רב ערב 3.6.2014

"הערה 12: הערה היסטורית" לרגל הוצאת הספר "*הערה" | מוזיאון על התפר | אנסמבל אספמיה: "הנחש", שרון אלכסנדר | ניק קוזיאק | "צעדים בוני אמון" מוזיאון פתח-תקווה לאמנות | "Artists' Film International" גלריה עירונית כפר-סבא

פרפורמנס בבית הנסן. צילום: סלה-מנקה

"הערה 12: הערה היסטורית"
לרגל הוצאת הספר "*הערה"

שבת, 7 ביוני 2014, בשעות 24:00–17:00
בית הנסן, מרכז עיצוב, מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים

אוצרים ומפיקים: קבוצת סלה-מנקה, לאה ודיאגו

"הערה 12: הערה היסטורית" הוא אירוע אמנות עצמאי שנמשך יום אחד, בהשתתפות כ-50 אמנים מתחומים שונים שיציגו עבודות חדשות שיצרו במיוחד לאירוע ובהן הם מגיבים לבית-החולים למצורעים לשעבר, על היבטיו ההיסטוריים, הסוציולוגיים, הפוליטיים והאדריכליים.

בין העבודות שיוצגו במקום: שירה בורר הופכת מצפור למבנה של תיאטרון בובות של ציפורים, תוך היפוך היחסים בין צופים לנצפים; הגר גורן מתערבת באחד מבורות המים שבמתחם; שחר מרכוסמבצע פרפורמנס שעוסק בדימויים של מחלות עור; ערן זקס ויואל רגב מקיימים מיצב סאונד שבו ניתן לשמוע באמצעות העור בלבד; עדי קפלן ושחר כרמל יצרו סרט ופרפורמנס שמספרים את ההיסטוריה של המבנה מנקודת מבטם; טליה הופמן מזמינה את הקהל להיות חלק ממשק אוטרקי לגידול פירות ולתמיכה בפרויקט העצמאי לאמנות "מעמותה"; רעות שחרמירי ברנדישעיהו רבינוביץ ואסף סטימתערבים בתערוכה היסטורית על בית המצורעים; אילת לרמן וגיא יצחקי יוצרים מעבדת דימויים רפואית באמצעים טכנולוגיים-אסתטיים מתקדמים; עדן עפרת מציג מיצב וידיאו שעוסק בפואטיקה של טהרה והדבקה; דניאל דוידובסקי עוסק בטיהור של מכשירים אלקטרוניים ישנים וטיפול בהם תוך יצירה של מיצב ופרפורמנס של מוזיקה; יערה דיין וזמר ס"ט אופים לחם בתוך בובות שהם תופרים;ג'וזף שפרינצק מציג סיור סאונד שנוצר במיוחד למתחם, ועוד.

באירוע יושק הספר "*הערה" בעריכתם של רונן אידלמן וקבוצת סלה-מנקה. בספר תיעוד ומאמרים חדשים על אירועי האמנות "הערה" ועל כתב-העת "הערת שוליים".

כניסה: 50 שקל, הכוללים את הספר "*הערה". האירוע והספר מופקים באופן עצמאי וללא תקציבים, מתוך בחירה.

פיטר קונארד וקט פיליפס

"הלוך הלכו העצים למשוח עליהם מלך"
מוזיאון על התפר, מוזיאון חברתי לאמנות עכשווית

פתיחה: 12 ביוני 2014, בשעות 22:00–19:00

תערוכה חדשה במוזיאון על התפר עוסקת בדמותו של המנהיג ובסיבות שהביאו את מוסד המנהיגות לשפל חסר תקדים.

משתתפים: ויליאם ג'וזף קנטרידג', דרום-אפריקה; סנטיאגו סיירה וחורחה גאלינדו, ספרד; קנדל גירס, דרום-אפריקה, בלגיה; אוליבר פיטש, גרמניה; גרהם פרו, סקוטלנד; רמין הריזדה, איראן, דובאיי; מרקאנטוניו לונארדי, איטליה, טורקיה; טומי צ'ה, אנגליה; פיטר קונארדוקט פיליפס, אנגליה; אקהרט האן, גרמניה; קלמנס ון-ודמאייר, גרמניה; שירלי פקטור, ישראל;קולקטיב שטו-דלאט, רוסיה; ויאצ'סלב אחונוב, אוזבקיסטן; יהושע נוישטיין, ארה"ב, ישראל; אורי ליפשיץ, ישראל; אריאל קליינר, ישראל.

ראשון, שני, רביעי וחמישי, 17:00–10:00; שלישי, 21:00–16:00; שישי, 14:00–10:00.
רח' חיל הנדסה 4, ירושלים. טל' 02-628127.

שרון אלכסנדר. צילום: יואב ברלב

אנסמבל אספמיה: "הנחש", שרון אלכסנדר
בכורה למונודרמה – זוג כרטיסים במתנה

8.6.14 ו-9.6.14, ב-20:00

תיאטרון תמונע
בימוי: דליה שימקו

בעל חנות לתקליטים ישנים, חובב זמר עברי, מגיע לתחנת המשטרה ומגולל סיפור אהבה יוצא דופן לצעירה מסתורית שבמהלכו נחשפים צדדים אפלים באישיותו. קומדיה שחורה, חריפה ושנונה על תשוקה, קנאה, רצח ויחסי גומלין המעוררים פליאה וחלחלה, בין ממשות לדמיון, על-פי ספרו שללואיג'י מלרבה.

תרגום: מרים שוסטרמן-פדובאנו; עיבוד לבמה: שרון אלכסנדר ודליה שימקו; משחק: שרון אלכסנדר; תפאורה: אלכס ברויטמן; מוזיקה מקורית: איסר שולמן; עריכה מוזיקלית: טלי דזיאלובסדקי ושרון אלכסנדר; עיצוב תאורה: יעקוב סליב; בימוי וידיאו: יריב בן-יהודה; תנועה: ליאת אקטע; עוזרות במאית: מיטל חוריטלי דזיאלובסדקי.

כרטיס: 65 שקל. לפרטים: תיאטרון תמונע, טל' 03-5611211.
מעוניינים/ות בכרטיס? השניים הראשונים שיפנו ל[email protected] יקבלו זוג כרטיסים חינם למופע ביום שני, ה-9.6.14.

ניק קוזיאק, RROBOTS. צילום: זיו כהן

ניק קוזיאק, "It Is And It Isn’t"
Saga TLV, יפו

חמישי, 5 ביוני 2014, בשעות 23:00–19:00
שישי, 6 ביוני 2014, בשעות 16:00–11:00

גלריה Saga TLV מארחת לראשונה בישראל את האמן הבינלאומי מברוקלין ניק קוזיאק (Nicholas Kuszyk) עם עבודות חדשות, בתערוכה "It Is and It Isn’t". קוזיאק, המכונה RROBOTS, מציג בשנים האחרונות בגלריות ברחבי ארה"ב ועבודותיו המונומנטליות הייחודיות, הנבנות בקומפוזיציות של משטחי צבע בוהקים, קטעי נארטיבים של מרחבי חלל, גרמי שמים ודמויות רובוטיות, מתפרשות על גבי בניינים ומבנים שונים. לפני כחודש הגיע ניק לארץ, נכנס לחלל של Saga והחל ליצור עבודות מקוריות בסגנונו המיוחד ובשיתוף עם אמנים מקומיים. רגע לפני שניק חוזר לניו-יורק תינתן לקהל הזדמנות חד-פעמית לפגוש את האמן ולהתרשם מהתוצרים הסופיים של עבודתו המתמשכת בחלל.

Saga TLV, ביוזמתה של משפחת שקל ובשיתוף קבוצת אף, היא מרחב יצירה ראשון מסוגו המשלב גלריה, בית לקהילת אמנים מתפתחת וחלל עבודה במתחם "הרובע" שצמוד לשוק הפשפשים ביפו. התערוכה היא יריית הפתיחה לחלל יצירה רב-תחומי שישלב יוצרים מגוונים, "כל אחד והסיפור שלו".

Saga TLV, רח' רבי פנחס 4ד, מתחם הרובע (סמוך לשוק הפשפשים, מעל החניון), יפו.

ארקדי זיידס, "תרגול תפיסה", מיצב וידיאו, 2014. צילום: מידד סוכובולסקי

"צעדים בוני אמון"
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

אוצרים: דרורית גור-אריה ואבי פלדמן

תערוכה ראשונה מסוגה בישראל, הבוחנת את יחסי הגומלין בין מחול לאמנות חזותית בהקשרים היסטוריים, חברתיים ופוליטיים. התערוכה, שנעה על קווי התפר שבין המחול לכוריאוגרפיה, האמנות והמוזיאון, מפנה מבט מעמיק אל הדיאלוג המרובד שמתהווה בשנים האחרונות בין המחול העכשווי ובין מוזיאונים לאמנות עכשווית, על רקע חדירתו מחדש של המחול למרחב הציבורי ובתוכו החלל המוזיאלי. בתערוכה מוצג מגוון רחב של יצירות העוסקות במחול ובתנועה, פרי יצירתם של אמנים, יוצרי מחול וכוריאוגרפים, ישראלים ובינלאומיים.

משתתפים: טרייסי אמיןיסמין גודרדן גרהאםאלונה הרפזמרי ויגמןארקדי זיידסנבט יצחק,קבוצת ממזהבאבט מנגולטמרינלה סאנטורהסרג'יו פרגואנה ק.אמייק קלי.

שיח גלריה עם הכוריאוגרף ארקדי זיידס, שבת, 7 ביוני 2014, ב-12:00. הכניסה חופשית.
לפרטים: מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

מורגן וונג, "פלוס-מינוס-זירו", 2010, וידיאו

"Artists' Film International"
גלריה עירונית כפר-סבא

שיח גלריה: 20 ביוני 2014, 4 ביולי 2014, ב-10:30
אוצרת: אילנה טננבאום

הגלריה העירונית כפר-סבא מציגה את פרויקט הווידיאו הבינלאומי "Artists' Film International", שבו שותפים 15 מרכזים וחללי אמנות מרחבי העולם. הפרויקט, יוזמה של הגלריה וייט-צ'אפל בלונדון, מציג עבודות וידיאו, סרטים קצרים ואנימציה של אמנים מרחבי העולם. העבודות השונות, המשקפות במידה רבה את רוח הזמן, מעלות את סיפוריו של העולם העכשווי על חוויות הניכור והמתחים הבין-חברתיים שבו, עולם המורכב מצרכנות ומפורנוגרפיה, שבו היחיד מנסה לאשר את נוכחותו כאינדיבידואל ובה בעת להיות שותף ביצירת קהילה.

משתתפים: מרינלה סנטורהאנה גלרדובנגו קרדומאןאליקס פרלסטייןמורי היואיטג'סיקה וורבויזהונג אן טרונגמורגן וונגקטרינה דז'לאראריק ומארק הורטדונאסאן טורעינת עמיר,קיאה הוגיןנהא צ'וקסרארו עומרזאד.

גלריה עירונית כפר-סבא, בית התרבות על-שם רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | 03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *