רב ערב 14.1.2014

לגופו של עניין: יום עיון על הגוף המפורק, המעוות והמוכחש בתרבות העכשווית | שישי בוקר בבית בנימיני | "שיחה עם גדעון", חוץפנים והדסה גולדוויכט מארחת את שמעון פינטו בסדנאות האמנים | למי אתה קורה פליט? בעלי עסקים ואמנים למען מבקשי מקלט | סיור אמנות במלון מרינה עם האמן אלדר פרב

לידה מחדש", ראידה אדון

"לגופו של עניין": יום עיון על הגוף המפורק, המעוות והמוכחש בתרבות העכשווית

המחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר

אמנים, יוצרים וחוקרים מתחומים שונים – אמנות, עיצוב, היסטוריה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, משפט ועוד – יתארחו בכנס "לגופו של עניין" במחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר ויעסקו בסוגיות הנוגעות לגוף בהיבטים תרבותיים, חברתיים ופוליטיים.

במסגרת ההרצאות יעלו שאלות על תפיסות הגוף אצל טרוריסטים מתאבדים, פירוק הגוף המגדרי והלאומי בהפגנות הקהילה הקווירית בתל-אביב והאובססיה לצניעות בקהילה החרדית.

משתתפים: ראידה אדוןתמר אלאורגדעון ארןאפרת ביברמןרותי גינזבורגשרה כהן-שבוטנעמי לבנקרוןסיגלית לנדאואיה מירוןסיון שטאנג ויופי תירוש.

הכנס יתקיים ביום חמישי, 16 בינואר 2014, בשעות 19:00–10:00, באודיטוריום המחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר, בניין עלית, רח' ז'בוטינסקי 8, רמת-גן. לאירוע בפייסבוק: כאן. לתוכנייה: כאן.

רות סימון

שישי בוקר בבית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית

מפגש במסגרת הסדרה העיונית 

אחת לחודש מתקיים בבית בנימיני מפגש עם מרצים ואמנים במגוון נושאים: בין איור לפיסול, בין עיצוב לאמנות, בין עולם התעשייה לסטודיו הפרטי, בין תנועה לחומר, בין זהות עצמית ליצירה ועוד.

המפגש הקרוב יתקיים ביום שישי, 17 בינואר 2014, ויעסוק ב"חיתוך נייר וחומר".
בחלקו הראשון, ב-10:30, "נופים של נייר", תרצה ליאת לבני, יוצרת במגוון חומרי גלם פשוטים וזמינים לכאורה, שהמרכזי בהם הוא נייר. היא חותכת, בוצעת ומדביקה את החומר ליצירת מבנים ותיאורי נוף טבעי ואורבאני תלת-ממדיים.
בחלקו השני, ב-11:30, תשוחח הקדרית רותי סימון על "החיתוך שיוצר את האין הוא היש". סימון יוצרת כלים שימושיים בעלי קו ושפה השואבים השראה מהמסורת היהודית ומטקסים שהם חלק ממציאות חייה בעיר ירושלים.

כרטיס: 50 שקל. הרשמה מראש: 03-5182257 או [email protected].
בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב.

גדעון גכטמן, "הטווס הלבן", טווס לבן מפוחלץ ורגלי שיש, 1999, צילום בסטודיו האמן

שני אירועים בסדנאות האמנים

"שיחה עם גדעון"

חמישי, 16 בינואר 2014, ב-18:30

במסגרת התערוכה "שריד: גדעון גכטמן, מירי סגל", ישוחחו האוצר אבי לובין והאמנית מירי סגל על שיתוף הפעולה יוצא הדופן עם גדעון גכטמן לאחר מותו ועל הקשר בינו לבין כמה ממהלכיו של גכטמן בעבודתו.

***

פתיחה של שתי תערוכות חדשות
מוצ"ש, 18 בינואר 2014, ב-20:00

"חוץפנים | קיר אמן", נעילה: 15.2.14

במתחם שבו פועלים האמנים בסטודיו בסדנאות האמנים ישנה הפרדה ברורה בין חללי העבודה האישיים לבין החלל המשותף. למרחב המשותף יש אופי אחיד והומוגני, שצורתו מוכתבת על-ידי התנאים והחוקים המגדירים אותו. זהו חלל מסדרוני "ניטרלי", פונקציונלי, שעוברים דרכו. כמקום מעבר כזה, הוא מלא במשמעויות, ומתפקד כמו התת-מודע הקולקטיבי של הסדנאות. התערוכה מורכבת מפעולות מותאמות-מקום, שמתערבות במרחב המשותף ומסמנות אותו כמקום שבו המקרה הפרטי, החורג מכל חוק וכלל, מגיח אל המרחב המשותף היחיד והייחודי.

קיר אמן | הדסה גולדוויכט מארחת את שמעון פינטו, נעילה: 15.2.14

ענפי עצים, חלונות, בדים ומטפחות, כמו אלה שניתן למצוא סמוך לקבר יונתן בן-עוזיאל בעמוקה או בקבר האדמו"ר מזוויעל בגן סאקר, מופיעים שוב ושוב בציוריו של שמעון פינטו כתפילות קשורות. מלבד קברי הצדיקים, מאזכרות הקשירות את הפלפלים שנהגה אמו של פינטו לקשור על חלונות ולייצר מהם תבלינים. כל אלה הם זירות מרחביות, אסתטיות ואניגמטיות בציוריו. תהליך הציור, כפרקטיקה של עשייה, התמדה ושגרה, משול כאן לעשייה דתית במובנים רבים.

שמעון פינטו, "ענף", שמן על דיקט, 50/117 ס"מ, 2013

***

אלדר פרבר

סיור אמנות בתערוכת אוסף שיף במלון מרינה תל-אביב עם האמן אלדר פרבר

שבת, 18 בינואר 2014, ב-11:00

סיור אמנות עם מדריכה מקצועית ועם אמן האוסף אלדר פרבר, זוכה הפרס על-שם חיים שיף לאמנות פיגורטיבית ריאליסטית לשנת 2012, שעבודותיו מוצגות כחלק מ-260 יצירות האמנות בתערוכה. פרבר הציג במסגרת הפרס תערוכת יחיד במוזיאון תל-אביב לאמנות, שזכתה להצלחה רבה.

דרור בורשטיין כתב על ציורי הנוף הגרמניים של פרבר: "עצים צומחים בכל מקום בתערוכה. הם כמובן גם שם, פשוט חלק מן הנוף, אבל גם העניין העקרוני של המסע: עץ שצמרתו בתל-אביב ושורשיו באדמת גרמניה? בציורים האלו הבוטניקה הזו אפשרית".

עלות הסיור: 50 שקל לאדם, כולל קפה ועוגה. מספר המקומות מוגבל. להרשמה ולתיאום: 03-5211777, או במייל:‪[email protected].

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | 03-6041114

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *