רב ערב 30.7.2013

Showtime, תערוכה חדשה בביתן הלנה רובינשטיין; "החזית" שבוע של שידורי רדיו, הופעות וחפירות; אוסף מוזיאון בר-דוד מקיבוץ ברעם בבית מני; אמנים מבולגריה; לימודי ההמשך במוסררה; קורס על מגמות באוצרות ובאמנות בת זמננו; ציוריו של יהודה בן-נחום ואלבום חדש של תומר שרון

  • Showtime, תערוכה חדשה בביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת זמננו
  • "החזית", ירושלים נגד העולם | שבוע של שידורי רדיו, הופעות וחפירות
  • סלון צפון: אוסף מוזיאון בר-דוד מקיבוץ ברעם בבית מני בתל אביב
  • סדנת "צבע הדברים" מארחת אמנים מבולגריה: "נוף ציורי מהדנובה"
  • נפתחה ההרשמה לתוכנית לימודי ההמשך במוסררה
  • אמנות בלא נחת – מגמות באוצרות ובאמנות בת זמננו
  • מלאך ההיסטוריה חוזר אל ציוריו של יהודה בן-נחום
  • "שירים לבלאנש", אלבום חדש של תומר שרון
אלונה רודה

Showtime, תערוכה חדשה בביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת זמננו

פתיחה: חמישי, 1 באוגוסט 2013, ב-20:00

נעילה: 23.11.13

משתתפות: ג'נט קארדיףנעמה צבראלונה רודה. אוצרת: הדס מאור

באירוע הפתיחה, בשעה 21:30, יתקיים פרפורמנס על עבודתה של נעמה צבר, "התפשטות (אופוס 2)", 2013: "ללא כותרת (לחץ גוף*)", 2013. משתתפים: רם אוריוןגבריאל ברוידבן דרוסינסקיאור זובלסקיאבישג כהן-רודריגזגמליאל סספורטסנטע פולטורק, נעמה צבר, אדם שפלןירון שראל. כולל גרסת כיסוי לעבודתו של ברוס נאומן, Body Pressure, 1974.

התערוכה מתמקדת בעבודות המתייחסות לסאונד כאל חומר נוכח בחלל, וכן בעבודות העוסקות בסיטואציית המופע תוך פירוק מרחבי, קונספטואלי ופיזי שלו בחלל. התערוכה מציגה את חזית הנעשה בהקשר זה ברמה הבינלאומית והמקומית כאחד, וכוללת שלושה מיצבים גדולים, כל אחד בקומה נפרדת של הביתן.

למידע נוסף: showtime.tamuseum.org.il

להקץ דיואלט

"החזית", ירושלים נגד העולם | שבוע של שידורי רדיוהופעות וחפירות

39 באוגוסט 2013
חצר המחלקה לארכיטקטורה בצלאל, רח' שמואל הנגיד 10ירושלים. הכניסה חופשיתעונת התרבות ורדיו תדר בירושלים מציגים: "החזית", שישה ימי מחווה לסצינה האלטרנטיבית בעיר, שבהם תפעל תחנת רדיו שתוקדש לסאונד הייחודי והמורשת של המוזיקה העצמאית בירושלים אז והיום.

השידורים ייפתחו בכל יום בשעה 12:00 ויכללו תוכניות שיסקרו את התחנות החשובות ביותר בתרבות הירושלמית החל משנות ה-60 ועד היום, כמו גם כיתות אמן, הופעות, תקלוטים של די.ג'יים ואספנים ואירוח אנשי מפתח מהתרבות המקומית.

כל שידורי התחנה יועברו ברשת בשידור חי. משתתפים: יאפים עם ג'יפיםרייסקינדראהד פישוףהסאונדמן של הפרגודאסף גברוןנדב רבידגיא חג'ג'דיואלט (בהופעת איחוד), רייב של מאה מטראק דקנינו ביטוןאופיר טובול ועוד.

רדיו תדר: http://www.teder.fm

שמואל בונה, "דוד המלך", 1959

סלון צפון: אוסף מוזיאון בר-דוד מקיבוץ ברעם בבית מני בתל אביב

שיח גלריה עם האוצרים סול לנזיני וחגי שגבשישי, 2 באוגוסט 2013ב-11:00אוסף מוזיאון בר-דוד מוצג לראשונה במרכז תל אביב, באירוח בית מני לאומי. האוסף נוסד בשנות ה-30 וה-40 של המאה ה-20 על-ידי משה ברדוד, שהיה אספן נלהב של אמנות בהקשרים יהודיים וישראליים. בערוב ימיו תרם בר-דוד את האוסף לקיבוץ ברעם, שפתח לפני 30 שנה את מוזיאון בר-דוד, המציג תערוכות אמנות ויודאיקה.

התערוכה מתמקדת בציורי נוף של ישראל ואירופה וציורי דיוקנאות שיצרו אמנים יהודים באירופה שלפני מלחמת העולם, בעבודות של אמנים שפעלו בראשית התהוותה של התרבות החדשה בארץ-ישראל, לצד עבודות של אמנים ישראלים עכשוויים. בין היוצרים: ינקל אדלרמרדכי ארדוןיוסף זריצקילודוויג בלוםאריק בוקובזהאלי שמירזויה צ'רקסקידוד ניפו ואחרים. ייעוץ אמנותי: ד"ר סמדר שפי.

נעילה: 9.10.13. הכניסה חופשית
לרשות המבקרים הדרכה באמצעות אודיו גייד (ללא תשלום)

בית מני לאומי, רח' יהודה הלוי 36, תל-אביב. ראשון עד רביעי, 10:00–17:00; חמישי, 10:00–21:00; שישי,10:00–14:00

Nikolay Ruschukliev

סדנת "צבע הדברים" מארחת אמנים מבולגריה: "נוף ציורי מהדנובה"

מפיקה ואוצרת: רחל זיו
פתיחה: חמישי, 1 באוגוסט 2013, ב-19.00
נעילה: 15.8.13תערוכת מחווה של אמנים ישראלים לעם הבולגרי, שמנע את השמדת היהודים לפני 70 שנה, בתקופת מלחמת העולם השנייה. דברי פתיחה: דימיטר מיכאלוב, שגריר בולגריה בישראל; יוסי קיוסו, נציג עולי בולגריה בישראל;דניאלה טסנקובה, בשם גלריה רוסה בבולגריה; דניאלה קלאוזנר, בשם אמני "צבע הדברים"; אודי אלוני, נציג האמנים בישראל.

התערוכה מוצגת בגלריית אשכול פיס במתחם תיכון עירוני א', רח' ליאונרדו דה-וינצ'י 1, פינת רח' הארבעה, תל-אביב. מועדים לביקור: ראשון עד חמישי, 20:00–16:00; שישי, 09:00–13:00.

*

נפתחה ההרשמה לתוכנית לימודי ההמשך במוסררה

בית-הספר לצילום, מדיה ומוזיקה חדשה, מוסררה, מתחיל בהרשמה לתוכנית לימודי ההמשך. התוכנית מיועדת לאמנים מתחילים ומחויבים (בין אם סיימו את לימודיהם לפני זמן קצר ובין אם הם מעוניינים לחזור לעשייה אמנותית לאחר הפסקה) ונועדה לתת להם כלים לקידום עצמי ולפתוח בפניהם אופציות נוספות להשתלבות בעולם האמנות.

התוכנית פועלת כחממת מחקר רב-תחומית המציעה התנסויות שונות ודיאלוגים עם אמנים, מרצים ואוצרים שונים. שנת הלימודים תאורגן במקבצים של סמינרים בנושאים שונים. במקביל יתאפשר דיון רציף בעבודתם ורעיונותיהם של המשתתפים, עם חברי הקבוצה ועם המנחים והאורחים השונים.

תחילת הלימודים: אוקטובר 2013. הקורס יתנהל במתכונת של מפגש שבועי לאורך שלושה סמסטרים. לפרטים נוספים: מנחה ומרכזת התוכנית דפנה איכילוב[email protected].

דליבור מרטינז 1978 מדבר עם דליבור מרטינז 2010

אמנות בלא נחת – מגמות באוצרות ובאמנות בת זמננו

קורס בהנחיית יונתן אמיר, מבקר אמנות ועורך-שותף של כתב-העת המקוון לאמנות, תרבות וחברה "ערב רב". 

ימי חמישי/שישי לסירוגין: חמישי, 20:0018:00; שישי, 10:0013:00.

קורס שנתי המשלב סיורי תערוכות ושיעורים עיוניים ומתמקד במגמות וגישות שונות באמנות ובאוצרות בת זמננו. הקורס מתקיים אחת לשבוע. מחצית מהמפגשים יתקיימו במרכז לימודי האמנות הקובייה בירושלים ומחציתם בתערוכות ברחבי הארץ.

בשיעורים היכרות עם זרמים אמנותיים וגישות אוצרותיות שונות, היסטוריה של מוזיאונים וחללי תצוגה אחרים, כתיבה על אמנות, היסטוריה של האמנות המקומית והבינלאומית, מפגשים עם אמנים/ות, אוצרים/ות, אנשי/נשות אמנות אחרים ועוד.

הקורס מתאים לסקרנים ולחובבי אמנות המעוניינים לבחון ולנתח יחד את הנעשה בעולם היצירה, כמו גם לאמנים/ות המעוניינים להרחיב את השכלתם העיונית בתחום.

לפרטים נוספים: הקובייה, מקום לאמנות, 02-5456222 ,02-5456223
http://www.hacubia.jerusalem.muni.il

*

מלאך ההיסטוריה חוזר אל ציוריו של יהודה בן-נחום

אוצר: דורון פולק
פתיחה: 4 באוגוסט 2013, ב-19:30
נעילה: 31.8.13ציוריו של יהודה בן-נחום מנהלים דיאלוג עם יצירתו של פול קליי, שאותה העניק כמתנה לסופר גרשון שלום, תמונה המצויה כיום במוזיאון ישראל, "המלאך החדש" ("אנגלוס נובוס"). בן-נחום מצייר בצורה סיזיפית מראות הלקוחים ממקורות מעורבים ומתייחסים למאורעות האקטואליים שמקיפים את חיינו, בראשם הסכנות האפוקליפטיות מאימת ההשתלטות המוסלמית על העולם, תוך התייחסות לציורים מיתיים של ורמיראדוארד מונק, בוטיצ'לי ועוד, שבן-נחום עונה להם בסדרה נאיבית של בעלי מקצוע הזכורים לו מימי ילדותו ונעלמו מן העולם.

היכל התרבות ראשון-לציון, רח' ז'בוטינסקי 16. ראשון עד חמישי, 15:00–09:00, ובערבי מופעים.

צילום: גדי דגון

"שירים לבלאנש", אלבום חדש של תומר שרון 

מופע השקה באזור, הרכב 13
מוצ"ש, 3 באוגוסט 2013, ב-21:00
כניסה: 50 שקלאחרי שכבש את הטלוויזיה, התיאטרון, הקולנוע והסטנד-אפ, משיק תומר שרון את אלבומו השני, "שירים לבלאנש". באלבום שירי סול-בלוז-פאנק שנכתבו בשנים האחרונות ומבוצעים בהופעות במועדונים עם הרכב של שלושה נגנים. הנושאים המרכזיים: בדידות, כמיהה, תשוקה ואכזבה, כולל גרסה מתורגמת ל"הללויה" של ליאונרד כהן. מפיק מוזיקלי: גיא ויינגרטן.

שרון שירת בלהקת הנח"ל. אלבומו הראשון, "בלוזר", שיצא ב-2005, זכה להצלחה רבה, ובעקבותיו החל תומר להופיע במקומות ועם הרכבים שונים.

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *