רב ערב 13.8.2013

We 2013, פסטי-כנס לקולקטיבים יוצרים‫ | ‬מופע: "אוהבים ערבים"‫ | ‬אינדי: פרידה מקירות‫ | ‬שיח גלריה בבית בנימיני‫ | ‬תוכנית לימודי ההמשך במוסררה‫ | ‬תערוכת צילום בקובייה‫ | ‬התחרות החמישית של הוצאת כתב: חיים בשוליים‫ | ‬מכון שפילמן – סדרת מפגשים בדגש מיוחד ‫ | ‬קורס מגמות באוצרות ובאמנות בת זמננו

  • We 2013, פסטי-כנס לקולקטיבים יוצרים
  • מופע: "אוהבים ערבים"
  • אינדי: פרידה מקירות
  • שיח גלריה בבית בנימיני
  • נפתחה ההרשמה לתוכנית לימודי ההמשך במוסררה
  • PHOTOGRAPHY# – תערוכת צילום בקובייה
  • התחרות החמישית של הוצאת כתב: חיים בשוליים
  • מכון שפילמן – סדרת מפגשים בדגש מיוחד
  • קורס מגמות באוצרות ובאמנות בת זמננו

We 2013, פסטי-כנס לקולקטיבים יוצרים

Second Edition
15–14 באוגוסט 2013

עמק המצלבה

מפגש פסגה בינלאומי לקולקטיבים יוצרים: פסטיבל פתוח ותלוי מקום החושף את פעילות הקולקטיבים לקהל. במפגש הופעות, מיצגים, סיורים וכנס שבמסגרתו ייערכו הרצאות, שיחות וסדנאות.

We 2013 היא פלטפורמה המאירה בזרקור תהליכים המובילים להתגבשות קולקטיב אמנים ובוחנת מודלים של עשייה. הפסטי-כנס חוקר מודלים לפעילות קולקטיבית לסוגיה בארץ ובעולם, כמו גם את המתחים המעורבים בקשר בין זהות למרחב. בסוף האירוע – מסיבה.

בין המשתתפים: בשר ג'ירפות (גרפיטי, ישראל); גלריה אינדי (צילום, ישראל); מכאן והלאה (קולנוע, ישראל); מעגל יוצרים (כוריאוגרפיה, ישראל); פנדורה (תיאטרון בובות וחפצים למבוגרים, ישראל); קבוצת זיק (מיצג, ישראל); 60 ריבוא(רב-תחומי, ישראל); Action Club  (רב-תחומי, ארצות-הברית); Preston is My Paris (צילום, אנגליה);  The New Barbizon Group  (ציור, ישראל).

הכניסה חופשית, בדיוק כמוכם. לפרטים נוספים, כאן.

מופע: "אוהבים ערבים"

מופע: "אוהבים ערבים"

15 באוגוסט 2013, ב-21:00

נמל יפו, מחסן 2, במה למחול

לאן נעלמו הערבים ממחול חיינו? יצירה החושפת את הנארטיב הכוריאוגרפי הציוני ומנסה להשיב, ולו למעט, את הערבי לבמת המחול הישראלי. כוריאוגרפיה: הלל קוגן; ביצוע: עדי בוטרוס, הלל קוגן; מוזיקה: מוצרט, קאזם אל-סאהר. היצירה הועלתה בבכורה באינטימדאנס 2013, תנועת היומיום, תיאטרון תמונע.

עוד במופע: "שירי שוליה נודד" מאת עידן כהן

כרטיסים 03-9021563. קוד הנחה: מאהלר

תמיר שר – "ללא כותרת", 2012, 60/40 ס"מ

אינדי: פרידה מקירות

פתיחה: יום חמישי, 22 באוגוסט 2013, מ-20:00

נעילה: 31 באוגוסט 2013

גלריית אינדי לצילום עוזבת את החלל ברח' יהודה הלוי 57 ויוצאת לפגרה קצרה עד למיקום בחלל חדש. לרגל המאורע תיפתח תערוכת מכירה שתכלול כ-40 עבודות שהוצגו בחלל בשנים האחרונות. היצירות יוצעו במחירים של עד 2,500 שקל. בין המציגים: ליאת אלבלינג, שוקה גלוטמן, אוסקר אבוש, נורית ירדן, תמיר שר, יעל קפלן, נעה בן-נון-מלמד, רע בן-דוד, בעז אהרונוביץ, אתי שוורץ, טובה לוטן.

לרגל אירוע פתיחה תיפתח החצר האחורית ותהיה מוזיקה. נחגוג את השנים הטובות שהיו לנו בחלל וניפרד ממנו.

Zehava Edelsburg, Detail

 שיח גלריה בבית בנימיני

יום שישי, 16 באוגוסט 2013, ב-11:30 

שיח גלריה עם האמנית רינה פלג ("קומיקרמיקה, הפלינטסטונס נגד בנות הפאואר-פאפ), והאוצרת רונית צור, וכן עם האמנית זהבה אדלסבורג ("לא דפנה, לא אפולו") והאוצר אבנר זינגר.

שתי האמניות מקימות מיצבים של אובייקטים היברידיים צבעוניים, הנושאים מטעני תרבות השונים זה מזה. שתיהן נשענות ביצירתן על הקשרים ארכיאולוגיים, ומדיית הקרמיקה תופסת חלק משמעותי בעבודות שתיהן, הגם שדרכי הביטוי האמנותי שלהן אחרות בתכלית.

בית בנימיני, רח' העמל 17, תל-אביב, 03-5182257. שני עד חמישי, 11:00–19:00; שישי-שבת: 11:00–14:00.
www.benyaminiceramics.org

התערוכות יינעלו ביום שבת, 24 באוגוסט 2013.

נפתחה ההרשמה לתוכנית לימודי ההמשך במוסררה

בית-הספר לצילום, מדיה ומוזיקה חדשה, מוסררה, מתחיל בהרשמה לתוכנית לימודי ההמשך. התוכנית מיועדת לאמנים מתחילים ומחויבים (בין אם סיימו את לימודיהם לפני זמן קצר ובין אם הם מעוניינים לחזור לעשייה אמנותית לאחר הפסקה) ונועדה לתת להם כלים לקידום עצמי ולפתוח בפניהם אופציות נוספות להשתלבות בעולם האמנות.

התוכנית פועלת כחממת מחקר רב-תחומית המציעה התנסויות שונות ודיאלוגים עם אמנים, מרצים ואוצרים שונים. שנת הלימודים תאורגן במקבצים של סמינרים בנושאים שונים. במקביל יתאפשר דיון רציף בעבודתם ורעיונותיהם של המשתתפים, עם חברי הקבוצה ועם המנחים והאורחים השונים.

תחילת הלימודים: אוקטובר 2013. הקורס יתנהל במתכונת של מפגש שבועי לאורך שלושה סמסטרים. לפרטים נוספים: מנחה ומרכזת התוכנית דפנה איכילוב[email protected]

 

PHOTOGRAPHY# – תערוכת צילום בקוביה

פתיחה: 22 באוגוסט 2013, ב-20:00

נעילה: 10 באוקטובר 2013.

מציגים: חמוטל וכטל, עמרי טלמור, גלי שריג, אריאל עוזרי, דניאל לויט, רתם קוריאל, אירית אלעד, חנה מימוני, איל תגר, ליטל אלעזר, ספיר הוברמן, סאשה טמרין.

12 צלמים מבוגרי המחלקה לתקשורת חזותית במכללת האקדמית הדסה, ירושלים, מציגים צילום המבקש לפרום את גבולות הפריים, לערער על המסורתי והטכנולוגי ולשאול שאלות חדשות על כוחה של המצלמה לברוא דימויים, לתעד מציאות חיים, לספר סיפור. התערוכה עוסקת במחשבות על הצילום – מדיום העובר תהליכי השתנות מהירים מהמסורתי לדיגיטלי, שהפך לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו.

הקוביה, רח' יהושע ייבין 13, ירושלים. ראשון עד חמישי, 09:00–18:00.

***

התחרות החמישית של הוצאת כתב: חיים בשוליים

קול קורא: הגשת סיפורים ל"חיים בשוליים" – אנתולוגיה של סיפורים קצרים על הנושא החברתי.

הסיפורים הטובים ביותר בתחרות השנתית על החיים בשוליים יראו אור באנתולוגיה של סיפורת ישראלית חדשה: גמילה, שיקום, זנות, סמים, עוני, פשע, אבטלה, התעללות בתוך המשפחה ועוד. הסיפורים שיזכו להיכלל בספר ייבחרו על-ידי צוות שופטים מקצועי וגולשים באתר ההוצאה.

המועד האחרון להגשת יצירות לתחרות – סוף אוגוסט.

לפרטים נוספים: רותי זוארץ, 052-3688015.

ססיל ביטון, דיוקנה של ליידי לפברה, 1935

מכון שפילמן: פוקוס שבת קיץ 2013

סדרת מפגשים בדגש מיוחד

סיור בתערוכה העין העירומה ובאוסף מכון שפילמן לצילום עם האוצרת ד"ר איה לוריא

שבת, 17.8.13, 12:00

הכניסה חופשית

במסגרת פוקוס שבת – סדרת המפגשים בדגש מיוחד במכון שפילמן לצילום, ד"ר איה לוריא, מנהלת האוסף של מכון שפילמן לצילום ואוצרת התערוכה "העין העירומה – צילום סוריאליסטי במחצית הראשונה של המאה ה-20” תערוך סיור מודרך בתערוכה ובאוסף המכון.

התערוכה "העין העירומה" מציגה עבודות נדירות של צילום סוריאליסטי מאוסף מכון שפילמן לצילום ואוסף מוזיאון ישראל. הסוריאליזם חתר נגד הסדר האמנותי-תרבותי הישן ושאף לניתוץ סדרי החברה הבורגנית באמצעות חשיפת נבכי נפש האדם ושחרור דחפיו ומאווייו הכמוסים. מתוך ניסיון לחולל שינוי תודעתי שישתקף בתפישות אסתטיות חדשות דרך המצלמה, הצילום הסוריאליסטי ביקש להציג מציאות אחרת ולערער על תפיסת ה"ראייה הישירה" דרך יצירת דימויים מדומיינים, פנטסטיים ודימויי חלום "על-מציאותיים".

דליבור מרטינז 1978 מדבר עם דליבור מרטינז 2010

אמנות בלא נחת – מגמות באוצרות ובאמנות בת זמננו

קורס בהנחיית יונתן אמיר, מבקר אמנות ועורך-שותף של כתב-העת המקוון לאמנות, תרבות וחברה "ערב רב". 

ימי חמישי/שישי לסירוגין: חמישי, 20:0018:00; שישי, 10:0013:00.

קורס שנתי המשלב סיורי תערוכות ושיעורים עיוניים ומתמקד במגמות וגישות שונות באמנות ובאוצרות בת זמננו. הקורס מתקיים אחת לשבוע. מחצית מהמפגשים יתקיימו במרכז לימודי האמנות הקובייה בירושלים ומחציתם בתערוכות ברחבי הארץ.

בשיעורים היכרות עם זרמים אמנותיים וגישות אוצרותיות שונות, היסטוריה של מוזיאונים וחללי תצוגה אחרים, כתיבה על אמנות, היסטוריה של האמנות המקומית והבינלאומית, מפגשים עם אמנים/ות, אוצרים/ות, אנשי/נשות אמנות אחרים ועוד.

הקורס מתאים לסקרנים ולחובבי אמנות המעוניינים לבחון ולנתח יחד את הנעשה בעולם היצירה, כמו גם לאמנים/ות המעוניינים להרחיב את השכלתם העיונית בתחום.

לפרטים נוספים: הקובייה, מקום לאמנות, 02-5456222 ,02-5456223
http://www.hacubia.jerusalem.muni.il

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *