רב ערב 11.2.2014

כרטיסי הנחה להצגה "דברי אלי כמו גשם" | הרצאה של ד״ר אליק מישורי בבית האמנים בירושלים | הרצאה: אלכס שוודר | פרויקט חשיפה כפולה 2 | סיור עם מאיה גולד באוסף דובי שיף | שישי בבוקר בבית בנימיני: "ילד אז, ילד עכשיו, איך לקרוא איור?" | ציורים ורישומים ענבר הורקני | זימון מחדש: דגנית ברסט, תמר גטר, נורית דוד ומיכל נאמן בכ״ס

מתוך ההצגה ״דברי אלי כמו גשם״
מתוך ההצגה ״דברי אלי כמו גשם״

תיאטרון מלנקי: כרטיסי הנחה להצגה "דברי אלי כמו גשם"

תיאטרון מלנקי מעניק כרטיסי הנחה להצגה החדשה "דברי אלי כמו גשם" מאת טנסי ויליאמס. ההצגה כוללת שתי יצירות מופת קצרות שאוחדו יחדיו: "מיועד להריסה" ו"דברי אלי כמו גשם". נערה נתקלת בנער במפגש אינטימי וחשוף. על במה מוקפת בקהל היא מפטפטת, צוחקת, צועקת ואפילו שרה. כשהנערה הופכת לבחורה צעירה היא מחפשת אינטימיות, בורחת ממנה וברגעי חסד היא גם חוזרת אליה. מאבק, חוסר אונים וקרבה בין אשה לגבר במערכת יחסים.

תרגום: יפים ריננברג. במאי: איגור ברזין. שחקנים: אנה סטפן ודימה רוס.
מועדי הצגות קרובות: 20 ו-22 בפברואר 2014, ו-7–8 במרץ 2014, בשעה 20:30, מרכז התרבות גן מאיר, תל-אביב.
כרטיסי הנחה: 40 שקל. למימוש ההטבה: נא למסור את הקוד 444 בהזמנת הכרטיסים בטל' 054-2488105. לאתר התיאטרון כאן. 

***

דבר לא נשתנה: שדה האמנות בישראל בשנה הראשונה לקיומה – הרצאה של ד״ר אליק מישורי בבית האמנים בירושלים

יום שני, 17.2.14, 19:00

בידי מי הייתה בשנת 1948 הזכות הבלעדית לשיפוט האמנותי? מי יכול היה לשפוט את ערכה של יצירת אמנות, ואילו יצירות זכו להיחשב ל״מובחרות״? התשובות לשאלות מצביעות על תופעה בשדה האמנות הישראלי של התקופה: גיבושו וכינונו של הקַנוֹן הישראלי בתחום האמנות הפלסטית, שרבים מדפוסיו הראשונים נותרו דומים עד עצם היום הזה.

על כך ועוד בהרצאתו של ד״ר אליק מישורי, מחבר הספר "סביב למדורה בסלון: שדה האמנות היהודי בישראל, 1948–1949"

ההרצאה נערכת במסגרת ״שני בבית האמנים – סדרת הרצאות על סוגיות באמנות בת זמננו״, בעריכת יונתן אמירבית האמנים, שמואל הנגיד 12, ירושלים

הכניסה חופשית

אלכס שוודר

הרצאה: אלכס שוודר, "קיר לקיר, רצפה לתקרה"

פתיחה: שישי, 14 בפברואר 2014, ב-11:00, מוזיאון תל-אביבאוצרת: מאירה יגיד-חיימוביץ'

הרצאה של האדריכל אלכס שוודר, "Performance Architecture". בפרויקט שתיכנן  שוודר למוזיאון תל-אביב לאמנות, הוא מערב את הצופים בחקר המובן מאליו ביחס עם החלל: איך אנחנו יודעים שעלינו "להיכנס" ומאין וכיצד "נכנסים"? מה אנחנו אמורים לעשות כשאנחנו כבר בפנים? מה בין הציוויים של קול הנורמה לבין התשוקה שלנו לגעת, למשש או לשבת? מתי אפשר לעבור מתחת לרצפה, שנדחפת כלפי מעלה באמצעות מפוחים, ואחר-כך צונחת מטה וכמו דוחסת-מרוקנת את הקומה שמתחתיה בתנועת סלואו-מושן? הנוכחים נמשכים לתוך חוויה המאלצת את הגוף לחוות תנועה אטית במודגש. "אני לא רוצה לדעת מה צופן לי העתיד", אומר שוודר. "גדלתי על קרקע לא מוצקה, לא יציבה. תמיד היה שם משהו בלתי צפוי, אך אינני מחפש את היציב".

נעילה: שבת, 26 יולי 2014

מוזיאון תל-אביב, אגף אניאס ובני שטיינמץ לאדריכלות ועיצוב, גלריה 3, הבניין על-שם שמואל והרטה עמיר

עילית אזולאי

פרויקט חשיפה כפולה 2 במכון שפילמן לצילום

13.2.2014-1.5.2014
מכון שפילמן לצילום, שוקן 27, קומה 3, ת״א

אוצרות הפרויקט: ד"ר איה לוריא, אורית בולגרו וענת אשר

פרויקט חשיפה כפולה 2 מציג 16 סרטונים בהפקה מקורית של מכון שפילמן לצילום. במרכזו של כל סרטון נדונה יצירת אמנות אחת שמוצגת הן דרך עיניו של היוצר והן דרך עיניו של התיאורטיקן, האוצר או החוקר. כפל הפרספקטיבות מציג מפגש עם יצירת האמנות שמעורר בצפייה דיאלוג פרשני רפלקסיבי ורב־רבדים.

האמנים המשתתפים: עילית אזולאי, גסטון צבי איצקוביץ, דגנית ברסט, עודד בלילטי, אורי גרשוני, מיכל היימן, מאיה ז"ק, ינאי טויסטר, נבט יצחק, דוד עדיקא, נירה פרג, רמי מימון, עדי נס, מירי סגל, אסף שחם ושמחה שירמן. 

התיאורטיקנים המשתתפים: ד"ר מיכל בן־חורין, ד"ר מיכל בן־נפתלי, ד"ר דפנה בן־שאול, ד"ר אפרת ביברמן, פרופ' בוריס גרויס,  ד"ר דיוויד גרייבס, המנצח איתי טלגם, ד"ר נועם יורן, פרופ' חגי כנען, ליאת לביא ופרופ' אלי פרידלנדר  – וכאלה המגיעים מתחומי האוצרוּת השונים ומשלבים בעבודתם תיאוריה ומעשה, דוגמת נילי גורן, הדס מאור, ד"ר ניסן פרז, דורון רבינא וד"ר איה לוריא.

מאיה גולד, ללא כותרת, 2007

סיור מודרך עם האמנית מאיה גולד באוסף דובי שיף

שבת, 15 בפברואר 2014, ב-11:00 

סיור אמנות מודרך בתערוכת אוסף דובי שיף המוצגת ברחבי מלון מרינה תל-אביב וכוללת כ-260 יצירות. לסיור תתלווה האמנית מאיה גולד, שעבודותיה מוצגות באוסף. גולד (1978), אחת האמניות הישראליות המצליחות, מציגה ציורים גדולי מידות, היפר-ריאליסטיים, המתארים סיטואציות בדויות מנקודת מבט ייחודית. גולד מציגה מרחב פתוח שבו העין קולטת פרט אקראי או מתמקדת ברגע קפוא, אך תמיד ממרחק רב מכדי לתפוס את ההתרחשות במלואה. כך היא מצליחה ליצור תחושה של דיוק מרבי ובו בזמן של תלישות מהמציאות וניכור שלא ניתן לגשר עליו.

עלות הסיור 50 שקל לאדם, כולל קפה ועוגה. מספר המקומות מוגבל.
להרשמה ולתיאום מראש: 03-5211777, מייל: [email protected]

דורי שכטל-זנגר

שישי בבוקר בבית בנימיני: "ילד אז, ילד עכשיו, איך לקרוא איור?"

שישי, 14 בפברואר 2014, ב-10:30

אחת לחודש מתקיים בבית בנימיני מפגש עם מרצים ואמנים במגוון נושאים. המפגש הקרוב יעסוק בתמונות שבספרי הילדים. בהרצאה נערוך הצצה ביקורתית לאמנות ייחודית זו, ניזכר בספרי ילדות מוכרים ונתמקד באופן המקורי שבו המלים פוגשות את התמונות. עם אורנה גרנות, אוצרת וחוקרת איור בספרי ילדים, מנהלת ספריית האיור באגף הנוער של מוזיאון ישראל ומרצה באוניברסיטת תל-אביב ובבצלאל.

אמנית הקרמיקה דורי שכטל-זנגר, שתערוכתה "בין דמיון למציאות" מוצגת במקום, תשוחח על הסיפורים שמאחורי עבודותיה ומקורות ההשראה שלה ותדגים את שיטות השימוש בצבע הייחודיות לה.

בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב. דמי כניסה: 50 שקל.
להרשמה ולפרטים נוספים: 03-5182257 או  www.benyaminiceramics.org
מייל [email protected]

***

***

דגנית ברסט, "כוס וכתם" (דיפטיכון), 2004, תצלום צבע, באדיבות האמנית וגלריה ג'ולי מ.

זימון מחדש: דגנית ברסט, תמר גטר, נורית דוד ומיכל נאמן

תערוכה חדשה בגלריה עירונית כפר-סבא
אוצרת: אילנה טננבאום

שיח גלריה: שישי, 14 בפברואר 2014, ב-10:30

התערוכה מפגישה מחדש ארבע פיגורות מרכזיות באמנות הישראלית: דגנית ברסטתמר גטרנורית דוד ומיכל נאמן. ארבע האמניות פורצות הדרך נכנסו לשיח האמנות בשנות ה-70 וחוללו שינוי ברצף הקנוני, שהיה עד אז גברי בעיקר. בעבודותיהן מופיע תחביר של קולות שונים, ציטוטים והפניות תרבותיות, קטעי מראות ומבנים החושפים למעשה את אי-היכולת לבטא את חוויית העולם הרוחנית והפיזית העכשווית כמושתתת על תבנית סדורה. החקירה ארוכת השנים שלהן של מעשה האמנות – יצירת הדימוי, אופני תיאור וייצוג – ממקמת את ארבע האמניות בלב העשייה האמנותית בישראל ב-40 השנים האחרונות. כינוסן יחד מזמן תהליך צפייה והתפענחות מורכב, דרך חתך יצירות שניסחו שפה חדשה.גלריה עירונית כפר-סבא, בית התרבות על-שם רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא. ראשון עד חמישי, 09:00–12:00, 16:00–20:00.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]‏ | 03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *