רב ערב 5.11.2013

שימושים שונים ומשמעויות משתנות של תצלומי FSA | מוסררה – התוכנית ללימודים מתקדמים במוזיקה | ג'ואנה ושקונסלוש |בית-ספר חדש לאמנות, קריית-המלאכה | שרון יערי בת"א | "עיין ערך: שחקן", תערוכה קבוצתית חדשה פתח-תקווה | תערוכה קבוצתית של אמניות מהסטודיו לאמנות טלאים של דנית רופא | "שישי בוקר" בבית בנימיני | "אנטי טבע", שרון רשב"ם-פרופ

delano
ג'ק דלאנו – ידיו של מר הנרי ברוקס, עבד לשעבר. ג'ורג'יה 1941. אוסף ספרית הקונגרס

צילום, טקסט, קונטקסט: שימושים שונים ומשמעויות משתנות של תצלומי FSA

הרצאה של ד"ר יערה גיל-גלזר במסגרת "שלישי בבית-האמנים", סדרת הרצאות על אמנות בעריכת יונתן אמירבית האמנים, שמואל הנגיד 12, ירושלים 
יום שלישי, 12 בנובמבר 2013, ב-19:00

פרויקט הצילום הבולט בארה"ב של שנות ה-30, וברטרוספקטיבה, הנודע ביותר בהיסטוריה של הצילום התיעודי, התקיים במסגרת האגף ההיסטורי של המינהל לביטחון חקלאי של הניו-דיל. תפקיד המינהל היה לסייע לעניים ביותר בקרב האוכלוסייה החקלאית האמריקאית, פועלי החקלאות.

האגף ההיסטורי פעל במשך שש שנים, שבמהלכן צולמו מאות אלפי דימויים. רבים מהדימויים הופצו באמצעי התקשורת הפופולריים, הוצגו בתערוכות ובעלונים ממשלתיים והופיעו בספרים. מנגנון ההפצה הנמרץ של התצלומים, שבראשו עמד ראש האגף, רוי סטרייקר, היה במידה רבה מקור לגלגולים רבים שעברו הדימויים הנדונים ולמשמעויות שונות, לעתים סותרות, שיוחסו להם בעקבותיהם. הם שימשו ונתפסו כפרופגנדה, כביקורת חברה ותרבות וכאמנות.

ההרצאה תעסוק במשמעויות המשתנות של התצלומים מהרגע שבו צולמו כעדות למצב חברתי-כלכלי בתקופת השפל הכלכלי בארה"ב ועד לשימושים השונים בהם באותה תקופה ולאחריה. החלק האחרון של ההרצאה יתמקד בנושא של ביקורת חברה ותרבות דרך הדוגמה של ספר הצילום התיעודי ובקשרים שבין צילום לטקסט כתוב בספרים.

הכניסה חופשית
לפרטים נוספים: כאן.

***

***

ג'ואנה ושקונסלוש: "לוזיטנה 2013"

מיצב חדש במפל האור, בניין שמואל והרטה עמיר, מוזיאון תל-אביב
העבודה מוצגת מיום שני, 4 בנובמבר 2013, עד 26.4.14

אוצרת: אהובה ישראל

ג'ואנה ושקונסלוש היא מבכירי האמנים בפורטוגל ונציגתה לבינאלה של ונציה 2013. יצירתה עוסקת בבחינת זהויות מגדריות, מעמדיות ולאומיות בפיסול, מיצב, אסמבלאז', וידיאו וצילום, תוך קריאת תיגר על השגרה של מהלך החיים היומיומי. בעבודותיה היא מרחיבה הן את עקרונות הפופ האמריקאי והריאליזם החדש האירופי של שנות ה-60 והן את השימוש ברדי-מייד בהשראת מרסל דושאן.

כותרת העבודה, "לוזיטנה" (אשה לוזיטנית), מתייחסת לעם הלוזיטני, שחי בפרובינקיה הרומית בצפון-מערב חצי האי האיברי ונחשב סימבולית כמקור האומה הפורטוגזית. ושקונסלוש יצרה את "לוזיטנה" תוך דיאלוג עם הגיאומטריה יוצאת הדופן של האטריום הלולייני בגובה כ-27 מ' בבניין שמואל והרטה עמיר במוזיאון תל אביב, היוצר "מפל" שמחדיר אור טבעי לבניין ומייצר את החזריו אל תוך מפלסיו השונים. העבודה נוצרה כחלק מהסדרה "ולקיריות" של ושקונסלוש, הכוללת עבודות טקסטיל תלויות, בעלות גוף מרכזי וזרועות משתלחות בדמות צורות אורגניות מוזרות.

***

מטרופוליס – בית-ספר חדש לאמנות, קריית-המלאכה

במסגרת אירועי אוהבים אמנות.עושים אמנות.2013
שישי-שבת, 1516 בנובמבר 201311:0015:00אוצרים: ערן איזנהמרקרני ברזילייהונתן ה. משעל

45 מפגשי לימוד חד-פעמיים בנושאים שונים ומגוונים עם אמנים צעירים וותיקים, אספנים, משוררים וחוקרים הפועלים בקריית-המלאכה. הפרויקט מציע אלטרנטיבה למבנה הפיזי ולמנגנון של בית-הספר, ולצדה חשיבה מחדש על תכנון עירוני: חיבור בין עיר, חינוך ואמנות.

בין המשתתפים: לארי אברמסוןאפרת לבניאלין אלג'םמיכל אורגילניבי אלרואילליב מלמדבועז ארד,בית בנימינישפי בלייר ופרופ' משה צוקרמןעדו בראלטובית בסירטמןאורית גולדמןנועה גינזבורגדוד גינתוןמשה גרשוןשי יחזקאליבנו כלביובל כספימכון שפילמן לצילוםאלה מנורניצן מינץיאן ראוכוואגרשימחה שירמן ורבים אחרים.

המפגשים בהרשמה מראש, ללא תשלום, כאן

שרון יערי, "כבוש", 2010

שרון יערי, "זנק אל עצמך"

תערוכה חדשה במוזיאון תל-אביב פתיחה: יום שלישי, 5 בנובמבר 2013, ב-20:00

אוצר: אורס שטאהל, ציריך, שווייץ

בתערוכה, המקיפה ביותר של שרון יערי עד כה, כ-80 תצלומים בגדלים ובפורמטים מגוונים, וכן עבודות וידיאו המורכבות מתמונות סטילס. העבודות צולמו ברחבי הארץ. יערי משקף זה יותר מעשור מצב קיומי מלנכולי של מתח בין אידיאליות לריאליות. הצילום שלו הוא שריד קלוש להיסטוריה של המתואר בו. הבחירה היא בהיסטוריות "קטנות", כמעט שוליות, שמנסחות את המרכיבים הפיזיים והאנושיים של המקום הישראלי. בתמונות האחרונות של יערי, המציגות מעין ארכיאולוגיה של קיום, נדמה שהצופים משתתפים בתהליך של טרנספורמציה מתמדת של חלל וזמן.

התערוכה תלווה בספר שיצא לאור בהוצאת הספרים Steidl הגרמנית. הספר, בעיצובו של מיכאל גורדון, סוקר את המהלך העיקרי של עבודת המחקר הצילומית של יערי ב-15 השנים האחרונות – צילום ישיר, צילום מטופל וכן צילום המנכס דימויים שפג תוקפם.

רועי ניצן, "חדר הקרנה", 2013

"עיין ערך: שחקן", תערוכה קבוצתית חדשה במוזיאון פתח-תקווה 

אוצרת: נועם סגל

עד כמה אנו עוסקים בהחלפת זהויות בחיי היום-יום שלנו? התערוכה "עיין ערך: שחקן" מבקשת להתחקות אחר תפקידם ומקומם של משחק, השתתפות ופרקטיקות חיקוי בהבניית נארטיבים, תיווך מידע, עיצוב תפיסות עולם ערכיות וקודים חברתיים, כמו גם בגיבוש זהות ותפקידים חברתיים באינטראקציה בין בני-אדם לבין עצמם ובין בני-אדם לסביבתם. סוגיות אלו ואחרות נבחנות בתערוכה בהקשרים פוליטיים, חברתיים ותרבותיים, דרך נקודת מבט של אמנים ישראלים ובינלאומיים השוזרים ביצירותיהם בין האישי לקולקטיבי, בין הפרטי לציבורי ובין מציאות לבדיה.

משתתפים: בועז ארדפולין בודרי ורנטה לורנץז'אן לוק גודארשרון הייזאמילי וורדילליז מג'יק לייזר,נתניאל מלורסרועי ניצןרות פתיר.

שיח גלריה עם האמן רועי ניצן יתקיים בשבת, 9 בנובמבר 2013, ב-12:00. הכניסה חופשית.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה

דנית רופא, "Round Robin 5"

"מדברות בבדים", תערוכה קבוצתית של אמניות מהסטודיו לאמנות טלאים של דנית רופא 

גלריית מועדון אוניברסיטת תל-אביב בבית הירוק
פתיחה: יום ראשון, 10 בנובמבר 2013, ב-19:00

אוצרת: רחל זיו
משתתפות: איריס לויגילדה פלשמןדנית רופאהגר צחרהדס סודרימינה ירשנסקיסימונה פלדרות ברוןרינה צרףשולמית רוןשושי פינקלשטיין.

הסטודיו של דנית הוא "בית חם לאומנות טלאים" במרכז תל-אביב, שבו דנית רופא, מורה לקווילטינג ואומנית טלאים, מלמדת את אומנות הקווילט נשים מכל רחבי הארץ. קווילטינג היא אומנות עתיקת יומין עם מסורת עשירה ומגוונת, המשלבת מיומנות טכנית גבוהה וכבוד לשורשיה המסורתיים של אומנות הטלאים עם החזון האישי של היוצרת. רבות מהעבודות בתערוכה חוקרות את האפשרויות והגבולות הללו, ומוצאות דרכים להרחיב ולאתגר אותם.

נעילה: 28.1.2014.

לתיאום ביקור בתערוכה: 03-6406493. הסטודיו של דנית: 03-5172444.

Laurie Goldstein

"שישי בוקר" בבית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית

סדרה עיונית חדשה בבית בנימיני

סדרת מפגשים חודשיים עם מרצים ואמנים במגוון נושאים: בין איור לפיסול, בין עיצוב לאמנות, בין עולם התעשייה לסטודיו הפרטי, בין תנועה לחומר, בין זהות עצמית ליצירה ועוד.

מפגש ראשון: "דמות אשה", יום שישי, 8 בנובמבר 201310:30. האמנית חנאן אבו-חוסיין תדבר על מקורות יצירתה, על הנושאים המעסיקים אותה כאמנית וכאשה ותציג מקבץ מיצירותיה. אבו-חוסיין חוקרת בעיקר דימויים הקשורים לדמות האשה. יצירותיה עוסקות בביטוי הקול האישי-נשי, בדת ובקפיטליזם, בחירות אישית ובשוויון בין המינים.11:30. אמנית הקרמיקה לורי גולדשטיין תדבר על עבודותיה ועל הקווים המנחים אותה ביצירתה וכן תדגים כמה משיטות העבודה שלה. גולדשטיין יוצרת בעיקר כלים שימושיים המאופיינים בקווים רכים, עגולים, במרקמים חלקים ובמגע משיי. היא עובדת בטכניקת בנייה ממשטחים ומשתמשת לעתים תכופות בדימויים הלקוחים מעולם עיצוב תלבושות ותפאורה לתיאטרון.כניסה: 50 שקל. הרשמה מראש: 03-5182257, או [email protected]

בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב. פרטים נוספים: כאן.

שרון רשב"ם-פרופ, "מים רעילים", אקריליק על בד, 2013

"אנטי טבע", שרון רשב"ם-פרופ

תערוכת יחיד במשכן אמנים, הרצליה

שיח גלריה: יום שישי, 8 בנובמבר 2013, ב-11:30

ציוריה של שרון רשב"ם-פרופ מתמקדים באספקטים הפיזיים של המציאות: נופי הארץ, הגוף האנושי וערכם הנפשי. אלה באים לידי ביטוי בנטייתה להתמקד בקצוות הקיצוניים של מעגל החיים – הילדות והזקנה. עבור רשב"ם-פרופ, הדמות האנושית והנוף המקומי הם כלי ומכשיר לביקורת עכשווית, המצביעה על זהות עצמית כתוצר של הקשר בין מקום, פוליטיקה ואהבה.

נעילה: 12.1315
משכן אמנים הרצליה, רח' יודפת 7, הרצליה ב', 09-9510601. ראשון עד שלישי, 11:00–14:00; חמישי,19:30–17:00.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *