רב ערב 4.12.2013

השקת גיליון ערב רב: | התערוכה "חפש את ה-Femme" | לידה שרת-מסד, "זה בידיים שלך"| "עובדות בשטח", שיח ומפגש עם האמן שמעון עטיה | מחווה לפופ-ארט הישראלי | "דמיון", תערוכה קבוצתית שאצרו תלמידי שנקר וכרטיסים חינם ל"מחקר-ארץ" של ארקדי זיידס

חיפה. מרחב מעורב: גיליון מודפס חדש של "ערב רב"
בשער: סטס קורולוב – "אמא", שמן וצבע תעשייתי על עץ, 2011

"חיפה. מרחב מעורב"
השקת גיליון מודפס חדש של "ערב רב"

יום שישי, 6 בדצמבר 2013, בשעות 18:00–16:00

רחוב הנמל 10, חיפה

מגזין "ערב רב" משיק גיליון מודפס חדש ודו-לשוני (ערבית ועברית), המוקדש לעיר חיפה ולשאלת המרחב המעורב, בהשתתפות עשרות כותבים/ות ואמניות/ים

האירוע ייערך בסדנאות החורבה בחיפה וישולב בהשקת המתחם. במסגרת האירוע יתקיימו רב-שיח קצר עם משתתפי/ות הגיליון, הופעות, שתייה ומסיבה.

סטודיו פתוח: דוד בהר-פרחיה, חמודי גאנם, ניר דבוראי, הדס וייס, ויק יעקובסון-פריד, מנאל מחמיד, ניצן סט, אורית סימן-טוב, יובל פייגלין.
הופעות: דנה פשיגודה, דני שחם ואורי לוינסון, אילת לרמן.
תקלוט: מייסלון חמוד והגר שיזף.

הגיליון יחולק בחינם.

האירוע מתקיים במסגרת אירועי "חיפה ארט" ו"החג של החגים", בחסות בירה מכבי.

תוכנייה מלאה באתר הפסטיבל.
אירוע בפייסבוק

יעקב רוזנבוים, חולון 2

התערוכה "חפש את ה-Femme"

גלריית האורגים 21, חולון

פתיחה: מוצ"ש, 7 בדצמבר 2013, ב-20:00
נעילה: 4.1.2014

אוצרת: יפה שוחטים-עמרני

התערוכה, שמוצגת לרגל פתיחת המתחם, עוסקת בדימוי האשה בעידן של הדרת נשים, מחד, והתחזקות מעמד האשה בתחום העסקי, מאידך. בין איפור, פרכוס אופנה ונראות – לרעלה, כיסוי ראש, פאה או חילוניות מוצהרת. האשה בזוג או ביחיד, עצמאית או נחבאת, אשה עם אשה, אשה עם גבר, אשה עם ילד. בתוכנית: פרקי נגינה על-ידי תלמידות הקונסרבטוריון על-שם פרופ' שור.

הגלריה פתוחה בימים ראשון ורביעי, 20:00–17:00; שבת,13:00-11:00 , או בתיאום מראש: 050-5925521

לידה שרת-מסד

לידה שרת-מסד, "זה בידיים שלך"

בית האמנים על-שם זריצקי, תל-אביב

פתיחה: 5 בדצמבר 2013, ב-19:30
נעילה: 28.12.13

אוצרת: שירלי משולם

בסדרת תצלומים מינימליסטית בשחור-לבן תיעדה לידה שרת-מסד, יוצרת רב-תחומית, את הריטואל הפרטי שלה – ליפוף נייר דבק על אצבעות ידיה, תוך נקיטת מניפולציות צילומיות שמחדדות אלמנטים דרמטיים ותיאטרליים. מסע אישי של האמנית אחר חופש יצירתי, תוך בדיקה חוזרת ונשנית של הפעולה עצמה – פעולת היצירה ותהליכיה.
שרת-מסד החלה לעטוף את קצות אצבעותיה בשעה שעבדה עם חומרים דוקרניים כמו חצץ, אבנים, חוטי ברזל ומשטחים חלודים. עם הזמן הפכה עטיפת קצות האצבעות לריטואל שמתקשר ל"תחושה פיזית של כאב שמלווה את עבודת האמנות בעשייה הפיזית בידיים", אך מהווה גם "ביטוי חיצוני לתחושות פנימיות ולרגשות מעוררי כאב".

רח' אלחריזי 9, תל-אביב. שני עד חמישי, 10:00–13:00; 17:00–19:00; שישי, 10:00– 13:00; שבת, 11:00–12:00. טל' 03-5246685.

[email protected]

שמעון עטיה

"עובדות בשטח", שיח ומפגש עם האמן שמעון עטיה

ארטפורט תל-אביב, מיסודה של הקרן המשפחתית על-שם תד אריסון

יום חמישי, 5 בצדמבר 2013, ב-19:30

האמן האמריקאי שמעון עטיה, שמתארח בימים אלו בתוכנית הרזידנסי של ארטפורט, יציג במפגש את עבודתו ברחבי העולם וידבר על הפרויקט החדש שעליו הוא עובד בימים אלה בישראל. הפרויקטים של עטיה עוסקים ביחסים שבין מקום, זיכרון וזהות. דרך צילום, וידיאו ופרויקטים במרחב הציבורי הוא מעורר לחיים אתרים ציבוריים על-ידי דימויים מההיסטוריות האבודות שלהם ומעניק צורה חזותית לזיכרון.

בפרויקט המפורסם שלו, "הכתובת על הקיר" מתחילת שנות ה-90, הקרין עטיה על בניינים בברלין תצלומים של החיים היהודיים שהיו בהם לפני מלחמת העולם השנייה. פרויקטים מהתקופה האחרונה עוסקים בהחייאה של זכרונות פרטיים וציבוריים באמצעות סביבות וידיאו רב-ערוציות ועבודות נייר. רוב הפרויקטים של עטיה כוללים מעורבות חזקה עם קהילות מקומיות.

ארטפורט, דרך בן-צבי 55, תל-אביב.

www.artportlv.org

קרלה קרנציה, חולון

The Sound Of Pop-Art – מחווה לפופ-ארט הישראלי

אולמות וולוו, רח' יצחק שדה 17, תל-אביב

פתיחה: 3 בדצמבר 2013, ב-19:30
נעילה: 24.12.2013

אוצרת: בשמת ניראון

תערוכה קבוצתית המציגה סינתזה של שתי שאיפות: האחת לאמנות המבטאת את המקום, החומרים, הגיאוגרפיה, הנושאים, המיתוסים והלאומיות הלוקאלית, והאחרת מבטאת את הרצון להיות אוניברסלית. ערבוב של "כאן ושם", מתוך זיקה המזהה את הכאן כחברה חדשה המוציאה את העיקרון הציוני מן ההקשר הגיאוגרפי.

מציגים: ברוריה פסטרנק, יהודית פסקל, יעקב הרפז, ענבל שטרק, בתיה גזית, אילנה טמאן, טל שר, אסתר חן-ברזילי, מירב נאור-וינשטוק, אלעד קורן, מיטל שבירו, לי חן, אלון הדר, דן גרובר, שלמה בנימין, אתי יעקב, ליקה רמתי, נירה נתנאל, יולנדה אנטל, חדוה רודברג, משה דיין, קטרינה קולומייבסקי, חיים בירן, קלרה קרנציה, בשמת ניראון, שלי עגיב, מיכאל ריידר, ראובן ברכה, אריק ברכה ועוד. 

http://volvo-israel.co.il/?CategoryID=191

אלי גור אריה, ללא כותרת

"דמיון", תערוכה קבוצתית שאצרו תלמידי שנקר

פתיחה: 5 בדצמבר 2013
נעילה: 31.12.13

התערוכה, שאצרו סטודנטים מהמחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר, מציגה יצירות של אמנים שונים במגוון מדיומים, ביניהן דמיון חזותי. נקודת המוצא שבבסיסה היא ההנחה שדווקא בחינת מה שנתפס במבט ראשון כדומה מגלה את ההבדלים ומסיט את תשומת הלב אל שאלות של הבדל.

מציגים: מאיה אטון, יערה צח, גלעד אפרת, רועי קופר, טל פרנק, אלי גור-אריה, יאיר גרבוז ודוד וקשטיין.

התערוכה תוצג בגלריה על-שם וורת במחלקה לאמנות רב-תחומית, רח' ז'בוטינסקי 8, רמת-גן). ראשון עד חמישי, 10:00–20:00; שישי, 10:00–13:00.

לפרטים מלאים: כאן.

ארקדי זיידס, "מחקר-ארץ"

Arkadi Zaides | Land-Research | بحث-وطن | מחקר-ארץ

8.12, 20:30 בית מזיא לתיאטרון, מסילת ישרים 18 ירושלים

ב"מחקר-ארץ" הופך ארקדי זיידס את הבמה למרחב של חקירה והתבוננות, בו נבחן מחדש הקשר המורכב בין גוף למקום. אל מול תמונות נוף שסוע, נשזרים חמישה קטעי סולו של פרפורמרים מרקעים שונים, העוברים תהליך אישי של טרנספורמציה. בחינת המציאות דרך תהליך המחקר הפיזי מציעה מיפוי מחודש של הנוף המקומי, וקושרת יחד את הפוליטי עם האישי.

דף האירוע בפייסבוק:​  https://www.facebook.com/events/815388168494551
קטע קצר מהמופע  http://www.youtube.com/watch?v=bi-MEwI3R4M
לרכישת כרטיסים   https://www.tixwise.co.il/he/land-research

מעוניינות/ים בכרטיס?

2 כרטיסים זוגיים יחולקו למי שיכתוב לכתובת [email protected]. נא לציין בדוא"ל את שם המופע, את שמכם/ן המלא ומספר טלפון.

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

3 תגובות על רב ערב 4.12.2013

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *