רב ערב 17.6.2014

אמנות בקבלנות – אמנים נאבקים על תקציבים וזכויות עובדים | תוכניות חדשות בחוג לתולדות האמנות | ערב לכבוד ספרו של בוריס גרויס | סיור אמנות עם סיגל צברי | כיתת אמן לציור ורישום | Artists' Film International | המדרשה – לימודי המשך | יואב אפרתי | חיים סניור | "פסטיבל בבית" | תיאטרון מלנקי כרטיסי הנחה להצגה "דברי אלי כמו גשם"

אמנות בקבלנות – אמנים נאבקים על תקציבים וזכויות עובדים

יום רביעי, 18 ביוני 2014, ב-18:00, סמינר הקיבוצים

כנס "אמנות בקבלנות" של ארגון העובדים מען והמגזין לאמנות, תרבות וחברה "ערב רב" מציג תמונת מצב של תנאי העבודה בתחומי התרבות בישראל ומציע הצעות לשיפור המאבק ופתרון הבעיות.

בין הדוברות/ים: אריק שפירא, מלחין, מרצה וחתן פרס ישראל; ישי גולן, שח"ם; חן שפירא, מרצה בבצלאל ובסמינר הקיבוצים; שירה אוחיון, מנהלת המחלקה החינוכית בתזמורת האנדלוסית הים-תיכונית; סהר עזימי, כוריאוגרף, מוזיקאי ומנהל אמנותי; דייוויד גוס, איגוד המרצים מן החוץ, שנקר; אורית זולוטוב-גורי, ועד מורי המוזיקה בראש-העין.

דברי פתיחה: יונתן אמיר, "ערב רב". מנחה: ניר נאדר, מען.

ב-11 ביוני 2014, יום רביעי, תתקיים הפגנה מול הכנסת למען העסקה ישירה לכלל עובדי הקבלן בישראל.
הכניסה חופשית אך מספר המקומות מוגבל. נא לאשר השתתפות בכתובת : [email protected]
פרטים נוספים  באירוע בדף הפייסבוק.

 Elizabeth of Pomerania, Mühlhausen, ca. 1365. . צילום: אסף פינקוס. עיצוב: רות קיקין-גיל

חוקרים אמנות, רואים אמנות, כותבים אמנות – תוכניות חדשות בחוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל-אביב

יום פתוח: חמישי, 19 ביוני 2014, בשעות 14:00–18:00

בניין מכסיקו, הפקולטה לאמנויות, אוניברסיטת תל-אביב
החוג לתולדות האמנות מציע תוכניות לימודים חדשות, עשירות ומגוונות:
מסלול חד-חוגי ומסלול חד-חוגי למצטיינים: תוכנית ייחודית בתולדות האמנות. הלימודים מקנים כלים היסטוריים, מתודולוגיים ותיאורטיים הנחוצים לקריירה במקצועות האמנות כמו מחקר, אוצרות, ביקורת ועוד. לסטודנטים בתוכנית המצטיינים במסלול החד-חוגי יישמרו מקומות ייעודיים בסמינריונים יישומיים במוזיאונים ובגלריות בארץ, סמינר יישומי בפריז (סורבון 1), במימון מלגות מטעם החוג, קורסים באוצרות ומוזיאולוגיה, מבחר של כיתות אמן ועוד.

תוכנית הצילום, בתמיכת הקרן למדעי הרוח, מציעה התמחות ייחודית בלימודי היסטוריה ותיאוריה של הצילום, מתוך ההכרה במרכזיותו של הדימוי המצולם בתרבות החזותית הגלובלית ובאמנות העכשווית. הלימודים מתמקדים בהיבטים התיאורטיים והביקורתיים לניתוח הפרקטיקות השונות העומדות מאחורי הייצור של הדימוי המצולם ופרשנותו. התוכנית מציעה מלגות לתלמידים מצטיינים לתואר השני והשלישי.

לפרטים: 03-6408482 ובאתר.

ערב לכבוד ספרו של בוריס גרויס, "המספח הקומוניסטי"

הגדה השמאלית, רח' אחד-העם 70, תל-אביב
שני, 23 ביוני 2014, ב-20:00

דוברים: אדם אבולעפיה, אסתר דותן, נועם יורן, יהושע סימון, הדס קידר. בערב תוקרן המסה הקולנועית של האמן הבלגי יוהן גרימוֹנפְּרה, דאבל-טייק (2009, אנגלית ללא תרגום, 80 דק').ללא תשלום. ספרים בהנחה. 

במסה הפילוסופית "המִסְפח הקומוניסטי" (2006. מגרמנית: אדם טננבאום. עורכת ספרי פיתום: אסתר דותן) חותר גרויס לאי-קבלת ההיסטוריה באופן סביל ולעיצוב דיאלקטי שלה – בפוליטיקה ובאמנות. יוהן גרימונפרה מגייס את היצ'קוק, את כפילו ואת המלחמה הקרה לתיאור שנון של פרנויה סובייקטיבית ואובייקטיבית: בדיוֹן פרנואידי המחולל בפועל מציאות של אימה. מנגד, גרויס מציג באופטימיות קרת רוח את הפרנויה האובייקטיבית של המציאות כזרז בסיסי לתודעה פוליטית, תודעה שאחד מביטוייה הפואטיים הוא המיצב של איליה קבקוב, "האיש שזינק לחלל מדירתו", ואשר דימוי מתוכו פותח את המסה של גרויס.

[email protected] | www.hagada.org.il
[email protected]  | www.pitom.co.il

סיגל צברי, "שלושה בכיוונים שונים", 2010–2012, 2006

סיור אמנות בתערוכת אוסף דובי שיף במלון מרינה תל-אביב עם האמנית סיגל צברי

שבת, 21 ביוני 2014, ב-11:00 

סיור אמנות עם מדריכה מקצועית בתערוכת אוסף שיף, המוצגת ברחבי מלון מרינה תל-אביב. לסיור תתלווה אמנית האוסף סיגל צברי, שעבודותיה מוצגות כחלק מ-260 יצירות האמנות בתערוכה. בשעות 10:00–11:00 ייהנו משתתפי הסיור מבופה ארוחת בוקר אל מול נוף הים.

"לא טבע דומם", אומרת צברי, "טבע חי אני מציירת".

צברי (ילידת 1966, חיפה), זוכת פרס חיים שיף לאמנות פיגורטיבית ריאליסטית לשנת 2012, שכלל תערוכת יחיד במוזיאון תל-אביב ב-2013, "פיתחה עם השנים שפה מגובשת וייחודית הן מצד פאלטת הצבעים והשימוש במדיומים שונים באותה עבודה, והן מצד הנושאים המעסיקים אותה", כתב על יצירתה אמיתי מנדלסון. "צברי מנהלת מעין מרדף אחרי הטבע: היא עוקבת בצורה כמעט מדעית אחרי התפתחות הצמחים שהיא מטפחת בתוך דליים במרפסת ביתה, ומתארת בציוריה את התפתחות צבעיו של חציל, את צורתו המגודלת של פרי הבמיה שהיא אינה גוזמת עד שהפרי מתייבש ונתלה מדולדל על הענף. בתוך מערך זה היא משלבת אשכולות דימויים מתוך עולמה הפרטי המשפחתי. מיניות ואמהות הן פן חשוב בעבודתה, המשתלב עם דימויי פוריות הטבע והתפתחותו".

להרשמה ולתיאומים: 03-5211777, מייל: [email protected].
עלות הסיור המודרך כולל ארוחה: 129 שקל לאדם. מספר המקומות מוגבל.

כיתת אמן לציור ורישום, ירושלים

נפתחה ההרשמה לשנת הלימודים 2014–2015, בהנחיית ישראל הרשברג ובליווי בוגרי הסדנה לציור ורישום. תוכנית סטודיו אינטנסיבית ויחידה מסוגה, המיועדת ליחידים בעלי מוטיבציה ומחויבות ומבוססת על מודל של כיתת אמן. התוכנית מציעה רישום וציור ממודל על בסיס יומיומי, בשילוב הרצאות וסדנאות של אמנים אורחים.

למידע ופרטים נוספים: [email protected], וכאן.

אליקס פרלסטיין, "שיעור הציור", 2012, וידיאו

Artists' Film International
גלריה עירונית כפר-סבא

אוצרת: אילנה טננבאום

שיח גלריה עם אוצרת התערוכה: שישי, 20 ביוני 2014, ב-10:30 

הגלריה העירונית כפר-סבא מציגה את פרויקט הווידיאו הבינלאומי "Artists' Film International", שבו שותפים 15 מרכזים וחללי אמנות מרחבי העולם. הפרויקט, יוזמה של הגלריה וייט-צ'אפל בלונדון, מציג עבודות וידיאו, סרטים קצרים ואנימציה של אמנים מרחבי העולם. העבודות השונות, המשקפות במידה רבה את רוח הזמן, מעלות את סיפוריו של העולם העכשווי על חוויות הניכור והמתחים הבין-חברתיים שבו, עולם המורכב מצרכנות ומפורנוגרפיה, שבו היחיד מנסה לאשר את נוכחותו כאינדיבידואל ובה בעת להיות שותף ביצירת קהילה.משתתפים: מרינלה סנטורה, אנה גלרדו, בנגו קרדומאן, אליקס פרלסטיין, מורי היואיט, ג'סיקה וורבויז, הונג אן טרונג, מורגן וונג, קטרינה דז'לאר, אריק ומארק הורטדו, נאסאן טור, עינת עמיר, קיאה הוגין, נהא צ'וקס, רארו עומרזאד. 

גלריה עירונית כפר-סבא, בית התרבות על-שם רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא.

Open Studio
קמפוס הפקולטה לאמנויות המדרשה
המכללה האקדמית בית-ברל

פתיחה: 19 ביוני 2014, 20:00–23:00

התוכנית ללימודי המשך בפקולטה לאמנויות במדרשה בבית-ברל (המיועדת לאמנים פעילים) מקיימת סוף-שבוע של תערוכות, מפגשים ואירועים עם אמני שנה א'. אוצרת: סאלי הפטל-נוה.

באירוע ינגנו די.ג'יי ארי ויובב. ב-21:00 תתקיים הופעה של להקת לילה.
לאירוע בפייסבוק, כאן.

יואב אפרתי, "מלאכים"

"מלאכים", יואב אפרתי
גלריה בזל

פתיחה: שישי, 20 ביוני 2014, בשעות 11:00–14:00
נעילה: שישי, 11.7.14, ב-14:00

הצער נוכח כאן בריחוף עדין בין המיתי והא-מיתי, אולי אפילו בין חיים ומוות: במובן שבו "מלאכים" מייצג חיים שלאחר המוות. מלאכים מייצגים כמובן הרבה יותר, למשל ניקיון: רוחני או מצפוני. מלאכיו המינוריים של אפרתי, שחווים מצבים אנושיים לחלוטין, תלויים בין הניקיון המלאכי לבין הלכלוך של קיומנו, ממש כמו פריטת הגיטרה הנקייה למחצה של זאפה. מלאכים הם גם סמל: ילדיה של מיתולוגיה נוצרית שאומצו על-ידי תרבות ההמונים הגלובלית. מלאכי אפרתי אינם בהכרח היפוכם של מלאכי הקיטש הרפאליטיים, שפעם היו מקשטים בהם חדרי נערות. אלה וגם אלה מעוררים תחושה של רוך.

גלריה בזל, רח' השל"ה 1, באזל, תל-אביב. טל' 03-6024957.
אימייל: [email protected]

חיים סניור, "כלב רחוב" גלריה טובה אוסמן

נעילה: רביעי, 25 ביוני 2014, ב-12:00

חיים סניור מציג בגלריה טובה אוסמן קבוצה של פסלי כלבים מעץ. אין מדובר בלהקת כלבי בר שפלשה מהטבע אל העיר, אלא כלבים שנראים כחיות מחמד עירוניות שהפכו למשוטטות, ומתגלה בהם משהו קדמוני, יצרי, מעט מאיים. שני זוגות יש בחלל, אחד נראה באמצע מריבה: הלסתות פעורות, השיניים ננעצות. משהו בהבעה שלהם מזכיר את ההבעה הכלבית שאנו נוטים להגדירה כחיוך, וגם אכזריות. הזוג השני עסוק בהזדווגות. גם פה נראה שזוהי פעולה המשלבת הנאה וסבל. ראשו של כלב נוסף יוצא מהקיר, לועו פעור, ועל הלסת והניבים שאריות של צבע כתום, מעין ריר שנותר מאכילת דבר כלשהו. הכלבים עשויים משכבות של חלקי עץ המחוברים זה לזה. אלה הם חלקי ארונות, שאריות שנאספו ברחוב, שאריות אבודות שמהם נבנו כלבים אבודים.

האוס, פסטיבל בבית

"פסטיבל בבית"
מופעים וקהל נפגשים בבתים ירושלמיים

21–14 ביולי 2014

"פסטיבל בבית" של עונת התרבות בירושלים, בשנתו הרביעית, מזמין אתכם להיכנס לסערה אמנותית אישית ומרתקת בבתים שונים בירושלים. השנה תוכלו לעבור חוויה אינטימית ויוצאת דופן בבית-מלון, להפוך לרואים ובלתי נראים בפרויקט בינלאומי שבו תציצו אל תוככי שיכון ירושלמי, להיכנס לביתה ולחייה של יוצרת שהופכת את חומרי הגלם של היומיום להצגת ספוקן-וורד בועטת, להתגנב עם נעמי יואלי אל מחוזות ילדותה בסיור לילי ועוד.

פסטיבל בבית מתרחש בחללים קטנים, ולכן גם מספר המקומות מוגבל מאוד. רכישת חבילת כרטיסים מזכה בהנחה נוספת על הנחת המכירה המוקדמת. מחיר מוזל במיוחד ניתן לסטודנטים.

הקליקו כאן לרכישת כרטיסים ולמידע נוסף.

מתוך "דברי אלי כמו גשם". צלמת: אלונה איב

תיאטרון מלנקי
כרטיסי הנחה להצגה "דברי אלי כמו גשם"

23–24 ביוני 2014, ב-20:30, מרכז התרבות גן מאיר, תל-אביב

תיאטרון מלנקי מעניק כרטיסי הנחה להצגה החדשה של התיאטרון, "דברי אלי כמו גשם" מאת טנסי ויליאמס. ההצגה מאגדת שתי יצירות מופת קצרות מאת ויליאמס: "מיועד להריסה" ו"דברי אלי כמו גשם", יצירות שהאירו באור חדש ואפל את טיבם של יחסים בעידן המודרני. נערה נתקלת בנער במפגש אינטימי וחשוף. על במה מוקפת בקהל היא מפטפטת, צוחקת, צועקת ואפילו שרה. כשהנערה הופכת לאשה צעירה היא מחפשת אינטימיות, בורחת ממנה, וברגעי חסד גם חוזרת אליה. מאבק, חוסר אונים וקרבה בין אשה לגבר במערכת יחסים, בהצגה שאקטואלית יותר מתמיד.

תרגום: יפים ריננברג. במאי: איגור ברזין. שחקנים: אנה סטפן ודימה רוס.
כרטיס: 55 שקל. להזמנות: 054-2488105 או באתר התיאטרון.

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | 03-6041114

 

1 תגובות על “רב ערב 17.6.2014”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *