- "פני האדמה", מיקי קרצמן | ציבי גבע בגלריה במרכז האקדמי ויצו חיפה
- "נורמל", השקת ספר השירים החדש של דורית ויסמן
- "אינטואיציה אהובתי" בגלריית האורגים בחולון
- מעבדת הגבולות הנסתרים, הרצאה מאת פרופ' ניטין סאווני במעמותה
- מרכז הכתיבה של סיפור פשוט
- כנס: תולדות האמנות הישראלית" אמת או בדיה?
"פני האדמה", מיקי קרצמן | ציבי גבע
פתיחה: 23 בינואר 2014
הגלריה במרכז האקדמי ויצו חיפהאוצר: פרופ' מיכה קירשנר
ציבי גבע, צייר, ומיקי קרצמן, צלם, יוצרים לאורך שנים דימויים המתכתבים ישירות עם כאוס מתמשך בין שני שבטים עתיקים, המעצים את צמד המלים 'טרה סנקטה', האדמה הקדושה. מורכבות המאבק (שיש בו רכיבים של מוסר, דת, תרבות, מניפולציות נארטיביות ואסתטיקה) מהדהדת בעבודותיהם. מחד צלם המייצר דימויים שהריאליזם מובנה בו מתוקף הידיעה שמדובר בצילום, ומאידך צייר היוצר מתוך עולם דימויים מוכר. שניהם מתנהלים מתוך מחויבות אידיאית, איש בדרכו. סופו של תהליך מייצר אמירה קוהרנטית, סגורה ומחויבות מוסרית.
הגלריה במרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. ראשון עד חמישי, 10:00–18:00; שישי, 10:00–13:00. טל' 04-8562554.
נעילה: 25.2.14
"נורמל", השקת ספר השירים החדש של דורית ויסמן
מוצ"ש, 25 בינואר 2014, ב-20:00
סדנאות האמנים, ירושלים
משתתפים המשוררות והמשוררים ורדה בן-חור, שי דותן, דורית ויסמן, צרויה להב, צבי עצמון, איתי עקירב,נועה שקרג'י וליאור שטרנברג. שירה: הדרה לוין-ארדי. גיטרה: ארז בן-סעיד. מנחה: שי דותן.הכניסה חופשית. יין ומרק עדשים – על חשבון הבית.
קישור לאירוע בפייסבוק: כאן.
סדנאות האמנים, רח' האומן 26, תלפיות, ירושלים. שעות פתיחת הגלריה: חמישי, 16:00–20:00; שישי,11:00–14:00; שבת, 11:00–15:00, ובתיאום מראש.
artcube.jlm@gmail.com
www.artiststudiosjlm.org
"אינטואיציה אהובתי"
גלריית האורגים 21, חולון
אוצרת: יפה שוחטים-עמרני
תערוכה של מיטב אמני האינטואיציה בישראל, המתמחים בפיתוח היצירתיות והדמיון באמצעות טכניקות ציוריות המשלבות צבע, מרקם ומוזיקה. התערוכה היא פרי מסע מרתק של יצירה, הפותח חלון רחב לביטוי פנימיותו של התלמיד, תוך טיפוח כישוריו האמנותיים הייחודיים לו בעזרת עפרונות, צבעים, מכחולים, חימר, עיסת נייר ועוד.ראשון ורביעי, 17:00–20:00; שבת, 11:00–13:00, או בתיאום מראש בטל' 050-5925521.
נעילה: 22 בפברואר 2014
מעבדת הגבולות הנסתרים
הרצאה מאת פרופ' ניטין סאווני, המחלקה למדיה, ניו-סקול, ניו-יורק
יום רביעי, 22 בינואר 2014, ב-20:00
כתובת: מעמותה בבית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים
מחקר חזותי-השתתפותי במרחב אורבאני מסוכסך – מוסקבה, עזה וגוואטמלה. המפגש יתקיים בשפה אנגלית. למידע נוסף באנגלית, ראו מטה. הכניסה חינם.
Invisible Borders & Participatory Documentary in Contested Spaces
Sawhney will share outcomes from a workshop conducted at the Strelka Institute for Media, Architecture and Design in Moscow this summer. The Invisible Borders Lab (moscow.bordr.org/) engaged designers, urbanists, researchers, and performance artists in revealing the unusual borders, social conditions, and thresholds of transformation in Moscow. Participants investigated people’s perceptions of borders in the city through techniques such as urban mapping, social research, game design, location-based digital narratives, social network analysis, visualization and performance.
In the second part of the talk, Sawhney will discuss participatory media projects he has been undertaking including two recent documentary films, Flying Paper (FlyingPaper.org) about creative DIY kite making and flying with youth in Gaza and Zona Intervenida (zonaintervenida.org) about memory, body and genocide through performance with artists in Guatemala.
Nitin's Biography: http://www.newschool.edu/public-engagement/ma-media-studies-faculty/?id=87931
מרכז הכתיבה של סיפור פשוט
נפתחת ההרשמה לסדנאות הכתיבה של סיפור פשוט, בהנחיית ענת זכריה, משוררת; עדי שורק, סופרת ועורכת סדרת ושתי; גלית ראב"ד, סופרת ילדים; שלום גד, מוזיקאי.
סדנאות סיפור פשוט לכתיבה וקריאה מתנהלות באווירה אינטימית ובהנחיה אישית של מיטב היוצרים בתחומם. בחלל עוטף ספרים, כותבים וקוראים פרוזה ושירה במבט מעמיק, עכשווי ועדכני, וממשיכים לעסוק באמנות ובתולדות המלה הכתובה.
פתיחת הסדנאות: ינואר 2014. הסדנאות מתנהלות במתכונת של מפגשים שבועיים לאורך כ-3–6 חודשים. הסדנאות פתוחות לקהל הרחב.
סיפור פשוט, חנות ספרים, רח' שבזי 36, תל-אביב. 10 הנרשמים הראשונים יקבלו שני ספרים במתנה בהתאם לרשימת הספרים המומלצת של הסדנה שאליה נרשמו. לפרטים והרשמה: 03-7040510 ובאתר.