רב ערב 2.4.14

"תמונות של בשר", הרצאה של דרור בורשטיין | השקת הוצאת קליידוסקופ והספרים הראשונים | סיור אמנות עם האמנית אורית אקטע-הילדסהיים | "טבע משובש": הילה עמרם, סשה סרבר, תמר לם | "דף הבית", מוזיאון רמת-גן לאמנות

"תמונות של בשר"
הרצאה של דרור בורשטיין בבית האמנים בירושלים

שני, 7 באפריל 2014, ב-19:00

הספר "תמונות של בשר" (הוצאת הקיבוץ-המאוחד) הוא ניסיון לעורר את שאלת בעלי-החיים מתוך התבוננות עקיפה: לא התבוננות בבעלי-החיים עצמם, אלא בציורים שלהם. הספר הוא מסע של התבוננות בתמונות של בעלי-חיים ממקומות ומזמנים קרובים ורחוקים – אריות באשוּר, דגים בסין ובישראל, תרנגולת בהולנד, קופים באנטוורפן, בלונדון ובפראג, ציפור בפפואה, כבש בספרד ועוד. הספר מציע קריאה בציורים חריגים של בעלי-חיים, שבהם היחס השגרתי לחיה כאל אובייקט של צריכה נתקל בביקורת. ההרצאה תציג דוגמאות של ציורים מן הספר לצד ציורים שלא נדונו בו.

ההרצאה נערכת במסגרת "שני בבית האמנים", סדרת הרצאות על סוגיות באמנות בהנחיית יונתן אמיר.

בית האמנים, רח' שמואל הנגיד 12, ירושלים. הכניסה חופשית.

***

השקת הוצאת קליידוסקופ והספרים הראשונים

חמישי, 3 באפריל 2014, ב-20:00
גלריה חנינא, תל-אביב

אחרי שנתיים של עבודה, הוצאת קליידוסקופ יוצאת לדרך עם ספרי צילום חדשים מאת יגאל שם-טובאורית סימן-טוב ויגאל פליקס. קליידוסקופ היא הוצאה לאור המתמחה בחיבור והפקת ספרי צילום ישראלי. מטרת ההוצאה להביא לקהל יצירת צילום איכותיות, פרי עמלם של יוצרים ישראלים, ותיקים וצעירים, היוצרים יחדיו תמונה פנורמית מגוונת של חקר המקום הישראלי, חקר מדיום הצילום והתרבות הישראלית בכלל. בואו לחגוג עם ההוצאה והצלמים ולעיין בספרים (שיצאו במהדורה מוגבלת ממוספרת וחתומה) שתוכלו לרכוש בערב ההשקה.קטלוג הספרים: http://en.calameo.com/read/002552219dfb9dfd77db2

גלריה חנינא, רח' י"ל פרץ, תל-אביב

אורית אקטע-הילדסהיים, ללא כותרת, 2002

סיור אמנות בתערוכת אוסף דובי שיף במלון מרינה תל-אביב
עם האמנית אורית אקטע-הילדסהיים

שבת, 5 באפריל 2014, ב-11:00

סיור אמנות עם מדריכה מקצועית בתערוכת אוסף שיף המוצגת ברחבי מלון מרינה תל-אביב, יחד עם אמנית האוסף אורית אקטע-הילדסהיים, שעבודותיה מוצגות לצד 260 יצירות האמנות בתערוכה.
אקטע-הילדסהיים (1970) היא זוכת פרס חיים שיף לאמנות פיגורטיבית ריאליסטית לשנת 2011, שכלל תערוכת יחיד במוזיאון תל-אביב ב-2012. עבודתה מאופיינת בהרמוניה של גוונים עדינים ושקופים בסולם צבעים כמעט מונוכרומטי. ציוריה מורכבים מתהליך חזרתי של רישומי קווים וכתמי צבע זעירים ומצטיינים בהתבוננות קשובה מהפנים אל המציאות שבחוץ. מבטה מופנם ומדויק ומתמקד במתח שבין נוכחות להעדר, בין הנראה ללא נראה ובפני שטח מרובדים החושפים מורכבות אסתטית פואטית.

עלות הסיור 50 שקל לאדם, כולל קפה ועוגה. מספר המקומות מוגבל.

להרשמה: 03-5211777, מייל: [email protected]

הילה עמרם

"טבע משובש": הילה עמרם, סשה סרבר, תמר לם 
הגלריה במרכז האקדמי ויצו חיפה

אוצרת: ענת גטניופתיחה: שישי, 4 באפריל 2014, ב-12.00
שיח גלריה: שני, 28 באפריל 2014, ב-15.00נעילה: 3.5.14

שלושה אמנים המטפלים באופנים שונים בדימויים של טבע ומייצגים אותו בדרכים שיש בהן מן המלאכותיות, המניפולציה והשיבוש. הילה עמרם מציגה הצבה הנבנית כולה סביב מזנון עץ בעל הקשרים אוטוביוגרפיים; תמר לם מעלה עבודות צילום ווידיאו המציגות את הטבע באמצעות דימויים ריאליסטיים ומלאכותיים כאחד; סשה סרברבנה בחלל הפתוח של הגלריה מיצב פיסול ובו מעין חורשה של גזעי הדקלים גדועים בצבע שחור תעשייתי, המשווה להם מראה מטריד של טבע לאחר שריפה או קטסטרופה.

הגלריה במרכז האקדמי ויצו חיפהרח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה.
ראשון עד חמישי, 10:00–18:00; שישי, 10:00–13:00במהלך חג הפסח (13–21 באפריל 2014) יהיה הבניין סגור. לפרטים: 04-8562554.

נעם בר, "חומרה למחשבה", 2014

"דף הבית" – תערוכה של נעם בר

מוזיאון רמת-גן לאמנות
פתיחה: שישי, 4 באפריל 2014, ב-12:00
אוצרת: איילת השחר-כהן

התערוכה עוסקת במעבר בין הגוף והעולם התלת-ממדיים למסך ולעולם הדו-ממדיים. היא מקיימת את הדיאלוג דרך עיסוק בפרטי, הביתי והאישי (הגוף) לציבורי והכלל (המסך). העבודות מאופיינות במעברים חוזרים ונשנים בין המצב הפסיבי למצב האקטיבי. בבסיס העבודות מתרחשים הערעור והיציאה מהכלל, פעולות שמייצרות תנועה ושינוי; זהו מצב דינמי שמגיב לקרקע ולסביבה, שואל שאלות ומפגיש בין המושג והכלל, בין המשתנה הפרטי לזה העכשווי.מוזיאון רמת-גן לאמנות, דרך אבא הלל 146, רמת-גן.

וידיאו:
https://www.youtube.com/watch?v=dJvsLANasHM&feature=youtu.be

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]‏ | 03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *