רב ערב 10.12.13

אורית רף | השקת ספר הצילום "צפונות" של ורדה כרמלי | השקת קטלוג התערוכה "1,200 ק"ג אדמה" של האמן אריאל רייכמן | תערוכה בגלריה העירונית כפר-סבא | לירון כהן | ענת ברזילי, סאונד וידאו ועציצים | וכרטיסים חינם לפיליפ גמאכר בתל אביב

"מיכאל שלי", 2013

 אורית רף, "טרם"
תערוכה חדשה במוזיאון תל-אביב לאמנות

פתיחה: שישי, 13 בדצמבר 2013, ב-12:00
נעילה: 26.04.14
אוצרת: נילי גורן

אורית רף מציגה תצלומי חללים מתוך רומנים; מהלך מעגלי בין תיאור ספרותי לתיאור חזותי, בין טקסט לתמונה ובין ממשות לבדיון. רף מצלמת חללים משוחזרים שקיומם הממשי מצוי מלכתחילה בדימוי ספרותי ולא במציאות, וביטוים החזותי היחיד מתממש בתמונות ההדמיה. אל המחקר היסודי על התקופה, על המקום ועל הסגנונות האדריכליים והעיצוביים הרלבנטיים מצטרפים חודשים ארוכים של בניית החלל המצולם ב עזרת אדריכלים ואנשי הדמיות תלת-מימד.מוזיאון תל-אביב לאמנות, הגלריה לצילום על-שם דורון סבג־ORS בע"מ, הבניין על-שם שמואל והרטה עמיר.

vc praguem.1

השקת ספר הצילום "צפונות" של ורדה כרמלי
הרצלילינבלום, מוזיאון לבנקאות ונוסטלגיה תל-אביבית

שישי, 13 בדצמבר 2013, ב-10:30"צפונות Decapsulation", ספר הצילום של ורדה כרמלי, נוצר תחת התובנה "אני רואה זיכרון" ומביא לידי ביטוי מבט אישי-ייחודי שנאגד לאוסף אקלקטי של תצלומי דרך ומקום, תוצאה של הליכה על הגבול הדק שבין הזיכרון האישי לזיכרון הקולקטיבי. התצלומים צולמו בגרמניה, פולין וצ'כיה בשנים2004–2012. הספר מלווה בטקסטים של פרופ' משה צוקרמן, האמנית והאוצרת יהודית מצקלוהשגריר, האקטיביסט והאמן הגרמני גינטר שפר. יישאו דברים: פרופ' משה צוקרמןמירי קרימולובסקי, אוצרת ומבקרת אמנות, וירון לוי, מעצב הספר.

הרצלילינבלום, מוזיאון לבנקאות ונוסטלגיה תל-אביבית, רח' הרצל 13, תל-אביב (פינת רחוב לילינבלום).

אריאל רייכמן, "1,200 ק"ג אדמה", 2013, צילום: אלעד שריג

ערב עיון להשקת קטלוג התערוכה "1,200 ק"ג אדמה" של האמן אריאל רייכמן
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

שלישי, 17 בדצמבר 2013, ב-19:00. הכניסה חופשיתמשתתפים: ד"ר יעל גילעת, ראשת החוג לאמנות במכללה האקדמית אורנים; ד"ר רות מלקינסון, המרכז הבינלאומי לחקר אובדן, שכול וחוסן נפשי, אוניברסיטת חיפה; דרורית גור-אריה, מנהלת ואוצרת ראשית מוזיאון פתח-תקווה לאמנות; הילה כהן-שניידרמן, אוצרת התערוכה.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה
www.petachtikvamuseum.com

ליאת אלבלינג, "העברה" מתוך הסדרה Common Ground, 2012-13, תצלום דיגיטלי

"גלריה חיה או מתה", תערוכה בגלריה העירונית כפר-סבא

אוצרת: אילנה טננבאום

שיח גלריה: יום רביעי, 11 בדצמבר 2013, ב-19:30, עם האמנית ליאת אלבלינג ואוצרת התערוכהאילנה טננבאום

התערוכה מבקשת לעמוד על האתגרים העכשוויים שבפניהם ניצבת הגלריה כמרחב של תצוגה ופעולה, על רקע השינויים המתרחשים בשדה האמנות הגלובלי, בטבעו של האובייקט האמנותי ובתפקידו של הצופה. התערוכה מעלה שאלות על אופי התצוגה, החלל, האובייקט, הדרכים שבהן הגלריה מתווכת משמעות ויחסי הצפייה שהיא מכלכלת. מימד נוסף בתערוכה בוחן פיתוחים דיגיטליים המאפשרים את קיומם של חללים חלופיים, א-פיזיים ועם נגישות דמוקרטית יותר, המרחיבים את תחומה הפיזי והרעיוני של הגלריה.

משתתפים: שי אזולאיליאת אלבלינגרון ארליךגדעון גכטמןכנרת חיה מקסמירי סגלעינת עמירזויה צ'רקסקידורון רבינא בשיתוף נמרוד מתן ושמואל בן-שלוםתמר רבן ודני זקהיים.

גלריה עירונית כפר-סבא, בית-התרבות על-שם רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא. ראשון עד חמישי,09:00–12:00, 16:00–20:00.

***

"כתמים, אווזים ונמרות", לירון כהן 

סיפור פשוט

אירוע השקה: שלישי, 10 בדצמבר 2013, ב-19:30

במהלך חודש דצמבר מתארחת לירון כהן בסיפור פשוט עם איורים לספרי ילדים, מחשבות מצוירות ומחוזות צבע דמיוניים. פתיחת התערוכה תלווה בסרטוני אנימציה מקוריים, מוזיקה מעולה והרבה יין. הכניסה חופשית.

סיפור פשוט, רח' שבזי 36, תל-אביב, 03-5107040.

***

20.5 מעלות – ענת ברזילי
סאונד וידאו ועציצים. 

במהלך השבוע הקרוב שוהה ענת ברזילי בגלריה  Z I Z כשסביבה צמחים טרופיים. היא כותבת, רושמת, מבשלת ומצלמת ליד שולחן כתיבה אליו מחוברים מיקרופונים זעירים המהדהדים את רחשי הכתיבה.  ברזילי יוצרת דסקטופ אנלוגי שבו האייקונים הם החפצים עצמם. היא מתחקה אחר רגע התהוות המחשבה והתנאים הסביבתיים האולטימטיביים עבורה ליצור בתוכם. העבודה שואלת שאלות לגבי תנועה מחשבתית ומדיומלית ובהבדלים בין טיוטות ליצירות אמנות.

גינון: יוסי למפל
סאונד: אסי תג'רביום

 חמישי בשמונה בערב יתקיים אירוע התקהלות בהשתתפות המוזיקאית ואמנית הסאונד לילהבטרמן.שעות פתיחה: 9:00-21:00
גלריה Z I Z – שביל המרץ 6, ת"א

פיליפ גמאכר

Moves Without Borders | Philipp Gehmacher | WALK+TALK – Lecture Performance

בשנת 2008 הזמין פיליפ גמאכר עשרה כוריאוגרפים לדבר על שפת התנועה שלהם מעל במה גדולה וריקה בתיאטרון וינאי. התוצאה הניבה מגוון מפתיע של קולות וסיפורים: כל סולו העיד על תפיסה ייחודית של הגוף, התנועה, והמפגש עם החלל."כאשר אני סוקר את ההיסטוריה הפיזית שלי ביצירת תנועה, כדי להפוך אותה זמינה, קולי יהיה לעיתים אישי אך ציבורי. למילים שלי תהיה מירב המשמעות האפשרית והתנועות שלי יקבלו ויחזיקואת מבטיכם עלי. עמידות, תנועות, יד מושטת, הרמה ונשיאה על הבמה. ללא צליל, ללא תלבושות, ללא עזרים." פיליפ גמאכר

קונספט וביצוע: פיליפ גמאכר
הפקה: Mumbling Fish
שותפים להפקה: MA7 ,Tanzquartier Wien, בתמיכה של משרד התרבות האוסטרי
בכורה: Tanzquartier Wien בשנת 2008

17-18.12 בשעה 20:00
תיאטרון תמונע, ת"א
לכרטיסים: 03-5611211

דף האירוע בפייסבוק:​  https://www.facebook.com/events/579113698826992/

מעוניינות/ים בכרטיס?

2 כרטיסים זוגיים יחולקו למי שיכתוב לכתובת [email protected]. נא לציין בדוא"ל את שם המופע, את שמכם/ן המלא ומספר טלפון.

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *