רב ערב 22.10.2013

"מצב חלל, עיצוב קרמי" בבית בנימיני | אגריפס 12 מביאה את "פנינה" | "נוצה ועופרת", התכתבות צילומית עם שיריו של רוני סומק | "עיין ערך: שחקן", מוזיאון פתח-תקווה לאמנות | תמר לדרברג בתערוכה הקבוצתית "חוזר ושב" |
Creative Time במתחם ארטפורט | "תפסיקי לחלום!", תערוכה קבוצתית בגלריה של מכללת דוד ילין

  • "מצב חלל, עיצוב קרמי" בבית בנימיני
  • גלריה אגריפס 12 מביאה את "פנינה" לכיכר אבן-ישראל 
  • "נוצה ועופרת", התכתבות צילומית עם שיריו של רוני סומק
  • "עיין ערך: שחקן", מוזיאון פתח-תקווה לאמנות
  • מיצב וידיאו של תמר לדרברג במסגרת התערוכה הקבוצתית "חוזר ושב"
  • Creative Time במתחם ארטפורט
  • "תפסיקי לחלום!", תערוכה קבוצתית בגלריה של מכללת דוד ילין

יהונתן הופ

"מצב חלל, עיצוב קרמי" בבית בנימיני

אוצרת: שלומית באומן

פתיחה: חמישי, 24 באוקטובר 2013, ב- 20:00

הדגש בתערוכה הוא על אופני הפרשנות השונים האפשריים של החפץ הקרמי השימושי והצבתו בחלל באופן לא שגרתי; כך נוצרים יחסים מיוחדים בין ה-Ready Made לבין ה-Made: לרגע המעצב הוא יצרן שאפשרויות הייצור פתוחות בפניו, ורגע הוא מפעיל את יכולותיו כדי ליצור מערך של הסתה/שיבוש/הוצאה של החפץ מהקשרו.

משתתפים: סטודיו ארמדילו (הדס קרוק וענת שטיין), סהר בצרילורי גולדשטייןנועם דובר ומיכל צדרבאוםסמי דייהונתן הופאיריס זהרדניאל זליגטאלנטס דיזייןסטודיו סינק (יעל גרונרוארי טלברג).

סיור בתערוכה עם האוצרת והאמנים יתקיים ביום שישי, 1 בנובמבר 2013, ב-11:30.

בית בנימיני, רח' העמל 17, תל-אביב, טל' 03-5182257. שני עד חמישי, 19:00–11:00; שישי ושבת,14:00–11:00.

פנינה פוסטר

גלריה אגריפס 12 מביאה את "פנינה" לכיכר אבן-ישראל 

אירוע הנעילה של "מנופים"

חמישי, 24 באוקטובר 2013, בשעות 23:00–17:00

"פנינה" היא התרחשות בזמן שתבוצע על-ידי אמנים שונים באמצעים פרפורמטיביים ובאופן חי מול קהל. שמונה אמנים יציגו ברצף (שבע דקות לאמן) את אופן עבודתם. בתוכנית: 17:00, קרנבל של פרפורמנס, תספורות, משחקי קלפים, עסקים, התרחשויות אמנותיות, סאונד ותפירה; 20:00, "פנינה", מאחורי הקלעים של האמנות העכשווית, עם חנאן אבו-חוסייןסשה אוקוןשי אזולאיהדסה גולדוויכטצילה חסיןחיה רוקיןאלהם רוקניתמר שפוני; 21:30, נינו ביטון ותזמורת המגרב.

הכניסה חינם. יוזמה ואוצרות: ליאורה וייז; בימוי: אנה וייסמן; הפקה: פולי גלצר.

ענת פינקלשטיין

"נוצה ועופרת", התכתבות צילומית עם שיריו של רוני סומק

פרויקט של המחלקה לצילום ומדיה בוויצו חיפה

פתיחה: חמישי, 24 באוקטובר 2013
נעילה: 12.1.14

אוצר: פרופ' מיכה קירשנר

שמונה סטודנטים ובוגרים טריים של המחלקה לצילום ומדיה מציגים עבודות שאינן אילוסטרציה לשירה של רוני סומק, אלא סוג של השראה או הדהוד סמוי.

מציגים: יוליה ברזינהמריה פורטנויאביה וייססופי ברוקסנתי גולדרוני שביד-חזןרועי קל-חיענת פינקלשטיין.

הגלריה במרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21 , המושבה הגרמנית, חיפה. טל' 04-8562554. ראשון עד חמישי, 18:00–10:00; שבת, 14:00–10:00. לפרטים: כאן.

פולין בודרי ורנטה לורנץ, מדבק, 2010 וידיאו מתוך התערוכה

"עיין ערך: שחקן", מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

אוצרת: נועם סגלהתערוכה מציגה מניפה מושגית של הערך "שחקן" ובוחנת את נגזרותיו, על רקע המציאות החברתית-תרבותית העכשווית. משתתפים: בועז ארדפולין בודרי ורנטה לורנץז'אן לוק גודאר,שרון הייזאמילי וורדילליז מג'יק לייזרנתניאל מלורסרועי ניצןרות פתיר.

במסגרת התערוכה ייערך המפגש "Queer displays / Toxic Relations" עם פולין בודרי ורנטה לורנץ, אמניות הווידיאו והפרפורמנס הגרמניות, הבוחנות את הקוויריות בראי ההיסטוריה. המפגש ייערך ביום שבת, 26 באוקטובר 2013, ב-12:00, באודיטוריום המוזיאון, באנגלית. הכניסה חופשית.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

תמר לדרברג

מיצב וידיאו של תמר לדרברג במסגרת התערוכה הקבוצתית "חוזר ושב"

נעילה: 3 בנובמבר 2013אוצרת: ורדה גינוסר

תמר לדרברג, העוסקת בצילום סטילס, וידיאו-ארט וסאונד, חוקרת בעבודת הווידיאו ME MI את המרכיב הבסיסי בהפקת משפט מוזיקלי בעל תוכן. האישי (ME) מייצר דו-שיח עם התו המוזיקלי MI. כמו בעבודות המחקר הידועות של הפילוסוף והמתימטיקאי פיתגורס, שגילה את תגליותיו המוזיקליות בחד-מיתר, חותרת  לדרברג לגלות את היחס בין שפה לקול לצליל.

הגלריה לאמנות, מתחם יד לבנים, רח' המחתרת 3, רמת-השרון.

*

"Creative Time" במתחם ארטפורט

25–26 באוקטובר 2013, מ-16.00 עד חצותארטפורט תל-אביב מארח את הכנס "קריאייטיב טיים ניו-יורק" ליומיים של שידור חי ופאנל מקומי תחת השם "מרחב ביקורתי". הכנס הבינלאומי "קרייאטיב טיים" הוא מהחשובים והמשפיעים בעולם בתחום האמנות הפוליטית, החברתית והאקטיביסטית. ביום השני, במקביל לשידור החי, יתקיימו מפגשים מקומיים שידונו בנושאים שיעלו בכנס, ובראשם אופני פעולה אפשריים של אמנים מתוך ומחוץ למערכות ולמודלים הקיימים של שינוי אורבני.

לפרטים נוספים, כאן.

שי פרסיל

"תפסיקי לחלום!", תערוכה קבוצתית בגלריה של מכללת דוד ילין

פתיחה: 29 באוקטובר 2013, ב-17:30
נעילה: 10.1.14
אוצרת: נטע אלקיים"תפסיקי לחלום!", שמה של התערוכה שבה התבקשו האמנים להתייחס ל"מסגרת החינוכית" ולחוויותיהם בתוכה, הוא גם שם אחת היצירות, שבה מתארת האמנית תמר לדרברג באמצעות עבודת סאונד זיכרון צורב: קולה של המורה אווה, הקוראת לה להפסיק לחלום ולהתרכז בשיעור, ובכך מנתקת אותה באחת ממחוזות הדמיון שגלשה אליהם.
האם "מסגרת חינוכית" כולאת יותר מאשר מאפשרת? האם יש בה מקום ל"אני" מורכב או שהיא שואפת לאחד ולטשטש זהויות? האם ניתן להפוך את המגבלה שבה לחופש?
לתערוכה, המנסה לגעת בשאלות אלו, מלווה קטלוג ובו מאמרים קצרים של מרצים מהמכללה, המתייחסים באמצעות היצירות לגישות חינוכיות שונות. 

משתתפים: שי פרסיליניב רשףאורנה אורייןגליה עינישלומית ירוןגלי ו. חכמוןדוד שפיראאבי סיבליהסבינה סעדתמר לדרברג,דוד בן-הרא"שכרמל אלדמעדוד גורניאגלי גרינפלדבוריס מרינין.
הגלריה של המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, 02-6558111.

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *