רב ערב 28.5.2013

סדרת "OFF" – קולנוע נסיוני וּוידיאו-ארט, שְׁמֵי אֲדָמָה, תערוכה של נדיה עדינה רוז', מוסררה בדרכים' – תחנה מס' 3,
Artsignet,
"מציאות שקופה", תערוכה קבוצתית, תערוכה של תמר נסים

  1. סדרת "OFF" – קולנוע נסיוני וּוידיאו-ארט
  2. שְׁמֵי אֲדָמָה, תערוכה של נדיה עדינה רוז'
  3. מוסררה בדרכים' – תחנה מס' 3
  4. Artsignet משיקה מאגר מידע ביומטרי לרישום, אימות ותיעוד יצירות אמנות
  5. "מציאות שקופה", תערוכה קבוצתית
  6. "קסניה", תערוכה של תמר נסים
 Who's Affraid - MARIE MENKEN

Who's Affraid – MARIE MENKEN

סדרת "OFF" – קולנוע נסיוני וּוידיאו-ארט

תל אביב, 29 במאי 2013, ב-21:00

המרכז לאמנות עכשווית

מציג הקרנה נוספת בסדרת "OFF": "מי מפחד מווירג'יניה וולף", סרטיהם של מארי מֶנקן ווילארד מאס. לפני ההקרנה יקדים דברים אוצר הסדרה חן שיינברג.

מחזהו המפורסם של אדוארד אלבי, "מי מפחד מווירג'יניה וולף", שהועלה לראשונה בברודוויי ב-1962, מבוסס על חיי חבריו של המחזאי, מארי מנקן ובעלה וילארד מאס, זוג קולנוענים אוונגרדיים מניו-יורק, וכן דמויות מרכזיות בבוהמה הניו-יורקית משנות ה-40 ועד שנות ה-60.

מארי מנקן (1970–1909) היתה בראשית דרכה אמנית פלסטית והושפעה מן האקספרסיוניזם המופשט. התעניינותה באור, בצבע ובפרספציה בתחום הציור הובילה אותה לקולנוע כמדיום שבאופן טבעי מאפשר הרחבה ופיתוח של נושאים אלה.

מנקן היתה אחת הקולנועניות הייחודיות בנוף האנדרגראונד הניו-יורקי והשפיעה על קולנוענים רבים, ביניהם סטן ברקהאג', קנת אנגר ואנדי וורהול. השימוש החופשי והסובייקטיבי שעשתה מנקן במצלמה ידנית, רועדת ותזזיתית, היה מקור השראה ישיר לעבודת המצלמה הרדיקלית שאימץ ברקהאג' בסוף שנות ה-50, וסרטי יומן שלה, דוגמת Notebook (מחברת), שיוקרן בערב, השפיעו על היומנים של ג'ונאס מקאס.תוכנית הערב מבקשת לשפוך אור על יצירתם הקולנועית של מנקן ומאס, ובמיוחד על יצירתה של מנקן, מן הדמויות החלוציות, המשפיעות והפחות מוכרות באוונגרד הקולנועי האמריקאי.

 

ירח, נדיה עדינה רוז

ירח, נדיה עדינה רוז

שְׁמֵי אֲדָמָה, תערוכה של נדיה עדינה רוז 

פתיחה: יום חמישי, 30 במאי 2013, ב-20.00, בגלריה אגריפס 12, ירושלים
אוצרת: לנה זידל

עבודותיה של נדיה עדינה רוז שואפות לחמוד לעצמן קטעי מרחב נבחרים; קירות הבתים, עצים ופיסות קרקע נחטפים, ננגסים מן האוויר, נתלשים מהקשרם הרגיל וממשיכים את חייהם בעבודות, כמין סטייה לירית, כזיכרון, כאסמבלז' פואטי.

האובייקטים, הפרושים על הקירות, הם בו בזמן מופשטים וקונקרטיים. החל ממוטיבים ארכיטיפיים הקשורים באמא אדמה ובהולדת היקום, וכלה בפיסת הקרקע הממשית, סורגי הגינה וקטעים מהמרחב הביתי.

נעילה: 25 ביוני 2013.

רח' אגריפס 12 (הכניסה דרך סמטת אלבוחר), ירושלים.
שעות פתיחה: שני עד חמישי, 16:30–19:30, ערבי חג ושבת, 11:00–14:00.
http://www.nadiadina.co.il
 agripas12gallery.com

erev-rav_banner

'מוסררה בדרכים' – תחנה מס' 3

3 ימים של אירוע אמנות Site Specific בבית המוזיקה בירושלים

בית המוזיקה, קרן היסוד 25 ירושלים

28.5-30.5 בשעות 18:00-22:00מוסררה בדרכים היא קבוצת אמנים שחברו יחדיו במסגרת תכנית לימודי ההמשך במוסררה, לפעולה אמנותית משותפת. זוהי התחנה השלישית במסעה של הקבוצה.
אירוע האמנות הנו הומאז' ופרידה מבית המוזיקה, מוסד ירושלמי מוכר וחשוב שהיה חלק מחיי התרבות של העיר במשך 30 שנה.

האירוע יתקיים במקביל לאירועי 'מוסררה מיקס' שיתרחשו ברחבי שכונת מוסררה ובשלוחות השונות של ביה"ס מוסררה.

קבוצת מוסררה בדרכים:
דקל אייזנברג, שי אלכסנדרוני, שירלי ארמלנד חן, מירב בוננו, רבקה גלעד, יעל וקסלר, פליקס קובלנץ

אמנים אורחים:
יוסי מר חיים, הדס עפרת, אלון ליפשיץ, עידית וגנר, לילך  שטיאט, חגית קוריאל, עודד ורטש, רפי בלבירסקי

עמוד הפייסבוק של מוסררה בדרכים

artsignet

***

Artsignet משיקה מאגר מידע ביומטרי לרישום, אימות ותיעוד יצירות אמנות

תופעת הגניבות והזיופים היא חלק אינטגרלי מעולם האמנות הבינלאומי. בשנים האחרונות אף ניכרת התגברות של מקרי זיוף, גניבה וחשד באשר לאותנטיות של יצירות אמנות. חברת הסטארט-אפ הישראלית Artsignet מתמחה בפיתוח טכנולוגיות בתחומי רישום, אימות ותיעוד של יצירות אמנות ומערכות הגנה ומעקב.

החברה, שהוקמה במטרה להגן על זכויות יוצרים ולצמצם תופעות של זיוף, העתקה, גניבה וסחר לא חוקי ביצירות אמנות, מספקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לאמנים, גלריות, מוזיאונים, בתי-מכירות, אספנים, רסטורטורים ומאשרי אמנות.

בימים אלה משיקה החברה את מאגר המידע הביומטרי הראשון בעולם לרישום, אימות ותיעוד יצירות אמנות, לצד מערכות חדשניות לניהול מתקדם של יצירות ואוספים ומערכות מעקב והגנה. לרגל ההשקה מעניקה החברה הטבה מיוחדת לאמנים ישראלים.

www.artsignet.com

תמי זוהר

תמי זוהר

"מציאות שקופה", תערוכה קבוצתית 

אוצרת: איילת אמוראי-בירןפ

תיחה: רביעי, 29 במאי 2013, ב-19.00, בתיאטרון גבעתיים, רח' רמז 40

האמנים המשתתפים: ולדי אלון, דורון אמבר, תמי זוהר, עודד בן-חפ"ר, ד"ר פולי ליברמן, אורלי איל-לוי, זבולון מדמון, איתן מרקס, יפה קליינר-ברנדויין, שירלי רז, שי שחר ונועה שחר.

התערוכה עוסקת בפרשנויות של אמנים מתחומי הצילום, הציור והפיסול לנושא ההשתקפויות: בטבע, בנופים החיצוניים ובעולמות הפנימיים, בדיאלוג שבין החוץ והפנים ובשאלה מה משתקף במה, העולם החיצוני בפנימי או ההפך. מראה מבעד, נוגע לא נוגע, רך וקשה, גלוי ונסתר, מואר ומוצלל.שעות פתיחה: ימים ראשון עד חמישי, 10:00–17:00, שישי, 10:00–12:30.

"קסניה", צילום: תמר נסים. וידיאו סטילס מתוך עבודת הווידיאו Xenia

"קסניה", צילום: תמר נסים. וידיאו סטילס מתוך עבודת הווידיאו Xenia

"קסניה", תערוכה של תמר נסים

אוצר: אריה ברקוביץ'

פתיחה: יום שלישי, 4 ביוני 2013, ב-19:00, גלריה ויטרינה

תמר נסים מציגה עבודות וידיאו שיצרה בשנתיים האחרונות. בעבודות הללו נוצר מפגש בין דימויים ויזואליים הלקוחים מהמסורת של ציורי הטבע הדומם לבין צילום וידיאו, תוך הנפשה של הטבע הדומם, ולא באמצעות מניפולציה דיגיטלית.

החפצים הם בעלי ישות פתיינית, הם מחוז התשוקה, אך גם מקור למחנק. תחושת המחנק מתחדדת באמצעות נוכחותם של בעלי החיים והצמחים. יחד עם זאת, נוכחות זו פורעת את הדימוי הקפוא והדומם.

המלה הרומית "קסניה" התגלגלה למלה העברית אכסניה. בעבודות יש התייחסות לבית כמקום אכסון, לחפצים כבעלי יכולת לאצור בתוכם את הזיכרון, אך גם לגוף האנושי והחייתי כמקום אכסון לנפש.העבודות מצטרפות ליצירות קודמות של נסים, העוסקות במערכות החיים המתקיימות בתוך המרחב הביתי ובקשר שבין תרבות חומרית לזיכרון.

נעילה: 17 ביוני 2013.

הפקולטה לעיצוב, רח' גולומב 52, חולון, לובי בניין 6.

שעות פתיחה: ראשון עד חמישי, 10:00–16:00; שישי, 10:00–13:00.

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *