רב ערב 29.10.13

גלעד אופיר במוזיאון תל-אביב | בית-ספר לאמנות קריית המלאכה | מוסררה – התוכנית ללימודים מתקדמים במוזיקה אקספרימנטלית ואמנות סאונד | מישל וולמן | אריק כרמון במכון המים | ארטפורט באירועי "אוהבים אמנות" | מכון שפילמן לצילום, שני אירועים | שדה21 מאת אוהד נהרין בשיתוף רקדני להקת מחול בת-שבע

  • גלעד אופיר – תערוכת יחיד במוזיאון תל-אביב 
  • מוסררה – התוכנית ללימודים מתקדמים במוזיקה אקספרימנטלית ואמנות סאונד
  • מטרופוליס – בית-ספר חדש לאמנות קריית המלאכה
  • מישל וולמן, "זמבורה" – תערוכת יחיד באורבן גלרי
  • אריק כרמון, "נשים, אלוהים, טקסטיל" – תערוכת יחיד במכון המים
  • ארטפורט תל-אביב, במסגרת אירועי "אוהבים אמנות"
  • מכון שפילמן לצילום, שני אירועים 
  • שדה 21 מאת אוהד נהרין בשיתוף רקדני להקת מחול בת-שבע 
גלעד אופיר, "מחנה קציעות", מתוך הסדרה "נקרופוליס", 1999

גלעד אופיר – תערוכת יחיד במוזיאון תל-אביב

פתיחה: חמישי, 31 באוקטובר 2013, ב-20:00
אוצרת: נילי גורן

תצלומיו של גלעד אופיר, זוכה פרס קונסטנטינר לצילום לאמן ישראלי 2013, נודעים באופיים המחקרי ובהתייחסותם לתהליכים היסטוריים, חברתיים וממסדיים ולתהליכי התפוררות טבעיים ומלאכותיים כפי שאלה משתקפים בנוף, ובעיקר בסוגים שונים של אדריכלות. אופיר בוחן התפתחויות חברתיות אידיאולוגיות בארץ דרך היבטים של אדריכלות בתהליכי בנייה או התפוררות, ואת היחס בין האמצעים של משטר וכוח לתוצריהם. מקבץ עבודות משני העשורים האחרונים, הכולל תצלומים חדשים, מאפשר קריאה מחודשת בעבודותיו, מתוך פריעת הארגון הקפדני שאיפיין לא רק את האסתטיקה הפנימית של תצלומיו, אלא גם את העבודה השיטתית בסדרות ואת הרצף הקוהרנטי בתצוגה. בתערוכה מוצגים תצלומים מתוך הסדרות "נקרופוליס" ו"מעשים וימים" ועוד.

***

*

מטרופוליס – בית-ספר חדש לאמנות קריית המלאכה

במסגרת אירועי "אוהבים אמנות. עושים אמנות. 2013"

1615 בנובמבר 2013, בשעות 15:0011:00

אוצרים: ערן אייזנהמרקרני ברזילייהונתן ה.משעל
45 מפגשים חד-פעמיים עם אמנים, אספנים, משוררים וחוקרים, שידונו באלטרנטיבה למבנה הפיזי ולמנגנון של בית-הספר, המציעה חשיבה מחדש על תכנון עירוני: חיבור בין עיר, חינוך ואמנות.

בין המשתתפים: לארי אברמסוןאפרת לבניאלין אלג'םמיכל אורגילניבי אלרואילליב מלמדבועז ארד,בית בנימינישפי בלייר ופרופ' משה צוקרמןעדו בראלטובית בסירטמןאורית גולדמןנועה גינזבורגדוד גינתוןמשה גרשוןשי יחזקאליבנו כלביובל כספימכון שפילמן לצילוםאלה מנורניצן מינץיאן ראוכוואגרשימחה שירמן ורבים אחרים.

המפגשים בהרשמה מראש, ללא תשלום, בפייסבוק.

מישל וולמן

מישל וולמן, "זמבורה" – תערוכת יחיד באורבן גלרי

פתיחה: חמישי, 31 באוקטובר 2013, ב-20:00
אוצרת: סיגל קשקש

זה כחמישה עשורים עוסק מישל וולמן בפיסול במתכת. בתערוכה "ZamBura" אוסף פסלים ואסמבלאז'ים המשקף את יכולתו הייחודית להפיח חיים במתכת. עבודותיו נוצרו מחפצים שנאספו מאתר למחזור מתכות ועברו תהליך דחיסה ויציקת תוכן חדש. בתערוכה מוצגים 17 פסלים שיצר מאופניים דחוסים שעברו טרנספורמציה קיצונית והפכו לדמויות.

נעילה: 21 בנובמבר 2013
אורבן גלרי, רח' בן-יהודה 74, תל-אביב, 03-5244110. ראשון עד חמישי, 10:00–20:00; שישי, 15:00–10:00.

אריק כרמן

אריק כרמון, "נשים, אלוהים, טקסטיל" – תערוכת יחיד במכון המים

פתיחה: שישי, 1 בנובמבר 2013, ב-11:00

אוצרת: קרני ברזילי

סדרת תצלומים של אריק כרמון המתעדת ריטואלים מטקס הטבילה בנהר הגנגס בהודו, הקומבה מלה, שבו משתתפים עשרות מיליונים העולים לרגל מרחבי הודו אחת לארבע שנים. הסצינות המצולמות מתעדות את הקשר בין נשים, אמונה וטקסטיל. תצלומיו של כרמון מכילים את המתח שבין הניסיון להבין את האירוע ובין אי-יכולתו של המדיום לתארו.
נעילה: 29 בנובמבר 2013

מכון המים, רח' השומר 7, גן תע"ש, גבעתיים. שלישי, רביעי, שישי: 14:00–11:00. לפרטים: 03-6721734.

***

ארטפורט תל-אביב, במסגרת אירועי "אוהבים אמנות"

חמישי, 31 באוקטובר 2013, ב-21:00
שבת, 2 בנובמבר 2013, ב-12:00מיצב של בוריס אויכרמן ומופע ספוקן-וורד של קבוצת פואטרי סלאם ישראל  – משוררים, ראפרים ונביאי זעם באירוע של מלים, צלילים, דעות ווידויים.

במיצב "רשת מקומית גרסה 2, כחלק מפרויקט "זהירות התפשטות!" שאוצרת סאלי הפטל-נוה, מסב אויכרמן את הרחבה הפתוחה של מתחם האמנות ארטפורט לסביבה אדריכלית חדשה דמוית אוהל.

משוררי הספוקן-וורד של פואטרי סלאם ישראל יבצעו קטעים פרי עטם, מופע הכלאה בין הייד פארק, הקראת שירה והופעת ראפ. המשתתפים ב-31 באוקטובר: אריק אברצביה מרגליותיפתח "היפעור" לייבוביץ'מאיה זקס,פדרו גראס. המשתתפים ב-2 בנובמבר: אלן פותלסבן סגרסקישירי לדלסקיאריק אברפדרו גראס. מוזיקה: איציק פצצתי.

ארטפורט, דרך בן-צבי 55, תל-אביב (למשתמשי waze – רשמו "ארטפורט"). הכניסה חופשית.

ברניס אבוט, "ז'אן קוקטו במיטה עם המסכה של אנטיגונה", 1927

שני אירועים במכון שפילמן לצילום

סיור מיוחד במסגרת "אוהבים אמנות" בתערוכה "העין העירומה" ייערך ביום חמישי, 31 באוקטובר 2013, ב-20.00.

"פוקוס שבת", סיור בתערוכה "העין העירומה" ובאוסף מכון שפילמן לצילום עם האוצרת ד"ר איה לוריא, ייערך בשבת, 2 בנובמבר 2013, ב-12:00.

התערוכה "העין העירומה" מציגה עבודות נדירות של צילום סוריאליסטי, מאוסף מכון שפילמן לצילום ואוסף מוזיאון ישראל. הסוריאליזם חתר נגד הסדר האמנותי-תרבותי הישן ושאף לניתוץ סדרי החברה הבורגנית באמצעות חשיפת נבכי הנפש של האדם ושחרור דחפיו ומאווייו הכמוסים. מתוך ניסיון לחולל שינוי תודעתי שישתקף בתפיסות אסתטיות חדשות דרך המצלמה, ביקש הצילום הסוריאליסטי להציג מציאות אחרת ולערער על תפיסת "הראייה הישירה" דרך יצירת דימויים מדומיינים, פנטסטיים ודימויי חלום "על-מציאותיים".
כניסה והשתתפות בסיורים "אוהבים אמנות" ו"פוקוס שבת": 20 שקל. לילדים עד גיל 18, סטודנטים ואמנים – חינם.
מכון שפילמן לצילום, רח' שוקן 27, קומה 3, תל-אביב, טל' 03-7283737.
www.thesip.org

צילום: גדי דגון

שדה 21 מאת אוהד נהרין בשיתוף רקדני להקת מחול בת שבע 

30.10 בשעה 21:00

ביצירה רוקדים כל 20 רקדני הלהקה, אשר  היו שותפים לתהליך היצירה בבניית החומרים ובחשיבה על העבודה. גאגא, שפת התנועה שפתח נהרין, משמשת כארגז הכלים לתהליך ולמקור להרהור על מחול בכלל. את הבמה והתאורה עיצב במבי (אבי יונה בואנו) שעובד בשיתוף פעולה עם אוהד נהרין במשך למעלה מ-20 שנה ועיצב את התאורה לכל עבודותיו. את פס הקול עיצב וערך מקסים וואראט. את התלבושות עיצב היוצר אריאל כהן, רקדן ויוצר בתחום האמנות הפלסטית שהצטרף העונה כרקדן ללהקה. היצירה היא הפקה משותפת של להקת מחול בת-שבע בתמיכת קרן מיכאל סלע לטיפוח אמנים צעירים בבת-שבע, פסטיבל ישראל, ירושלים ופסטיבל לומינטו לאמנויות ויצירה, טורונטו.

כתובת: מרכז סוזן דלל, יחיאלי 5, תל אביב.
מחיר: 130-150 ש"ח
מכירת כרטיסים: אתר הלהקה www.batsheva.co.il  או בטלפון: 03-5171471

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *