רב ערב 25.2.2014

"רוגטקה" – ספר פרוזה ראשון לאמנית תמר גטר, 5 עותקים יחולקו במתנה לקוראי/ות ״רב ערב״ | "קול אשה", תערוכה קבוצתית לרגל יום האשה הבינלאומי | מחתרת עיצוב Design Underground | שני ספרים של ליאורה חשין בחנויות | סדרת מפגשים עם אורחים מחו"ל של המדרשה | "קרנטינה, ארבעים ימי בידוד" ועוד

 maabada_cov_front-01

"רוגטקה" – ספר פרוזה ראשון לאמנית תמר גטר
5 עותקים יחולקו במתנה לקוראי/ות ״רב ערב״

הספר מקבץ סיפורים ושתי נובלות של אחת האמניות הפלסטיות החשובות הפועלות בשדה האמנות הישראלי. הטקסטים המקובצים ב"רוגטקה" נכתבו לאורך שני העשורים האחרונים, והתגבשו בראשיתם כחלק או בהקשר של יצירות חזותיות שהציגה גטר בתערוכות ובביאנלות שונות בארץ ובעולם; גטר מציגה פרוזה עצמאית מרתקת וחריפה, שממשיכה לינוק מן האוריינטציה המרחבית החריפה של בד הציור.הספר יוצא בסדרה החדשה "מעבדה", סדרה לספרות ישראלית מקורית בעריכת נעמה צאל.

מעוניינים/ות לקבל את הספר במתנה? 5 עותקים יחולקו לקוראי הניוזלטר. כתבו ל:[email protected] וציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון.

אתי וינר אילוז 

"קול אשה" – תערוכה קבוצתית לרגל יום האשה הבינלאומי, אירועי פרפורמנס ווידיאו-ארט

מרכז עמיעד, יפו

פתיחה: שבת, 1 במרץ 2014, ב-20:00 אוצרים: אסתר ופרדי פביאן

בחלל  תעשייתי ענק בלב שוק הפשפשים יציגו 47 יוצרות ויוצרים עבודות הנוגעות למגדר ולמעמד האשה בכל הזמנים. התערוכה תלווה על-ידי אמני פרפורמנס בישראל לקידום האמנות הבינתחומית,חוני המעגל וקבוצת סמרטוט, ו-BPM, המכללה של תעשיית המוזיקה. שירה: יחזקאל נפשי. התערוכה תארח את תוצר פרויקט "אמהות מצלמות", שלווה על-ידי המשלמה ליפו ובחסותו של מרכז  הורים ילדים, גפן.

מרכז עמיעד, רח' עמיעד 12, שוק הפשפשים, יפו. לפרטים: 03-7253888.
ראשון עד רביעי, 11:00–15:00; חמישי, 19:00–23:00; שישי, 10:00–14:00; מוצ"ש בתיאום מראש.
נעילה: 23.3.14.
אתר האירוע: כאן.

עינת לידר ויוסי פרקש

מחתרת עיצוב Design Underground

בית בנימיני, תל-אביב

פתיחה: חמישי, 27 בפברואר 2014, ב-19:30
נעילה: 10.5.14
אוצרת: שלומית באומן

התערוכה "מחתרת עיצוב" באה לסמן סוג של אי-נחת, תחילתה של התנגדות והצבעה על שאלות מהותיות המעסיקות מעצבים ויוצרים פעילים בתחומי העיצוב השונים על רקע השינויים התרבותיים, הכלכליים והטכנולוגיים. שאלות אלו נוגעות לתהליכי עבודה במערך היחסים המורכב שבין מעצב, יצרן ולקוח, תרומתן של טכנולוגיות חדשות לחשיבה חדשה והאפשרות לבחון באופן ביקורתי את התהוותה של התרבות החומרית מנקודת מבטו של המעצב. הפרויקטים השונים אף בוחנים יחסי כוח כלכליים, שימוש מקיים (Sustainable) בחומרים, הנגשת תהליכי ייצור ועיצוב על-ידי משתמשים וביקורת על ייצוג חפצים ותהליכים תרבותיים באמצעים חומריים וחזותיים.

בית בנימיני, רח' העמל 17, תל-אביב. שני עד חמישי, 11:00–19:00; שישי-שבת, 11:00–14:00. לפרטים: 03-5182257.

***

ליאורה חשין מתעדת ומשמרת אמנות מתכלה

שני ספרים של חשין – בחנויות

שני ספריה של ליאורה חשין שוב בחנויות: "Befriend Your Demon, אמנות רחוב בתל-אביב" ו"Do Not Disturb – אמנות רחוב בישראל". נוסף לדימויים מהארץ מכילים הספרים גם תמונות מהעולם, מילון מונחים של אמני רחוב ומאמרים.

הספרים מודפסים במהדורות קטנות על נייר מיוחד והם דו-לשוניים, בעברית ובאנגלית. ניתן למצוא אותם בחנויות מובחרות בתל-אביב, במוזיאון תל-אביב, במרכז הבאוהאוס (דיזנגוף 99), בחנות המגדלור (יהודה הלוי 51), בסיפור-פשוט (שבזי 36) וברובינזון (נחלת בנימין 31). בירושלים: בסטודיו לינקולן 18.

"צילומיה הטורדים של ליאורה חשין גואלים את המראות בני החלוף מתהום הנשייה. במיומנות, באירוניה ובעין רגישה היא מיטיבה לתעד את הדיה הצורמים של האמנות המצויה על הקירות הקורסים, תוך שהיא הופכת אותם ליצירות אמנות מסקרנות מן הפן החזותי והפסיכולוגי" (לואיס סטבסקי, ניו-יורק).

למידע נוסף: ליאורה חשין, 0505529033, [email protected], בדף הפייסבוק של ליאורה ובדף הפייסבוק על אודות אמנות הרחוב.

התר קלי

התוכנית ללימודי המשך של הפקולטה לאמנויות המדרשה:
סדרת מפגשים עם אורחים מחו"ל

מפגש עם יוהנס גרנזפורטנר, חמישי, 27 בפברואר 2014, ב-20:00

יוהנס גרנזפורטנר, אוסטריה. אמן, מתכנת, במאי קולנוע ותיאטרון, מנהלה האמנותי של קבוצת  Monochrom האוסטרית, המשלבת ניו-מדיה, אמנות מיצג ואקטיביזם פוליטי. עבודותיו משלבות לרוב הומור ושעשוע ובודקות במקרים רבים את גבולות עולם האמנות ה"רציני". גרנזפורטנר יזם את ה-Roboexotica, פסטיבל רובוטיקה ואלכוהול, ואת Arse Electronika, כנס שנתי בסן-פרנסיסקו על סקס וטכנולוגיה. לפרטים: כאןכאן וכאן.

שיחה בין התר קלי לשלו מורן, שני, 3 במרץ 2014, ב-20:00

התר קלי היא אמנית מדיה, אוצרת, מארגנת קהילות ומעצבת משחקים עצמאית. היא בעלת MA ברדיו-טלוויזיה-קולנוע מאוניברסיטת טקסס, מנהלת סטודיו עצמאי בשם Perfect Plum ומייסדת-שותפה של קולקטיב המשחקים האקספרימנטלי Kokoromi. תיכננה צעצועים חכמים אינטראקטיביים, משחקי מחקר, מיצבים מוזיאליים ורשת חברתית לילדות. לפרטים: כאןכאן וכאן.ֿֿ

מפגש ושיחה עם אנדה רוטנברג, שישי, 21 במרץ 2014, ב-11:00

אנדה רוטנברג (1944) היא חוקרת ההיסטוריה של האמנות, אוצרת ומבקרת אמנות מפולין. בשנים 1993–2000 כיהנה כמנהלת הגלריה הלאומית לאמנות זכנטה בוורשה. שימשה אוצרת התערוכות הפולניות בביאנלה בוונציה, באיסטנבול ובסאו-פאולו. ב-2011 אצרה את התערוכה השנויה במחלוקת "זה לצד זה, פולין-גרמניה. 1,000 שנות אמנות והיסטוריה" במוזיאון מרטין גרופיוס באו בברלין. לפרטים: כאן וכאן.

עמית ברלוביץ, "חורף", 2013

"קרנטינה, ארבעים ימי בידוד"

השקת קטלוג מקוון של תערוכה בבית הנסן
אוצרת: נטע גל-עצמון
אוצרת משנה: הגר בריל

משתתפים: נלי אגסיעמית ברלוביץאורי גרשטגל וינשטייןמיכל חלביןליהי חןיאן טיכילי ינורעפרי כנעניאייל סגל ועינת עריף-גלנטי.התערוכה הוצגה בין כותלי מה ששימש בית מחסה לחולי מחלת הנסן (צרעת). המגע של חולי בית הנסן עם העולם שמחוץ לחומה הגבוהה שהקיפה אותו היה מצומצם ביותר. בחצר גדולה בקדמת המבנה טיפחו החולים משק קטן ובורות מים, שסיפקו את עיקר צורכיהם. גן-עדן וגיהנום בכפיפה אחת. התערוכה מקיימת דיאלוג עם עברו ההיסטורי של המקום. מקור המושג "קרנטינה" (הסגר) הוא במלה האיטלקית קוורנטה (quaranta), שפירושה "ארבעים", על שום ארבעים ימי הבידוד שנכפו בימי-הביניים על מלחי ספינות שהגיעו ממקומות נגועי דבר.לקטלוג המקוון: כאן.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]‏ | 03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *