רב ערב 02.07.2013

רב-שיח על אופוזיציה ישראלית מחוץ לגבולות ישראל, מתחת להר, בית-הספר לאמנות ציבורית חדשה, אירועי סוף השנה של שנקר, סיור בתערוכה "העין העירומה" ובאוסף מכון שפילמן לצילום, רובד אחר – הומאז' לפרידה קאלו

  • כביסה מלוכלכת וביקורת מחייבת?
  • מתחת להר, בית-הספר לאמנות ציבורית חדשה
  • סוף שנה בשנקר: מחוללי תנועה במרחב מסחרי
  • "פוקוס שבת" במכון שפילמן, סדרת מפגשים בדגש מיוחד
  • רובד אחר – הומאז' לפרידה קאלו
אפרים משה ליליין – על נהרות בבל, 1910

כביסה מלוכלכת וביקורת מחייבת?

רב-שיח על אופוזיציה ישראלית מחוץ לגבולות ישראל

יום שני, 8 ביולי 2013, ב-20:00.
הכניסה חופשית
קבוצת "רשת האופוזיציה הישראלית" ומגזין "ערב רב" מזמינים אתכם לקחת חלק ברב-שיח שיוקדש לצורך ולאפשרות של התארגנות אופוזיציונית מחוץ לגבולות ישראל. בערב ישוחחו פעילים, הוגים ואנשי אמנות, גולים מבחירה וגולים בעל-כורחם, תומכים פעילים ברעיון התפוצות ומי ששוללים אותו מכל וכל. השאלה העיקרית שתעלה בערב היא: מה הצורך ומהי התרומה של ארגון אופוזיציוני כשהוא פועל מחוץ לגבולות המדינה?
משתתפים: אורלי נויגל כץצבי בן-דור-בניתשירלי בכרניצן ליבוביץ'רות בן-ארצי, יעל ברדהרונן אידלמן. מנחה: יונתן אמיר.

החללית, רח' הירקון 70, תל-אביב

***

דני קרוון "שאי שלום ירושלים" (1966)

מתחת להר, בית-הספר לאמנות ציבורית חדשה

11–15 ביולי 2013

משכן הכנסת, הכותל המערבי, בית-הספר הניסויי, כיכר ציון, עיריית ירושלים, מלון אמריקן קולוני

מנהל אמנותי: עומר קריגר

מתחת להר 2013 הוא בית-ספר לפעולה, חיים ופוליטיקה שמזמין לדבר יחד על הציבורי והאמנותי, לעצב את המדינה כאמנים ולהשתלט על המרחב הציבורי כאזרחים. מכלול הפעולות ירכיב תערוכה בינלאומית רבת משתתפים שתתרחש באתרי מפתח של רשות הרבים ותכלול פעולות, שיעורים, הרצאות, תיאוריה, היסטוריה, רדיו, ניסויים חברתיים, ספרייה ומסיבה.

באירוע הפתיחה, "קיר הכנסת", שיתקיים ביום חמישי, 11 ביולי 2013, ב-12:00, תתקיים שיחה עם האמן דני קרווןעל יצירתו המונומנטלית "שאי שלום ירושלים" (1966). השיחה תיערך ביציע המיוחד של מליאת בית-המחוקקים, אל מול תבליט הקיר, לרגל השקת המדריך החדש לעבודת האמנות המוכרת, מאת האוצרת וחוקרת האמנות עדי אנגלמן(המגזין "פיקניק").

הרשמה מראש כאן.

www.jerusalemseason.com

***

ניבי טלפז

מחוללי תנועה במרחב מסחרי

אירועי סוף השנה של שנקר

מה משפיע על חווית הקנייה המוכרת לנו? איך מעצבים התנהגות צרכנית דרך ארכיטקטורה, חלל ומרחב? תחת הכותרת "מחוללי תנועה במרחב מסחרי" יציגו בוגרי המחלקה לעיצוב פנים, מבנה וסביבה בשנקר את עבודותיהם העוסקות בשאלות הללו.

הסטודנטים במחלקה חקרו קניונים ומרכזי קניות של קבוצת גזית-גלוב ברחבי הארץ וגיבשו אסטרטגיה עיצובית לשינוי ושיפור חוויית הקנייה – החל מהפן התיאורטי והמערך הארגוני, ועד להצגת דגם מיצג בקנה מידה של 1:1.

אירועי המחלקה שמים דגש על השיח האקדמי-עיוני סביב עבודות הסטודנטים, המאפשר למבקרים להיחשף באופן מעמיק יותר לתהליך העבודה, כמו גם לערכי האמנות והעיצוב. כחלק מכך יתקיים שיח גלריה שיוקדש לנושא של "חישוביות עיצובית" בהשתתפות מרצים, בוגרים וסטודנטים.

עבודות הבוגרים של המחלקה יוצגו בגלריה לורבר בשנקר (רח' ידע-עם 8, רמת-גן), ב-4–17 ביולי 2013. אירוע פתיחה חגיגי יתקיים ביום חמישי, 4 ביולי 2013, ב-20:00. שעות הפעילות במקום: ראשון עד חמישי, 21:00–10:00; שישי,16:00-10:00.

שיח הגלריה שיוקדש לעבודות הבוגרים ולנושא "חישוביות עיצובית" יתקיים בגלריה ב-9 ביולי 2013, בשעות 17:00–10:00.

לפרטים נוספים: כאן.

***

אריאל קן, צילום חלל, מכון שפילמן

"פוקוס שבת", סדרת מפגשים בדגש מיוחד

סיור בתערוכה "העין העירומה" ובאוסף מכון שפילמן לצילום 
מדריכה: האוצרת ד"ר איה לוריא 

שבת, 6 ביולי 2013, ב-12:00, הכניסה חופשית

הסדרה "פוקוס שבת", המתקיימת במכון שפילמן לצילום בשבתות, כוללת שיח גלריה, סיורים, אירועי אמנות, הרצאות ושיחות עם אמנים, חוקרים ואוצרים.

המפגש הראשון הפתוח לקהל יהיה סיור בהדרכתה של ד"ר איה לוריא, מנהלת האוסף של מכון שפילמן לצילום ואוצרת התערוכה "העין העירומה – צילום סוריאליסטי במחצית הראשונה של המאה ה-20".

בתערוכה מוצגות עבודות נדירות של צילום סוריאליסטי מאוסף המכון ואוסף מוזיאון ישראל. הצילום הסוריאליסטי ביקש לערער על תפיסת ה"ראייה הישירה" דרך יצירת דימויים פנטסטיים ודימויי חלום.

מכון שפילמן לצילום, רח' שוקן 27, קומה 3, תל אביב. טל': 03-7283737.

www.thesip.org

***

ציפורה רונן

רובד אחר – הומאז' לפרידה קאלו

פתיחה: יום חמישי, 4 ביולי 2013, ב-19.00
תיאטרון גבעתיים, רח' רמז 40

אוצרת: איילת אמוראי-בירן

התערוכה, שתוצג במהלך חודש יולי, היא מחווה לאמנית המקסיקאית פרידה קאלו. 11 אמנים ישראלים, ביניהם צלמים, ציירים ופסלים, מתייחסים להיבטים השונים של יצירתה מהזווית האישית שלהם.

הצלמים עידו רוזנטל ורנטה ריבקין-גל עוסקים בנושא הגוף בהקשר לאידיאל היופי באמנות ובדיוקן הנשי. תמר רכטרמציגה דיוקנאות עצמיים ואת דיוקן קאלו פרי מכחולה. תמר נחשון משלבת דימויים מיצירתה של קאלו עם דיוקנאות עצמיים. רעות טרוים מתייחסת ברישומיה ובפסליה לנפש הכלואה בגוף כבול. בתיה גזית מזדהה בפסליה עם החיוניות של קאלו חרף הקשיים הפיזיים שאיתם נאלצה להתמודד. עבודותיהם הסימבוליות של איתי אלטשולר וציפורה רונן ז"ל מתייחסות להיבט המיסטי-רוחני ביצירת קאלו. תמנע מוסט מתייחסת ליסוד המיתי ביצירותיה של קאלו. ריבוי פניה של הנשיות מופיע גם בציוריהן של תמר דן ורבקה אייזנשטאדט.

נעילה: 27 ביולי 2013.

הגלריה פתוחה מדי יום בשעות 10.00–17.00 ובשעות המופעים.

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎        

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *