רב ערב 16.07.2013

הפרטי, הציבורי והחללים ביניהם, מפגש רביעי בסדרת "שערורייה בלב העולם"; שתי תערוכות יחיד בבית בנימיני; תערוכת הבוגרים בויצו חיפה; תוכנית לימודי ההמשך במוסררה; אוטואוכל, אסף גרניט; קורס על מגמות באוצרות ובאמנות בת זמננו ונקודת מפגש בין ירוק לאדום: הבאסטה של נוטרדם

  • הפרטי, הציבורי והחללים ביניהם, מפגש רביעי בסדרת "שערורייה בלב העולם"
  • שתי תערוכות יחיד בבית בנימיני
  • תערוכת הבוגרים של המרכז האקדמי ויצו חיפה 
  • נפתחה ההרשמה לתוכנית לימודי ההמשך במוסררה
  • אוטואוכל, אסף גרניט
  • אמנות בלא נחת – מגמות באוצרות ובאמנות בת זמננו 
  • נקודת מפגש בין ירוק לאדום: הבאסטה של נוטרדם
חן תמיר, פרויקט בשיתוף עם דין באלדווין בוויט בוקס, 2010

הפרטיהציבורי והחללים ביניהם

מפגש רביעי בסדרה "שערורייה בלב העולם": שיחות על קונפליקטים באמנות ביוזמת מוזיאון בית-העיר ומגזין "ערב רב"

רביעי, 17 ביולי 2013, ב-20:30

מוזיאון בית-העיר, רח' ביאליק 27, תל-אביב
כניסה: 20 ש"חבשנים האחרונות מסתמן שינוי מהותי במקומם ובתפקודם של חללי תצוגה פרטיים וציבוריים. כשההבדלים בין יריד לתערוכה מיטשטשים, כשנדמה שמוסדות ציבור משרתים אינטרסים של אספנים וסוחרים ואילו חללים ופרויקטים פרטיים מתפקדים כמרכזי מחקר וחינוך, נשאלת השאלה כיצד מוסדות תרבות ואמנות שונים – מסחריים וציבוריים – ממלאים את תפקידם ו/או בוחרים להגדירו מחדש.

המפגש הרביעי בסדרה יעסוק במקומם ובתחומי אחריותם של מוסדות אמנות שונים, בתפקידי האנשים שמפעילים אותם, בפערים שהם מוצאים בין הרצוי למצוי ובשאלה כיצד כל זה משפיע על קהילת האמנות ועל האמנות עצמה.

חן תמיר, אוצרת במרכז לאמנות עכשווית, תציג את פעילותה המגוונת במוסדות אמנות. לפני הגעתה לארץ היתה תמיר המנהלת של פלאקס-פקטורי, מרכז אמנים עצמאי בקווינס, ניו-יורק, ייסדה תוכנית רזידנסי ואצרה עשרות תערוכות. נוסף לכך ניהלה תוכניות ופרויקטים של ארטיס בניו-יורק.

יצטרפו אליה לדיון: ד"ר איה לוריא, אוצרת ראשית ומנהלת אוסף ותערוכות במכון שפילמן לצילום, וצבי אלחייני, מייסד הארכיון לאדריכלות ישראל.
מנחה: רונן אידלמן

עורכי הסדרה: רותם רוף ועורכי "ערב רב" יונתן אמיר ורונן אידלמן

***

רינה פלג

שתי תערוכות יחיד בבית בנימיני

רינה פלג"קומיקרמיקה, הפלינטסטונס נגד בנות הפאואר-פאפ"
זהבה אדלסבורג"לא דפנה, לא אפולו"

פתיחה: יום חמישי, 18 ביולי 2013, ב-20:00
נעילה: שבת, 24 באוגוסט 2013

שתי האמניות מקימות מיצבים של אובייקטים היברידיים הנושאים מטעני תרבות השונים זה מזה. שתיהן נשענות על הקשרים ארכיאולוגיים ואמנות הקרמיקה תופסת חלק משמעותי אצל שתיהן, אך דרכי הביטוי האמנותי שלהן שונות בתכלית.

רינה פלג (אוצרת: רונית צור) משתמשת בטכניקות עבודה שאינן רגילות למדיום הקרמיקה: חומר בלבוש של נצרים קלועים שתי וערב, קרדומי חומר לבן תלויים על ידיות בייסבול, מעין מבנים קרמיים המעוטרים בדמויות קומיקס צבעוניות ועוד.

זהבה אדלסבורג (אוצר: אבנר זינגר) ממחישה את הדיסוננס שבין הטבע לתרבות האנושית. עבודותיה מורכבות ממבני חרס ופיגומי עץ שנבנו מחלקי עבודה אחת מן העבר. הפסל המקורי התפרק וכל אחד מחלקיו טופל והפך לפסל בפני עצמו. המיצב מתמודד עם כאוס, מחזוריות, מטמורפוזה ועוד.

בית בנימיני, רח' העמל 17, תל-אביב, 03-5182257

שעות פתיחה: שני עד חמישי, 19:00–11:00; שישי-שבת: 14:00–11:00
***

תערוכת הבוגרים של המרכז האקדמי ויצו חיפה 

פרויקטי הגמר של סטודנטים מהמחלקות תקשורת חזותית, צילום ומדיה, ארכיטקטורה וקולנוע

פתיחה: יום רביעי, 24 ביולי 2013, ב-20:00
נעילה: מוצ"ש, 3 באוגוסט 2013

עבודות בוגרי המחלקה לתקשורת חזותית נוגעות בנושאים שנויים במחלוקת. לצד עבודות העוסקות באישי ניתן למצוא עבודות העוסקות בעניינים חברתיים, הומניטריים ופוליטיים. בוגרי המחלקה לארכיטקטורה ניסו לפרש באופן מרחבי את המושג "לגור בארץ", תוך מיקוד במשבר הדיור מבחינה קונספטואלית, פרוגרמטית ומרחבית. בוגרי המחלקה לצילום ומדיה הפנו מבט ביקורתי למרחב הציבורי לצד נסיונות לפריצת מסגרות השיח בתוך המדיום עצמו.

רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה, 04-8562555
שעות פתיחה: ראשון עד חמישי, 18:00–12:00; שישי, 14:00–10:00; שבת, 20:00–10:00.
הכניסה חופשית.

**

נפתחה ההרשמה לתוכנית לימודי ההמשך במוסררה

בית-הספר לצילום, מדיה ומוזיקה חדשה, מוסררה, מתחיל בהרשמה לתוכנית לימודי ההמשך. התוכנית מיועדת לאמנים מתחילים ומחויבים (בין אם סיימו את לימודיהם לפני זמן קצר ובין אם הם מעוניינים לחזור לעשייה אמנותית לאחר הפסקה) ונועדה לתת להם כלים לקידום עצמי ולפתוח בפניהם אופציות נוספות להשתלבות בעולם האמנות.

התוכנית פועלת כחממת מחקר רב-תחומית המציעה התנסויות שונות ודיאלוגים עם אמנים, מרצים ואוצרים שונים. שנת הלימודים תאורגן במקבצים של סמינרים בנושאים שונים. במקביל יתאפשר דיון רציף בעבודתם ורעיונותיהם של המשתתפים, עם חברי הקבוצה ועם המנחים והאורחים השונים.

תחילת הלימודים: אוקטובר הקרוב.
הקורס יתנהל במתכונת של מפגש שבועי לאורך שלושה סמסטרים. לפרטים נוספים: מנחה ומרכזת התוכנית דפנה איכילוב[email protected].

***

אוטואוכל 2. הדמיה: סטודיו רוט טבת

אוטואוכל, אסף גרניט

אסף גרניט, השף שחתום על מסעדות הדגל הירושלמיות מחניודה, מונא והסדנא, יוצא למסע של מפגשים קולינריים ברחבי ירושלים במסגרת אירועי "עונת התרבות בירושלים". גרניט ייצא מדי יום ב"פודטראק" – מטבח על גלגלים – למקום אחר בעיר, שם יציע לעוברים ושבים מנות משובחות במחירי עלות (עד 40 שקל כולל שתייה). המנות נרקחו בהשראת דמויות ירושלמיות שונות, שגם יתלוו למסע, ביניהם דנה וייסרובי ריבליןשפרה קורנפלד וג'קי לוי.

מיקומו של אוטואוכל, כמו גם זהותם של האורחים, ייחשפו מדי יום באתרי עונת התרבות בירושלים ומחניודה.
אתר העונה: https://www.jerusalemseason.com/
אתר מחניודה: http://www.machneyuda.co.il/

***

דליבור מרטינז 1978 מדבר עם דליבור מרטינז 2010

אמנות בלא נחת – מגמות באוצרות ובאמנות בת זמננו

קורס בהנחיית יונתן אמיר, מבקר אמנות ועורך-שותף של כתב-העת המקוון לאמנות, תרבות וחברה "ערב רב"
ימי חמישי/שישי לסירוגין: חמישי, 20:0018:00; שישי, 10:0013:00קורס שנתי המשלב סיורי תערוכות ושיעורים עיוניים ומתמקד במגמות וגישות שונות באמנות ובאוצרות בת זמננו. הקורס מתקיים אחת לשבוע. מחצית מהמפגשים יתקיימו במרכז לימודי האמנות הקובייה בירושלים ומחציתם בתערוכות ברחבי הארץ.

השיעורים משלבים בין היכרות עם זרמים אמנותיים וגישות אוצרותיות שונות, היסטוריה של מוזיאונים וחללי תצוגה אחרים, כתיבה על אמנות, היסטוריה של האמנות המקומית והבינלאומית, מפגשים עם אמנים/ות, אוצרים/ות ואנשי/נשות אמנות אחרים ועוד.

הקורס מתאים לסקרנים וחובבי אמנות המעוניינים לבחון ולנתח ביחד את הנעשה בעולם היצירה, כמו גם לאמנים/ות המעוניינים להרחיב את השכלתם העיונית בתחום.

לפרטים נוספים: הקובייה, מקום לאמנות, 02-5456222 ,02-5456223
http://www.hacubia.jerusalem.muni.il/

***

נקודת המפגש בין ירוק לאדום: הבאסטה של נוטרדם

הבאסטות של שטח ההפקר בירושלים היו מרחב של מפגש וחיבור, שיחה ודיבור, בועה קסומה בלבה המצולק של העיר. הבאסטה שהקמנו בשנת 2012 לשבוע השאירה חשק לעוד, ולכן הרחבנו את החגיגה לשבועיים עמוסי הופעות – מוזיקה, שירה וסיפור, סרטים, וכמובן, אבטיח עם גבינה מלוחה בצד.הבאסטה תוקם מתחת לכנסיית הנוטרדם, בין העיר העתיקה לעיר החדשה. הקהל מוזמן לקחת חלק בהקמת הבאסטה, שתוכננה על-ידי משרד אדריכלים אלונה ליפשיץ. ההקמה תחל ב-17 ביולי 2013. מדי ערב יתארחו בבאסטה אירועי אמנות שונים ללא תשלום.

לפרטים נוספים: כאן, או בטל' 054-4254926.
לדף האירוע בפייסבוק: כאן.
האירוע באינדיגוגו: כאן.

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *