רב ערב 3.9.2013

צרות של אחרים: קונפליקטים ופרדוקסים | :WYSIWYG: What You See Is What You Get | מהומה בגטו | סדנאות הכתיבה והקריאה של סיפור-פשוט | קסם השחמט – משחק הממליכים | החורבה – סדנאות אמנים בעירתחתית | קורס: מגמות באוצרות ובאמנות בת זמננו

  • צרות של אחרים: קונפליקטים ופרדוקסים: תערוכה חדשה במוזיאון הרצליה  
  •  :WYSIWYG: What You See Is What You Getתערוכה במוזיאון תל-אביב 
  • מהומה בגטו: הצגה של תלמידי היוזמה האנתרופוסופית התיכונית בטבעון
  • נפתחת ההרשמה לסדנאות הכתיבה והקריאה של סיפור-פשוט
  • קסם השחמט – משחק הממליכים בגלריית הציפור-הכחולה, פתח-תקווה
  • החורבה – סדנאות אמנים בעירתחתית
  • קורס: אמנות בלא נחת – מגמות באוצרות ובאמנות בת זמננו

אדר אבירם, מגן אנושי, 2012, אקריליק, עיפרון וצבעי פנדה על בד

אדר אביעם, מגן אנושי, 2012, אקריליק, עיפרון וצבעי פנדה על בד

צרות של אחרים: קונפליקטים ופרדוקסים

תערוכה חדשה במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית 

פתיחה: מוצ"ש, 7 בספטמבר 2013, ב-20:30

אוצרות: דורית לויטה-הרטן, דליה לוין

העבודות מפנות את אור הזרקורים אל זירות מאבק בעלות אופי פוליטי, כלכלי או מגדרי כפי שהן באות לידי ביטוי באמנות החזותית. החל בצרות של פליטים לובים שסירתם נסחפה ללב ים בנסיונם להגיע לחוף מבטחים, קונפליקטים מיתולוגיים כמו סיפורה של מדיאה, שהורגת את שני בניה כמעשה נקמה על בגידתו של בעלה, טרגדיה של פעילים פוליטיים באיראן המוצאים להורג בגין רעיונותיהם, הרס אקולוגי, מעשי שחיתות ומאבקים אתיים אישיים.

נעילה: 14.12.2013

***

תמר הרפז, "אגס בבקבוק"

WYSIWYG: What You See Is What You Get

תערוכה במוזיאון תל-אביב

פתיחה: חמישי, 27 ביוני 2013; נעילה: 28 בספטמבר 2013

אוצרת: ענת דנון-סיוון

התערוכה "מה שאתה רואה זה מה שיש" עוסקת ביחס האמביוולנטי של שדה האמנות כלפי הטכנולוגיה בעידן הדיגיטלי. בתערוכה משתתפים 14 אמנים ואמניות העוסקים בגבולות הפוליטיים, המיסטיים והפואטיים של המכניזם באמנות. למרבית העבודות אסתטיקה משותפת – לו–טקית, המשתמשת באובייקטים ישנים ובחלקי חילוף חסרי תועלת ליצירת סביבות פיסוליות קינטיות ואובייקטים מכניים-היברידיים המחוללים שיבוש והרס.

משתתפים: גיא בן-נרתמר הרפזגל וינשטייןשמוליק טוויגטמיר ליכטנברגעוז מלולמירי סגל ואור אבן-טובפטר פישלי ודייוויד וייסברק רביץיעל רוכמן וסיימון קרנץאריאל שלזינגר.

שיח גלריה ייערך ביום שני, 23 בספטמבר 2013, ב-11:00

***

מהומה בגטו

הצגה של תלמידי היוזמה האנתרופוסופית התיכונית בטבעון

מחלקת החינוך של גלריית החדש והרע גאה להציג: קומדיה המבוססת על פרוטוקול מס' 602 מישיבת ועדת החינוך, התרבות והספורט, שדנה בהתנהגותם המבישה של תלמידי תיכון בהצגה "גטו" בתיאטרון הקאמרי לפני כשנה.

יוצרים: תלמידים מכיתה י"ב של היוזמה האנתרופוסופית התיכונית בטבעון. איש התיאטרון ומחנך הכיתה יונתן לוי העלה בעבר את "אנרגיות טובות", המבוסס על דיון בכנסת בנוגע לתמלוגי הגז.

יום ראשון, 8 בספטמבר 2013, ב-20:30, בגלריית החדש והרע, רח' כיאט 1, העיר התחתית, חיפה. כרטיס: 30 שקל (התשלום מועבר לשחקנים הצעירים).
הזמנות: 
[email protected].

***

מרכז הכתיבה של סיפור-פשוט

נפתחת ההרשמה* לסדנאות הכתיבה והקריאה של סיפור-פשוט.

בין הסדנאות: "בין אי-נחת וכל חלומות העולם: מי אתה, פרננדו פסואה?", יורם מלצר, סופר, עורך ומתרגם; "צחוק ועצב דרך סיפור וקצב", סדנה לכתיבה לילדים, דפנה בן-צבי, סופרת ילדים; "הזוהר" כספרות מסעות, ד"ר נטע סובול; סדנה לכתיבת שירה, טל ניצן, משוררת, מתרגמת ועורכת; "הטקסט כפרטיטורה", סדנה מעשית לקריאת שירה ופרוזה, אירית סלע, מייסדת שותפה של כתב-העת "הליקון"; "בגוף ראשון", סדנת כתיבה לפרוזה אוטוביוגרפית, עדי שורק, סופרת ועורכת הסדרה "ושתי".

הסדנאות מתנהלות בסיפור-פשוט, חנות ספרים, רח' שבזי 36, תל-אביב, במתכונת של מפגשים שבועיים לאורך כ-2–6חודשים. לפרטים והרשמה: 03-510-7040 וכאן.

*10 הנרשמים הראשונים יקבלו שני ספרים במתנה, בהתאם לרשימת הספרים המומלצת של הסדנה שאליה נרשמו.

***

חסיה גבילי

קסם השחמט – משחק הממליכים

גלריית הציפור-הכחולה, רח' רוטשילד 75, פתח-תקווה

אוצרת: שרה רז

נעילה: 8 באוקטובר 2013

עמותת אמני פתח-תקווה ואמני חיפה חוברים למיזם משותף: "קסם השחמט – משחק הממליכים", תערוכה שמוטיב מרכזי שלה הוא משחק המלכים. עם האמנים צביה פוניחסיה גבלינילי ללוםיהודית חיימוףארנה רחל וינראסנת גפןציפי רוזנבלוםשרה רזורד ואיציק ליפשיץ.

שעות ביקור: שני עד חמישי, 17:00–19:00; שישי ושבת: 11:00–13:00.

***

החורבה – סדנאות אמנים בעירתחתית

קול קורא לאמנים מתחומי האמנות החזותית להגשת מועמדות לקבלת סטודיו בבניין ברח' הנמל 10 בעיר התחתית בחיפה (מועדון החורבה לשעבר).

הסטודיו יימסר למשך שנה, מנובמבר 2013 ועד דצמבר 2014. עלויות הסטודיו מסובסדות, ועל האמן/ית יחולו תשלומי חשמל, מים וביטוחים בלבד. על האמן/ית יהיה לעמוד במועדי פתיחה שייקבעו מראש. תינתן עדיפות לאמנים/ות תושבי/ות חיפה. המועמדויות ייבחנו על-ידי ועדה אמנותית מקצועית.

יש להגיש קורות חיים (מקסימום שני עמודים, כולל טלפון וכתובת מייל); תיק עבודות (עד 15 עבודות משלוש השנים האחרונות בקובץ PDF); והצהרת אמן (עד 300 מלה, עמוד אחד). הצעות שלא יכללו את שלושת המרכיבים שצוינו לעיל לא ייבחנו.

מועד אחרון להגשת מועמדות: 22 בספטמבר 2013. הודעה על האמנים/ות הנבחרים/ות: 6 באוקטובר 2013. את החומרים יש להגיש לדוא"ל [email protected]

***

לארי אברמסון

אמנות בלא נחת – מגמות באוצרות ובאמנות בת זמננו

קורס בהנחיית יונתן אמיר, מבקר אמנות ועורך-שותף של כתב-העת המקוון לאמנות, תרבות וחברה "ערב רב". 

חמישי/שישי לסירוגין: חמישי, 20:00–18:00; שישי, 10:00–13:00.

קורס שנתי המשלב סיורי תערוכות ושיעורים עיוניים ומתמקד במגמות וגישות שונות באמנות ובאוצרות בת זמננו. הקורס מתקיים אחת לשבוע. מחצית מהמפגשים יתקיימו במרכז לימודי האמנות הקובייה בירושלים ומחציתם בתערוכות ברחבי הארץ.
בשיעורים היכרות עם זרמים אמנותיים וגישות אוצרותיות שונות, היסטוריה של מוזיאונים וחללי תצוגה אחרים, כתיבה על אמנות, היסטוריה של האמנות המקומית והבינלאומית, מפגשים עם אמנים/ות, אוצרים/ות, אנשי/נשות אמנות אחרים ועוד.
הקורס מתאים לסקרנים ולחובבי אמנות המעוניינים לבחון ולנתח יחד את הנעשה בעולם היצירה, כמו גם לאמנים/ות המעוניינים להרחיב את השכלתם העיונית בתחום.

לפרטים נוספים: הקובייה, מקום לאמנות, 02-5456222 ,02-5456223
http://www.hacubia.jerusalem.muni.il

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *