רב ערב 7.1.2014

המרכז לאמנות, תרבות וחינוך- 'הירקון 19' | סדנת כתיבה בהנחיית יואב שמואלי | "סיפורו המופלא של העיצוב המודרני – היסטוריה, אספנות והסיפורים שמאחורי הקלעים" | יום עיון על הגוף המפורק, המעוות והמוכחש בתרבות העכשווית בשנקר | ‫סדנת קריאה וכתיבה בהנחיית אמיר רותם ומוטי פוגל

 

אורן לביא

פתיחת המרכז לאמנותתרבות וחינוך 'הירקון 19', של הפקולטה לאמנויות המדרשה,המכללה האקדמיתבית ברל

השקה: יום חמישי, 9 בינואר 2014, ב-19:30
רח' הירקון 19, תל-אביב

הנכם מוזמנים להשקת הירקון 19, המרכז לאמנות, תרבות וחינוך של הפקולטה לאמנויות המדרשה, המכללה האקדמית, בית ברל.
בהשקה תיפתח תערוכת בוגרים של תוכנית ללימודי המשך של המדרשה, "Royal Bitch".

אוצרות: מעין אמיר ורותי סלע
משתתפים: ירון אתריסמין דייוויסמלכי טסלרערגה יעריויצמןאורן לביאענבל מטוסאפרת ניר,ליליאנה פרברמורן קליגרדני רוזנברגאדם שר.

תערוכת בוגרים היא כזו שבבסיסה יכולים לפעול גם אינטרסים ונסיונות להציג את הפרט כשלם בלעדי, ולעתים היא מונעת דווקא מנסיונות לנתק את העבודות מן ההקשר שבו הן מופיעות. ניתן אולי לחשוב על התערוכה הנוכחית גם כהזדמנות למחשבה על היזון חוזר יצירתי, בין אם באופן קונקרטי – חלל התצוגה, סיום תוכנית ללימודי המשך באמנות – ובין אם באופן סימבולי ומטפורי – התבוננות בנסיונות לחשוב על מעגל סגור מתוך מודעות להיותו אתר שבו פועלים מנגנונים שמכלכלים את עצמם, תוך חיפוש אחר האופנים שבהם רפרזנטציה של היזון חוזר יכולה להתעלות מעבר לדיאלקטיקה.

התערוכה מוצגת בימים ראשון עד חמישי, 17:00–22:00; שבת, 17:00–22:00. לאירוע בפייסבוק: כאן. רח' הירקון19, תל-אביב, 03-6203129, [email protected]

***

סדנת כתיבה על אמנות בהנחיית יואב שמואלי בבית לאמנות ישראלית

בית לאמנות ישראלית, שקם באוקטובר 2013, מציע תוכנית לימודים ממוקדת באמנות ישראלית. נוסף ל-12קורסים הנלמדים לאורך השנה, מתקיימים במרכז ימי עיון וסדנאות.

בסצינה הפעילה והרוחשת של האמנות בישראל חסרים כותבים מיומנים. אשר על כן תיפתח בפברואר סדנה שבה יוכשרו כותבים לעיתונות מודפסת ומקוונת, לקטלוגים ולביקורת על תערוכות. יואב שמואלי, האמן, המרצה, האוצר ומבקר אמנות, יעשיר את ארגז הכלים שברשות כל אחת ואחד מהמשתתפים בבואו להתקין טקסט הכרוך ביצירה ויזואלית.

הסדנה, הכוללת 13 פגישות, תתקיים בימי ראשון, החל מ-9 בפברואר 2014, בשעות 18:30–20:45,
בבית לאמנות ישראלית, המכללה האקדמית תל-אביב–יפו, רח' רבנו ירוחם 2, יפו.
לפרטים והרשמה: תחיה, 052-6460880, [email protected]www.israeliart.co.il.

***

קורס חד-פעמי: "סיפורו המופלא של העיצוב המודרני – היסטוריה, אספנות והסיפורים שמאחורי הקלעים"

מנחה: ד"ר דניאלה אוהד סמית
מלון דיאגילב, מתחם רוטשילד, תל-אביבסיפורו של העיצוב המודרני, שחקני-העל ושוק העיצוב הבינלאומי בסדנה אקסקלוסיבית המגיעה מניו-יורק ותתקיים במלון דיאגילב (Diaghilev) בחודשים פברואר–אפריל 2014.

התוכנית מיועדת לשוחרי עיצוב ואסתטיקה, למעצבי פנים ואדריכלים, מעצבי אופנה, אספני אמנות, אוצרים, כותבים ועיתונאים המעוניינים לרכוש ידע על אודות שוק אספנות העיצוב, עיצוב מודרני ועכשווי, האסתטיקה של המאה ה-20 והטעם של זמננו.

הזדמנות נדירה להצצה לבתים היפים בעולם, לאוספי העיצוב המשמעותיים בהיסטוריה ולהיכרות עם אחד הענפים המשפיעים, המרתקים והמפתיעים בשוק האמנות הבינלאומי.

ד"ר דניאלה אוהד מרכזת ומעבירה את התוכנית בניו-יורק, בחסות בית המכירות הפומביות Phillips. אוהד, דוקטור בתרבות העיצוב, היא יועצת לבתי מכירות וגלריות עיצוב מובילות בעולם.

התוכנית תתקיים בימי חמישי, 10 מפגשים בני שעתיים כל אחד: מסלול בוקר, בשעות 11:00–13:00; מסלול ערב, בשעות 18:00–20:00. מפגש ראשון: 13 בפברואר 2014. מחיר: 3,000 שקל + מע"מ.

מחיר להרצאה בודדת: 370 שקל + מע"מ. למידע נוסף והרשמה: [email protected], 054-8020309, דפנה.

תמי אפשטיין

"לגופו של עניין": יום עיון על הגוף המפורק, המעוות והמוכחש בתרבות העכשווית

במחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר

אמנים, יוצרים וחוקרים מתחומים שונים – אמנות, עיצוב, היסטוריה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, משפט ועוד – יתארחו בכנס "לגופו של עניין" במחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר ויעסקו בסוגיות הנוגעות לגוף בהיבטים תרבותיים, חברתיים ופוליטיים.

במסגרת ההרצאות יעלו שאלות על תפיסות הגוף אצל טרוריסטים מתאבדים, פירוק הגוף המגדרי והלאומי בהפגנות הקהילה הקווירית בתל-אביב והאובססיה לצניעות בקהילה החרדית.

ישתתפו: ראידה אדוןתמר אלאורגדעון ארןאפרת ביברמןרותי גינזבורגשרה כהן-שבוטנעמי לבנקרוןסיגלית לנדאואיה מירוןסיון שטאנג ויופי תירוש.

הכנס יתקיים ביום חמישי, 16 בינואר 2014, בין עשר בבוקר לשבע בערב, באודיטוריום המחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר, בניין עלית, רח' ז'בוטינסקי 8, רמת-גן. לאירוע בפייסבוק: כאן. לתוכנייה: כאן.

***

‫סדנת קריאה וכתיבה בהנחיית אמיר רותם ומוטי פוגל

סדנה שעניינה פתיחה אפקטיבית וסיום יעיל, מאפייני זמן ומקום, הקול המספר, התועלת והסכנה הטמונים בדיאלוג, כיצד מעבדים זכרונות אישיים לספרות, מהם החוקים שאי-אפשר בלעדיהם, ולמה חייבים לשבור אותם.בכל אחד ממפגשי הסדרה ייקרא סיפור קצר מהיפים שנכתבו, ותתקיים סדנת כתיבה מעשית, בהשראת הכותבים הגדולים בהיסטוריה, ותוך שיתוף ער של המשתתפים. את המפגשים יובילו מוטי פוגל, מבקר ספרות ("עכבר העיר", "טיים אאוט"), עורך ומנחה סדנאות, שיתרכז באמנות הקריאה, ואמיר רותם, עורך (כתב-העת "מסמרים", לשעבר עורך המגזינים של "מעריב", עורך השבועון "תל-אביב", ספרים שונים ועוד), שינחה את סדנת הכתיבה.

לפרטים נוספים: כאן.
נעילה: 28.2.14.

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | 03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *