רב ערב 19.11.2013

הקרנת סרט ודיון על אביבה אורי | ענת אביב בתערוכה בכפר-סבא | כנס של האיגוד המקצועי של האמנים הפלסטיים בישראל | מפעל נטוש – תערוכה במוזיאון לאמנות רוסית | תערוכת יחיד של נבט יצחק במוזיאון לאמנות האסלאם, ירושלים

***  

"המקוללים" – אביבה אורי

ביום חמישי תתקיים בגבעון פורום לאמנות בנווה-צדק הקרנה של פרק המוקדש לאמנית אביבה אורי מתוך סדרת הטלוויזיה "המקוללים".
לאחר ההקרנה יערך דיון בהנחיית יונתן אמיר ובהשתתפות האוצרת גליה בר-אור, האמנית מאשה זוסמן ויוצר הסדרה חגי לוי.גבעון פורום לאמנות – אלרואי 3, נווה צדק
21.11.13, 20:00

הכניסה חופשית. מומלץ להירשם מראש בקישור:https://docs.google.com/forms/d/1izfe0AIOHSUN9QzFItrYbY-BzAQI5Re2EFVp38cmT6E/viewform

ענת אביב, "כנסייה עם וילון אדום"

ענת אביב, "נערתו ששת" 

פתיחה: 21 בנובמבר 2013, ב-20:00

נעילה: 7.1.213

קיר החשמל – רחוב החשמל 33, ת"א (פינת רחוב הרכבת, כניסה מהחצר)

תערוכה המפגישה בין דמויות ובין דימויים שעובדו מחומרי גלם של הווה מקומי מצולם וחוברים זה לזה דרך הטיפול הציורי. בתערוכה דיוקנאות נשים: מילי ומרסלין, פליטות מאתיופיה ומקמרון, לצד דיוקנאות שצוירו בעקבות תצלומי עיתונות של ענת קם. כינוס הדיוקנאות בחלל משותף מעורר ציפייה לחיבור סולידרי או להתכוונות משותפת. בתצלומים מופיעות זירות התכנסות קהילתיות – כנסיות, דימויים שמקורם בתצלומים מכנסיות אפריקאיות מאולתרות בסביבת התחנה המרכזית, בחללי תעשייה או במחסנים לשעבר. שם התערוכה מרפרר לקומדיה של הווארד הוקסHis Girl Friday"" (1940), שמתרחשת במערכת עיתון ובית-דין פלילי. הכותרת מעלה שאלות על יחסים בין המינים, על התניות גזע[נ]יות ומגדריות, על צמדים ועל נפרדוּת.

שעות פתיחה: שני עד חמישי, 16:00–19:00; שישי ושבת, 10:00–14:00.

זויה צ'רקסקי

"גלריה חיה או מתה", תערוכה חדשה בגלריה העירונית כפר-סבא

פתיחה: יום חמישי, 21 בנובמבר 2013, ב-19:30
אוצרת: אילנה טננבאוםהתערוכה מבקשת לעמוד על האתגרים העכשוויים שבפניהם ניצבת הגלריה כמרחב של תצוגה ופעולה, על רקע השינויים המתרחשים בשדה האמנות הגלובלי, בטבעו של האובייקט האמנותי ובתפקידו של הצופה. התערוכה מעלה שאלות על אופי התצוגה, החלל, האובייקט, הדרכים שבהן הגלריה מתווכת משמעות ויחסי הצפייה שהיא מכלכלת. מימד נוסף בתערוכה בוחן פיתוחים דיגיטליים המאפשרים את קיומם של חללים חלופיים, א-פיזיים ועם נגישות דמוקרטית יותר, המרחיבים את תחומה הפיזי והרעיוני של הגלריה.

משתתפים: שי אזולאיליאת אלבלינגרון ארליךגדעון גכטמןכנרת חיה מקסמירי סגלעינת עמירזויה צ'רקסקידורון רבינא בשיתוף נמרוד מתן ושמואל בן-שלוםתמר רבן ודני זקהיים. בערב הפתיחה יוצג המיצג "Piece" של האמנית כנרת חיה מקס.

גלריה עירונית כפר-סבא, בית-התרבות על-שם רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא. ראשון עד חמישי, 09:00–12:00,16:00–20:00.

***

"אמן לשעה", כנס של האיגוד המקצועי של האמנים הפלסטיים בישראל

יום שישי, 22 בנובמבר 2013, בשעות 09:3013:30בית-אריאלה, תל-אביב

האיגוד המקצועי של האמנים הפלסטיים בישראל עורך את הכנס "אמן לשעה", המיועד לאמנים, אמנים-מורים וכל מי שעתיד הוראת האמנות קרוב ללבו. במציאות שבה רובנו לא יכולים להתקיים מאמנותנו, הוראת אמנות היא ערוץ תעסוקה עיקרי וחיוני. ואולם, רוב האמנים-מורים עובדים במוסדות החינוך וההשכלה בתנאים סוציאליים שאינם ראויים. בכנס מבקש האיגוד להאיר את הנושא מנקודות מבט חברתיות, כלכליות ותעסוקתיות, להעלות את מודעות קהילת האמנים-מורים לעתידם המקצועי של חבריה ולנסח דרכי פעולה שעשויות להוביל לשינוי. בין המשתתפים:יוסי שרידגלעד אופירדגנית ברסטמוטי בודקדוד וקשטייןערן חכים, עו"ד איתי סבירסקיהלל רומן,שירה ריכטר ועוד.

בית אריאלה, שד' שאול המלך 25, תל-אביב. הכניסה חופשית, ומותנית בהרשמה מראש בדוא"ל:[email protected].

ליאוניד חרומצ'נקו

מפעל נטוש – תערוכה במוזיאון לאמנות רוסית 

פתיחה: חמישי, 21 בנובמבר 2013, ב-19:30

ארבע נקודות מבט צילומיות על מפעל לעיבוד שיש בקסטל, שננטש. צלמי קבוצת Eyework – לנה סמילנסקי,ליאוניד חרומצ'נקוולדימיר נייחין ולב יהודלביץ' – נתקלו בו באקראי לפני שנים אחדות, כשטיילו בסביבותיה של ירושלים. תלי הריסות אינם מציאות בלבד; הם גם מטפורה אמנותית-פילוסופית, שמשמעה ארעיותו של הקיים. הארכיטיפ של "מקום נטוש" מעורר קונוטציה של ואניטס ("הבל הבלים"), כתזכורת לכך שהחיים חולפים כהרף עין. המפעל הולך ונהרס, וייתכן שכל שייוותר ממנו בעתיד הוא ייצוגו בתצלומים. דווקא הצלמים מעניקים למקום "כעין אלמוות ומשמעות, שהוא לעולם לא היה זוכה בהם בלעדי זאת […] רכיב של עולם אחר – עולם של דימויים, אשר מתיימר להאריך ימים יותר מכולנו".

המוזיאון לאמנות רוסית על-שם מריה ומיכאל צטלין, רח' חיבת-ציון 18, רמת-גן. 03-6188243.

נבט יצחק

"אוריינט אקספרס", תערוכת יחיד של נבט יצחק
המוזיאון לאמנות האסלאם, ירושלים

אוצרת: סאלי הפטל-נוה

פתיחה: יום שלישי, 3 בדצמבר 2013, ב-19:00נעילה: 30.6.14נבט יצחק מציגה עבודות וידיאו ואנימציה המתבססות על תצלומי רפרודוקציה צבעוניים של פריטים מתוך אוסף המוזיאון, המשמשים במקור לצורך תיעוד, רישום וקטלוג. בעידן המערער על הקאנונים המוסכמים להערכה וקטלוג של "אמנות האסלאם", מציעה יצחק פרשנות רפלקטיבית למהותו של אוסף המוזיאון ומעלה שאלות ביחס לתפקידו של המוזיאון כמרחב המשמר זמן ומנכיח ומנחיל ידע.

תצלומי רפרודוקציה של פריטים מאוסף המוזיאון – פרגמנט של אריג, צלחת קרמית, תיבת עץ, חרב, קערה מעוטרת, מבער קטורת ודף מתוך כתב-יד מאויר – מוקרנים בשחור-לבן על קירות הגלריה. האובייקטים, המוגדלים בקנה מידה של 1:100, מופיעים כאקסמפלרים של אמנות האסלאם.

באמצעות אנימציה, עיצוב מודלים בתלת-מימד וקולאז'ים דיגיטליים ערוכים מקטעי ארכיון משכתבת האמנית את ההיסטוריה של האובייקטים המוצגים, מעניקה להם פונקציונליות מדומיינת וממקמת אותם בתוך הקשר חדש של נארטיב פנטסטי-פולקלוריסטי מומצא.

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *