רב ערב 25-26.3.2014

סרטי מופת | ויק מוניס | נעמי טדסקי, יעל עצמוני וגיל דסיאנו-ביטון | "נמל" | שיכונים לדוגמה; מבטים פנימיים על סביבה-שיכון-אדם | דגנית ברסט, תמר גטר, נורית דוד ומיכל נאמן | מיכאל גיטלין | הילה כהן-שניידרמן | תערוכה באוצרות סטודנטים | גיל רון-שמע, כרטיסים זוגיים למופע! | דרור בורשטיין | Picture Peace | תערוכה – פגיעות מינית

Neo Rauch, Hoehe

חלון קולנועי למגדל בבל

הקרנת סרטי מופת במסגרת טרילוגיית התערוכות "בבל" בגלריה האוניברסיטאיתטרילוגיית התערוכות "בבל", שאוצרת שרית שפירא מתוך אוסף יגאל אהובי, מוצגת השנה בגלריה האוניברסיטאית לאמנות על-שם גניה שרייבר בתל-אביב. הטרילוגיה מזמנת מבט אל גילומו של המיתוס בקולנוע המודרני והעכשווי. במסגרת זו יוקרנו כמה סרטי מופת, בליווי הרצאה מקדימה. הסרטים יוקרנו באולם 206 א', בניין מקסיקו, אוניברסיטת תל-אביב. הכניסה חופשית.

"מטרופוליס" (1927), פריץ לאנג. מרצה: ארז דבורה.
רביעי, 26 במרץ 2014, ב-18:00.

"סולאריס (1972), אנדריי טרקובסקי, 167 דקות. מרצה: עופר ליברגל.
רביעי, 30 באפריל 2014, ב-18:00.

"נרדפי החוק (1986), ג'ים ג'רמוש, 105 דקות. מרצה: ד"ר שי בידרמן.
רביעי, 21 במאי 2014, ב-18:00.

"בבל" (2006), אלחנדרו גונזלס איניאריטו, 138 דקות. מרצה: ד"ר אוהד לנדסמן.
רביעי, 11 ביוני 2014, ב-18:00.

למידע נוסף: 03-6408860.

ויק מוניס, אחרי ריכטר

ויק מוניס, "תמונות מכל דבר"

תערוכה והרצאה במוזיאון תל-אביב

פתיחה: 28 במרץ 2014
נעילה: 2.8.14
אוצרת: סוזן לנדאו

תערוכה מקיפה, ראשונה בישראל, הסוקרת 25 שנות יצירה של האמן והצלם ויק מוניס, יליד ברזיל (1961), מהאמנים העכשוויים הנודעים והמצליחים הפועלים כיום בעולם. בתערוכה יוצגו מרבית סדרותיו הידועות, ביניהן "תמונות שוקולד", "תמונות אבק", "תמונות אדמה" ו"תמונות זבל". מוניס יגיע לראשונה לתל-אביב לרגל פתיחת התערוכה ויקיים במוזיאון תל-אביב הרצאה פתוחה לקהל הרחב.

מוניס מציג דימויים מוכרים מתולדות האמנות, המדע, ההיסטוריה ותרבות פופולרית, העוברים תהפוכות בחומרים יומיומיים, מפתיעים ומתכלים, כגון סוכר, סירופ שוקולד, קטשופ, יהלומים, אבק ופסולת – בתהליך מורכב שסופו דימוי חדש צילומי. יצירותיו הקומוניקטיביות והביקורתיות מאתגרות את אופני הצפייה המקובלים ומעלה שאלות בדבר ניכוס, מקור ושעתוק.

התערוכה תתקיים בגלריה רב-תכליתית על-שם לילי ויואל משה אלשטיין, בבניין על-שם שמואל והרטה עמיר. במסגרת התערוכה ייערכו סדנאות יצירה מחומר מתכלה ומחזור לילדים ולנוער.

ההרצאה של מוניס תתקיים ביום שישי, 28 במרץ 2014, באולם אסיא, ב-14:00. כרטיס: 30 שקל. ההרשמה מראש. לפרטים: 03-6077020.

נעמי טדסקי, "Sleep", עיפרון וגרפיט על נייר

"סינופיות של מסע"

פלורנטין 45, חלל לאמנות עכשווית
אוצרות: גילת נדיבי, ורה פלפול
נעילה: 5.4.14

נעמי טדסקייעל עצמוני וגיל דסיאנו-ביטון מציגים גוף עבודות מגוון ומורכב עם מכנה משותף: העיסוק בזיכרון אישי וקולקטיבי; מעגל הרס מול בנייה; טרנספורמציה של מוות וחיים חדשים תוך יצירה של זיכרון הטוען את החומר והפיכתו למושא ואובייקט אסתטי. טדסקי, ציירת ותחריטאית, משרטטת בעיפרון וגרפיט על בד דמויות ארכיטיפיות. עצמוני, קדרית ואמנית רב-תחומית, מציגה אובייקטים מפורצלן, חומר הנמצא על סף שבירה, וחומר (חימר), שלו משויכות תכונות ארציות, בהשראת מפות ששירטטו ניצולים ממחנה סוביבור, כמו גם תצלומי אוויר של המקום ממלחמת העולם השנייה. דסיאנו-ביטון חזר לאתר השריפה ביער הכרמל סמוך לאסון (2010), אסף אפר שנותר על הקרקע ויצר "ציורי אפר ועפר" מונוכרומטיים המתארים עצים וצמחים מהכרמל שנכחדו בשריפה. הציורים עברו תהליך של פירוק והשחתה, שלאחריהם החל תהליך של חיבור, התכה והרכבה מחדש באמצעים טכניים מגוונים.

פלורנטין 45 פינת רח' השוק.
שני עד שבת, 13:00–11:00; שלישי עד חמישי, 16:00–18:00. לפרטים: 050-2763249.

לאו קונטיני למפרונטי, Banana

"נמל" – הפלגה אל תודעה אחרת

אוסף של תערוכות יחיד ואירועי פרפורמנס
גלריה עמיעד, יפו
פתיחה: חמישי, 27 במרץ 2014, ב-20:00

נעילה 9.4.14

בשיתוף אמני פרפורמנס בישראל ולהקת אנרגיה חולנית בהופעה חיה

אוצרים: אסתר ופרדי פביאן; פרפורמנס: חוני המעגל

"נמל" הוא אוסף של תערוכות יחיד בחלל תעשייתי ענק בלב שוק הפשפשים. הצופה מוזמן למסע אינטלקטואלי, לירי, אניגמטי, מסע של ביקורת עצמית וחברתית, מסע טרנספורמטיבי אל הנשמה בין מציאויות שונות, דרך חומר שבו באים לידי ביטוי רגשות שונים, ערבוב של פנטזיה ומציאות. חלל הגלריה יהפוך לאזור אוטונומי המשלב אמנות פלסטית, מלה כתובה ומוזיקה, כשהריטואל האמנותי הופך את הצופה והיוצר לשותפים למסע. התערוכה בשיתוף אמני פרפורמנס בישראל לקידום האמנות הבינתחומית בניהולו של חוני המעגל ובשיתוף BPM, המכללה של תעשיית המוזיקה בישראל.

התערוכה תלווה במוזיקה של אופרת הרוק "האוחז באש" מאת יוסי עידה. 
בין המשתתפים: קבוצת אמני אשקלוןאמני פרפורמנס בישראלחוני המעגלקבוצת סמרטוט ודאדא סטרוף. שירה: יחזקאל נפשי.

גלריה עמיעד, רח' עמיעד 12, רחבת הרוכלים, שוק הפשפשים, יפו.
ראשון עד שישי, 10:00–14:00; מוצ"ש, 23:00–19:00. לפרטים: 03-7253888.
לתיאום קבוצות ובירורים: אורית קימל, 050-5201575; אתי פביאן, 054-4365831.

קרין פיטוסי ויונתן הוכמן, "בית-נוף-זהות", 2014

"שיכונים לדוגמה; מבטים פנימיים על סביבה-שיכון-אדם"

גלריה לאמנות עכשווית גרנד ART
פתיחה: חמישי, 27 במרץ 2014, ב-19:00 

אוצרות: אדריכלית ד"ר הדס שדר, שירלי משולם

התערוכה היא פרי שיתוף הפעולה בין האמנים ניר דבוראי ועופר גולד, הצלם חיים זינגר, רון ישועה, ד"ר דוד בהר-פרחיהאיגור קרוטרדני שושן, ואדריכל-אמן אמיר תומשוב לבין סטודנטים שלומדים על השיכון הציבורי בישראל בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון בחיפה, בהנחיית האדריכלית ד"ר הדס שדר ובשיתוף עם אוצרת הגלריה שירלי משולם. בתערוכה טקסטים, צילומים, מיצבים, וידיאו וסאונד שמספקים מבטים פנימיים: ביקורתיים, נוסטלגיים ואף עתידניים, בהתייחסותם לנושא השיכון הציבורי בישראל. המציגים מתייחסים אל שכונות ושיכונים ציבוריים שנבנו בשנות ה-50–70 ומקיפים את הגלריה.

בפתיחה יישא דברים אדריכל וליד כרכבי, ראש צוות שימור בעיריית חיפה.

הגלריה לאמנות עכשווית, גרנד ART גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה.
לפרטים: 04-8121111. ראשון עד חמישי, 22:00–12:00; שישי, 10:30–13:30.

מיכל נאמן, Blitz-Witz"", צבע שמן ומסקינגטייפ על בד, 2012

"זימון מחדש": דגנית ברסט, תמר גטר, נורית דוד ומיכל נאמן

תערוכה בגלריה עירונית כפר-סבא
אוצרת: אילנה טננבאום

התערוכה מפגישה מחדש ארבע פיגורות מרכזיות באמנות הישראלית: דגנית ברסטתמר גטרנורית דוד ומיכל נאמן. ארבע האמניות פורצות הדרך נכנסו לשיח האמנות בשנות ה-70 וחוללו שינוי ברצף הקנוני, שהיה עד אז גברי בעיקר. בעבודותיהן מופיע תחביר של קולות שונים, ציטוטים והפניות תרבותיות, קטעי מראות ומבנים החושפים למעשה את אי-היכולת לבטא את חוויית העולם הרוחנית והפיזית העכשווית כמושתתת על תבנית סדורה. החקירה ארוכת השנים שלהן של מעשה האמנות – יצירת הדימוי, אופני תיאור וייצוג – ממקמת את ארבע האמניות בלב העשייה האמנותית בישראל ב-40 השנים האחרונות. כינוסן יחד מזמן תהליך צפייה והתפענחות מורכב, דרך חתך יצירות שניסחו שפה חדשה.

גלריה עירונית כפר-סבא, בית התרבות על-שם רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא.
ראשון עד חמישי, 09:00–12:00, 16:00–20:00.

מיכאל גיטלין, "אינסוף שבור", 1988/2014, פרט מתוך מיצב. צילום: מידד סוכובולסקי

מיכאל גיטלין: 16 עבודות

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות
אוצרת: דרורית גור-אריה

תערוכת היחיד של מיכאל גיטלין, אחד האמנים הישראלים החשובים, הפועל בזירת האמנות הבינלאומית זה כמה עשורים, מציגה יצירות משנות ה-70 ואילך, שמהן מוצגות לראשונה בישראל ואחרו יוצרו מחדש. היא נעה בין עבר להווה, בין רישום לפיסול, ומבקשת להאיר פרקים ביצירתו של גיטלין שהיו מצע לניסוח טביעת אצבעו הייחודית.המיצב גדול הממדים "אינסוף שבור", שתוכנן מחדש במיוחד לחלל הספציפי של המוזיאון, ואחד המרשימים שיצר האמן, מעורר מחשבות על יחסי קו, נפח, אובייקט, חלל וצופה, ומשמש מפתח לקריאת המהלך הפוסט-מינימליסטי במכלול עבודתו של גיטלין.

"מחשבות על צילום בעידן שאחרי התצלום"

מפגש עם האוצרת הילה כהן-שניידרמן בתערוכה "מידה כנגד מידה"
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

שבת, 29 במרץ 2014, ב-12:00
הכניסה חופשית

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה

שמוליק רון, "אמא"

"הוד והדר"

תערוכה באוצרות סטודנטים לצילום שנה ד', 2014
הגלריה על-שם מורל דרפלר במרכז האקדמי ויצו חיפה
פתיחה: חמישי, 27 במרץ 2014
נעילה: 27.4.14הצלמים

אורית סימן-טוב, שמוליק רון, רוני שביד-חזן וארקדי רסקין מציגים נקודת מבט עכשווית ביחס לנוף הארץ הישראלי, בעידן שבו המושג "הוד והדר" איבד את משמעותו. מתווכי המיתוסים, ובהם צלמי הסטילס, כבר אינם משועבדים למסר המגויס, החד-משמעי שרצתה ההנהגה הציונית להציג. המושג "הוד והדר" מקבל כעת תפקיד של מטיל ספק ובוחן עמדות: מה הוא "ההוד וההדר" והאם קיים בהקשרים הישראליים העכשוויים. הצלמים מציגים קשת אפשרויות: מגישה טיפולוגית מחקרית של העולם, המיוצגת על-ידי אורית סימן-טוב, ועד לעבודות האישיות של שמוליק רון, העוסק בכאבו הפרטי כבן לניצולי שואה. מנחה: חנה שביב.

הגלריה על-שם מורל דרפלר במרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. לפרטים: 04-8562540. ראשון עד חמישי, 10:00–18:00. במהלך חג הפסח – סגור.

***

פסטיבל הפאנזינים ה-5

התחנה המרכזית החדשה, תל-אביב
חמישי, 27 במרץ 2014, ב-19:00–01:00

דוכני פנזינים, תערוכה ומסיבה. בתערוכה עבודות נייר, דו ותלת מימד על שימושיו השונים. דפוס, קולאז' וכל מה שעשוי מנייר ומדבר על נייר. במהלך הפסטיבל יסיירו כשני שומרים נוסף לצוות של עשרה אנשים מטעם הפסטיבל, למען שלום וסדר.

***

גיל רון-שמע במופע חגיגי

יום חמישי, 27 במרץ 2014, ב-21:00
מועדון האזור, רח' הרכב 13, תל-אביב

הופעה חגיגית לגיל רון-שמע, ממקימי וחברי להקת שבע והרכב הפיוטים דיוואן הלב.בעשייתו האמנותית נשזרים צלילי מוזיקת העולם בפיוטי הלב היהודי, מקצבים אפריקאיים מהדהדים לצד ביט אלקטרוני, עתיק נושק לעתידני ותרבויות נפגשות מעבר לזמן ולמרחב. רון-שמע ינגן שירים מאלבומו ""Soof, בהשראת כמה מסעות שעשה לאפריקה, הכולל הקלטות של סופים מסנגל, טווארגים ממאלי, מוזיקה ממרוקו ואיראן לצד מוזיקאים מישראל.

משתתפים: אראל קסיס, קנון; אליזה אקוונדו, שירה ופרקשיין; אמיר שאהסר, נאי, קלרינט ושירה; יקיר ששון, סקסופון; אליסף בשארי, באס; דביר כהן, שירה; משה דעבול, גיטרה; מיכאל אבגיל, תופים; זהר רון, וידיאו-ארט.

לינק לשיר מתוך המופע למען הפליטים ומבקשי מקלט שהתקיים בלבונטין:

https://www.youtube.com/watch?v=mXjvcmAd47Y

3 כרטיסים זוגיים למופע יחולקו לראשונים שיכתבו למייל [email protected].

***

"תמונות של בשר"
הרצאה של דרור בורשטיין בבית האמנים בירושלים

שני, 7 באפריל 2014, ב-19:00

הספר "תמונות של בשר" (הוצאת הקיבוץ-המאוחד) הוא ניסיון לעורר את שאלת בעלי-החיים מתוך התבוננות עקיפה: לא התבוננות בבעלי החיים עצמם, אלא בציורים שלהם. הספר הוא מסע של התבוננות בתמונות של בעלי חיים ממקומות ומזמנים קרובים ורחוקים – אריות באשוּר, דגים בסין ובישראל, תרנגולת בהולנד, קופים באנטוורפן, בלונדון ובפראג, ציפור בפפואה, כבש בספרד ועוד. הספר מציע קריאה בציורים חריגים של בעלי חיים, שבהם היחס השגרתי לחיה כאל אובייקט של צריכה נתקל בביקורת. ההרצאה תציג דוגמאות של ציורים מן הספר לצד ציורים שלא נידונו בו.

ההרצאה נערכת במסגרת "שני בבית האמנים", סדרת הרצאות על סוגיות באמנות בהנחיית יונתן אמיר.
בית האמנים, שמואל הנגיד 12, ירושלים. הכניסה חופשית.

דימוי: ג׳וזפה רקו – תמונת מטבח, 1675. האקדמיה לאמנות הציור, וינה

***

קול קורא: Picture Peace

מאז שנות ה-80 המוקדמות אמנים ישראלים ופלסטינים עובדים יחד למען עתיד משותף המבוסס על דו-קיום שוויוני, בטוח וחופשי. היום, בעמדנו מול הסיכוי הנראה כאחרון לפתרון הסכסוך בדרכי שלום, נקראים שוב האמנים להרים קולם בתמיכה בשלום צודק בין ישראל לפלסטין. אמנים מישראל, מפלסטין ומרחבי העולם, המזדהים עם העקרונות הנזכרים למעלה, מוזמנים להעלות דימוי באתר www.peacehub.net עד לתאריך 4.4.14. האתר מוקדש להעלאת מודעות הציבור להיתכנותו של הסכם הוגן ובר-קיימא בין ישראלים לפלסטינים ולהגברת אומץ הלב הפוליטי של הנושאים והנותנים.באפריל 2014 יוצגו הדימויים בגלריה בית-הגפן, מרכז תרבות ערבי-יהודי, חיפה.  "Picture Peace" הוא יוזמת אמנים שאורגנה על-ידי האמנים לארי אברמסון ודוד טרטקובר, ללא זיקה לארגון פוליטי כלשהו. בפייסבוק, כאן.

***

"איפה היית כשזה קרה" – תערוכה בנושא פגיעות מינית 

גלריה זהזהזה, האנגר 21, נמל תל-אביב
אוצרת: חגית גאון
יום שישי, 28 במרץ 2014, ב-11:00 וב-14:30
שבת, 29 במרץ 2014, ב-17:00

אירועים לקראת נעילה: הגלריה מארחת את הסופרת לאה איני ואת אשת הטלוויזיה והדוקומנטריסטית  צופית גרנט בשני מפגשים, וכן את מופע המחול-תיאטרון של אליס דור-כהן. איני תרצה על הרומן האוטוביוגרפי שלה, "ורד הלבנון" (כנרת, 2009). במופע של הרקדנית והכוריאוגרפית דור-כהן יתארח השחקן-במאי מתי סרי. גרנט תספר את סיפורה האישי בנוכחות האמניות המציגות.

בשיתוף איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, אוצר מפעלי-ים, נמל תל-אביב.גלריה זהזהזה, האנגר 21, נמל תל-אביב.
שני עד חמישי, 12:00–18:00; שישי, 10:00–15:00; שבת, 12:00–19:00. הכניסה חופשית, למעט למופע המחול.

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | 03-6041114

2 תגובות על רב ערב 25-26.3.2014

    בתערוכה "איפה היית כשזה קרה" משתתפות האמניות : איילת השחר-דבירי, אליס דור-כהן, אסנת שלו-קולק, גל כהן, גלי וייס, ז'אנה ניאזוב, חגית גאון, חוה גונן, חוה פוליבודה, חנה דהן- פלייסינג, חנה הולצר, יעל וקסלר, כרמל סגל-דגן, ליקה פילצר, לילי פישר, מירי ברמן, מירי גרמיזו, נטע אבידר, עדה רפאלי, רות פלדי, רחל פלביץ, תלמה נבו. התערוכה תלווה בטקסטים מאת לאה איני, שז וד"ר גבריאל בוקובזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *