רב ערב 12.11.2013

כרטיסים חינם! ל-"Arrowed" ראיון מתמשך מאת בובי ג'ין סמית ול"ההגרלה ביפו" | ראובן עטייה ועוזי פורת | גדעון גכטמן, מירי סגל | הדסה וולמן בבית-האמנים בתל-אביב | מטרופוליס – בית-ספר חדש לאמנות, קריית-המלאכה | תערוכה קבוצתית חדשה במוזיאון פתח-תקווה | צילום, טקסט, קונטקסט: שימושים שונים ומשמעויות משתנות של תצלומי FSA

ארתור רוטסטיין – סופת חול בטקסס, 1936

צילום, טקסט, קונטקסט: שימושים שונים ומשמעויות משתנות של תצלומי FSA

הרצאה של ד"ר יערה גיל-גלזר במסגרת "שלישי בבית-האמנים", סדרת הרצאות על אמנות בעריכת יונתן אמיר

בית האמנים, שמואל הנגיד 12, ירושלים 
יום שלישי, 12 בנובמבר 2013, ב-19:00

פרויקט הצילום הבולט בארה"ב של שנות ה-30, וברטרוספקטיבה, הנודע ביותר בהיסטוריה של הצילום התיעודי, התקיים במסגרת האגף ההיסטורי של המינהל לביטחון חקלאי של הניו-דיל. תפקיד המינהל היה לסייע לעניים ביותר בקרב האוכלוסייה החקלאית האמריקאית, פועלי החקלאות.

האגף ההיסטורי פעל במשך שש שנים, שבמהלכן צולמו מאות אלפי דימויים. רבים מהדימויים הופצו באמצעי התקשורת הפופולריים, הוצגו בתערוכות ובעלונים ממשלתיים והופיעו בספרים. מנגנון ההפצה הנמרץ של התצלומים, שבראשו עמד ראש האגף, רוי סטרייקר, היה במידה רבה מקור לגלגולים רבים שעברו הדימויים הנדונים ולמשמעויות שונות, לעתים סותרות, שיוחסו להם בעקבותיהם. הם שימשו ונתפסו כפרופגנדה, כביקורת חברה ותרבות וכאמנות.

ההרצאה תעסוק במשמעויות המשתנות של התצלומים מהרגע שבו צולמו כעדות למצב חברתי-כלכלי בתקופת השפל הכלכלי בארה"ב ועד לשימושים השונים בהם באותה תקופה ולאחריה. החלק האחרון של ההרצאה יתמקד בנושא של ביקורת חברה ותרבות דרך הדוגמה של ספר הצילום התיעודי ובקשרים שבין צילום לטקסט כתוב בספרים.

הכניסה חופשית
לפרטים נוספים: כאן.

צלם: דין אבישר

"Arrowed" 

ראיון מתמשך מאת בובי ג'ין סמית ביצוע: מיכל סייפן

יום שלישי, 19 בנובמבר 2013, ב-19:00 וב-21:00, מרכז סוזן דלל

המופע "Arrowed" מורכב מסדרת ראיונות שעל כתיבתם, הכוריאוגרפיה שלהם ובימוים אחראית רקדנית הלהקה בובי ג'ין סמית. זהו ראיון מתמשך שיצירתו החלה ב-2010. הוא הוצג לראשונה בקיץ2012. הריקוד מתרחש באופן לא אחיד במקומות שונים, בזמנים שונים ועם אנשים שונים, כשהקבוע היחיד הוא התסריט הראשוני, שנכתב בצורת ראיון.

בשל אופיו הוורסטילי של התהליך, היצירה היא מחקר מתמשך, כשכל מופע שלה שונה ומושפע מההקשר שבו התרחש. הצורות שבהן היא מוצגת ומתועדת אף הן משתנות – מופע, סרט, ספר ומדיות אחרות. היצירה מיועדת להתקיים באופן לא סדיר למשך שארית חייה של סמית ולתעד את תהליך האינטראקציה, השיחה וההתבגרות שלה כשני חצים שמתנגשים לאורך זמן.

2 כרטיסים זוגיים יחולקו לפונים הראשונים למירה ביינרט בכתובת [email protected]

כרטיס: 65 שקל. מכירת כרטיסים באתר הלהקה, www.batsheva.co.il, או בטל' 03-5171471.
מרכז סוזן דלל, אולם סוזי, רח' יחיאלי 5, תל-אביב.

סער סקלי וקרן שפי

ההגרלה ביפו

ההגרלה היא פרויקט פרפורמנס שפותח על ידי סער סקלי וקרן שפי בשנת 2009 בעקבות סיפור קצר של חורחה לואיס בורחס, ומאז ממשיך להתפתח. בכל הגרלה, המשתתפים נכנסים למשך כמה שעות לעולם שבו כל מה שקורה, כל מה שכולם עושים, מוגרל כל הזמן באופן אקראי בידי מחשב.התוצאה היא, מצד אחד, יצירת אמנות חד פעמית, שהצופים היחידים שלה הם המשתתפים בה; מצד שני, היא סוג חדש של מבנה חברתי, שמתנהל לפי חוקים שונים מאוד מאלו שאנחנו רגילים אליהם בחיי היומיום; מזוית שלישית, זה סוג של חוויה, צורה להיות נוכח/ת בעולם, שיכולה להיות מיוחדת וחדשה בדרכים שקשה לנחש מראש.

ההגרלה ביפו תיערך בסוף השבוע של ה-21-23 בנובמבר. כל הגרלה תימשך ארבע שעות.

רב ערב מגריל שני כרטיסים חינם להגרלה ביפו ושני כרטיסים חינם להגרלה הוירטואלית. להשתתף בהגרלת הכרטיסים שלחו אימייל עם שמכם, פרטי התקשרות ולציין שזה דרך רב ערב. ל: [email protected]

אתר ההגרלה באנגלית: www.lottery-project.org
העמוד שלנו בפייסבוק: https://www.facebook.com/hagrala

תמיכה דרך הדסטארט

ראובן עטייה ועוזי פורת

ראובן עטייה ועוזי פורת "Message in a Bottle, Yeah"

הגלריה על-שם מורל דרפלר במרכז האקדמי ויצו חיפה

נעילה: 12 בדצמבר 2013

עמית זולר, ראש המחלקה לצילום ומדיה ואוצר התערוכה: "כשנתקלתי בראובן עטייה בפייסבוק, ודרכו בעוזי פורת, אחרי 23 שנה שלא שמעתי עליהם, היה נדמה לי שאני פוסע על חופיו של אוקיאנוס, והוא שוטף לרגלי שני בקבוקים ובתוכם שתי רוחות רפאים. על חופיו של אותו אוקיאנוס דיגיטלי, חמושים במצלמת טלפון סלולרי ופילטרים מבית אינסטגרם, מתכתבים פורת ועטייה זה עם זה ללא מלה, באופנים המקובלים בעולמות הללו ובאופנים השאולים מהעולם שממנו באנו שלושתנו, עולם הצילום. סגנון הצילום הספרטני שלהם מושפע מפורטרטים עצמיים בשנות ה-60 בארצות-הברית, אך בה בעת מה-Selfie, הפורטרט העצמי המקובל על בני הנוער ברחבי הרשת. המהלך המודע שלהם מבטל היררכיות, מתמסר למהלך ה-Selfie, אך גם מטעין אותו".

הגלריה על-שם מורל דרפלר במרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. טל'04/8562540. ראשון עד חמישי, 18:00–10:00. לפרטים נוספים: כאן.

מתוך התערוכה "שריד" בסדנאות האמנים, גלריה ת(א)עשייה, צילום: דורין יחזקאל

הרצאה ותערוכה בסדנאות האמנים

יום שלישי, 19 בנובמבר, בשעה 19:00

הרצאה של רותם רודן, מנכ"ל חברת עלי שלכת, במסגרת התערוכה "שריד":
כיצד תרבויות שונות מתמודדות עם המוות?
סקירה של האופן שבו תרבויות שונות ברחבי העולם מתמודדות עם המוות, מתייחסות אל המת עצמו ומלוות אותו.

שריד

גדעון גכטמן, מירי סגל
אוצר: אבי לובין 

חמש שנים לאחר מותו של גדעון גכטמן, מוצגת בתערוכה עבודה חדשה משותפת של מירי סגל ושל גדעון גכטמן פוסט-מורטם. התערוכה הזוגית, שאצר אבי לובין, יצאה מדיאלוג ראשוני שערכו האמנים כחמש שנים לפני מותו של גכטמן. ההחלטה לחזור אל אותו דיאלוג חמש שנים לאחר מותו פתחה מרחב שבו ניתן היה ליצור אובייקט מסדר אחר שמתקיים בין חיים למוות.
האם ומתי ניתן לייחס את העבודה לגכטמן, אמן שהמוות היה מוטיב מרכזי בעבודתו? האם וכיצד ניתן לממשה כאשר הוא אינו יכול להיות שותף להחלטות המתקבלות מבחינה מושגית ומבחינה חזותית? התערוכה, בה יוצגו עבודות נוספות של גכטמן וסגל בנפרד, מתקיימת במקביל לרטרוספקטיבה של גכטמן, אשר תוצג במוזיאון ישראל בדצמבר הקרוב.

התערוכה מתקיימת הודות לתמיכת חברת עלי שלכת, המפעילה בית לוויות מודרני העוסק בכל הנוגע לדרכו האחרונה של אדם ובכלל זה: קבורה (אזרחית או דתית), שרפת גופה, פיזור האפר או קבורתו, הנחיית מעמדי פרידה, טקסי לוויה ואזכרה המותאמים באופן אישי לנפטר ומשפחתו, מפעלי הנצחה, ייעוץ ושירותים נלווים נוספים. שירותי עלי שלכת מיועדים גם לאלו המעדיפים בעודם בחיים לתכנן את פרידתם באופן שישקף את אורח החיים שלהם ושל יקיריהם.

סדנאות האמנים – 
גלריה ת(א)עשייה, ירושלים
רח’ האומן 26, קומה 4, 
אזור התעשייה תלפיות, ירושלים
שעות פתיחה: יום ה' 16:00-20:00; 
ו׳ 11:00-14:00; שבת 11:00-15:00  טל׳: 02-6797508  (מענה בשעות הפתיחה)

http://www.artiststudiosjlm.org/

[email protected]

הדסה וולמן

"משמרת לילה", הדסה וולמן בבית-האמנים בתל-אביב 

אוצר: האמן והמשורר מרדכי גלדמן

פתיחה: 7 בנובמבר 2013

תערוכת יחיד ראשונה של מי שערכה שנים רבות את המוסף לספרות בקול-ישראל וניהלה את המדור לספרות ברדיו. הציורים, שמן על בד, מבוססים על קולאז'ים שהאמנית יצרה מפיסות שנקרעו ממגזינים, מודעות פרסומת וג'אנק נייר שמגיע לתיבות הדואר. מן המקטעים האלה היא בונה סצינות ליליות בעיקר, נוקטורנו עירוני.

וולמן: "הציורים האלה הם מבחר מתוך גוף עבודות שנוצר במהלך שלוש שנים, תקופה של גילויים ותסכולים, פענוח והסתרה, חיפוש ואובדן, תקופה שכמו מאליו נברא לי העולם הזה שנולד מהשברים. פירקתי והרסתי, השקעתי בפירוק, ואז מצאתי מקום שחיפשתי זמן רב, מקום לראות ולרעות בו עד אינסוף. או לפחות בינתיים".

נעילה: 30.11.13. בית-האמנים, רח' אלחריזי 9, תל-אביב. טל'03-5246685 . שני עד חמישי,10:00–13:00, 17:00–19:00; שישי, 10:00–13:00; שבת, 11:00–12:00.

לתיאום ביקור בתערוכה: 03-6406493. הסטודיו של דנית: 03-5172444.

***

מטרופוליס – בית-ספר חדש לאמנות, קריית-המלאכה

במסגרת אירועי אוהבים אמנות.עושים אמנות.2013
שישי-שבת, 1516 בנובמבר 201311:0015:00אוצרים: ערן איזנהמרקרני ברזילייהונתן ה. משעל45 מפגשי לימוד חד-פעמיים בנושאים שונים ומגוונים עם אמנים צעירים וותיקים, אספנים, משוררים וחוקרים הפועלים בקריית-המלאכה. הפרויקט מציע אלטרנטיבה למבנה הפיזי ולמנגנון של בית-הספר, ולצדה חשיבה מחדש על תכנון עירוני: חיבור בין עיר, חינוך ואמנות.

בין המשתתפים: לארי אברמסוןאפרת לבניאלין אלג'םמיכל אורגילניבי אלרואילליב מלמד,בועז ארדבית בנימינישפי בלייר ופרופ' משה צוקרמןעדו בראלטובית בסירטמןאורית גולדמן,נועה גינזבורגדוד גינתוןמשה גרשוןשי יחזקאליבנו כלביובל כספימכון שפילמן לצילום,אלה מנורניצן מינץיאן ראוכוואגרשימחה שירמן ורבים אחרים.

המפגשים בהרשמה מראש, ללא תשלום, כאן

בועז ארד, "השמים כחולים כי אנו חיים בתוך עינו של ענק תכול עיניים", 2013, מיצב. צילום: אלעד שריג

"עיין ערך: שחקן", תערוכה קבוצתית חדשה במוזיאון פתח-תקווה 

אוצרת: נועם סגלעד כמה אנו עוסקים בהחלפת זהויות בחיי היום-יום שלנו? התערוכה "עיין ערך: שחקן" מבקשת להתחקות אחר תפקידם ומקומם של משחק, השתתפות ופרקטיקות חיקוי בהבניית נארטיבים, תיווך מידע, עיצוב תפיסות עולם ערכיות וקודים חברתיים, כמו גם בגיבוש זהות ותפקידים חברתיים באינטראקציה בין בני-אדם לבין עצמם ובין בני-אדם לסביבתם. סוגיות אלו ואחרות נבחנות בתערוכה בהקשרים פוליטיים, חברתיים ותרבותיים, דרך נקודת מבט של אמנים ישראלים ובינלאומיים השוזרים ביצירותיהם בין האישי לקולקטיבי, בין הפרטי לציבורי ובין מציאות לבדיה.

משתתפים: בועז ארדפולין בודרי ורנטה לורנץז'אן לוק גודארשרון הייזאמילי וורדילליז מג'יק לייזרנתניאל מלורסרועי ניצןרות פתיר.

שיח גלריה עם האמן בועז ארד יתקיים בשבת, 16 בנובמבר 2013, ב-12:00.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *