רב ערב 29.4.2014

"פרינט סקרין" – מחלקים כרטיסים! | "זיכרון השואה לנצח נצחים" | "מדיהAאקטיב" | אריאל איילון | דפנה ילון | "Revolt # 1" מחלקים כרטיסים! | מוג'הדין: מחלקים כרטיסים! | Uzi Ramirez | "קרון 322" | "דיוקן" בשנקר | 1 במאי בכיכר ביאליק בתל-אביב | ערב פתיחת תערוכות בחיפה – "העיר האדומה" חוגגת

לאה הרפז

"זיכרון השואה לנצח נצחים", תערוכה קבוצתית

אשכול פיס למדעים ואמנויות, תיכון עירוני א', תל-אביב 

פתיחה: רביעי, 30 באפריל 2014, ב-19:30
נעילה: 18.5.2014
אוצרת: רחל זיו

תערוכה הכוללת יצירות ציור, צילום ומעשה טלאים. הפתיחה במעמד שגריר גרמניה בישראל. יישא דברים: אריה ברנע, יו"ר ארגון עמך, המרכז לתמיכה נפשית וחברתית בניצולי השואה ובדור השני.האמנים המשתתפים: אדיבה אור, אילנה שודרון-מינקוב, גדעון סער, גילה אלישר-סטוקליסקי, דובי קדמון, דוד בן-חיים, דורית וסרשטרום, דינה גוטליב, דניאלה אמנט, ד"ר פולי ליברמן, הילה זיו וטל זיו, חיים לוי, טטיאנה סדוב, יואל הראל, יונה בן-אהרון, יעקב דדוש, לאה הרפז, ירוחם מזן, לריסה קופרשטיין, מרטין קיזלשטיין, סלומון לבייב, קטי קולומבייסקי, רחל זיו, שושי רימר, שלום קלנר, שרית גורה, תיכון עירוני א', תל-אביב.התערוכה בפייסבוק: כאן.

אשכול פיס למדעים ואמנויות, תיכון עירוני א', רח' ליאונרדו דה-וינצ'י 1 פינת רח' הארבעה, תל-אביב. ראשון עד חמישי, 15:00–21:00.

***

"מדיהAאקטיב", תערוכת אמנות, מדיה ומוזיקה

קמפוס הפקולטה לאמנויות, המדרשה
חמישי, 1 במאי 2014, 18:30–23:00

"מדיהAקטיב" הוא אירוע חווייתי שבמרכזו תערוכת סטודנטים המציפה את מערכת היחסים שבין אמנות, מציאות עכשווית ומדיה חדשה. התערוכה כוללת עבודות סטודנטים מכל השנתונים, מסלולי הלימוד וממגוון תחומי העיסוק במדרשה: פיסול, ציור, רישום דיגיטלי ואנימציה, צילום, סאונד, קולנוע, וידיאו ומיצבים אינטר-מדיומליים. בתוכנית: תערוכת סטודנטים, הרכבי הרוק Abraham's Family ורנדומלית, בוגרי המדרשה ב-Shuffle של הרצאה/תצוגה קצרות, מוזיקה, DJ מתחלפים, עמדות אינטראקטיביות ועוד.

הכניסה חופשית.
לפרטים: כאן.

אריאל אילון

אריאל איילון, "הטראנס של הדומם"

גלריה במכללה, המכללה האקדמית על-שם דוד ילין

 טביעת רגלו המוכרת של אריאל איילון בעולם האמנות היא של צלם הנוגע באופן בתולי במעשה הבריאה. תצלומי הנוף שלו מתארים את יפי הטבע ואת עוצמתו, ואת קטנות האדם אל מול עוצמת האל. הוא רושם את הנוף באמצעות המצלמה כסופר סת"ם הכותב את ספר התורה, בהדרת קודש כמעט. את השקט הוא מבקש לבאר, כשספריו הישנים של אביו, עשים וחרקים משמשים חבריו ללילה. הוא צופה בהם חיים את ימיהם הספורים, את גופותיהם השבריריות הוא מצלם כמעט כמו זואולוג, מהם על רקע תאורה צבעונית כאילו היו במסיבת טראנס מערפלת חושים ואחרים על רקע ספרי המדע והמתימטיקה של אביו, שלאחר מותו נראים לו יותר כטקסטורה מאשר כטקסט בעל ערך תוכני כלשהו.

נעילה: שלישי, 20 ביוני 2014
גלריה במכללה, המכללה האקדמית על-שם דוד ילין, רח' מעגל בית המדרש 7, ירושלים. טל': 02-6587525

דפנה ילון

דפנה ילון, "מרחבי שיח, בין אדם לאדמה, מאנונימיות לאינטימיות" 

גלריה לאמנות חברתית במכללה האקדמית על-שם דוד ילין
נעילה: 20 ביוני 2014

במהלך 25 השנים האחרונות עסוקה דפנה ילון ביצירה, בחקירה, בלמידה וב"שיחה" עם חומר. קרמיקה היא "תחום האם" שלה. התערוכה מציגה סיכום עשר שנים של עשייה המחברת בית-אדם-אדמה-אמנות-קהילה. הפעילות המתרחשת ב"מרחבי שיח" מגוונת: מיצגים, מיצבים, אובייקטים פיסוליים, מחקר חומרי, יישום טייחי אדמה, ליווי אנשים בבניית ביתם במו ידיהם ופרויקטים של מעורבות חברתית וקהילתית. העבודה החדשה המוצגת בתערוכה נותנת ביטוי לציר המגשר בין כל מרחבי השיח הללו בין אדם לאדמה: כיצד הופכת סלסילת תותים שנוצרה בתבנית תעשייתית אנונימית לאובייקט ייחודי ויחיד במינו.

הגלריה לאמנות חברתית במכללה האקדמית על-שם דוד ילין, רח' מעגל בית המדרש 7, ירושלים. טל': 02-6587525.

***

"פרינט סקרין", פסטיבל תרבות דיגיטלית בסינמטק חולון 

30.4-3.5.14
פסטיבל לעולמות האמנות, העיצוב והטכנולוגיה הדיגיטלית. הקרנות בכורה של סרטי דרמה ותעודה זוכי פרסים, פרזנטציות ומיצגים אינטראקטיביים, סדנאות אמן, פאנלים, הרצאות ומפגשים עם מיטב היוצרים החוקרים והדוברים בתחום. נושא הפסטיבל השנה: "!Forget it" – האם יש לנו יכולת לשכוח וזכות להישכח בעולם של זיכרון מחשב בלתי מוגבל?

לפרטים מלאים: www.printscreenfestival.com

"רב ערב" מחלק חמישה כרטיסים זוגיים לסרט ״מארי מאושרת״ ביום שבת בשעה 16:00הווית החיים בעולם שכולו הודעות טקסט, טוויטר ופייסבוק. חייה של מארי, שמיניסטית בשבועות האחרונים ללימודים עוברים תהפוכות לא קטנות. במקביל היא נתקלת בכל מיני אירועים קטנים, שאינם נראים הגיוניים ומתרחשים באופן רנדומלי. מארי מנסה לשמור על הגיון בחיים שלה אשר נראים כאילו עומדים להתפרק בכל רגע. חוסר ההיגיון והרנדומליות הם חלק מהקונספט של הסרט, אשר מושתת על 401 הודעות טוויטר של בחורה אחת. הבמאי לקח את ההודעות, בסדר הכרונולוגי שלהן, ונתן להם פרוש קולנועי ויזואלי.

לינק לצפיה בטריילר ופרטים נוספים 

נא לשלוח מייל ל-[email protected] ולציין שם ומועד הכרטיסים הרצויים.

מתוך המופע "Revolt". צילום: אליה נטליה איזריקובה

"Revolt # 1", התערוכה החיה

מופע קרקס פרפורמטיבי בטרום-בכורה עולמית
פסטיבל לקרקס עכשווי חדרה "ON Time"

30.4.14, 1.5.14 ו-3.5.14, ב-20:30

 ״Revolt״ הוא פרויקט העוסק ברגע שגורם לנו לומר: עד כאן! לא עוד! להפוך את עולמנו ו/או את חיינו ולפנות אל משהו אחר שקורא לנו. יסוד היצירה הזו הוא החיפוש אחר ההתקוממות הפנימית.קונספט, כתיבה ובימוי: אורית נבו. וידיאו, קונספט, כתיבה ויצירה: ערן שפירא. אנימציה: תומר ג'רבי. צילום סטילס, וידיאו, עריכה וארט, תלבושות: אליה נטליה איזריקובה. מוזיקה: דורי בן-זאב ואסף גבעתי. תאורה: ג'ייק סליב. אמנים יוצרים ומופיעים: נמר גולן, ג'אגלינג; שי רמות, חבל אנכי; יעל ברקמן, דניאל לטורה: אקרובטיקה, יד אל יד; נטע פולק, תנועה, מחול ועמידות ידיים.המופע הוזמן לייצג את ישראל בביאנלה הבינלאומית לקרקס עכשווי במרסיי בינואר 2015. אחרי המופעים יתקיימו מפגשים עם האמנים והיוצרים.

פרומו למופע: כאן.

המופע יועלה במרכז המסחרי מיקס בכניסה המזרחית לחדרה (מול מכבי האש), רח' צה"ל 5. כרטיסים: 70 שקל. לפרטים והזמנות: כאן.
מערכת "רב ערב" מחלקת כרטיסים ל-5 הראשונים שיישלחו מייל ל-[email protected]  ל-1.5.14 או ל-3.5.14.

Mujahideen

אלבום בכורה למוג'הדין:  "Dead Language"

ירושלים: אוגנדה, שלישי, 29 באפריל 2014, ב-21:00. תקלוט פתיחה: בלונדי
תל-אביב: לבונטין 7, חמישי, 1 במאי 2014, ב-23:00. מופע פתיחה: היהודונים
חיפה: סירופ, שבת, 10 במאי 2014, ב-20:00. מופע פתיחה: קטמין

"Dead Language", אלבום הבכורה של ההרכב הירושלמי מוג'הדין, יצא במהדורת ויניל מצומצמת לאספנים, 300 עותקים בסך-הכל. אלון אבנת (דיוואלט), הראל שרייבר (אק-דאק/מיול דרייבר) ואורי קריסטל (סאסבסוניק/רמש/ואן פצנובסקי) מספקים שמונה שירי פוסט-פאנק מכוננים, מגובים בטקסטים נוקבים (ביניהם ציטוטים מעוררי מחלוקת משירתו של המשורר הכנעני יונתן רטוש), וחמושים בצלילים תעשייתיים-אלקטרוניים, כשברקע מהדהדות השפעות של P.I.L, מארק סטיוארט, The Fall ו-Suicide. בין השירים גרסת כיסוי ל"בצע" של להקת ישראל מ-1988, טקסט פוליטי שהקדים את זמנו ורלבנטי מתמיד גם היום. סינגל ראשון, "בצע כסף".

כניסה: 40 שקל. כניסה + תקליט: 60 שקל.
2 כרטיסים זוגיים מתנה יחולקו 
לראשונים שיפנו ל-[email protected]. החל מה-1.5.14 אפשר יהיה לרכוש את האלבום גם בפורמט דיגיטלי בעמוד הבנדקמפ של מוג'הדין, כאן.

ציור: דניאל פלג

Uzi Ramirez, "Cheese In My Pocket"
Album Launch
With The Extra Cheese Orchestra

השקת אלבום חדש בליווי תזמורת בת 11 נגנים3 במאי 2014, בארבי תל-אביב
20:30, פתיחת דלתות; 22:00, תחילת מופע

אחרי שחרש את במות ארצנו ואלו שמעבר לים, לבד או עם חטיבת הקצב האימתנית שלו, מפציע גיבור הגיטרה המקומי, עוזי רמירז פיינרמן, עם אלבום שני. רמירז ממשיך לשוחח עם אלוהי הבלוז והפולק המקוריים, אך גם מגיע למחוזות הקלאסי ומציג עיבודי מיתרים בומבסטיים. בד בבד הוא אינו שוכח לרגע את המינימליזם שכולל רק אקוסטית, זקן ארוך ושיער עד הכתפיים. שלוש שנים עברו מאז יצא אלבום הבכורה של רמירז "Lick My Heart" וזכה לשבחי הביקורות ולהשמעות רבות. על אלבומו החדש עבד כשנתיים וכינס לתוכו קבוצה ענקית של מוזיקאים מוכשרים, ביניהם שחם אוחנה, טל תמרי, ספי רמירז, יונדב הלוי (התפוחים), מאיה דוניץ, אופיר קותיאל, אבישי כהן, יונתן אבישי, טובי (בום פם), אלון לוטרינגר, רות דולורס-וייס, רותם בר-אור, אלרן דקל, מאיה בלזיצמן, אורי מיקסמונסטר ועוד.

כרטיסים במוקדמות: 50 שקל. בקופות: 70 שקל.
מיסטרטיקט, כאן.

***

"קרון 322" תערוכת הפתיחה

חמישי, 1 במאי 2014, ב-18:00 

הפרויקט החדש של קבוצת "בית ריק" עוסק בהשמשתו של קרון הרכבת ההיסטורי מס' 322 כהיכל תרבות במהלך שנת 2014. תערוכת הפתיחה מציגה את עבודותיהם של אמנים וחברי הקבוצה שיצרו, כל אחד בדרכו, מרחב חיים ומצע לתנועה. תשתית זו תשמש את האמנים שיפעלו אחריהם בקרון כנקודה לצאת ממנה ולחתור תחתיה.

אמנים ואנשי מקצוע: איתמר המרמן, אלעד ירון, ג'ורג' מראג'דה, גיא ברילר, טל הרדה, יהונתן עפרת, יובל יאירי, יותם חדד, נסים סוקאר, נטע מייזלס, נעם בר, מידד אליהו, מיכל הרדה, רועי כרמלי, נעה יאירי, שביט ירון.

במהלך מאי ייפתח הקרון במועדים הבאים: שישי, 12:00–15:00; שבת, 12:00–20:00; שני, 18:00–22:00; רביעי, 18:00–22:00. לפרטים: www.EmptyHouse.co.il.

ראובן קופרמן 2004

מיטב האמנות הישראלית בתערוכת "דיוקן" בשנקר

גלריה על-שם וורת במחלקה לאמנות רב-תחומית, שנקר
פתיחה: חמישי, 1 במאי 2014, ב-18:00

נעילה: 22.5.14

סטודנטים מהמחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר אצרו תערוכה בנושא דיוקנים, ובה יוצגו יצירות של אמנים שונים במגוון מדיומים. התערוכה מבוססת על ריבוי עבודות התלויות זו לצד לזו, מתוך שאיפה להפוך את היוצרות ולהציב בפני הצופה תערוכה המתבוננת בו. התערוכה היא פרי עבודתם של סטודנטים משנים ג' וד' שהשתתפו בקורס גלריה, בהנחיית האמן גל ויינשטיין. בין האמנים שעבודותיהם נבחרו להשתתף בתערוכה: איציק לבנה, גדעון גכטמן, דוד וקשטיין, אסד עזי, ראובן קופרמן, גלעד אפרת, סשה סרבר, אלי שמיר, מלאני דניאל, דוד גינתון, עמי קופלביץ, יוכבד וינפלד, רועי קופר, טליה ישראלי, לארי אברמסון ועדי נס.לעמוד בפייסבוק: כאן.

גלריה על-שם וורת במחלקה לאמנות רב-תחומית, רח' ז'בוטינסקי 8, רמת-גן. ראשון עד חמישי, 20:00–10:00; שישי, 13:00–10:00.

***

"יוצרים יוצרים זכויות!"
הפגנת ה-1 במאי בכיכר ביאליק בתל-אביב

חמישי, 1 במאי 2014, ב-20:00, כיכר ביאליק
בסימן שירת מחאה ומאבקי יוצרים ואמנים 

ערב שכולו מאבק יוצרים המבקש להעלות לתודעה את מצב ההעסקה והתשלום בתחומי האמנות והתרבות בארץ. באירוע ייקחו חלק יהושע סובול, חמי רודנר, איה כורם, יהלי סובול, דודי לוי, חמי בן-דוד, שחר כהן, חן רותם, יותם כהן, נועה בנתור, חגית גרוסמן, טל ניצן, נועם פרטום, רועי צ'יקי ארד, ניר ברעם, דורון צברי, פעילים חברתיים וחברי מועצה.במהלך השנה האחרונה מנהלים עובדי מתחם המוזיאונים של עיריית תל-אביב – בית ביאליק ובית העיר – מאבק הנוגע לזכותם להיות מוכרים כעובדים על-ידי העירייה. ב-1 במאי יציינו עובדי המתחם את מאבקם בכיכר ביאליק. האירוע היה אמור להתקיים במקביל לאירוע ספרות רשמי בבית ביאליק בנושא שירת מחאה לרגל ה-1 במאי, זאת בזמן שהנהלת המתחם לא יושבת עם העובדים למשא-ומתן כדי לפתור את צורת העסקתם הפוגענית. זמן קצר לאחר פרסום האירוע המחאתי של העובדים בכיכר, הודיע בית ביאליק על ביטול האירוע. סיבת הביטול הרשמית לא נמסרה.

דוברת, יעל משה, 0544620112.
רות אמנו, ועד עובדי מתחם ביאליק, 0542233326.
ניר נאדר, ארגון העובדים מען, 0506839443.
לעמוד הפייסבוק של המאבק, כאן.

יסמין חוגיראת, מיצב שולחן וצילום, 2013

ערב פתיחת תערוכות בחיפה
חמישי, 1 במאי 2014 – "העיר האדומה" חוגגת

ערב של פתיחות תערוכות, מפגשים, הרצאות ומופעי מוזיקה
הכניסה חופשית 
בתוכנית:
19:00, סדנאות אמנים החורבה מארחים: אירוע סטודיו פתוח ומרתון אביב. רח' הנמל 10.
19:30, גלריה בית הגפן מארחת את איל שר, יזם פרויקט "Peacehub", רח' הגפן 2.
20:00, האגף השני, לדבר אל הקירות: תערוכת פתיחה לחלל גלריה חדש. רחוב הנמל 67, עיר תחתית חיפה.
20:00, גלריה מינהלת עיר תחתית: דנה גושן, תערוכת יחיד. רח' הנמל 39 (סמטה אחורית).
20:00, גלריה AByad, משולש נשי: איילת השחר-דבירי, יסמין חוג׳יראת, ענבל מנדס-פלור. רח' הנאמנים 5.
20:30, מוזיאון העיר: מעמד אחד, מאבק אחד: מבט חיפאי על מעמד העובדים/ות. שדרות בן-גוריון 11.
אוצרים: אפרת לוין ורפי קמחי
משתתפים: רונן אידלמן, סיון גרוס, ישראל חינטייב, ערן טורבינר, מנאל מחאמיד, ג'וני ספקטור, עבד עאבדי
20:30, גלריה dBOSCH: "Limited Edition", מורן פישר, תערוכת יחיד, הופעה בערב הפתיחה. רח' דוברין 6
21:00, בית גלריה יפו 30 מארח את הרכב אלברט בגר וחברים. הכניסה חופשית. דרך יפו 30 (במגרש החניה).למפת הליכה ומידע נוסף: כאן וכאן.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | 03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *