, כשהעניינים ב"נקודת מגע" בדיוק מתחממים.

כרטיס משולב: 90 שקל בלבד. מחיר הכניסה למוזיאון: 60 שקל.
פרטים נוספים באתר עונת התרבות בירושלים: www.jerusalemseason.com.

Flock

אנסמבל בת-שבע – ערב רקדנים יוצרים 2014

חמישי, 26 ביוני 2014, ב-21:00 וב-23:00, במסגרת אירועי "לילה לבן"
שישי, 27 ביוני 2014, ב-22:00
שבת, ב-19:00 וב-21:00

בשנה ה-11 לערב "רקדנים יוצרים" יתקיים האירוע ""Flock, שמשמעותו להקת ציפורים. "Flock" עוסק בהתקהלות והתאספות, בחלקים המרכיבים שלם, בתנועה ובשותפות. הערב מורכב מעשר יצירות אישיות ויצירה משותפת אחת לכל רקדני האנסמבל:

תמיר אטינג, רקדנים: מתן כהן, מתן דוד, אילת נדב רני לבצלטר; יובל גרגיר, רקדנים: יובל גרגיר ועוז שושן; אילת נדב, רקדנים: מאריקו קקיזאקי, מריו ברמודז גיל ואילת נדב; נמרוד פולס, רקדנים: מדיסון הוק ונמרוד פולס; שיין סקופאץ', רקדנים: אילת נדב ושיין סקופאץ'; מריו ברמודז גיל, סולו; קלווין וו, רקדנים: שיין סקופאץ', שני ליכט, יעל בן-עזר, מתן כהן, עוז שושן; דורון פרק, רקדנים: שירי פרלמוטר ודורון פרק; מאריקו קקיזאקי, רקדנים: מאריקו קאקיזאקי ומריו ברמודז גיל; מדיסון הוק, סולו.

כרטיס: 55 שקל. אולם ורדה, מרכז סוזן דלאל, תל-אביב.
לפרטים: קופות בת-שבע, 03-5171471, www.batsheva.co.il.
"רב ערב" מחלק 2 זוגות כרטיסים לערב אנסמבל בת-שבע. לפרטים: [email protected].

נעמי טנהאוזר – חזייה כחולה

"העלמות בכחול (משתמשת בפיקאסו לצרכי)", נעמי טנהאוזר

הגלריה העירונית לאמנות בית-קנר, ראשון-לציון
פתיחה: שבת, 28 ביוני 2014, ב-20:00
נעילה: 10 בספטמבר 2014 

"העלמות בכחול" הוא פרויקט מכוון ואינטנסיבי של נעמי טנהאוזר, תושבת ירושלים, אמנית, אוצרת ופמיניסטית. הפרויקט נעשה לאורך השנה האחרונה, אבל הבחירה בו נטועה עשרות שנים אחורה, במהלך בניית הזהות שלה כאמנית וכאשה. הפרויקט מתמודד עם "העלמות מאביניון" (1907), יצירתו המפורסמת של פיקאסו. התמונה המקורית מציגה חמש נשים בבית-זונות העומדות בתנוחות פתייניות מול הצייר, וכך גם מול הצופה. טנהאוזר בחרה לצייר חמש נשים, ובכלל זה את עצמה, ואחר-כך לצייר ציור גדול בעקבות הציור המקורי של פיקאסו. הנשים של טנהאוזר הן ידידות שהפכו למודליסטיות עבורה. באמצעות הפרויקט מחזקת האמנית את תקפות האמירה הפמיניסטית שלה ומאפשרת לעצמה ולנו לשאול שאלות על נשיות, גיל, התבוננות בעירום והחוויה של צייר-מצויר וחברה-מצוירת. לצד הציורים מוצגת עבודת וידיאו כמעט-דוקומנטרית המתארת את חרדת הנהיגה של טנהאוזר.

בית-קנר, גלריה עירונית לאמנות, רח׳ רוטשילד 7, ראשון-לציון. שני, רביעי, חמישי, שישי ושבת: 10:00–13:00; שלישי, 10:00–13:00, 16:30–18:30. לפרטים: 03-9470728.

"למשל המערה", עבודה של איתמר המרמן (צילום: יובל יאירי)

"מערכת טובה דיה"
רב-שיח, "בית ריק", ירושלים

ראשון, 29 ביוני 2014
18:30, סיור בתערוכה בנוכחות האמנים
19:30, שיח קרון 322

רב-שיח שעניינו פעולתה של קבוצת "בית ריק" במתחם התחנה, השאלות והמתחים בין מערכת היררכית לפעולה קבוצתית, בין תשתית לפעולה ופעולה תשתיתית. משוחחים: דפנה בן שאול, מרצה בכירה בחוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת תל-אביב, העומדת בראש המסלול שחקן-יוצר-חוקר ומלמדת בבית-הספר לתיאטרון חזותי בירושלים; לאה מאואס, חברת קבוצת סלה-מנקה (עם דיאגו רוטמן), שהוציאה לאור את כתב-העת לאמנות "הערת שוליים", וכן אצרה והפיקה את אירועי "הערה" לאמנות עכשווית ומנהלת את המרכז לאמנות ומדיה "מעמותה"; נטע מייזלס ושביט ירון, חברי קבוצת "בית ריק" ומנהלי הפרויקט. בהנחיית זיויה קיי, חוקרת פעולה ואתיקה חזותית.

קרון 322, מתחם התחנה, רח' דוד רמז 1, ירושלים.

עבודה של רקפת כנען. צילום: רן גולני

"חיבור וחיבור ציפור", רקפת כנען

גלריית פריסקופתל-אביב
נעילה: 12 ביולי 2014
שיח גלריה עם האמנית: שבת, 28 ביוני 2014, ב-11:00

אוצרת: פרופ' דגנית שטרן-שוקן

האמנית והיוצרת רקפת כנען, מרצה בכירה במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, יצרה סדרת עבודות המדמות בעלי כנף וביצים, המספרות סיפור עם ובלי כנפיים. בתערוכה מציגה כנען אובייקטים יוצאי דופן העשויים בטכניקות ליבוד קלאסיות ומודרניות בשילוב שברי חומרים וחפצים שונים.  אוצרת התערוכה, פרופ' דגנית שטרן-שוקן, ראש התוכנית לתואר שני בעיצוב בשנקר: "הציפור שתפקידה לעוף שותקת כאן, היא מסרבת להיות נושאת רק את דגל החן והנועם. יש לה מופעים אלטרנטיביים, אולי היא בכלל צנצנת פרחים שקמלו, או במה לטשטוש גבולות טריטוריאליים של חומרים, זכרונות, מחשבות אקולוגיות והמאבק בין לראות ללא".

פריסקופ, רח' בן-יהודה 176, תל-אביב. שני עד חמישי, 17:00–20:00; שישי-שבת, 11:00–13:00.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]‏ | 03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *